Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Hurafe tezgahında zırva dokumak-7  (Okunma sayısı 2294 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Şubat 15, 2013, 08:29:24 öö
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1731
  • Cinsiyet: Bay



Abdest-Namaz-Salat


Yüzyıllardır,Kuran'ın değişmeyen tek kutsal kitap olduğunu savunarak toplumca öğünürüz.Nitekim,Kuran'ın değişmemesi,İslam anlayışının da değişmediği anlamına gelir.

İşin aslı öyle değil...

Belki Kuran değişmemiştir;ama,Kuran'da olmayan birsürü hüküm İslam geleneğine sokuşturulmuştur.Bu durumda Kuran değişse ne olur,değişmese ne olur.

Din alimi,ulema sıfatıyla bilinen şahsiyetler bu geçersiz hükümleri,ya Kuran'ın hükmü diye,yada resul Mhammedin hadisi olarak müslümanlara yutturmuşlardır.

Bizim kullandığımız referans,doğal olarak Kuran'ı Kerimdir.Çünkü,hadislerin çok büyük bir kısmının gerçek kaynağı bilinmediği gibi,Hz.Muhammedin Kuran'da yer almayan bir hükmü kendi iradesiyle dine yerleştirme yetkisi de kabul edilemez.Sonuçta,kendisi sadece elçidir.

Bütün din alimlerini art niyetli olarak eleştiremeyiz.Bazıları anlamakta zorlandıkları hükümleri;kendi düşünceleri doğrultusunda yorumlamışlar,bu yorumlar zaman içinde yorumlayanın iradesi dışında,bazı istismarcılar tarafından  kaynak göstermek yoluyla dine, hüküm olarak yerleştirilmiştir.

Kuran,abddest alma gerekliliği oluşturan durumlarla,abdestin nasıl alınması gerektiğine dair yöntemleri açıkca ve detaylarıyla anlatmıştır.Dolayısıyla,Kuran'ı araştıran samimi bir inanan başkasının önerisine gerek duymadan abdestin nerede ve nasıl alınacağını kolaylıkla öğrenebilir.

Ne yazık ki,aynı durum namaz ibadeti için geçerli değildir.

Doğrusu,Kuran'da namaz kılınması yoluyla ibadetin gerçekleştirilmesine yönelik herhangi bir telkin yoktur.

Nitekim,Kuran'da namaz diye bir deyim bile yoktur.İbadetin gereği olarak müslümanlara,"Salat edin"der.

Salat ise Arapça da "Dua"anlamına gelir.Vakitlerine yönelik işaretler vardır,ama bu namaz kılınacağına dair bir hüküm değildir.

Ulema taifesi,ne yapar eder salat ı namaz olarak dine yerleştirir.

Gerekçelerini,kaynağı belli olmayan hadislere yüklerler ve Hz.Muhammed'in,ibadetini namaz kılarak gerçekleştirdiğini kanıt göstererek,bütün müslümanların aynı yöntemi benimsemelerini dayatırlar.

Peki,Hz.Muhammed niçin namaz kılmıştır ?...

Namaz ritüeli;İslam'dan önce,Sabii'likte ve Zerdüşlük'te de kullanılmıştır.Tıpkı,abdest ritüeli gibi...Kıyam,rüku ve secde ritüelleri tıpkı bu dinlerde olduğu gibi budizmde de kendisini göstermektedir.

Dolayısıyla,Hz.Muhammed'in namaz kılması kadar doğal birşey olamaz.Çünkü resul Muhammed,İslam'ı ifşa etmeden önce,Kuran'da hak dinler arasında sayılan Sabii dinine mensuptur;çocukluğundan beri Tanrı olarak benimsediği kudrete bu şekilde ibadet etmiştir.

Ayrıca Kuran'da,ibadet esnasında okunacak dualar veya ayetlerle ilgili bir hüküm de yoktur.Bu anlayışta sokuşturulanların arasındadır.

İnanan bir kimse,ibadet ederken ve yakarırken niye inandığı kudretin söylemlerini "O"na tekrar etsin ki ?...

Akıl,bunu kabul eder mi ?...

Etmez !...

Öyleyse;ne Tanrı,ne Kuran,nede İslam kabul eder.

