Masonlar.org - Harici Forumu

Inanc => Islam => 3 Buyuk Din => Tasavvuf (Sufizm) => Konuyu başlatan: MASON - Ekim 31, 2006, 11:54:37 öö

Başlık: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: MASON - Ekim 31, 2006, 11:54:37 öö
Bir Halifebabaya Göre
Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler

Merhum Halifebaba Turgut Koca'dan kalan evrak arasinda bulunan, kendisinin hazirladigi "Ittihat Terakki Üyeleri" baslikli bu listeyi arastirmacilarin dikkatine sunuyorum.

MASONLAR: Ali Fuat (Cebesoy), Agaoglu Ahmet Bey, Abdurrahman Seref, Dr. Akil Muhtar (Özden), Abdullah Cevdet, Dr. Bahattin Sakir, Besir Fuad (Ilk pozitivist), Cavit Bey (Maliye Naziri), Cevat Abbas (Bey), Esref Sencer Bey (Kusçubasi), Edip Servet Bey, Halil (Kut) Pasa (Enver Pasa'nin amcasi), Hüseyin Cahit Yalçin, Halil Serif Bey, Ismail Canpolat Bey (Dahiliye Naziri), Kara Kemal Bey, Kazim Nabi Bey, Kazim Nami Duru, Mehmet Resit, Mahmut Sevket Esendal, Nuri (Killigil) Pasa (Enver Pasa'nin kardesi), Osmancikli Nuri, Dr. Nihat Resat Belgevi, Dr. Riza Nur, Sait Halim Pasa, Semsettin Günaltay, Dr. Tevfik Sükrü Bey, Talat Küçük (Muskara), Prof. Veli Bey, Yusuf Akçura, Hüseyin Kadri Bey, Hüseyin Hasim Sanver, Mithat Pasa, Nuri Bey (Yeni Osmanlici).

BEKTAŞİLER: Ahmet Riza Bey (Ayan Reisi), Ahmet Izzet Pasa, Ahmet Nesimi Bey (Hariciye Naziri), Ali Haydar Mithat, Ali Sefik Izmirli, Ali Rüstü Hersekli, Ali Riza Kirimi, Asaf Dervis, Ali Riza Pasa, Gazi Ahmet Muhtar Pasa, Ismet Fazli Bey, (Debreli) Behçet Efendi, Esat Pasa (Draç mebusu), Eyüp Sabri (Akgöl Bey), Avlonyali Ferit Pasa, Selanikli Fazli Necip, Seyhulislam Ürgüplü Hayri, Hasan Riza Pasa (Hudeyce mebusu), Çerkes Hayrettin Pasa (Tunuslu), Hilmi Tunali Bey, Halil Muvaffak Bey, Sair Hüseyin Siret, Kimyager Hüseyin, Hasan Tosun Bey, Gümülcineli Ismail Bey, Ibrahim Temo, Dr. Ismail Ibrahim Efendi (Dobrucali), Kamil Pasa, Lütfi Fikri Bey (Dersim mebusu), Mahmut Pasa (Çürüksulu), Mithat Sükrü Bey (Bleda), Çorum mebusu Muhiddin Bey, Mahmut Nedim Pasa, Giritli Muharrem, Milasli Murat Asker, Veteriner Mehmet Bey, Mustafa Ragip, Mustafa Hayri Ürgüplü, Dr. Nazim Bey, Nabi Bey (Yücekök), Ömer Naci (Muallim Naci), Izmir Valisi-Mebusu Rahmi Bey), Rauf Ahmet Bey (Istanbul Mebusu), Dr. Rusuhi Bey, Hariciye Naziri Rifat Pasa, Refik Bey (Manyasizade Adliye Naziri), Dr. Rifat, Eczaci Rasit Tahsin, Resat Pasa Matli, Dr. Refik Nevzat Bey, Recep Peker, Binbasi Sabri Bey, Sezai Bey (Surayi Ümmet Redaktörü), Bosnali Veli Bey, Yakub Cemil Bey, Saffet Lütfü Tozan.

MELÂMİLER: Ahmet Sükrü (Maarif Vekili), Ali Suavi, Ahmet Vefik Pasa, Ahmet Mithat Efendi, Bezmi Nusret (Kaygusuz), Cemal Pasa, Fevzi Çakmak, Hafiz Hakki Pasa, Hüseyin Avni Pasa, Kadir Efendi (Hoca Mehmet Kadir Nasih), Mustafa Asim Efendi, Mehmet Tahir (Bursali) , Damat Mahmut Pasa, Necmettin Molla (Adliye Naziri), Naili Efendi (Naksibendi, Seyh Abdülkadir'in kardesi), Ömer Seyfettin, Menemenlizade Rifat Bey, Miralay Sadik Bey, Sami Pasazade Sezai, Saffet Pasa.

MASON + BEKTAŞİLER: Ali Fethi (Okyar), Ahmet Bedevi Kuran (R. K.), Cemal Bardakçi, Ethem Ruhi Balkan, Fuat Balkan, Nigde Mebusu Hayri Efendi, Ihsan Namik Bey, Kazim Karabekir Pasa, Seyhülislam Musa Kazim Efendi, Dr. Miralay Mehmet Ali Baba, Mehmet Cemil, Namik Kemal, Riza Tevfik Bölükbasi, Salih Cimcoz (Istanbul Mebusu), Prens Sabahattin Bey, Talat Pasa, Cemal Pasa, Kara Vasif Bey, Ziya Pasa, Hakki Baha Bey.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 08, 2007, 10:58:45 öö
Tassavufta tek bir yol göstericin olur. Başka bir örgüte yada iki yol göstericin olamaz. Eğer bektaşi tarikatına bağlı kişi tam anlamıyla mason olmuşsa o kişi tarikattan uzaklaştırılır. Çünkü kendi mürşidinden şüphe etmiş olur. Kısacası hem bektaşi hem mason olan kişiler ikili oynamıştır ama gerçekten neye inandığı meçhul insanlrdır.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: MASON - Şubat 08, 2007, 02:23:16 ös
Masonluk bir din olmadigi icin, bir Masonun bektasi olmasi Masonluk tarafindan herhangi bir tepkiyle karsilanmaz.

