* Dion Fortune'un Mistik Kabala adlı kitabından alıntılar ile Otz Hayim/Hayat Ağacı'ndaki sefiraların açıklamaları.
KETER
ÜNVANI : Keter,Taç (İbrani imlası Kaf,Tav,Reş)
MAJİKAL İMGESİ : Profilden görünen sakallı kral.
AĞAÇ ÜSTÜNDEKİ YERİ: Üstsel Üçgen’de Denge Sütunu’nun tepesinde.
SEFER YETZİRAH METNİ : İlk yol,Takdire Şayan veya Gizli Akıl (En yüksek Taç) olarak adlandırılmıştır; çünkü
o,başlangıcı olmayan İlk İlke’nin idrakine kuvvet veren ışıktır.Ve hiçbir yaratılmış varlık onun özüne
varamayacağı için İlksel İhtişam’dır.
SIFATLARI : Varoluşların varoluşu.Gizlenmişlerin Gizlenmişi,Kadimlerin Kadimi,Günlerin Kadimi.,İlksel
Nokta,Dairenin İçindeki Nokta,En Yüksek,Dev Yüz,Beyaz Baş,Baş Olmayan Baş,Makroprosopus,Amen,Lux
Occulta,Lux Interna,O.
TANRI İSMİ : Eheieh
BAŞMELEK İSMİ : Metatron
DÜNYEVİ ÇAKRASI : Raşit ha Gilgalim,İlk Hareket İlk Girdap,Sahamsara Çkr.
RUHANİ DENEYİMİ : Tanrı ile birlik.
ERDEMİ : Aydınlanma,büyük çalışmanın tamamlanması.
ZAAFI : ………………..
MİKROKOZMOS TEKABÜLÜ : Kafatasının üst kısmı,Sah,Yehidah,İlahi Kıvılcım,Bin Yapraklı Lotus
SEMBOLLER : Nokta,Taç,Svastika.
TAROT KARTLARI : Dört As.
ASALARIN ASI : Ateş güçlerinin kökü.
KUPALARIN ASI : Su güçlerinin kökü.
KILIÇLARIN ASI : Hava güçlerinin kökü.
TILSIMLARIN ASI : Toprak Güçlerinin kökü.
ATZİLUT RENGİ : Parıltı
BRİYAH RENGİ : Saf,beyaz parlaklık
YETZİRAH RENGİ : Saf,beyaz parlaklık
ASİYAH RENGİ : Altın noktalı beyaz.
Keter hakkında biraz bahsetmek gerekirse ;
1.Keter’de herhangi bir form yoktur,o saf varlıktır.Kişi onun,var olmayan’dan yalnızca bir derece farkıyla ayrılan
potansiyellik olduğunu söyleyebilir.
2.Keter,Bir’dir ve bilinçte onun için imge görevi görecek ve kutupluluk oluşturacak herhangi bir düşünümden
önce var olmuştur.Onun,hiçbir etkileşim olmadan tek başına var olarak,tezahür ettiği bilinen bütün yasalarına
aşkın olduğunu bilmeli ve buna inanmalıyız.Fakat Keter’den bahsederken bilinmelidir ki Keter bir zat değil bir
varoluş durumudur ve bu var olan töz hali tümüyle atıl olmalı,faaliyet tecelli eden Hokmah ile başlayana kadar
faaliyetsiz saf varlık olmalıdır.
3.Yehova ve Şeytan bizim kozmosumuzda sonsuza kadar savaşacaklardır ve çatışmaları bir nihayete
varamayacaktır.Zihnimizi saf varlık halini herhangi bir sıfat veya nitelik atfetmeden Keter’i kavrayacak şekilde
eğitmemiz gerekir.Onu,henüz formların prizmasıyla farklılaşmamış kör edici bir beyaz ışık olarak
düşünebiliriz;ya da hiçlik olduğu halde bütün her şeyin potansiyelini içinde barındıran yıldızların arasındaki
karanlık olduğunu düşünebiliriz.Bu semboller üzerine düşünüldükleri zaman Keter’in anlaşılmasında herhangi
bir kesin felsefi tanımdan daha fazla faydalı olur.Çünkü Keter’i tanımlayamaz ancak ona işaret edebiliriz.
