Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Evlenme Ritüeli ve Agap Ritüeli  (Okunma sayısı 16230 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Aralık 18, 2010, 06:23:21 ös
  • Ziyaretçi

Bir Mason resmi olarak evlendikten sonra bağlı olduğu Locada da bir tören (Evlilik Ritüeli) yapılıyor diye biliyorum. Bir Mason Evlendiğinde "Evlilik Ritüeli" nin yapılması kural mıdır ? Bu törene Mason Olmayan hariciler de katılabiliyor mu?

Her Tekristen sonra Loca da Agap verilir mi? Loca da Agap genellikle ne zamanlar verilir? Haricilere açık olabilir mi?

Saygılarımla


Aralık 20, 2010, 04:00:22 ös
Yanıtla #1
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay

Burada iki ayrı konu var. Ayrı başlıklar altında olsaydı daha iyi olurdu ama böyle sormuş Sayın sundance.

Örce birincisi.

Her şeyden önce buna "evlilik ritüeli" değil de "nikah kutlama töreni" desek daha doğru olur. Elbette bir tören ise bu, ritüeli de vardır; her kurumsal törenin bir ritüeli olduğu gibi...

Bu törenin yapılması bir "kural" değildir. İlgili mason isterse yapılabilir. Ancak yapılmayabilir de demeyelim çünkü bir loca böyle bir istemi geri çevirmez; sadece çalışma programı elvermiyorsa ileri bir tarihe erteleyebilir. Nitekim bu törenin resmi nikahtan hemen sonra yapılması da zorunlu değildir.

Böyle bir tören Masonlukta "beyaz oturum" ya da "açık oturum" olarak anılan bir toplantıda yapılır. Dolayısıyla öyle bir toplantıya hariciler de katılır ama hangi nitelikli haricilerin katılacağı bellidir; bir diğer deyişle "açık" olarak anılsa bile (Fransızcası tenue blanche) buradaki "açıklık" tanımlanmıştır.  Örneğin Türkiye'de HKEMBL'nda masonların dışında sadece hemşireler katılabilir.

Gelelim ikinciye...

Sanırım sayın Sundance burada "tekris" sözcüğüyle "Masonluğa Kabul Töreni^" demek istiyor. Zaten çoğu maszonlar da bu sözcüğü -yanlış bile olsa- genellikle bu anlamda kullanıyor.

Agap, bir şenliktir. Masonik terminoloji bakımından sadece belli bazı özel törenlerden sonraki kardeş sofrası için geçerli olmak üzere kullanılır. Aslında loca toplantılarından sonra düzenlenen her kardeş sofrasını "agap" olarak anma olanağı vardır, bu da yanlış sayılmaz ama genellikli bir agapta resmi nitelikli birtakım konuşmaların yapılması söz konusudur. Örneğin yeni görevlilerin görevlerine getirildikleri ve "isat" olarak da anılan bir törenden sonra. Onun için, herhangi bir Masonluğa kabul törenininden sonra düzenlenen sofrayı bu kadar özelleştirmemek, onu "kardeş sofrası" olarak anmak daha doğru olur.

Bir agap haricilere açık olmaz. Ancak bir kardeş sofrası haricilere açılabilir. Bununla birlikte bazı ülkelerde agapların haricilere açıldığı da görülebilmektedir. Hatta sadece agapların değil, sözünü ettiğim o göreve getirme törenleri de özellikle büyük loca çapında olduğunda haricilere açılabilmektedir. (Yıllar önce Avustralya'da böyle bir tören bir stadyumda yapılmıştı. Televizyonda izledik.) ) Ancak bu açılmanın da elbette bir sınırı vardır; sadece davet edilenler katılabilir.

Bunun yanı sıra bir kardeş sofrasına haricilerin çağrılması da söz konusu olabilir. Özellikle yurdumuzda bir konuşma yapması için değerli bir kişinin kardeş sofrasına çağrılmasına ilişkin örnekler görülebilmektedir (Lions ve Rotary kulüplerinde, diğer birtakım biraz kendi içine kapanık derneklerde  olduğu gibi)

İkisini birleştirirsek...

Bir beyaz oturum ya da açık oturumdan sonra da bir kardeş sofrası düzenlenebilir. Dolayısıyla bir nikah kutlama töreninden sonra düzenlenen böyle bir sofraya o günün davetlileri de katılır.

Ekrsik varsa tamamlansın, yanlış varsa giderilsin lütfen...