Alıntı
Baþka bir örgüte yada iki yol göstericin olamaz.
Masonlugun o gosterici yada emir veren bir kisisi yoktur. Masonluktada kendi inandigin Yuce Yaradana gore dusunur  ona gore davranirsin. Dinine baglilik derecen tamamen senin tercihindir.

Alıntı
Eðer bektaþi tarikatýna baðlý kiþi tam anlamýyla mason olmuþsa o kiþi tarikattan uzaklaþtýrýlýr.Çünkü kendi mürþidinden þüphe etmiþ olur.
Neden? Bektasilik "Masonlugun bir din oldugunu" mu dusunuyor? Bektasilikte, bir Mason yeterince bektasi olamazmi?

Alıntı
Kýsacasý hem bektaþi hem mason olan kiþiler ikili oynamýþtýr ama gerçekten neye inandýðý meçhul insanlrdýr.
Ben buna ikili oynamak demezdim. Masonlar genellikle baska bircok dernegede uye olan kisilerdir. Masonlarin neye inandigi mechuldur. Dogru. Cunku Masonlugun Dini yoktur. Her dinden uyeler vardir. "Masonlarin dini sudur" diyemezsiniz. Masonlukta; bir Mason nasil kiliseye yada kendi ibadet hanesine gidep orda aktif yada pasif uye olursa, ayni sekilde gene bir Musluman Masonda bektasilik yada mevlevilik dergahlarina uye olabilir. Ama Bektasi dergahi eger "biz aramiza Mason olmayiz" diyorlarsa. Bu onlarin tercihidir.

Gel. Ne olursan ol, gene Gel
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 08, 2007, 04:36:37 ös
Sizin aranızda bir yol göstericiniz var olduğunu düşünüyorum. Bektaşi demicem tassavuf diye hitap edicem. Tassavufta bir tek yol gösterici vardır. Yol göstericimiz bizi sadece Allah a ulaşma konusunda yol göstermez. Yol göstericilerimiz hem dini hem bilimsel yönden çok üst düzeyde bilgilidirler ama istisnalarda olabilir çünkü bize göre Allah her mürşide(yol gösterici) aynı ilmi vermez. Bu yüzden bize mürşidimiz her yönden bize yol gösterir. Dolayısıyla tassavvufta 2 yol gösterici olmaz.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: MASON - Şubat 08, 2007, 06:02:16 ös
Alıntı
Sizin aranızda bir yol göstericiniz var olduğunu düşünüyorum.
Her insanin ornek aldigi, yolunu izledigi kisiler vardir. Elbette Masonlugunda bilgili, erdem yol gostericileri olmustur. Ama bunlar bizi Yuce Yaradana yaklastirmak yada ona ulasmamizi saglamak icin degil, daha iyi birer birey olmamiz icin yardimci olurlar. Dini bir amaclari yoktur. Yonetici degil yardim edici yada ogreticidirler. Yani sizin taniminiza benziyor.

Alıntı
Yol göstericilerimiz hem dini hem bilimsel yönden çok üst düzeyde bilgilidirler
bu konuda benziyoruz.

Alıntı
Bu yüzden bize mürşidimiz her yönden bize yol gösterir. Dolayısıyla tassavvufta 2 yol gösterici olmaz.
ayni amaca gittikten sonra yol gostericilerin sayisi farketmemeli diye dusunuyorum.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 08, 2007, 06:54:22 ös
Aynı yola giden 2 yol gösteciye tabi olmak diye bir şey yoktur tassavvufta. Bu bize Allah tarafından söylenen kurallardan bir tanesi. Sadece bir kural .
İki yol göstericinin bilgisi aynı değildir. Kimi çok bilgili kimisi az bilgilidir bu yüzden 2 kişi arasında kalmamak için tek yol gösterici olmalıdır. Ama sonuçta aynı yere ulaşırız. Yol gösterici ne kadar yüksek mertebedeyse, bilinçli bir öğrenci çok çabuk yüksek mertebelere ulaşabilir.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: fbracer - Şubat 09, 2007, 04:53:27 ös
Aynı yola giden 2 yol gösteciye tabi olmak diye bir şey yoktur tassavvufta. Bu bize Allah tarafından söylenen kurallardan bir tanesi. Sadece bir kural .

Tasavvufta ayni yola giden 2 yol gostericiye tabi olmak diye birseyin olmamasi, gercekte 2 yol gosterici olamaz anlamina gelmez. Iki (veya daha fazla) yol gosterici eger AYNI yere goturuyorsa, ne ala. Bu bize Allah tarafindan soylenenlerin bir tanesi demissiniz. Sanirim tesbihte hata yaptiniz zira, sizin anlatiminiza gore Allah yoluna birden fazla kimse yol gosteremez. Bu durumda Hicbir peygamber gercek peygamber degil, hicbir ruhani lider, din adami muntazam degil. Hepsi sonucta insanligi Allah yoluna goturmeyi amaclamiyormu?
Alıntı
İki yol göstericinin bilgisi aynı değildir. Kimi çok bilgili kimisi az bilgilidir bu yüzden 2 kişi arasında kalmamak için tek yol gösterici olmalıdır. Ama sonuçta aynı yere ulaşırız. Yol gösterici ne kadar yüksek mertebedeyse, bilinçli bir öğrenci çok çabuk yüksek mertebelere ulaşabilir.
O tek secilen yol gostericinin digerinden daha iyi oldugunun ayrimini kim yapar? O yuksek mertebeye onu kim getirir? O kisinin destekleyen tabani mi yoksa gercek bilgisi mi? Tabiki bu ikisi normalde el ele gider, ama ve fakat bu dusunceleri gercek hayata uygulayinca bir gecerliligi kalmiyor. Sizin anlatiminiza gore, Allah'in sadece bir tane peygamber gondermis olmasi, ve bu peygamberin en bilge en yuce olmasi gerekir. Aksine, uc temel dini yonlendirmis olan tabiri caiz ise ANA peygamber gonderilmistir (Baska kutsal kitaplara gore bu sayi degisiktir, zira sonradan gelecegi tanimazlar). Bu sizin anlatiminiza biraz ters dusmuyor mu? Ayrica sizin bu dusunce yapiniza gore Muslumanligi kabul etmeyenlerin (Hristiyan, Yahudi, vs) cok gecerli bir sebebi var. Onlara Hz. Muhammed'in onlardan daha bilge ve iyi bir peygamber oldugunu nasil aciklayacaksiniz? Sizin taniminiza gore tasavvuf buna izin vermez. Ayrica Hristiyan kelimesinin anlamini arastirmanizi tavsiye ederim. Bir ip ucu vereyim, kelimenin kokeninden yola cikin.

