Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: MASONLUKTAKİ “ÖZGÜRLÜK” KAVRAMI -4  (Okunma sayısı 6952 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Eylül 29, 2010, 07:41:56 öö
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay





2.   Sosyal Özgürlük:

Kişinin dilediği yaşam tarzını, meslek ya da sanatını, yaşamak ve çalışmak istediği yeri, eşini, uğraşılarını, eğlencelerini ve bunun gibi şeyleri serbestçe seçebilmesi, içinde yaşadığı toplumun her türlü olanağından yararlanabilme hakkının bulunmasıdır.

Tanım açık. Sorun yok. Ancak elbette tartışılabilir. Eklemeler yapılabilir.

Burada da benim bu özgürlüğün yitirilişi, tutsaklığa dönüşmesiyle bağlantılı bir diyeceğim var. O da şöyle:

Eğer kişi bu özgürlüğün sağladığı zevklere ve onurlara tutsak olursa, özgürlüğünü yitirip kendini bu özgürlük ortamındaki tutsaklıklara kaptırmış demektir.



ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
7 Yanıt
10668 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 25, 2015, 12:37:59 ös
Gönderen: İNSAN
1 Yanıt
7344 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 29, 2010, 09:45:34 ös
Gönderen: aashooter
8 Yanıt
13209 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 26, 2015, 03:39:08 ös
Gönderen: ADAM
1 Yanıt
8832 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 23, 2010, 02:42:43 ös
Gönderen: Halsond
5 Yanıt
12292 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 26, 2010, 09:20:04 öö
Gönderen: alcyone
2 Yanıt
9567 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 27, 2010, 02:43:14 ös
Gönderen: Prenses Isabella
0 Yanıt
8298 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 28, 2010, 11:51:41 öö
Gönderen: ADAM
0 Yanıt
6644 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 30, 2010, 12:01:24 ös
Gönderen: ADAM
4 Yanıt
22086 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 26, 2018, 07:23:40 ös
Gönderen: Tık-Tik-Tak
0 Yanıt
7305 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 02, 2010, 01:18:08 ös
Gönderen: ADAM