Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Koredeki Öğrenciler Evrimsel Biyoloji figüründen rahatsız. Nasıl mı?  (Okunma sayısı 3946 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kasım 08, 2012, 08:43:02 ös

Kore'deki Öğrenciler, Kitaplarından Rahatsız! Ama Sandığınız Gibi Değil...

Koreli bir arkadaşımız olan Kwon Jun Kyu ile yaptığımız bir sohbet sırasında, Güney Kore'deki öğrencilerin, test kitaplarındaki bu Evrimsel Biyoloji figüründen rahatsız olduklarını öğrendik. Biz de, sandığınız gibi "Evrim'in kitaplarımızda işi ne?" gibi saçma bir çıkış yapacaklarını sandık. Halbuki biz de, sizler gibi yanılıyorduk!

Türkiye'deki lise son sınıfa denk gelen düzeydeki öğrencilerin kitaplarındaki görselden rahatsız olma sebebi, evrimi modern bilimin gösterdiği gibi bir ağaç şeklinde değil, sanki düz bir çizgi gibi gösteriyor olmasından! Yani Koreli öğrenciler, insan türünün görseldeki gibi türlerin sırayla birbirine evriminden değil, bir türden birden fazla türün evrimleştiği, "Evrim Ağacı" olarak isimlendirdiğimiz bir şekilde evrimleştiğini bilmelerinden ötürü, bu çizimden rahatsız oluyorlar. Kısaca, bilimin tam olarak doğrusunun öğretilmemesinden rahatsızlar ve aileleri de bu durumu destekliyor.

İnsanın modern bilim dahilindeki Evrim Ağacı'nın şu görsellerdeki gibi tasvir edilmesi gerektiğinin bilincindeler:

http://www.globalchange.umich.edu/gctext/Inquiries/Inquiries_by_Unit/Unit_5_files/image017.jpg

http://mikeely.files.wordpress.com/2010/01/human-evolution-tree.jpg

Ülkemizde, halen Orta Çağ tartışmaları dönerken, Kore'deki öğrencilerin bu bilimsel ve gerçekçi tavırları, belki de bulunduğumuz konumu defalarca gözden geçirmemizi gerektiriyor. Her ne kadar Güney Kore yönetimi de, bilim düşmanı Evrim Karşıtları'nın istek ve baskılarına yer yer yenik düşse de, toplumun kültür seviyesi bu yanlışların görülebilmesine izin verecek kadar yüksek düzeyde.

İnsanlarımız, bilim camiasının artık tartışmadığı bir doğa gerçeğini sığ bilgileriyle tartışmayı sürdürürken, bir yerlerde, birileri, bu bilimi kullanarak kendisini geliştirmeyi, en ileriye gitmeyi sürdürüyor.

Biz bu konuma erişebilecek miyiz?

Ne zaman?

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)
Not: Bu, Evrim Ağacı tarafından hazırlanmış özel bir haberdir


Saygılarımla.
• Laborare est Orare XXII.
• ... Bense daha önce duyulmamış, yeni şeyler söylediğim için onların ilenç ve lanetlemelerine maruz kalmaya devam edeceğim.... Simon Magus


Kasım 08, 2012, 08:58:20 ös
Yanıtla #1

Koreli öğrencilerin evrim teorisini görselleştirmede yetersiz ve yanlış buldukları resim:

• Laborare est Orare XXII.
• ... Bense daha önce duyulmamış, yeni şeyler söylediğim için onların ilenç ve lanetlemelerine maruz kalmaya devam edeceğim.... Simon Magus


Kasım 08, 2012, 09:27:29 ös
Yanıtla #2
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 730
  • Cinsiyet: Bay

Haklılar. Fosil kayıtları evrim ağacını destekliyor. Türkiye'de bilimsel bir teorinin anlaşılıp benimsenmesi için önce beyinlerin evrim geçirmesi gerekiyor. Kültürel evrimi kastediyorum. Biyoloji öğrencileri vve özellikle eğitim fakultelerinde bu teoriye kabullenebilmiş öğretmen adayları çok az. İstatistikleri verebilirim ama şimdi konumuz bu değil. Saygılarımla.
Özgürlük zeka demektir, sevgi demektir. Özgürlük sömürmeme, yetkeye boyun eğmeme demektir. Özgürlük olağanüstü erdem demektir.
Jiddu Krishnamurti


Kasım 08, 2012, 09:57:18 ös
Yanıtla #3
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1811

Direkt konuyla bir alakasi olmasada temelde ayni kafa yapisinin ürünü oldugu icin bu haber buraya uyar sanirim.

