sizin pek karşı durduğunuz Ortodoksi islama göre; inanç olarak, akide olarak, şudur: Allah bir anda yaratmıştır. Evreni yaratmıştır, daha sonra da bunların içerisinde, dünya varlığı içerisinde bu gördüğümüz hayvanları ve insanları yaratmayı istemiştir. Onları yaratmıştır, bu çok fazla tartışılmaz. Tanrı bunu söylüyorsa, buna inanırsın ya da inanmazsın. Müslüman'a düşen inanmaktır. Ama ben diyorum ki, "Bir insanın Tanrı'nın yaratma işinin nasıl olduğunu son derece masum ve naif bir şekilde sorma ve bunun üzerine düşünce üretme hakkı vardır."
bu aynı zamanda hıristiyan teolojide de var. Tanri yarattı bitti düşünmek sana düşmez. buna katılmıyorum.
ayrıca sorduğum sorunun cevabı da bu olmasa gerek. erek ile evrimsel yaratım niçin birbirine ters düşsün.
bana göre; Kuran'ın geneline baktığımız zaman birçok ayetten Tanrı'nın bütün evreni ve dolayısıyla bu evrenin içinde de özellikle insanın yaşadığı dünyayı bir süre içerisinde, bir zaman içerisinde yarattığı şeklinde anlıyorum. Dolayısıyla burada evrimle yaratma eş süreç.
Adem'den önce de evrim sürecinin olduğunu; bu evrim sürecindeki insanlaşmayı, insan olma onurunu, insan olma şerefini ve dolayısıyla denenmeye ehliyetli bir hale gelmeyi ifade eden bir aşama, ara durum olduğu ifade ediyorum. ve bunun da sizin evreninizdeki Erek'le aynı mıdır bilemem ama insanın ereğiyle örtüştüğünü ya da onun tersi olmadığını ona karşı durmadığını düşünüyorum. ikisi bir arada pek tabii olabilir çünkü birbirinin karşıtı değiller.