        
« Son Düzenleme: Aralık 20, 2010, 04:04:13 ös Gönderen: ADAM »
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Aralık 20, 2010, 05:28:06 ös
Yanıtla #2

Evlenme ritüeli, veya bilinen ve sevilen adıyla "Masonik Nikah" çok güzel bir sembolizmaya sahip olan ve aslında çok duygusal bir törendir.  

Sn. Adam'ın belirttiği gibi bu törende nikah kıyılmaz, zaten kanunlara uygun bir şekilde daha önceden evlenmiş olan çiftin evliliği kutlanır. Tamamen şahsi fikrim; bir Masonun kardeşleri huzurunda eşine söz vermesi sağlanarak, hem bu sözün etkinliği artırılır hem de evlilik bağının bütün Loca kardeşleri tarafından da tanınması sembolize edilir.

Bunu yapmak kural mıdır sorusuna şöyle cevap vereyim: Tamamen isteğe bağlı olması sebebiyle, bırakın kural olmasını, son derece nadir yapılan bir törendir. Bir locada bu ritülle evliliği kutlanmış insan sayısı 5-10'u geçmez. İstisnaen de olsa gelin ve damadın ailesinden haricilerin (anne, baba, kardeş gibi çok yakın olmak koşuluyla) törene katılmasına izin verilebilir. Onun dışında, hemşireler hariç, hariciler bu törene katılamaz.

Törenin ritüelik kısmı Locada yapıldıktan sonra, isteğe bağlı olarak, bir yemek veya eğlence düzenlenebilir. Bu yemeğe haricilerin katılması mümkündür. Ama teamül bunun için Locadan izin alınmasıdır.
« Son Düzenleme: Aralık 20, 2010, 05:31:23 ös Gönderen: Mustafa Kemal »
Bir kavramın tarihini bilmediğiniz sürece
Kavramın kendisini idrak edemezsiniz


Aralık 21, 2010, 09:32:53 ös
Yanıtla #3
  • Ziyaretçi

Sayın ADAM,Sayın Mustafa Kemal,;Bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

Saygılarımla


Eylül 18, 2012, 12:25:03 öö
Yanıtla #4
  • Mason
  • Orta Dereceli Uye
  • *
  • İleti: 301
  • Cinsiyet: Bay

"Agap" demişken, bir-iki alıntıyla desteklenerek eklemek istedim;

Yunanca sözlükte ''Dostlar Sofrası'' anlamına gelen Agape, hıristiyanlığın ilk zamanlarında dindaşların bir araya geldiği sofrayı anlatmak ister ve cinsel olmayan, iyilikçi aşkı, yani Türkçe'de "Sevgi" dediğimiz kavramı tanımlar.

Eros daha çok aşkın ezici ve baştan çıkarıcı yanını, doğal ya da hayvansal yanını anlatır. Aşkta yalnızca Eros egemen olsaydı aşk alanı br yırtıcılık alanı olacaktı. Agape ise hayvani aşkı insani aşkla yumuşatır. Onun yırtıcılıktan az çok arındırır. Bir ölçüde evcilleştirir. Tam yırtıcı ya da tam evcil aşk insan için yıkımdır ya da en azından başarısızlıktır. Her sağlıklı aşkta bu iki etkinliğin dengelendiği, yine de birinin zaman zaman diğerine baskın geldiği düşünülür.

P. Burney'e göre, ''İnsanlar aşkın iki kutbunu, genellikle birine Eros diğerine Agape adını vererek birbiriyle karşılaştırırlar. Eros arzu aşkıdır, bağlayıcı ve bencildir. Agape iyiliğin adayıcı düzeyine dair iyilikçi biçimler ortaya koyar."



Kardeş Sofrası'nın da aslında bir sevgi paylaşımı süjesi olduğunu her masonun farketmesi dileğimle.

"Sevgi" ve saygılarımla.
"Dilimin sınırları, dünyamın sınırlarıdır."
Ludwig Wittgenstein


Temmuz 26, 2013, 01:55:59 ös
Yanıtla #5
  • Yeni Katilimci
  • *
  • İleti: 3
  • Cinsiyet: Bay



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
2 Yanıt
11958 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 03, 2011, 11:37:13 ös
Gönderen: neumann
3 Yanıt
4626 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 05, 2011, 01:09:51 ös
Gönderen: ADAM
4 Yanıt
4689 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 30, 2015, 02:34:36 ös
Gönderen: Waldow
6 Yanıt
11605 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 26, 2014, 09:28:21 öö
Gönderen: mbulut
3 Yanıt
3232 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 29, 2015, 12:21:27 öö
Gönderen: peacewings