Alinti

'Şuurlu' öğretmenlerden mitoloji yorumu: Sapık inanç





Şuurlu Öğretmenler Derneği tarafından bazı ders kitaplarının içerikleri ile ilgili yapılan açıklamada mitoloji "sapık inanç", aşk ise "cinayet sebebi" olarak tarif edildi. Dernek kitapları toplatılmasını da istedi.

Odatv’nin haberine göre “Şuurlu Öğretmenler Derneği”, ortaokul 8. sınıf ders kitaplarının toplatılması için çağrıda bulundu. Derneğin Samsun Şube Başkanı İsmail Okutan yaptığı açıklamada; ortaokul 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında “Yunan tanrılarına” ve “Aşk mektuplarına” yer verilmesinden dolayı, “kitapların Müslüman çocukların sapık bir inanca hoş görüyle bakmalarına neden olduğunu” ve “ahlaksızlığa, çapkınlığa davetiye çıkarttığını” belirtti.
 
Yunan tanrıları ahlaksızca dans ediyor!
 Derneğin kitap inceleme komisyonunun tespit ettiği bazı “sorunlara” değinilen açıklamada, mitolojik öykülerin anlatıldığı kısımlarda “Yunan tanrılarından” bahsedilmesini “çok çarpıcı, dudak ısırtıcı vahim hata” olarak nitelendiriyor ve şu ifadeler yer alıyor:
 

“...Bir facia olarak değerlendirdiğimiz bu olaylardan biri Ortaokul 8. sınıf Türkçe ders kitabı 10. sayfasında yer alan 'Meraklı Pandora ve Konuşan Sandık' başlıklı okuma parçasında bulunmaktadır. Bu parçada çocuklarımıza Yunan tanrılarından bahsedilmektedir. Epimetheus ile karısı Pandora’nın hikâyesi anlatılıyor ve şu ifadelere yer veriliyor; 'Günlerden bir gün Pandorayla Epimetheus yine sevinç içerisinde dans edip oyun oynarken Haber Tanrısı Hermes’i gördüler. Hermes tanrıların, özellikle de Tanrılar Tanrısı Zeus’un habercisiydi…' diye devam etmektedir."
 
Mitoloji Sapık inançmış
 Açıklamanın devamında okuma parçaları ile ilgili öğrencilere “Hermes’in yerinde olsaydınız Pandora ve Epimetheus’a karşı tepkiniz ne olurdu?” gibi soruların sorulmasının küfür ve şirk içerdiği belirtilerek şöyle deniyor:
 

“Bu okuma parçasını anlamaya yönelik olarak, yine Ortaokul 8. sınıf Türkçe Çalışma kitabının 15. sayfasında öğrencilere bir takım sorular sorulmaktadır ki bu sorular tam bir faciadır. Kendinizi okuduğunuz bu metindeki karakterlerin yerine koyarak aşağıdaki soruları yanıtlayınız denmektedir. Açıkça kendinizi tanrıların yerine koyunuz deniyor. Şu soruya bakın; “Hermes’in yerinde olsaydınız Pandora ve Epimetheus’a karşı tepkiniz ne olurdu?”
 
“Tanrılar Tanrısı Zeus’un yerinde olsaydınız Pandora’yı sandığı açtığı için cezalandırır mıydınız? Nasıl bir ceza verirdiniz?” işte bu sorularda görüldüğü gibi çocuklarımız tamamen küfür ve şirk içeren ifadelerle yetiştirilmek istenmektedir. Müslüman çocukların tevhit anlayışından uzaklaşarak sapık bir inanca hoş görüyle bakmalarına neden olmaktadır.
 
Çocuklara kendinizi 'haber tanrısı' yerine koyun denmektedir, hatta bir tanrı gibi birine nasıl ceza verebileceği konusunda düşünmesi istenmektedir.”
 
