Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Yabancı Okullarda Okuyanların Yabancı Mallara İlgisi -1-  (Okunma sayısı 3059 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Nisan 23, 2013, 12:32:37 ös
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 405
  • Cinsiyet: Bay

Üniversiteyi bitirirken yaptığım Yabancı Okullarda Okuyanların Yabancı Mallara İlgisi konulu tezimin Yöntem, Bulgular, Tartışma ve Sonuç bölümlerini buradan sizlerle paylaşmak istiyorum. Malesef sekiz sene evvel yapılmış bu araştırmanın bilgisayar kaydı elimde olmadığından elimdeki çıktıdan klavyeyle yazmak zorundayım. Benim parmaklarıma sizin gözlerinize kuvvet :)

YÖNTEM

Araştırmanın amacı yabancı okullarda orta öğretim görerek mezun olan yada okumakta olan kişilerin, almış oldukları yabancı kültürün tüketici davranışlarına olan etkisini araştırmaktır. Bu amaçla yabancı bir kültürü ve lisanını erken yaşlarda öğrenen tüketicilerin Türk mallarına ve yabancı mallarına olan tutum ve düşünceleri karşılaştırılarak değerlendirildi.

Bu amaçla kartopu yöntemi kullanılarak toplam altı kişi belirlenmiştir yabancı okullarda orta öğrenimini tamamlamış olan 22 ila 43 yaşları arasında ki ikisi kadın ikisi erkek olmak üzere toplam dört kişi seçilmiştir. Yirmi altı yaşındaki bir kadın ve bir erkek de kontrol grubu olarak seçilmiştir.

Araştırmanın temel yöntemi olarak derinlemesine mülakat yöntemi kullanılmıştır. Görüşmecilerle yüz yüze görüşülmüştür. Görüşmeler ortalama bir saat sürmüştür. Görüşmecinin izni alınarak ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Daha önce tespit olunan soru listesi ışığında yöneltilen sorular bir sohbet ortamı çerçevesinde karışık olarak sorulmuştur.

Sonuçlar hem görüşmecinin vermiş olduğu bilgiler arasında hem de çapraz analiz yöntemiyle tüm görüşmecilerden alınan bilgilerin kıyaslanmasıyla ortaya konulmuştur. Bu arada görüşmecilerin yapmış olduğu imla hataları düzeltilmiş argo sözcükler yerine düzgün Türkçe'deki karşılıklarıyla değiştirilmiştir.

BULGULAR

Görüşmecilere sohbetin başlarında yöneltilen "Bir malı alırken en çok nelere dikkat edersiniz?" sorusuna yanıt olarak dört görüşmeci öncelikle kalitenin önemli olduğunu söylemiştir. İkisi markanın önemli olduğunu belirtirken bir tanesi markaya hiç önem vemediğini "Pazardan bile alırım..." diyerek vurgulamıştır.

Bir malın kendisine vermek istediği imajın onları etkileyip etkilemediği sorulduğunda 3 kişi imajın satın alma davranışını etkilemediğini belirtmiş hatta bir görüşmeci  "Ben çok ünlü birinde bir ürünü gördüğüm zaman onu özellikle almak istemiyorum çünkü böyle bir ürünü aldığım zaman Kızılay dağıtmış gibi herkeste oluyor..." şeklinde fikrini kesin bir dille beyan etmiştir.

Dört görüşmeciden sadece biri ismi hoşuna giden ürünler arasında yerli bir ürünün adını zikretmiştir.

Başarılı yada ünlü birinin hangi malları kullanması gerektiğine yönelik bir soruda kontrol grubu yerli ve yabancı markaları karışık olarak sayarken yabancı okul mezunu olanlar tamamen yabancı markaları tercih etmişlerdir. Hatta bir görüşmeci "Mehmet Emin Karamehmet giyimine çok özen gösterir zaten hep yurt dışından giyinir" diyerek bu konudaki tavrını ortaya koymuştur.




Yazmak istediğimin henüz yüzde yirmi kadarını yazabildim. Ama konu ağır kolay okumanız için burada kesiyorum bir dahaki sefere kaldığım yerden devam edeceğim.



Nisan 23, 2013, 02:12:32 ös
Yanıtla #1
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay


İlginç bir çalışma...