Kendi mantiginiza dayanan hur ve ozgur dusuncelerinizi bekliyorum, bir yerden duydugunuz, veya size anlatilmis olanlari degil.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 09, 2007, 07:14:12 ös
Allah her kavime elçiler gönderir. Bu da bir çok doğru yol göstericilerin olduğunu gösterir. Siz eğer yol gösterici olsaydınız kapınız herkese açık olurdu. 2 yol gösterici değil dünya da yüzden çok Allahın elçileri var. Sadece kişi bir tane elçiye tabi olur. Belki daha bilge bir elçiyi görür kendince onda tabi olur. Bir de kişilerin mertebeleri varıdır. Sizin dereceleriniz gibi. Elçilerinde mertebeleri vardır. Ne kadar yüksek mertebedeyse insanlara o kadar yardım edebilir. Yani öğretmen ne kadar tecrübeliyse öğrencisine o kadar yardımcı olabilir.

Yol göstericilerin makamını yani derecesini Allah ve yüksek makamdakiler bilir. Kimin daha iyi olduğunu Allah belirler ama kişiler de bunu izleyerekte tahmin edebilir. Kişi kendi ibatetiyle yaptığı hizmetle daha yükseğe ulaşır.

Allah sadece bir tane peygamber gönderdi demedim. Biz hristiyanlığıda hak din olarak biliriz museviliğide. Şuan Allah ın yolunda olan yahudiler var onlara da elçi gönderilmişdir ama onların dinin ismi musevilik. Hristiyanlar da öyle. Bizce dinler diye de bir şey yoktur. Bir tane din vardır.

Hristiyan kökeni yola çıkın bizde bu da vardır sratı müstakim bu bizim yolumuzdur biz bu yolda nefsimizle mücadele ederiz. İslam teslim olmak biz bu yolda ruhumuzu fizik bedenimizi nefsimizi ve en sonunda irademizi Allah a teslim ederiz ve tüm peygamberlerde bizim peygamberimizdir Hz İsa da Hz Musa da .


Hz Muhammed bütün peygamberlerden üstündür çünkü onun kitabı bozulmadı dünyada en çok o tanınıyor. Hayatından da yola çıkarakta bunu anlayabilirsiniz. En başarı gösteren peygamber odur. Ama bütün peygamberleri canımızdan çok severiz çünkü hepsi Allah için savaşmıştır.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: fbracer - Şubat 09, 2007, 07:40:18 ös
Allah her kavime elçiler gönderir. Bu da bir çok doğru yol göstericilerin olduğunu gösterir. Siz eğer yol gösterici olsaydınız kapınız herkese açık olurdu. 2 yol gösterici değil dünya da yüzden çok Allahın elçileri var. Sadece kişi bir tane elçiye tabi olur. Belki daha bilge bir elçiyi görür kendince onda tabi olur. Bir de kişilerin mertebeleri varıdır. Sizin dereceleriniz gibi. Elçilerinde mertebeleri vardır. Ne kadar yüksek mertebedeyse insanlara o kadar yardım edebilir. Yani öğretmen ne kadar tecrübeliyse öğrencisine o kadar yardımcı olabilir.

Yol göstericilerin makamını yani derecesini Allah ve yüksek makamdakiler bilir. Kimin daha iyi olduğunu Allah belirler ama kişiler de bunu izleyerekte tahmin edebilir. Kişi kendi ibatetiyle yaptığı hizmetle daha yükseğe ulaşır.

Allah sadece bir tane peygamber gönderdi demedim. Biz hristiyanlığıda hak din olarak biliriz museviliğide. Şuan Allah ın yolunda olan yahudiler var onlara da elçi gönderilmişdir ama onların dinin ismi musevilik. Hristiyanlar da öyle. Bizce dinler diye de bir şey yoktur. Bir tane din vardır.

Hristiyan kökeni yola çıkın bizde bu da vardır sratı müstakim bu bizim yolumuzdur biz bu yolda nefsimizle mücadele ederiz. İslam teslim olmak biz bu yolda ruhumuzu fizik bedenimizi nefsimizi ve en sonunda irademizi Allah a teslim ederiz ve tüm peygamberlerde bizim peygamberimizdir Hz İsa da Hz Musa da .