"Aşk cinayete sebep olur"
 Derneğin açıklamasında Ortaokul 8. sınıf Türkçe Ders kitabının 16. sayfasında Aşk Mektupları başlıklı parçaya dair ise şu ifadeleri kullanıyor:


“Okullarda öğrenciler arasındaki bıçaklama, silahla yaralama hatta cinayete kadar varan şiddet olaylarının yüzde 70'den fazlasının kız meselesi yüzünden çıktığı kayıtlarda ve istatistiklerde tespit edilmişken, aşk mektuplarıyla okuma yazmanın geliştirilmesi son derece yanlış bir olaydır. Edebiyat dünyamızda onlarca zengin metin dururken neden bu aşk mektupları ders kitaplarına alınmıştır. Oysaki okullarda pratikte kız-erkek arasında aşk mektupları yazmak olumsuz bir davranış olarak kabul edilip yasaklanmaktadır. Bunun önüne geçmek için öğretmeler çaba sarf etmektedirler. Şimdi bunu kitaba koymak siz de yazabilirsiniz, artık bir şey demiyoruz anlamına gelmez mi? Aşk mektubunda yalan söylemenin, babasını küçümsemenin, gizlice tenha yerlerde buluşmanın doğal bir şeymiş gibi sunulması ahlaksızlığa, çapkınlığa davetiye çıkartmak değil midir? Ders kitabında aşk mektubu okutmanın mantığı nedir? Bu ders kitabındaki aşk mektubunu okutan öğretmenlerden bir tepki gelmemesi de ayrıca üzerinde düşülmesi gereken enteresan bir durumdur. Bunu anlamak mümkün değil. Bütün bunlarla beraber gelen davranışlar şiddeti artırmaz mı?”
 
"O kitaplar toplatılsın"
 Açıklamanın devamda mitolojik öyküler için “Başka milletlerin uyduruk hikayeleri” denilirken, kitapların toplatılması talep edildi:
 

“Asırlardır İslam’ın bayraktarlığını yapmış bu milletin çocuklarına sorulan sorular böyle olamaz. Kitap hazırlama komisyonundan bu yazılar hangi ölçülere uyduğu için geçmiştir
 
…Türkçe kitabına milli kültür ve medeniyetimizi yansıtan metinler bulmak çok mu zordu? Büyük çoğunluğu Müslüman olan ülkemizde çocuklara başka milletlerin uyduruk hikâyelerindeki Tanrılar anlatılacağına Allah ve peygamber sevgisi anlatılması gerekirdi?

Şuurlu Öğretmenler Derneği Samsun Şubesi olarak tam bir facia olan bu unsurları içinde barındırdığı için ortaokul 8. sınıf ders kitaplarının derhal toplatılıp yerine milli manevi değerlerimize göre, İslam’ın temel esaslarına göre yazılmış kitaplar hazırlanıp okutulmasını istiyoruz. Artık milli eğitim müfredatında içerik yönünden ciddi değişiklikler yapmanın zamanı gelmiştir ve geçmektedir. Milli eğitim sistemimiz adı gibi milli olmalı bir an önce aslına dönmelidir.”

Sol Portal

Tabi bu "suurlu" ögretmenlerede sormak lazim,"kendi ejdatlarindan ögrencilerine acaba Fatih Kanunu denilen kardes katilliginimi bu canavarligimi anlatacakasiniz"
Nedersiniz?


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
3 Yanıt
8967 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 03, 2011, 02:41:41 öö
Gönderen: abezethibou
6 Yanıt
12531 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 08, 2014, 05:25:32 ös
Gönderen: Pilot
11 Yanıt
10958 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 28, 2010, 04:26:29 ös
Gönderen: ozak1977
2 Yanıt
10948 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 06, 2010, 06:51:37 ös
Gönderen: popperist
149 Yanıt
82638 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 12, 2014, 09:54:35 öö
Gönderen: Intense
1 Yanıt
8754 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 23, 2011, 06:47:39 öö
Gönderen: agnusdei
0 Yanıt
2974 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 03, 2011, 02:04:52 öö
Gönderen: AQUA
0 Yanıt
2468 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 03, 2011, 09:45:47 ös
Gönderen: TUTMOS
1 Yanıt
2642 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 22, 2013, 11:33:15 ös
Gönderen: NOSAM33
2 Yanıt
4083 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 13, 2014, 11:20:56 ös
Gönderen: Melina