Onlar da Kabul etmez !...

Ben de kabul etmem !...


Saygılarımla



Ben"O"yum,"O"ben değil...


Şubat 15, 2013, 04:58:30 ös
Yanıtla #1
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1731
  • Cinsiyet: Bay

Bir ekleme yapmalıyım;atlamışım.

Salat(Dua)bence,inananın kendini ikna etme girişimidir;çünkü,inananın kendisinin gönülden kabul ettiği temenninin oluşması buna bağlıdır.İnsanın kendisinin gönülden kabul etmediği veya kendine layık görmediği bir temenni için yakarmak,boşunadır.

Ne istediğimize dikkat etmeliyiz.Aklın kabul etmediği temenni için de yapılan yakarış,adresine ulaşmaz.


Saygılarımla
Ben"O"yum,"O"ben değil...


Şubat 15, 2013, 08:11:32 ös
Yanıtla #2
  • Seyirci
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 4031
  • Cinsiyet: Bay

Sn.Ceycet

Çok önemli bir yazı dizisi başlattı muhakkak katılım göstermeli,iyi okunmalı,net değerlendirmeler yapılabilmelidir.Bende bu konuya katkım vermek için .Bende bu konuya katkım vermek için onun şu sözü benimde çok sorduğum ve cevabını hep aradığım soru olduğu için benim için önemlidir oda şudur;

İnanan bir kimse,ibadet ederken ve yakarırken niye inandığı kudretin söylemlerini "O"na tekrar etsin ki ?...

Akıl,bunu kabul eder mi ?...

o kadar haklıki tabi bana göre bir örnek vereceğim altta kevser suresinin meali var bakın aslında biz her namazda allahın sadece peygamberine söylediği sözleri bizde ibadet ederken allaha söylüyoruz,söylüyoruzda bir başka penceredende bakarsak söylenen her söz lafızda ona ait değilmi zaten.

Bakınız Kevser suresinde meal ne diyor


Kevser Süresi Meali (türkçe anlamı) Mumsema 108-el-KEVSER
Kevser, çok nimet demektir; ayrıca cennette bir havuzun da adıdır. Âdiyât sûresinden sonra Mekke'de inen bu sûre 3 (üç) âyettir. Erkek çocukları yaşamadığı için Peygamberimize müşrikler, nesli kesik manasına "ebter" dediler. Sûrede buna cevap verilmiştir.
Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.
1. (Resûlum!) Kuşkusuz biz sana Kevser'i verdik.
2. Şimdi sen Rabbine kulluk et ve kurban kes.
3. Asıl sonu kesik olan, şüphesiz sana hınç besleyendir.

Biz ibadetlerimizde aynen bunu tekrar ettiğimizde muhatap olduğumuz rabbe şimdi sen rabbine kulluk et ve kurban kes diyoruz.Yani sn.ceycetinde dediği gibi onun sözlerini ona söylüyoruz.

bakınız buda ihlasın meali orada ise durum farklı

İhlas Süresi Meali (türkçe anlamı) Mumsema 112-el-İHLÂS
İhlâs, samimi olmak, dine içtenlikle bağlanmak, esaslarını sırf Allah rızası için uygulamak anlamınadır. Mekke'de inmiştir, 4 (dört) âyettir. İslâm'ın tevhid akîdesinin en özlü ve anlamlı ifadesidir.

Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.

1. De ki: O, Allah birdir.
2. Allah sameddir.
3. O, doğurmamış ve doğmamıştır.
4. Onun hiçbir dengi yoktur.

İbadette bu sözler yerindedir kevser gibi değil inandığın yaratıcının vasıflarını kabul edip inandığını deklere ediyorsun.

fatihadada durum farklı değil kaldıki en önemli suredir açmak başlamak manası vardır.