Hz Muhammed bütün peygamberlerden üstündür çünkü onun kitabı bozulmadı dünyada en çok o tanınıyor. Hayatından da yola çıkarakta bunu anlayabilirsiniz. En başarı gösteren peygamber odur. Ama bütün peygamberleri canımızdan çok severiz çünkü hepsi Allah için savaşmıştır.
Bunlar sizin sozleriniz mi? Eger oyleyse cok guzel, ve tamamen benim soylediklerimle ortusuyor, ama ve fakat sizin ONCEDEN osylediklerinize ters dusuyor. Saniyorum gene bir yanlis anlama soz konusu.
Sizin
Alıntı
Aynı yola giden 2 yol gösteciye tabi olmak diye bir şey yoktur tassavvufta.
ve
Alıntı
İki yol göstericinin bilgisi aynı değildir. Kimi çok bilgili kimisi az bilgilidir bu yüzden 2 kişi arasında kalmamak için tek yol gösterici olmalıdır.
beyanlariniz yukarida yazdiklariniza tamamen ters dusuyor malesef.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 09, 2007, 08:06:26 ös
Demek istediğim bir sürü yol gösterici var bunlardan bir tanesini seçmeliyiz. Bir tane tercihimizin olması lazım. İki kişiyi yol gösterici seçersek bunun bazı sakıncaları olabilir söylemek istediğim budr.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: fbracer - Şubat 09, 2007, 08:10:11 ös
Cok dogru ama hangisi :) Neye gore kime gore sececegiz onemli olan (malesef) bu. Keske her yol gosterici AYNI yoldan istenilen yoldan goturse.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 01:10:11 öö
Bizim dinimize göre hacet namazı kılınca Allah mürşidini yani yol gösterici kişiyi rüyamızda gösterşyor. Tabi bu size saçma gelebilir ama bu yola giren çoğu böyle giriyor.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: fbracer - Şubat 10, 2007, 01:32:31 öö
Bizim dinimize göre hacet namazı kılınca Allah mürşidini yani yol gösterici kişiyi rüyamızda gösterşyor. Tabi bu size saçma gelebilir ama bu yola giren çoğu böyle giriyor.
Bana sacma gelip gelmemesi onemli degil, onemli olan o kisinin dogru yolu bulmasi, dogru bir insan olarak, cevresine faydali bir insan olarak yasamasi. Yolu, yordami ne olursa olsun, bu amac icinde yasar ve olurse benim icin en degerli insandir. Keske bunu basklari da soyleyebilse.

Soylediginiz sey ilgimi cekti yalniz. Bi kisiler herhangi bir kimseyi mi goruyorlar ruyalarinda yada belli insanlari mi goruyorlar? Bunu bana biraz aciklayabilirmisiniz?
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 07:39:41 öö
Bu islamda unutulan belli bir kavaramlardan bir tanesi. Şuan islam da mürşid yani yol gösterici unutulmuş ana kurallardan bir tanesi.
Kişi islama girmeden önce Allah a ulaşmayı dilemelidir sonra bu namazı kıldıktan sonra rüyasın da mürşidini görür. Ama bazı insanlar bu namazı kılmadan da mürşidini seçebilir. Kesin bir sonuç isterlerse hacet namazı kılarlar.

Günümüz de bu din adamları tarafından tamamen karşı çıkılıyor. Mesala imanı Allah a inanmak olarak algılıyorlar halbuki Kuran da apaçık iman Allah ı ulaşmayı dilemektir. Bu din adamları dini açıklayamadıkları için Kuranı doğru yorumlayan bir mürşidi olması lazım insanın.
 
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 07:47:45 öö
Şunu eklemeyi unuttum rüyasında belki tanıdığı bir kişiyi görür belki hiç tanımadğı ama tanımadığı bir kişiyi görüyorsa Allah mutlaka o kişiyle onu karşılaştırıcaktır.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: MASON - Şubat 10, 2007, 10:38:36 öö
Alıntı
Kişi islama girmeden önce Allah a ulaşmayı dilemelidir
Islamami? Tasavvufa mi?
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 10:55:31 öö
İSLAM ve Tasavvuf aynı şeylerdir.tasavvuf yaşam biçimidir bu yolda.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: MASON - Şubat 10, 2007, 11:28:16 öö
Ayni seyler degillerdir. Islamin bir kolu yada bir yolu denebilir ama ayni seyler degillerdir.
Her Musluman tasavvuf mantigini anlayamaya, cozemeye, yada istemeyebilir. Tasavvuf da olmayan Musluman olabildigine gore aralarinda fark var.

bu nedenle sormustum kastettiginiz anlami.

Alıntı
Kişi islama girmeden önce Allah a ulaşmayı dilemelidir
Islamami? Tasavvufa mi?
?
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 12:27:49 ös
İslama yaşamma şekline tassavvuf denir. Tassavvuf Allah yolunda ilerlemesi ve nefsini terbiye etmesidir bu açıdan müslüman olan kişi tassavvuftadır tassavvufta olan kişi de müslümandır. İslam dinine giren kişi tassavvufta olması gerekir olmassa o gerçek müslüman değildir.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 12:33:59 ös
Kişi Allah a ulaşmayı dileyerek tassavvufa ilk adımını atar. Burası çok ince bir çizgi Allah a ulaşmayı dilemek islamın iman dediğimiz kuralıdır.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: MASON - Şubat 10, 2007, 01:23:38 ös
Sanirim, Iman kelimesinin tanimi tasavvufta farkli anlatiliyor.
sozluklerde gecen anlam : 1. Dinin ortaya koyduğu doğmalara inanma, din inancı, kutsal inanç, inanç, itikat. İslam dinine inanma.
Allaha ulasma istegi vb. bir tanim bulamadim.

Her insan allaha ulasmak icin cabalamayabilir ama bu onu, kotu yada diger bir kisilerden daha az bir musluman yapmaz. Eger din, o kisiyle kendi Yuce Yaradani arasindaysa; -ki oyle olmalidir- "az musluman, cok musluman, iyi yada kotu musluman" gibi tanimlari kimse koyamaz.

Alıntı
İslam dinine giren kişi tassavvufta olması gerekir olmassa o gerçek müslüman değildir.
kessinlikle katilmiyorum. hatta bence bu cumle, Tasavvufun onde gelen kisilerinin dusunce yapisi degil. sadece size ozgu bir dusunce.