HOKMAH
ÜNVANI : Hokmah,Hikmet (İbrani imlası Het,Kaf,Mem,He)
MAJİKAL İMGESİ : Sakallı erkek
AĞAÇ ÜSTÜNDEKİ YERİ : Merhamet sütununun tepesinde
SEFER YETZİRAH METNİ : İkinci Yol,Aydınlatan Aklın yoludur: O Yaratılış’ın Tacı Birliğin İhtişamıdır.Her başın
üstündedir ve Kabalacılar ona İkinci İhtişam der.
SIFATLARI : Yetzirahın Kuvveti,Ab,Abba,Üstsel Baba,Tetragrammaton
BAŞ MELEK : Raziel
DÜNYEVİ ÇAKRA : Mazlot,Zodyak
RUHANİ DENEYİMİ : Tanrı’nın yüz yüze görüsü
ERDEMİ : Adanma
ZAAFI : ………………
MİKROKOZMOS TEKABÜLÜ : Yüzün Sol Kısmı
SEMBOLLERİ : Lingam,Fallus,, İhtişamın İç Cübbesi, Dikili Taş, Kule, Yükseltilmiş Erk Asası, Düz Çizgi
TAROT KARTLARI : İkililer
ASALARIN İKİLİSİ : Egemenlik
KUPALARIN İKİLİSİ : Sevgi
KILIÇLARIN İKİLİSİ : Tesis Edilmiş Barış
TILSIMLARIN İKİLİSİ : Uyumlu Değişim
ATZİLUT RENGİ : Saf mavi
BRİYAH RENGİ : Gri
YETZİRAH RENGİ : İnci grisi,Alacalı
ASİYAH RENGİ : Kırmızı,mavi,sarı puanlı beyaz.
Hokmah hakkında biraz bahsetmek gerekirse;
1.Az önce Keter’in töz olarak tümüyle atıl durumda olduğunu ve tecelli eden Hokmah olmadan faaliyetsiz saf
varlık durumunda olduğunu belirtmiştik.Hokmah sefirasına gelmemizle birlikte faaliyetin tecellisi de ortaya
çıkmıştır.
2.Hokmah dinamik bir sefiradır ve onun enerjisi dışa akan sınırsız bir enerjidir dışa akan diyoruz çünkü Hokmah
enerjinin muhafaza edildiği bir sefira değildir o enerjinin geçiş kanalı olan bir sefiradır.
3.Hokmah örgütleyici bir sefira değildir.O daha ziyade Evren’in Uyaranı’dır ve üçüncü sefira Binah’a akan
taşma,tecelli Hokmah’tan gelir.Binah ise ilk örgütleyici ve ilk stabilize eden sefiradır.Çift sefirotlardan hiçbiri
eşine bakılmadan anlaşılmaz bu sebepten ötürüdür ki Hokmah’ı anlayabilmemiz için Binah sefirasını bilmemiz
gerekmektedir.
4.Binah ve Hokmah arketipsel Pozitif ve Negatif,ilksel erkeklik ve dişiliktir.
5.Hokmah’la temas edebilmek için dinamik kozmik enerjinin saf halinin hücumunun deneyimlenmesi gerekir
fakat bu enerji öylesine devasıdır ki ölümlü insanlar için bunu kaldırabilmek çok zor olabilir.
BİNAH
ÜNVANI : Binah,Kavrayış (İbrani imlası Bet,Yod,Nun,He)
MAJİKAL İMGESİ : Olgun kadın
AĞAÇTAKİ YERİ : Üstsel üçgende Sertlik Sütununun başı.