Burada sonrasını izleriz. Ne yazık ki bitmiş.

Bu çalışmanın bir süpervizörü yok muydu acaba?

Bu soruyu soruşumun nedeni şu: Süpervizör ben olsaydım, daha baştan bu çalışmanın yetersiz olduğunu söylerdim. Bunu nedeni de salt bilimsel.

Türkiye'de bildiğimce 20'ye yakın sayıda yabancı orta öğretim kurumu var. Bunların her birinin eğitim ve öğretim yöntemi, dolayısıyla öğrencilerin yetiştirilme tarzı farklı. İkisi de Amerikan okulu olmasına karşın bir ÜAKL öğrencisiyle bir TAL öğrencisini sosyal bakımdan aynı tutamazsınız. Öğretimi İngilizce olan iki okul arasında çok fark olduğu gibi (RC bu konuda başlı başına bambaşkadır), öğretimi Almanca olanlar bunların hepsinden çok farklı öğrenci yetiştirir. Bu ilk etken.

İkincisi belki öncekinden daha önemli: 6 örnek ile bir bilimsel çalışma yapılamaz. Doğa bilimlerinde bunun için en az 30 örnek almak gerekir; konu sosyal bilim araştırması olunca örnek sayısı çok daha artırılmalıdır. Aksi takdirde standart sapma çok yüksek olur ve çalışmanın güvenilirlik düzeyi olağanüstü düşer.  Doğa bilimlerinde bu düzey %90'ın üzerine çıkmalıdır; sosyal bilimlerde ise hedef %65-70 dolayında alınabilir.

Yapılmış bu çalışmanın ayrıntılarında bu dediğim noksanları (zayıflığı) göreceğimizi sanıyorum. Bakalım nasıl bir simulasyon ile karşılaşacağız!
 
     

 
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Nisan 24, 2013, 06:01:24 ös
Yanıtla #2
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 405
  • Cinsiyet: Bay

Tez danışmanım Özden Hanım isimli bir öğretim üyesiydi. Çok sayıda denek yerine az sayıda denekle derinlemesine görüşme emrini o verdi. Kendisi hayatı görüşmelerle geçmiş bir psikolog olduğundan kendisine güvenip karşı çıkmadım. Kendisine sorulan bir soru üzerine bu konuda yapılan başka çalışmaya raslamadığımızdan öncelikle temel oluşturacak bir derinlemesine çalışma yapmak gerektiğini söylediğini hatırlıyorum.


Nisan 24, 2013, 06:10:53 ös
Yanıtla #3
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 730
  • Cinsiyet: Bay

Daha fazla denek ile anket çalışması uygulanabilirdi. Böylece zamandan tasarruf edilebilirdi. Ayrıca çalışmanın güvenilirliği arttırılabilirdi.

Ben de çalışmanın sonuçlarını merak ettim.

p.s: Benim kişisel görüşüm yabancı dille eğitim yapan Türk kolejlerinde de sonucun pek farklı çıkmayacağı yönündedir.
Özgürlük zeka demektir, sevgi demektir. Özgürlük sömürmeme, yetkeye boyun eğmeme demektir. Özgürlük olağanüstü erdem demektir.
Jiddu Krishnamurti


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
27 Yanıt
22925 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 25, 2007, 12:13:09 ös
Gönderen: Ittihatci
62 Yanıt
31142 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 29, 2016, 12:21:17 ös
Gönderen: Atlas
5 Yanıt
7961 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 06, 2010, 01:51:45 öö
Gönderen: MASON
1 Yanıt
3871 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 03, 2012, 08:43:25 ös
Gönderen: NOSAM33
5 Yanıt
3947 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 28, 2013, 11:46:57 öö
Gönderen: Samuray
0 Yanıt
1950 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 29, 2013, 01:29:04 ös
Gönderen: Samuray
0 Yanıt
1875 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 30, 2013, 09:21:06 ös
Gönderen: Samuray
0 Yanıt
1549 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 02, 2013, 04:08:35 öö
Gönderen: Ares
0 Yanıt
2045 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 22, 2015, 03:47:16 öö
Gönderen: Risus
0 Yanıt
1703 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 29, 2015, 07:27:30 öö
Gönderen: MEDUSA