 Fatiha Suresi Arapça - Okunuşu - Meali

1.
بسم الله الرحمن الرحيم
Bismillāhirahmānirahīm
Rahmân ve Rahîm olan Allah i adıyla.
2.
الحمد لله رب العلمين
Elhamdü lillâhi rabbil'alemin.
Hamd âlemlerin Rabbi,olan Allah'-a/-için dır.
3.
الرحمن الرحيم
Errahmânir'rahim.
o Rahmân ve Rahimdir,
4.
ملك يوم الدين
Mâliki yevmiddin.
Din gününün ,sahibidir.
5.
اياك نعبد واياك نستعين
İyyâke na'budü ve iyyâke neste'în,
Ancak sana kulluk ederiz ve ancak senden yardım dileriz.
6.
اهدنا الصرط المستقيم
İhdinessırâtel müstakîm.
Bizi doğru isteyenin yol(un)a hidayet eyle.
7.
صرط الذين انعمت عليهم غير المغضوب عليهم ولا الضالين
Sırâtallezîne en'amte aleyhim ğayrilmağdûbi aleyhim ve leddâllîn.
Kendilerine nimet verdiğin mutlu kimselerin yoluna; gazaba uğramışların ve o sapmışların yoluna değil.


namazın yada ibadetin olmazssa olmazıdır bence peki devam edelim bir parça daha kimseyi sıkmadan;



Allâhümme Salli

Allâhümme salli alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammed Kemâ salleyte alâ İbrahime ve alâ âli İbrahim İnneke hamidün mecîd

Allah'ım! Muhammed'e ve Muhammed'in ümmetine rahmet eyle; şerefini yücelt İbrahim'e ve İbrahim'in ümmetine rahmet ettiğin gibi Şüphesiz övülmeye layık yalnız sensin, şan ve şeref sahibi de sensin

Yaşar nuri öztürkün ısrarla bahsettiği sure bunun namazda okunmaması gerektiğini ısrarla savunuyor.Meale baktığımızda allahtan peygamberimize şefaat etmesini istiyoruz,rica ediyor yada yalvarıyoruzda hangi sıfatla?


Namazın içeriği tam olarak ne olmalıdır aklım bunu açıkçası idrak edemiyor,edemiyor ama Allahın sözlerini ona tekrar etmeminde mantıksızlığının farkında yalnız.

sevgi ile kalın
ÖZGÜRLÜK BİLE SAHİP OLMAK İÇİN SINIRLANDIRILMALIDIR.

EDMUND BURKE

Hayat Bizi Resmen Dört İşlemle Sınar. Gerçeklerle Çarpar, Ayrılıklarla Böler, İnsanlıktan Çıkarır ve Sonunda Topla Kendini Der.  leo


Şubat 15, 2013, 08:44:32 ös
Yanıtla #3
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1731
  • Cinsiyet: Bay


Sayın Karahan'ın aktardığı ayetlerin mealini okuduk.

Bunların gönderene tekrar edilmesinin,akılla açıklaması yapılabilir mi ?

Fatiha suresini ölmüşlerimize okuruz;mealinin ölmüşlerle bir ilgisi var mı?

Mezarlıklarda karşılaşırız;kabrin başında Yasin suresini okurlar,surenin veya bir öğüdün ölmüş insana ne faydası olur.

Daha önce de söylediğim gibi,Kuran'da ibadet esnasında herhangi bir sure veya ayet okunmasına yönelik hiçbir hüküm yoktur.

Emevi hükümranlığın da,sözde ulemaların sokuşturduğu sözde hükümlerden başka birşey değil.

Gerçek sorumlusu ise,okumayan ve araştırmayan gerçek müslümanlar...


Saygılarımla

Ben"O"yum,"O"ben değil...


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
32 Yanıt
20037 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 19, 2009, 09:29:05 ös
Gönderen: sun
19 Yanıt
9207 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 21, 2016, 03:14:52 ös
Gönderen: Hendese
3 Yanıt
2953 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 15, 2013, 04:30:01 ös
Gönderen: NOSAM33
0 Yanıt
2112 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 30, 2010, 11:56:04 öö
Gönderen: ceycet
2 Yanıt
2751 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 01, 2010, 11:10:21 öö
Gönderen: ceycet
0 Yanıt
1880 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 01, 2010, 01:11:35 ös
Gönderen: ceycet
12 Yanıt
4335 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 11, 2013, 11:27:32 ös
Gönderen: symbol
7 Yanıt
4051 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 12, 2013, 11:47:50 ös
Gönderen: Alşah
2 Yanıt
2311 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 20, 2013, 07:28:55 öö
Gönderen: ceycet