Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Altin Oran  (Okunma sayısı 27283 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mart 18, 2008, 11:49:59 öö
Yanıtla #10

:) İyi Düşünülmüş, Teşekkürler.

Evet, bu Konu adı altında Tartışmak daha güzel olur, İşte benim asıl Tartışma Üslubu diye nitelendirdiğim Budur. Diğerlerini ise sadece '' POLEMİK ''  ( Yersiz ) nitelendiriyorum.


İyi Paylaşımlar;)
הדבר היחיד לשמור על אנשים בחיים הוא אהבה וכבוד

Aimer et être aimé c’est sentir le soleil des deux cotés.

«Ոսկե Տարիքը - Փոթորիկները, չի կարող կանխել մարդիկ սիրում են ծովը.


Mart 18, 2008, 11:50:08 öö
Yanıtla #11
  • Ziyaretçi

AC / AB = 1,618 = PHI
Beşgenin içine ikinci bir köşegen ([BD]) çizelim. AC ve BD birbirlerini O noktasında keseceklerdir.

Böylece her iki çizgi de, bir noktadan ikiye bölünmüş olacaktır ve her parça diğeriyle Phi oranı ilişkisi içindedir. Yani AO / OC =Phi, AC / AO = Phi, DO / OB = Phi, BD / DO = Phi. Bir diğeri ile bölünen her köşegende, aynı oran tekrarlanacaktır.

Bu yola ilk çıktığım zamanlardan beri Sevgili Davinci; Geometrinin Evrende çok Önemli bir yerinin olduğunu Keşfettim. Ve bunun Mantıksal Açıklaması bakımından da birçok kez sorguladım. Sonuçta anladım ki Evren, Geometrisel bir Anlayışın Üzerine Temellendirilmiştir. Çünkü Herşey, Bunu Göstermektedir.

Saygılarımla,

evet Sn.Sevıl hanım ressamlar aslında bu evrendekı geometrık duzenı Pıcassonun butun resımlerınde bu ozellıgı de gorebılırız ve Pıcasso kubızm akımının baslamasını saglamıstır..


Mart 18, 2008, 11:55:52 öö
Yanıtla #12
  • Ziyaretçi

Peki Sevgili Davinci; Leonardo  Da Vinci, sürekli olarak neden Eril - Dişil Birliğini ya da Dengeliliğini Eserlerinde özellikle Vurgulamıştır?

Biliniyor ki Eril ve Dişil Sembollerine fazlasıyla ağırlık vermesi ve buna ilişkin önemli Şifresel Yöntemleri kullanması ve bunu Eserlerinde İfşa etmesi çok merak edilen bir durum, diye nitelendiriyorum. 

Sebebı su olabılır Sevıl hanım belkı de erkek ve dısının bır arada olması kutsal kase ıle alakalı olabılır cunku soyun devamı ıcın erkek ve dısı ye ıhtıyac vardır yanı hayatın devamlılıgı ıcın gerkelı olan ıkı sey...


Mart 18, 2008, 12:18:47 ös
Yanıtla #13


Sebebı su olabılır Sevıl hanım belkı de erkek ve dısının bır arada olması kutsal kase ıle alakalı olabılır cunku soyun devamı ıcın erkek ve dısı ye ıhtıyac vardır yanı hayatın devamlılıgı ıcın gerkelı olan ıkı sey...

Şimdi anladım, Kutsal Kasenin Neyi İfade ettiğini ;) ve tabi Soyun Devamlılığının da nerden Kaynaklandığını, Kutsal Kan ve İsa'nın Soyu; aslında bunlar belki de sadece bir Semboldü.

Teşekkürler.
« Son Düzenleme: Mart 18, 2008, 12:21:15 ös Gönderen: Sevil »
הדבר היחיד לשמור על אנשים בחיים הוא אהבה וכבוד

Aimer et être aimé c’est sentir le soleil des deux cotés.

«Ոսկե Տարիքը - Փոթորիկները, չի կարող կանխել մարդիկ սիրում են ծովը.


