Bu konuya herhangibir yorum yapmayacaktım; zira herhangibir forum gibi yahut daha da ileri gidip herhangi bir fiziki sosyal ortamın sahibi/kurucusu/organizatörü vs o ortamda bulunanları (hatta bulunmasını istediklerini) rahatsız etmediği sürece istediği düzenlemeyi yapmakta özgürdür. Hatta amaç daha fazla insanın gelmesi katılması vb'dir genelde...
Bu mantıkla yola çıktığımda reklamları pek yadırgamadım, sonuçta az veya çok belirli bir masrafı var bu işin kısmen de olsa reklam alınması çok doğal. Sonuç itibari ile bazı üyeler farklı kaynak alternatifleri de sunmuş ancak fiiliyatta bir elin parmalarında fazla kişinin masraf paylaşımı gibi bir şeye katkı sağlamayacağı da aşikar -geçmiş tecrübelerimden de- bilerek- dahaı öyle ya da böyle insanlar vakit harcıyor...
Neyse çok da uzatmıyim, son halinde açıkcası ciddi şekilde rahatsız oldum. Sadece üye girişi yapıldığında reklamların tamamen kapanması tamam güzel... Ancak geçen gün sayfayı açar açmaz tam 7 tane pop-up reklam sayfası açıldı! Sonrasında da farkettim sayfalard yazıların içlerine altı çizgili çizgisiz reklam linkleri eklenmiş! Yazıyı okurken 'cart' diye alakasız linklere atlıyor.
Tamam forumun idaresine, ideallerine bir şey demem çünkü siz orda sınız ben burdayım, kendi halimden de memnunun -suya sabuna dokunmuyorum. Hali ile empati yaparak ancak anlamaya çalışıyorum. Ama dışarıdan bakan bir insanın anladığını yazıyorum. üye girişi yapmış 6 kişi iken dışarıdan giren 60 kişi ise ve reklamlar da sadece üye girişi yapmayanlara görünüyorsa o zaman burada amaç sadece maddi gerekçelerdir ve bu ayrımı da yapmanızın hiç bir manası yok. Dahası bu yaklaşım ideal söylemleri de gölgede bırakacak bir yaklaşımdır, yani dah da açık ifade ile, Machiavelli nin hesabı amaç-araç ilişkisini kurcalıyorsanız sizin takdiriniz, gene bir eleştiri getiremem sizin takdirinizdir, ancak bana ters...
Umarım herhangibir yanlış anlama olmadan meramımı anlatabilmişimdir. En azından daha dengeli şekilde, reklamların sabit yerlerde tutulması düşünülebilir. Ki şunu da ekliyeyim, her tarafın reklamla dolması demek reklamında amacına ulaşması demek değil ...(insanların tıklaması manasında)
saygılar