YETZİRAH METNİ : Üçüncü Yol Takdis eden Akıl’dır ve İmanın Yaratıcısı denilen Hayat Öncesi irfanın
temelidir.Kökleri AMN’dedir ; İmanın ebeveynidir, iman ondan gelir.
SIFATLARI : Ama,Karanlık Kısır Ana,Aima,parlak doğurgan Ana.Khorsia.Taht.Marab, Yüce Deniz.
MİKROKOZMİK TEKABÜLÜ : Yüzün sağ tarafı.
SEMBOLLERİ : Yoni (Sankskiritçe vajina) Kteis (Yunanca vajina) Vesica Piscis,Kupa ve Kadeh.Gizliliğin dış
cübbesi.
TAROT KARTLARI : Üçlüler
ASALARIN ÜÇLÜSÜ : Tesis Edilmiş Kuvvet
KUPALARIN ÜÇLÜSÜ : Bereket
KILIÇLARIN ÜÇLÜSÜ : Keder
TILSIMLARIN ÜÇLÜSÜ : Maddi İşler
ATZİLUH RENGİ : Kırmızı
BRİYAH RENGİ : Siyah
YETZİRAH RENGİ : Koyu Kahve
ASİYAH RENGİ : Pembe Puanlı Gri
Binah hakkında biraz bahsetmek gerekirse;
1.Hokmah’ın Evren’in eril potansiyelini temsil etmesi gibi Binah da Evren’in dişil potansiyelini temsil
eder.Bunlar Pozitif ve Negatif,Kuvvet ve Form’dur.Her iki sefira kendi sütununun başındadır Hokmah
Merhamet Sütunu’nun başındayken Binah Sertlik Sütunu’nun başındadır.
2.Binah’ın gezegeni Satürn’dür.Ve bazen yüce deniz denilen Yüce Ana Binah kuşkusuz ki bütün canlıların
anasıdır.O,hayatın tezahüre geldiği arketipik rahimdir.Hayata bir form sunarak hizmet eden her şey Binah’ın
aracıdır.
3.Binah’ın,Yüce Ana’nın neden Sertlik Sütununun başında yer aldığından bahsetmek gerekirse;az önce de
söylenildiği gibi hayata bir form sunarak hizmet eden her şey Binah’ın aracıdır.Fakat hatırlanması gereken şu
husus vardır ki formla sınırlandırılmış olan hayat her ne kadar bu form içerisinde evrim geçirme ve örgütlenme
özgürlüğüne sahip olsa da örgütlenmemiş hayata göre sınırlanmış bir konumdadır.Form hayatı zapt eder ve
böylece onun örgütlenmesini mümkün kılar.Serbestçe dolanan enerjinin açısından baktığımızda ise forma
hapsedilmek yok olmaktır çünkü form acımasız bir şiddetle disipline eder.
4.Bedensiz ruh ölümsüzdür.Onda yaşlanan veya ölen herhangi bir şey yoktur fakat bedenlenmiş ruh ölmeye
mahkumdür.Yani Yüce Ana Hokmah’ın dinamik faaliyetinin ölümüdür.Hokmah kuvveti Binah’a akarken ölür
çünkü Binah kuvveti forma sokar ve onu disipline eder.İşte bu nedenden ötürüdür ki Binah Sertlik Sütunu’nun
başındadır.
5.Bununla birlikte bilmemiz gereken bir diğer çok önemli husus da daire çizen evrende Hokmah veya Binah’ın
tesirli olduğu dönemlerin sırasıyla olduğudur.Yani Evren’in bazı dönemlerinde Binah bazı dönemlerinde
Hokmah egemen olmuştur.Fakat Keter,Yüce Tecelli Ettiren ve Yüce Tezahür Etmemiş Olanı tezahüre getirmeye
devam eder ve Evren’e yeni kuvvetler gelir.Böylece etki ve tepki yeniden başlar.
6.Kabala bize bilge bir öğreti sunar ona göre bütün Sefirot kutsaldır Malkut Keter kadar yıkıcı Geburah
koruyucu Hesed kadar kutsaldır.
