Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Büşra  (Okunma sayısı 2077 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Temmuz 29, 2010, 11:28:05 öö
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 886
  • Cinsiyet: Bay

Büşra


Tür : Dram
Gösterim Tarihi : 19 Mart 2010
Yönetmen : Alper Çağlar
Senaryo : Bahadır Boysal , Alper Çağlar
Görüntü Yönetmeni : Ulaş Zeybek
Yapım : 2009, Türkiye , 105 dk.

Oyuncular
Mine Kılıç (Büşra) , Tayanç Ayaydın (Yaman) , Çiğdem Batur (Alara) , Coşku Cem Akkaya (Ferit) , Kaan Urgancıoğlu

Filmin Konusu & Özeti
Usta çizer Bahadır Boysalın aynı adlı çizgi kahramanının sinema uyarlaması Büşranın hikayesi; dört yalnız insanın, dört farklı bakış açısının ve dört trajik öykünün düğümlenmesiyle vücuda geliyor.

Fiyaskoya dönüşen türban defilelerinden, gençlerin çılgınca eğlendiği maskeli balolara, ara sokaklardan mahalle kavgalarına kadar İstanbul’un en güzel ve en kirli yerlerinin varolduğu, sevginin, baskının ve en önemlisi yalnızlığın sorgulandığı bir dram Büşra. Türkiyenin ve Türklerin birbirlerini kırmaya ve birbirlerinden uzaklaşmaya meyilli olduğu bir dönemde, en insancıl ve doğal duyguların imkansız mücadelesi.

Sonunda ortaya çıkan kaçınılmaz trajedi ise, yaşadıkları toplumun en üzücü gerçeğini onlara mutlak bir biçimde anlatacak: Hoşgörü olmayan olmayan toplumlarda, insanlar yalnızlığa mahkumdur.


Temmuz 29, 2010, 11:28:57 öö
Yanıtla #1
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 886
  • Cinsiyet: Bay

Egoist Ferit, kendini arayan Büşra, söylemi içselleştirememiş new age 'işi' ile meşgul Alara ve
maskesiz sorgulayıcı yazar Yaman yan kimlikleri ile birlikte filmde felsefelerini çarpıştırıyor.

İster siyasal takılın vay be türbanlı sosyetelerin hayatı, işte akp zenginleri penceresinden bakın,
isterseniz piponuzu yakıp görüntü yönetmeni Ulaş Zeybek'i fazla kaliteli çalışmaktan kaçırdığı gerçekliği nedeniyle eleştirin.
Dönüşüm adına vizontele paralelinde karakterlerin eş zamanlı hal değiştirme sahneleri, diyaloglarda gerçeküstü romansal bir tat, üzerinde çok düşünülmesi gerekiyormuş hissi veren 90 dakikalık birbirimizi anlayınca neler olur neler filmi.

Filmin senaristi (film orjinalinde karikatürdür) karikatürist Bahadır Boysal'ın oynadığı gaspçı sahnesinde film öncesinde bilgi edinenler ağzında anlamsız bir gülümseme ile o sahneyi izleyebilir sonrasında kah arkadaşlarına bu durumu anlatabilir
ya da pipo sönmediyse hitchcock da kendi filmlerinde böyle oynar diyebilir. ('o yönetmendir' ayrı bir pipo konusudur)

Bu forum sitesi ile alakalı olarak 'kendini yutan yılan' repliği ne arıyor orada denilebilir..
« Son Düzenleme: Temmuz 29, 2010, 11:31:24 öö Gönderen: ozkann »