Tasavvuftaki kisiler, herkesi esit gorur, herkese kapilarini acarlar. Kimseye gercek yada yalan musluman diyeceklerini (oyle dusuneceklerini) sanmam. Kendilerini daha cok Allaha vermis olabilirler. ama bunu yapmayan insanlari dislamamalari gerekir.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 03:37:31 ös
Allah a ulaşmayı dileyen herkes tassavvuf eğitiminden geçer ama kişi belki farkıda olmayabilir. Bu eğitimden geçmezse islamın bir anlamı kalmaz. İslam teslim anlamını taşır. Bu şunu ortaya çıkarır biz bir şeylerimizi Allah a teslim etmek zorunda olduğumuzu bu ise tassavvufla olu.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: fbracer - Şubat 10, 2007, 03:56:38 ös
Cok ilginc bir tartisma oluyor.
Saniyorum ikilemi su cumle yaratiyor:
Alıntı
Tassavvuf Allah yolunda ilerlemesi ve nefsini terbiye etmesidir bu açıdan müslüman olan kişi tassavvuftadır tassavvufta olan kişi de müslümandır.
Cunku burada deniliyor ki musluman olan her kisi tasavvuftadir. Ben de elhamdulillah muslumanim, fakat aminim ki dinin gereklerini sizin kadar yerine getirmiyorumdur.  Sizin taniminiza gore ben de tasavvuftayim (ki ne ala) ama baska yerlerde yazdiginiza gore Tasavvuf daha ote birsey. Hatirlarsaniz ki dinimizdeki din adamlarinin (malesef) sarlatanliklarindan bahsetmistik. Onlar da tasavvufta olan insanlar (yukaridaki ibareye gore) o zaman ilk tartismamiz ayni yerine dondu demektir. Siz diyordunuz ki gunumuz din adamlari degil Tasavvuf'tan bahsediyorum. Eger oyleyse "her musluman tasavvuftadir" dememelisiniz. Eger hala dediginizin arkasinda duruyorsaniz, bu topige attiginiz ilk mesajinizla celisiyorsunuz.

Siz bir yerde diyorsunuz ki
Alıntı
Tassavufta tek bir yol göstericin olur. Başka bir örgüte yada iki yol göstericin olamaz. Eğer bektaşi tarikatına bağlı kişi tam anlamıyla mason olmuşsa o kişi tarikattan uzaklaştırılır. Çünkü kendi mürşidinden şüphe etmiş olur. Kısacası hem bektaşi hem mason olan kişiler ikili oynamıştır ama gerçekten neye inandığı meçhul insanlrdır.
Sonra da diyorsunuz ki HER musluman tasavvuftadir. Bu ikisi birbiriyle celisiyor. Bu beyaniniza gore bir musluman sizinle ayni kafada dusunmedigi takdirde kendi mursidinden suphe etmis oluyor ve cikariliyor. Bu ne perhiz bu ne lahana tursusu?
Alıntı
İslam dinine giren kişi tassavvufta olması gerekir olmassa o gerçek müslüman değildir.
KKime gore neye gore? Buna Allah'tan baska kim karar verebilir?
Bir kisinin muslumanligi, Allah yolunda gidisi (ki bu size gore her kisinin TASAVVUFU) kisiye bagli degilmidir? Bunun supheli olup olmadigina kim karar verir? Eger boyle bir merci varsa iste o TARIKATTIR veya mezheptir veya koldur veya her neyse. Saniyorum yukarida admin arkadasimiz bu farktan bahsetmeye calismis.
Inanin ben cogu goruntudeki uslumandan daha muslumanimdir. Onemli olan benim icimdeki Allah'a yakinlik (ki siz bunu tasavvuf olarak nitelendiriyorsunuz). Yani size gore TASAVVUF Allah yoluna girmek ve o yolda lerlemek degilmi? O zaman Allah yolunda olan bir Yahudi veya Hristiyan da tasavvuftadir. Bu kisiler MUSLUMAN degiller.
Alıntı
Allah a ulaşmayı dileyen herkes tassavvuf eğitiminden geçer ama kişi belki farkıda olmayabilir. Bu eğitimden geçmezse islamın bir anlamı kalmaz. İslam teslim anlamını taşır. Bu şunu ortaya çıkarır biz bir şeylerimizi Allah a teslim etmek zorunda olduğumuzu bu ise tassavvufla olur.
Ben bu ikilemleri cozemedim.

Aciklamak istedigim birsey var, burada sordugum sorular vs. kesinlikle tasavvufu sorgulamak veya karsiti bir laf soylemek icin degil, gercekten anlamak icin sorulmustur. Cunlu siz bir konuya giriyor ve "Oyle brseyin tasavvufta yeri yok!" tarzi bir mesaj atiyorsunuz, sonra ayni mesajin tam tersi anlamini veren Tasavvuf hosgorudur, Allah yolundaki herkes tasavvuftadir diyorsunuz, sonra bunu her MUSLUMAN tasavvuftadir diye ceviriyorsunuz, sonra
Alıntı
İslam dinine giren kişi tassavvufta olması gerekir olmassa o gerçek müslüman değildir
tarzi bir ifade kullaniyorsunuz ve hersey karma karisik oluyor.

Size bir ornek vereyim... Bir tanidigimiz. Bes vakit namazini kiliyor. Islamin gereklerini elinden geldigi kadar imkanlari olcusunde yerine getiriyor. Bir tekstil sirketi var. Her gun bes vakit namazini kiliyor, fabrikasindaki isciler de dinine bagli insanlar, hepsi bes vakit namaz kiliyor (fabrikada mescid tarzi bir ibadethane mevcut) sohbetler yapiliyor, ilahiler soyleniyor, serbetler iciliyor. Bu kisi butun bu insanlari huzura kavusturuyor. Amma ve fakat, kendisi COK cimri. Calisanlarina gerektigi parayi vermiyor, ve surekli vergiden kaciriyor ve naylon fatura kulllaniyor. Sizin taniminizla bu kisi tasavvuftamidir? Bunu merak ediyorum.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 03:57:08 ös
Allah a ulaşmyı dilemeyi şeytan unutturmuştur insanlara.

ANKEBUT-5:Men kane yercu likâallahi feinne ecelallahi leât ve hüvessemiy'ul' aliym.

Açıklaması: Kim Allah'a mülaki olmayı, (ruhunu ölmeden evvel Allah'a ulaştırmayı) dilerse Allah'ın tayin ettiği o gün mutlaka gelecektir.Allah işitir ve bilir.

ŞURA 13:Allahu yectebi ileyhi men yeşau ve yehdi ileyhi men yunib(yunibu)

Açıklaması: Allah kimi dilerse onu kendisine seçer ve kendisine yöneleni O'na (kendisine) ulaştırır.



Bu ayetlerden bu sonucu çıkartıyoruz. Ama günümüzdeki din adamları bu ayetleri yanlış yorumluyorlar. Eğer içiniz rahat etmediyse kelimelerin tek tek türkçe karşılığını verebilirim.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 04:00:09 ös
Ben gerçek müslümanlardan bahsediyorum. şuanki din adamları müslüman olmadığı sonucuna varmanız gerekmekteydi.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: fbracer - Şubat 10, 2007, 04:02:09 ös
Allah a ulaşmyı dilemeyi şeytan unutturmuştur insanlara.

ANKEBUT-5:Men kane yercu likâallahi feinne ecelallahi leât ve hüvessemiy'ul' aliym.

Açıklaması: Kim Allah'a mülaki olmayı, (ruhunu ölmeden evvel Allah'a ulaştırmayı) dilerse Allah'ın tayin ettiği o gün mutlaka gelecektir.Allah işitir ve bilir.

ŞURA 13:Allahu yectebi ileyhi men yeşau ve yehdi ileyhi men yunib(yunibu)

Açıklaması: Allah kimi dilerse onu kendisine seçer ve kendisine yöneleni O'na (kendisine) ulaştırır.



Bu ayetlerden bu sonucu çıkartıyoruz. Ama günümüzdeki din adamları bu ayetleri yanlış yorumluyorlar. Eğer içiniz rahat etmediyse kelimelerin tek tek türkçe karşılığını verebilirim.
Aciklamalar yeterli ve cok guzel, fakat malesef bunlar da yukarida soylediklerinizle celisiyor.
Alıntı
Allah kimi dilerse onu kendisine seçer ve kendisine yöneleni O'na (kendisine) ulaştırır.
Ozamn kim bir kisi icin o gercek musluman degil, tasavvuftan uzaktir vs. diyebilir? Bu Allah'a kalmis birsey degilmidir? Yoksa kendilerini Allah'in elcisi olarak gorenlermi var!

{quote]Kim Allah'a mülaki olmayı, (ruhunu ölmeden evvel Allah'a ulaştırmayı) dilerse Allah'ın tayin ettiği o gün mutlaka gelecektir.Allah işitir ve bilir.[/quote] Hani dini dili irki SECIGI YOL farketmez. Allah'a mulaki olmak istemesi, bu yolda sectigi yoldan gitmesi yeterlidir. Buyrun, bu da celisti yukarida soylediklerinizle.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 04:04:13 ös
Verdiğiniz örneğe gelince o kişi tassavvufta değidir çünkü tassavvufta olsaydı nefsinin bir bölümünü terbiye etmişti. Ama cimrilik bir hastalıktır bu hastalığı yenmesi için önce Allaha ulaşmayı dilemesi lazım sonra bir yol göstericiye tabi olması lazım. İşte demek istediğim o 5 vakit namazın kılınışı ona hiç bir yararı olmamıştır. Çünkü eğitimden geçmemiştir.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: fbracer - Şubat 10, 2007, 04:04:36 ös
Ben gerçek müslümanlardan bahsediyorum. şuanki din adamları müslüman olmadığı sonucuna varmanız gerekmekteydi.
Bakin gene ayni seyi yaptiniz. Kimin, hangi din adaminin GERCEK musluman olduguna kim karar verebilir? Az onceki mesajda "Kim Allah'a mülaki olmayı, (ruhunu ölmeden evvel Allah'a ulaştırmayı) dilerse Allah'ın tayin ettiği o gün mutlaka gelecektir.Allah işitir ve bilir." Diyor. Su anki din adamlari derken kimi kastettiginizi anlayamiyorum. Zira ben herhangi bir muslumandan bahsetmistim ornek verirken.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 04:06:46 ös
Bu ayeti kim inkar ederse o müşrik olur. Bu apaçık ortadadır. Din adamlarının çoğu bu ayete karşı çıkıyor. Burdan onun gerçek müslüman olmadığını anlayabiliriz.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: fbracer - Şubat 10, 2007, 04:07:41 ös
Verdiğiniz örneğe gelince o kişi tassavvufta değidir çünkü tassavvufta olsaydı nefsinin bir bölümünü terbiye etmişti. Ama cimrilik bir hastalıktır bu hastalığı yenmesi için önce Allaha ulaşmayı dilemesi lazım sonra bir yol göstericiye tabi olması lazım. İşte demek istediğim o 5 vakit namazın kılınışı ona hiç bir yararı olmamıştır. Çünkü eğitimden geçmemiştir.
Bu da gene yukarida soylediklerinizle celisiyor malesef... 
Siz ayni seyleri soyleyip duruyorsunuz ama bunlar hep birbiriyle celisiyor. Saniyorum daha kapsamli bir sohbet gerekecek, buada olmuyor, anlamini yitiriyor, cunku iz sorulmus sorulara bir genel cevap veriyorsunuz.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 04:07:53 ös
Camideki imamlardan bahsediyorum.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: fbracer - Şubat 10, 2007, 04:09:50 ös
Bu ayeti kim inkar ederse o müşrik olur. Bu apaçık ortadadır. Din adamlarının çoğu bu ayete karşı çıkıyor. Burdan onun gerçek müslüman olmadığını anlayabiliriz.
Nasil yani? Kurandaki bir ayete karsi mi cikiyorlar? Yoksa sizden degisikmi yorumluyorlar?
Cunku sizinde yorumunuza gore sizin gibi dusunmeyen kisiler musluman degil. (yukaridaki cimri adam ornegi-hatasiz kul olurmu?)
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 04:11:28 ös
Bunu ayetle açıkladığımızda karşı çıkamıyorlar ama yaptıkları ve anlatıkları bu ayete karşı olduklarını gösteriyor.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Şubat 10, 2007, 08:30:28 ös
Tavsiyeniz için saolun.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: LuckyEye2 - Kasım 12, 2007, 02:45:00 öö
Tassavufta tek bir yol göstericin olur. Başka bir örgüte yada iki yol göstericin olamaz. Eğer bektaşi tarikatına bağlı kişi tam anlamıyla mason olmuşsa o kişi tarikattan uzaklaştırılır. Çünkü kendi mürşidinden şüphe etmiş olur. Kısacası hem bektaşi hem mason olan kişiler ikili oynamıştır ama gerçekten neye inandığı meçhul insanlrdır.

Mevlana Mesnevisinde tasvvufa şöyle bir tanımlama getirmiştir "Tasavvuf nedir diye bir uluya sordular: “Gam ve keder zamanında ferah bulmaktır.”

Muhammed El Ceriri Hazretleri ise “Her türlü iyi ahlak ile ahlaklanıp her nevi kötü ahlaktan uzaklaşmaktır.” demiştir.


Sn. Alaaddin bazı kavramları sanırım karıştırıyorsunuz tasavvuf bir yaşam biçimidir eğer kişi Hakk ile muvafakat halinde ise ve hayatını ona göre sürdüyorsa o kişinin içinde bulunduğu hiç bir ortam onu tasavvuf ehli yapmaktan alıkoymaz sizinde bildiğiniz üzere İslam da mühim olan niyettir yani kişinin niyeti ve tavrı tasavvufa ters düşmüyorsa sosyal konumu bu durumda etken değildir.Tasavvuf ile ilgili kitaplar okuumak sadece bilgi eedinmeye yardımcı olur ancak tasavvuf eğitimi için bu bilgiler yeterli değildir ilk önce acziyetimizi kabul edeceğiz tasavvuf ilminin başında acz ve sukünet ilmini öğrenmemiz lazım.Mürşid - Mürid ilişkisine gelince o konu çok derin ve günümüxde fazlasıyla çarpıtılan ağızlara sakız edilmiş bir konu oysa ki bilseler işin aslını eminim böyle konuşmazlar... 
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Kasım 12, 2007, 10:32:58 öö
Siz islama girin isterseniz  tasavvufta olmadığınızı söyleyin yinede tasavvufu yaşarsanız çünkü  Tasavvuf islam değerlerinde olan birşey. İslamı yaşıyorsanız tasavvufu da yaşıyorsunuzdur. Tasavvuf Kuran la asla çelişmez ve Kuran daki yaşam biçimini yaşamanızı söyler.

Tasavvuf bir yaşam biçimi tamam ona katılıyorum. Peki tasavvufta olupta İslamda olmayan birşey var mıdır ? Yani eğer müslümansanız tasavvufu yaşıyorsunuz demektir.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: LuckyEye2 - Kasım 12, 2007, 09:05:31 ös
  Sn. Alaaddin ben fark vardır demiyorum zaten ama anlatmak istediğim şu daha açık ve objektif olursam bir masonun eğer niyeti ve yaptıkları tasavvufa uygunsa onun mason olması tasavvuf ehl-i olmasına etken değildir eğer İslam aleyhine bir yaptırımı fiiliyatı yoksa her kişi tasavvuf ehli olabilir.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: sun - Kasım 17, 2007, 07:46:44 ös
Bu konu bayağı eski, o zamanlar anti-masondum. O yüzden mason olan birisini tasavvufta olabileceğini düşünemiyordum. Yani masonların dinlerin düşmanı olduğunu sanıyordum.

Sn. Luky Eye ''bir masonun eğer niyeti ve yaptıkları tasavvufa uygunsa onun mason olması tasavvuf ehl-i olmasına etken değildir eğer İslam aleyhine bir yaptırımı fiiliyatı yoksa her kişi tasavvuf ehli olabilir.''

Katılıyorum.
Başlık: Re: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: LuckyEye2 - Kasım 17, 2007, 10:05:59 ös
Bu konu bayağı eski, o zamanlar anti-masondum. O yüzden mason olan birisini tasavvufta olabileceğini düşünemiyordum. Yani masonların dinlerin düşmanı olduğunu sanıyordum.

Sn. Luky Eye ''bir masonun eğer niyeti ve yaptıkları tasavvufa uygunsa onun mason olması tasavvuf ehl-i olmasına etken değildir eğer İslam aleyhine bir yaptırımı fiiliyatı yoksa her kişi tasavvuf ehli olabilir.''

Katılıyorum.

Ben hala masonluğa muhalif biriyim halen İslam ve tüm mesnevi dinler için zararlı bir oluşum olduğunu düşünüyorum lakin bütün masonlarıda kötülemenin anlamsız olduğunu düşünüyorum bencede pratik olarak bir mason tasavvuf ehl-i olamaz ama teoride öyle bir şey yok yani öyle bir kaide yok...
Başlık: Ynt: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: tcorbaci - Ekim 22, 2008, 05:52:59 ös
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.
Başlık: Ynt: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: Mozart - Ekim 22, 2008, 10:52:31 ös
Melamiler,Bektaşiler,fethullahçılar,kadiriler,alevi,sunni,hanefi gibi oluşumlar İslamiyete inan kişileri bölerek İslamiyeti farklılaştırmışlardır.Böyle oluşumlar yüzünden İslamiyete inan insanların geldiği durumu şuan görebiliyoruz.Hiçbiri sorgulamayan,seyhleri ve kendi ailesi ne öğrettiyse uygulayan kafası inakla dolmuş bir toplum.

Acaba hangisi Hz. Muhammed zamanında vardı?İslamiyete inanmak için başkasına başvurmaya ya da bir oluşum içinde olmaya gerek yoktur.Allah akıl vermiş
Başlık: Ynt: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: ceycet - Haziran 12, 2009, 11:37:52 öö

Bektaşilik alaturka masonluk,masonluk alafranga bektaşiliktir...Demiş merhum dedebaba Ali Naci .....


Bir bildiği vardır herhalde.
Başlık: Ynt: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: martı - Haziran 24, 2009, 01:03:33 ös
Ben yukarıdaki tasavvuf-islam ikilemine takıldım."islamı yaşayan tasavvufu yaşar" ne demek? bu yanlış bir cümle.Tasavvuf bir bakıma Kur'an'a farklı yorumlarla,bakış açılarıyla bakma,islamı bir bakıma ezoterik yorumuyla algılama biçimi,yoludur bu yüzden islamı yaşamanın tasavvufu yaşamakla alakası yoktur.İnsan isterse sadece nesnel bilgilerle islamı doğru şekilde yaşayabilir.Tasavvuf yolunu seçme insanın kendi tasarrufundadır.

Bunun dışında bektaşilik ve masonluk düşünce açısından biribirine çok benzemektedir gerçekten Sn.Ceycet'in yukarıda alıntılamış olduğu cümle,güzel bir benzetme...
Başlık: Ynt: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: ceycet - Haziran 24, 2009, 03:36:36 ös

Sayın Martı,

Haklısınız;İslam "Elma"ise,Tasavvuf"Elmanın kokusu"dur.Gerçi elma bahçesini görebilmek te meziyettir.Bahçede gezen birgün gördüğü elmanın kokusunuda alır,bakarsınız bahçıvanla da,elmanın içindeki kurtçuk lada tanışır.


Saygılarımla...
Başlık: Ynt: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: Mozart - Eylül 19, 2011, 12:02:45 öö
Bir Halifebabaya Göre
Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler

Merhum Halifebaba Turgut Koca'dan kalan evrak arasinda bulunan, kendisinin hazirladigi "Ittihat Terakki Üyeleri" baslikli bu listeyi arastirmacilarin dikkatine sunuyorum.

MASONLAR: Ali Fuat (Cebesoy), Agaoglu Ahmet Bey, Abdurrahman Seref, Dr. Akil Muhtar (Özden), Abdullah Cevdet, Dr. Bahattin Sakir, Besir Fuad (Ilk pozitivist), Cavit Bey (Maliye Naziri), Cevat Abbas (Bey), Esref Sencer Bey (Kusçubasi), Edip Servet Bey, Halil (Kut) Pasa (Enver Pasa'nin amcasi), Hüseyin Cahit Yalçin, Halil Serif Bey, Ismail Canpolat Bey (Dahiliye Naziri), Kara Kemal Bey, Kazim Nabi Bey, Kazim Nami Duru, Mehmet Resit, Mahmut Sevket Esendal, Nuri (Killigil) Pasa (Enver Pasa'nin kardesi), Osmancikli Nuri, Dr. Nihat Resat Belgevi, Dr. Riza Nur, Sait Halim Pasa, Semsettin Günaltay, Dr. Tevfik Sükrü Bey, Talat Küçük (Muskara), Prof. Veli Bey, Yusuf Akçura, Hüseyin Kadri Bey, Hüseyin Hasim Sanver, Mithat Pasa, Nuri Bey (Yeni Osmanlici).

BEKTAŞİLER: Ahmet Riza Bey (Ayan Reisi), Ahmet Izzet Pasa, Ahmet Nesimi Bey (Hariciye Naziri), Ali Haydar Mithat, Ali Sefik Izmirli, Ali Rüstü Hersekli, Ali Riza Kirimi, Asaf Dervis, Ali Riza Pasa, Gazi Ahmet Muhtar Pasa, Ismet Fazli Bey, (Debreli) Behçet Efendi, Esat Pasa (Draç mebusu), Eyüp Sabri (Akgöl Bey), Avlonyali Ferit Pasa, Selanikli Fazli Necip, Seyhulislam Ürgüplü Hayri, Hasan Riza Pasa (Hudeyce mebusu), Çerkes Hayrettin Pasa (Tunuslu), Hilmi Tunali Bey, Halil Muvaffak Bey, Sair Hüseyin Siret, Kimyager Hüseyin, Hasan Tosun Bey, Gümülcineli Ismail Bey, Ibrahim Temo, Dr. Ismail Ibrahim Efendi (Dobrucali), Kamil Pasa, Lütfi Fikri Bey (Dersim mebusu), Mahmut Pasa (Çürüksulu), Mithat Sükrü Bey (Bleda), Çorum mebusu Muhiddin Bey, Mahmut Nedim Pasa, Giritli Muharrem, Milasli Murat Asker, Veteriner Mehmet Bey, Mustafa Ragip, Mustafa Hayri Ürgüplü, Dr. Nazim Bey, Nabi Bey (Yücekök), Ömer Naci (Muallim Naci), Izmir Valisi-Mebusu Rahmi Bey), Rauf Ahmet Bey (Istanbul Mebusu), Dr. Rusuhi Bey, Hariciye Naziri Rifat Pasa, Refik Bey (Manyasizade Adliye Naziri), Dr. Rifat, Eczaci Rasit Tahsin, Resat Pasa Matli, Dr. Refik Nevzat Bey, Recep Peker, Binbasi Sabri Bey, Sezai Bey (Surayi Ümmet Redaktörü), Bosnali Veli Bey, Yakub Cemil Bey, Saffet Lütfü Tozan.

MELÂMİLER: Ahmet Sükrü (Maarif Vekili), Ali Suavi, Ahmet Vefik Pasa, Ahmet Mithat Efendi, Bezmi Nusret (Kaygusuz), