Yedi Kabalaci Ideal
1- Tanri, Kutsal Olan, Yuce Anlasilmaz Olan, AYN SOF, Grekce Apeiros (Zohar) Dunyayi dogrudan yaratmadi; ama butun seyler Ilk Kaynak'tan ardi ardina fiskiran her biri bir oncekinden daha az mukemmel Tecelliler seklinde meydana geldi. Dolayisiyla evren "Tanrinin Tezahur" eden seklidir. Son ve kaynaktan en uzak urun madde veya mukemmelligin mahrumiyetidir.
2- Algiladigimiz veya bildigimiz her sey Sefirot turlerinde sekillenmisir.
3- Beseri ruhlar simdiki dunyamizdan once var olan yuksek alemde onceden vardilar.
4- Bedenlenmemis insan ruhlari Ust Oda veya Hazine Odasinda ikamet ederler. Burada her bir ruh veya egonun hangi fiziksel bedene girecegine karar verilir.
5- Dunyevi yasam veya yasamlardan sonra her bir ruh sonunda Tanriyla birlesmek uzere arindirilir.
6- Tek bir dunyasal hayat nadiren yeterli olur; neredeyse herkes iki dunya hayatina ihtiyac duyar, eger ikinci yasam basarisizsa, ucuncu bir yasam gunahkari safliga ceken daha guclu bir ruhla iliskilendirilir. Bu, reenkarnasyon, Metempsychosis, ruh gocu veya yeniden dogumun bir seklidir.
7- Onceden var olan butun ruhlar dogup, enkarne olup mukemellige eristikten sonra, Ser Melekler de yuceltilir ve butun varliklar Kutsal Olanin Ask Opucuguyle Tanriyla birlesir ve Tezahur olan Evren Ilahi Plani (FIAT) tarafindan yenileninceye de yok olur.
....................
Ilahi Olan birbirini takip eden Tezahur ve Nekahat, Soluk Alma ve Soluk Verme donemlerinden gecerken, ruhlar yukselir ve alcalir, evrim gecirir ve gerilerler.
Insan akli Ilahi nekahat veya Kaos hakkinda bir kavram olusturamaz ve Tezahuratin yuksek ve yuce evrelerini ise ancak ruhsal yonden cok gelismis bir insan kavrayabilir. Dunyevi insan icin bu tur fikirler sadece hayaldir ve onlari kavrayip ifade etmeye yonelik herhangi bir caba onu akli sagligindan supheye goturur. (...)
Ruhsal bilgelik sadece daha yuksek seyyal kurlere erisebilen dunyevi varliklara veya insanlara aciktir. Yukarilarda olan bir Ruhsal Varlik, kendini daha yuksek varlik duzeylerine yonelmek ve yukselmek icin uygun bir bicimde arindirmayanlara yardim edemez.
........................
Kabalada bir zamanlar bir Kaos evresinin varoldugu dusunulurdu. Olumsuz'un mutlak hukum surdugu bir tezahur yoklugu ve nekahat devresi: Hindularin Pralaya'si. Tecelliler ile edilgenlikten hareket dogmus ve Tezahur eden Tanri ortaya cikmistir. AYN'dan yani nekahatten, olumsuzdan, AYN SOF yani Sinirsiz, Sonsuz, Mekandan munezzeh, Bilinemeyen ve nihayet, Tecelliler ile tezahure yogunlasmasina devam ederek AYN SOF OR, "Sinirsiz Isik" ortaya cikmistir. Sinirsiz Isik'in bir noktaya yogunlasmasi Keter'i, Tezahuratin Taci'ni ortaya cikarmistir. Bundan sonra En Yuksek Alemde Kutsal Sesler, Sefirot tecelli eder.
Bunlar ilahi bir kavrama, insanin tamimlayarak, sinirlayarak, sinirlandirip aciklayarak kavramaya calistigi bir ruhsal varolus evresine yogunlasir. Boylece insan Ilahi bir kisiligi, yani Tanri'sini yaratir. Yahudiler ona su ismi verdiler --- YHWH
..................................
Alinti: "Kabala Incelemesine Giris" - W.W. Westcott; Cev: K. Menemencioglu
[Kabalistik ogretinin genelde agır diline kiyasla, ozellikle baslangic icin oldukca anlasilir ve deyim yerindeyse 'carpici' buldugum aciklamalar iceren bu kitaptan cok kisa bir bolumu aktarmak istedim. 'Insanin sinirlayarak aciklamaya calistigi ilahi kavrama' herkesin verecegi isim farklilik gostermekle birlikte, kavramin kendisinin Bir'liginin degismezligi oncelikli oldugundan, ogretinin herhangi bir din ile dogrudan bagintili ya da onun tekelinde oldugunu dusunmuyorum. Sevgi ve saygilarimla.]