Mayıs 19, 2008, 11:27:53 ös
Yanıtla #14

Altin Oranin kullanildigi eserlerden ornek verebilirmisiniz?
Yahut, bir eserde (ornegin bir siir) altin orani nasil arayabilecegimize dair bir bilgi?

Tesekkurler.
Spes mea in Deo est


Mayıs 20, 2008, 01:10:15 öö
Yanıtla #15
  • Skoç Riti Masonu
  • Aktif Uye
  • *
  • İleti: 919
  • Cinsiyet: Bay

Alıntı
Altin Oranin kullanildigi eserlerden ornek verebilirmisiniz?
Yahut, bir eserde (ornegin bir siir) altin orani nasil arayabilecegimize dair bir bilgi?


Altın Oran veya Golden Section olarak tanımlanmış olan matematiksel değerin mimari ve yapım sanatında kullanıldığı öteden beri hep söylenir.Hatta  bunların gerçekten de yapılarda kullanıldığını ispat etmek için birçok makale de yayınlanmıştır.
Ör: "The Mathematical Proportions of The Great Mosque of Isfahan" yazan Alpay ÖZDURAL, Muqarnas Dergisi Yıl 82  gibi.
Yapı ile ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.
http://archnet.org/library/sites/one-site.jsp?site_id=2305

Ancak Altın Oranın varlığı ile ilgili iddialar  hep soru işaretleri ile sonuçlanmıştır. Çünkü her seferinde belli ölçüleri kullanarak bulunan altın oran değeri (1.618) yapıların geneline vurulduğunda herhangi bir sonuç vermemektedir. Hakkında çokca "rivayet" bulunan bu matematiksel değerin mimaride ki varlığı ve nerelerde kullanıldığı hala bir şaibedir.

Ancak kesin olan bir durum vardır.Özellikle 18yy sonlarına kadar yapılarda -özellikle de  dini yapılarda- en küçük detaya kadar matematiksel hesaplar (veya ifadeler) kullanılmıştır. Bu tarihten sonra -ki operatif dönemin sonudur bu tarihtir- yapı tasarım ve uygulamaları bugünkü inşaat anlayışına geçmektedir.
Matemağin mimaride nasıl kullanıldığını merak edenler için
http://www.yapikitabevi.com/kitap_detay.asp?kitap=9789755114569 bu kitabı önerebilirim.
Saygılarımla
stilus absentis...


Mayıs 20, 2008, 06:24:57 ös
Yanıtla #16

Tesekkurler kardesim.
Spes mea in Deo est


Mayıs 20, 2008, 08:28:53 ös
Yanıtla #17
  • Ziyaretçi

Altın Oran veya Golden Section olarak tanımlanmış olan matematiksel değerin mimari ve yapım sanatında kullanıldığı öteden beri hep söylenir.Hatta  bunların gerçekten de yapılarda kullanıldığını ispat etmek için birçok makale de yayınlanmıştır.
Ör: "The Mathematical Proportions of The Great Mosque of Isfahan" yazan Alpay ÖZDURAL, Muqarnas Dergisi Yıl 82  gibi.
Yapı ile ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.
http://archnet.org/library/sites/one-site.jsp?site_id=2305

Ancak Altın Oranın varlığı ile ilgili iddialar  hep soru işaretleri ile sonuçlanmıştır. Çünkü her seferinde belli ölçüleri kullanarak bulunan altın oran değeri (1.618) yapıların geneline vurulduğunda herhangi bir sonuç vermemektedir. Hakkında çokca "rivayet" bulunan bu matematiksel değerin mimaride ki varlığı ve nerelerde kullanıldığı hala bir şaibedir.

