Bunun ben çok derin bir sır olmadığını düşünüyorum. Yani direkt yazan başka biryer var. Mason mabetleri benim ve coğu kişinin hem fikir olduğu gibi süleyman mabedinin minyatürleri olurlar. Demekki tapınakla ilgili şeylere bakmak lazım. Yani şöyle. Masonlar süleyman tapınağı ile ilgili işler yapıyorsa tapınak ile ilgili en güzel nerde bilgi buluruz. Aklıma ilk gelen kaynak eski ahit oluyor. Süleymanla ilgili neresine bakacağım. Biliyorsunuz Samael 1 Eliden sonraki devri ve Seul'un kral olmasını anlatıyor. Samuel 2 ise David anlatıyor. Demekki orası değil. Devam ediyorum Krallar 1 Salamonu anlatıyor Krallar 2 ise Yeruşelim ve İsrail krallıkları devrini Demekki ilk bakılacak yer Krallar bir. Ondan sonra biliyorsunuz Tarihler 1 ve 2 Gelir Tarihler 1'de Davide kadar anlatılıyor. Demekki diğer kaynak da Tarihler 2..
Krallar 1 den karıştırmaya başlıyoruz. İlk başlarda Adoniya var, geçip devam ediyorum, Davidin ölümünü de geçiyorum. Şimi ile de ilgili değil..Sonra Salamona geliyoruz 2Ta 1-18 ön hazırlıklar orada sutun yok ilerliyoruz Hiram'a kadar gelmeliyiz. Hiramın görevleri diye biryere gelmiş olduk 2ta 3:17; 4:2-6,10-5:1 şeklinde işaretli bendeki kutsal kitapta. Aynen yazıyorum..
Kral Salamon haber gönderip Sur'dan Hiram'ı getirtti. Hiram'ın annesi Naftali oymağından dul bir kadın babası ise Sur'lu bir tuç işçisiydi Hiram tunç işlemede bilgili, deneyimli, usta biriydi. Gelip kral Salamon'un bütün işlerini yaptı.
Hiram her birinin güksekliği on sekiz arşın (8,1m) ve çevresi on iki arşın (5,4m) olan iki tunç sütun döktü. Sutunların üzerine koymak için beşer arşın (2,3m) yüksekliğinde dökme tunçtan iki sutun başlığı yaptı. Sütun başlıklarının her biri ağla kaplanmıştı. (Bu terimi tam anlamıyorum sanırımsutunu tutan bir destek görevi görüyor.) Ağın üzeri yedi sıra örgülü zincir ile ve iki sıra nar motifi ile bezenmişti. Eyvanda bulunan dört arşın (1,8m) yüksekliğindeki sütun başlıkları da nülifer biçimindeydi. Her iki sütun başlığında, örgülü ağa yakın çıkıntıların yukarsında çepeçevre diziler halinde iki yüz nar motifi vardı.
Hiram sütunları tapınağın evyamına dikip sağdakine Jakin (Pekiştir), soldakine Boaz (Güç Ondadır) adını verdi. Sütun başlıkları nilüfer biçimindeydi. Böylece sütunların işleri tamamlanmış oldu.
Daha sonra hiramın havuzu nasıl yaptığı anlatılıyor.. Merak eden okuyabilir.
Sutun olayı tarihler 2 de ise şöyle geçiyor. Bendeki kutsal kitapta 1Kr6:1-29, 7:21 diye işaretli 3-15 aynen şöyle diyor.
Salamon otuzbeşer arşın (15,8m) yüksekliğinde iki sütun yaptırıp tapınağın önüne diktirdi. Sütun başlıkları beşer arşın (2,3m) yüksekliğindeydi. Gerdanlığa benzer zincirler yaptırarak sütunların üzerine koydurdu. Yüz nar motifi yaptırıp zincirlere taktırdı. Sütunları tapınağın önüne diktirip sağdakine Jakin (Pekiştir) soldakine Boaz (Güç Ondadır) adını verdi.
Masonik olmayan bir kaynaktan J ve B işte böle anlaşılabilir. Benim üzüldüğüm nokta J ve B'nin nerden geldiğini izah etmek için bu kadar çırpınmanın gereksiz olduğu yönünde. Jakin ve Boaz öyle sır falan değil ki kutsal kitabı okuyan her aklı olan tapınaktaki iki sutun olduğunu aklında tutar. Adını unutabilir iki dakikada gider kutsl kitaptan bakar. Eni boyu bile yazıyor. Kutsal kitaba ulaşmak da zor değil. Anlamıyorum bu kıvranmayı gerçekten.
Şmdi diyeceksiniz ki bunu tersten okursan söoyle masonik anlam ortadan okursan boyle anlam çıkar o nedenle masonik karşılığının bir anlamı var diye. Olabilir. Hatta bir masona göre elma birine göre armut bile olabilir. Bunlar işin yorumsal kısmı.
Benim kişisel yorumum (daha doğrusu kafama en çok yatan) ise bu noktada şöyle. Yorumum masonluk ile hiç alakası yok daha çok neden Süleyman tapınağında iki sütun olduğuna ilişkin bir yorumum bu. Süleyman Krallar 2 de de bahsedildiği gibi pagan inançları da taşımaktadır. Krallar 2 de Süleymanın eşlerinden birinin mısırlı olduğunu toplam 700 eşinin olduğu Asthroth (Güzeller güzeli. Geotik Magic ile ilgilenenler varsa ne dediğimi hemen anladılar.) için tapınak yaptığını söylemekte. Mabedin girişi de işte bu mısırlı eşi ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Mısırlı eşi firavunun kızı prensesdi. O nedenle mısırlı bir simge olduğu kesin. Mısırda hermetik olarak iki sütun genellikle Ptah ile ilişkilidir (biliyorsunuz külliyette Ptah için var eden diyebiliriz) Mısırda özellikle el-amarna'da sıklıkla iki sütun görürüz. Tebiz de ise tek sütun şeklinde görürüz tek olarak en önemlisinin Helipos sutunu olduğunu söyleyebiliriz. (Mesela benzer bir taşı görmek istiyorsanız Sultanahmede gidebilirsiniz. 4500 yaşında yaklaşık o taş Horus'tan ve Amun'dan bahsediyor) .. Hermetizimde soldaki taşa akıl sağdakine ise güç anlamı yüklenmekte. Kimi kaynaklar ise bu iki sutunun aydınlığın çoğalması anlamı ile kullanıldnı söylüyorlar ama ben örtüştürebilmiş değilim.