HESED
ÜNVANI : Hesed , Merhamet (Het,Sameh,Dalet)
MAJİKAL İMGESİ : Tacı başında tahtında oturan güçlü kral
AĞAÇTAKİ YERİ : Merhamet Sütunu’nun ortası
SEFER YETZİRAH METNİ : Dördüncü yola Birleştiren Kap Olan Akıl denir ; böyle denmesinin nedeni onun
bütün kutsal güçleri barındırmasıdır.O’ndan en yüce özleriyle bütün ruhani erdemler taşar.Hayat Öncesi
Tecellinin (En Yüksek Taç) gücüyle bu erdemler birbirlerinden çıkarlar.
SIFATLARI : Gedulah,Sevgi,Soyluluk
DÜNYEVİ ÇAKRA : Zedek,Jüpiter
RUHSAL DENEYİMİ : Sevginin Vizyonu
ZAAFI : Katılık,riyakarlık,açgözlülük,diktatörlük
MİKROKOZMOSTAKİ KARŞILIĞI : Sol El
SEMBOLLERİ : Katı Cisim,Piramit,Orb,Asa,Eşit Kollu Haç
TAROT KARTLARI : Dörtler
ASALARIN DÖRTLÜSÜ : Kusursuzlaştırılmış Eser
KUPALARIN DÖRTLÜSÜ : Haz
KILIÇLARIN DÖRTLÜSÜ : Kavgadan Uzaklık
TILSIMLARIN DÖRTLÜSÜ : Dünyevi Erk
ATZİLUT RENGİ : Koyu leylak
BRİYAH RENGİ : Mavi
YETZİRAH RENGİ : Koyu mor
ASİYAH RENGİ : Yeşil noktalı koyu mavi
Hesed (Gedulah)’tan bahsetmek gerekirse ;
1.Üç Üstsel Sefira ile onlarından sonra gelen ilk sefira çifti arasında mistiklerin Abis dedikleri bir uçurum
vardır.Bundan sonra gelen altı sefira kabalistlerin mikroprosopos dedikleri Küçük Yüz’ü Adam Kadmon’u yani
Kral’ı oluşturur son sefira Malkut ise Kral’ın Gelini Kraliçe’dir.Yani elimizde Baba (Keter) Kral ve Gelin
vardır.Hayat ağacının bu bölümlenmesinde derin bir sembolizm gizlenmiştir.
2.Makroprosopos ve mikroprosopos arasındaki uçurum,Abis,iki farklı planda egemen,iki varoluş türü arasına
bir ayrım çizgisi çeker.Görünmez sefira Daat bu Abis’te yer alır ve ona Oluşum Sefira’sı demek yanlış
olmaz.Daat’a ayrıca Kavrayış denir bu kavrayış Algılama,Takdir Etme ve Bilinç olarak yorumlanabilir.
3.Makroprosopos ve mikroprosopos gizil ve fiili olana işaret eder.Cüzi aklımızın algılayabildiği kadarıyla ise fiili
tezahür Mikroprosopos’la başlar ve onun da varlığa gelen ilk tezahürü Hesed’de olur.
4.Hokmah’ın Yüce Verici olması gibi Hesed’de Koruyan,Muhafaza eden Sevgi Dolu Baba’dır.Hesed,Geburah’ın
şiddetini merhameti ile dengeler.Hesed inşa ediciyken Geburah parçalara ayrıştırıcıdır.
Not:Karşıt çiftlerdeki sefiralar bir diğerini açıklamakta çok yararlı olduğundan dolayı Geburah ile
karşılaştırıyoruz.
5.Son olarak da bu sefiranın ve Geburah’ın majikal imgelerini karşılaştırırsak.İkiside Kral imgesidir fakat Hesed
(Gedulah)’inki tahtında oturan Geburah’ınki ise savaş arabasındaki Kral’dır yani Yasa Koyucu ve Savaşçı.