Ancak kesin olan bir durum vardır.Özellikle 18yy sonlarına kadar yapılarda -özellikle de  dini yapılarda- en küçük detaya kadar matematiksel hesaplar (veya ifadeler) kullanılmıştır. Bu tarihten sonra -ki operatif dönemin sonudur bu tarihtir- yapı tasarım ve uygulamaları bugünkü inşaat anlayışına geçmektedir.
Matemağin mimaride nasıl kullanıldığını merak edenler için
http://www.yapikitabevi.com/kitap_detay.asp?kitap=9789755114569 bu kitabı önerebilirim.
Saygılarımla


Altın Oran lisans yıllarımda benim ilgimi çeken ve güzelliğin temsili sayısı olan bir mefhumdur. Açıkçası üzerinde kafa yormam teoriği geçmemiştir ama sizin verdiğiniz linkleri inceleyeceğim. Çok teşekkür ederim paylaşımınız için Sayın Bra.


Mayıs 20, 2008, 08:32:39 ös
Yanıtla #18

Altın Oran veya Golden Section olarak tanımlanmış olan matematiksel değerin mimari ve yapım sanatında kullanıldığı öteden beri hep söylenir.Hatta  bunların gerçekten de yapılarda kullanıldığını ispat etmek için birçok makale de yayınlanmıştır.
Ör: "The Mathematical Proportions of The Great Mosque of Isfahan" yazan Alpay ÖZDURAL, Muqarnas Dergisi Yıl 82  gibi.
Yapı ile ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.
http://archnet.org/library/sites/one-site.jsp?site_id=2305

Ancak Altın Oranın varlığı ile ilgili iddialar  hep soru işaretleri ile sonuçlanmıştır. Çünkü her seferinde belli ölçüleri kullanarak bulunan altın oran değeri (1.618) yapıların geneline vurulduğunda herhangi bir sonuç vermemektedir. Hakkında çokca "rivayet" bulunan bu matematiksel değerin mimaride ki varlığı ve nerelerde kullanıldığı hala bir şaibedir.

Ancak kesin olan bir durum vardır.Özellikle 18yy sonlarına kadar yapılarda -özellikle de  dini yapılarda- en küçük detaya kadar matematiksel hesaplar (veya ifadeler) kullanılmıştır. Bu tarihten sonra -ki operatif dönemin sonudur bu tarihtir- yapı tasarım ve uygulamaları bugünkü inşaat anlayışına geçmektedir.
Matemağin mimaride nasıl kullanıldığını merak edenler için
http://www.yapikitabevi.com/kitap_detay.asp?kitap=9789755114569 bu kitabı önerebilirim.
Saygılarımla


Altın Oran lisans yıllarımda benim ilgimi çeken ve güzelliğin temsili sayısı olan bir mefhumdur. Açıkçası üzerinde kafa yormam teoriği geçmemiştir ama sizin verdiğiniz linkleri inceleyeceğim. Çok teşekkür ederim paylaşımınız için Sayın Bra.

Her sey numaralarda gizlidir diyorsunuz yani Sn. Blossom.
Spes mea in Deo est


Mayıs 20, 2008, 08:38:46 ös
Yanıtla #19
  • Ziyaretçi

Kesinlikle Sayın Lux_e_Tenebris. Benim işim de bu zaten :) Numaraların içindeki saklanmış bilgiyi çıkarmak yani :)


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
14 Yanıt
7539 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 01, 2012, 05:44:13 öö
Gönderen: meseyi
1 Yanıt
6771 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 07, 2014, 09:04:39 ös
Gönderen: animi et spiritus
0 Yanıt
10627 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 08, 2008, 06:31:27 ös
Gönderen: martı
0 Yanıt
3058 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 09, 2009, 02:14:59 ös
Gönderen: Mozart
0 Yanıt
2372 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 05, 2010, 10:00:55 öö
Gönderen: ADAM
7 Yanıt
7677 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 06, 2010, 03:57:18 öö
Gönderen: popperist
11 Yanıt
12959 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 09, 2012, 03:13:02 ös
Gönderen: Caius Keyes
4 Yanıt
5032 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 07, 2013, 09:31:05 öö
Gönderen: Spock
2 Yanıt
3102 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 04, 2014, 11:20:14 ös
Gönderen: Arcanum
2 Yanıt
3931 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 04, 2014, 11:26:35 ös
Gönderen: Arcanum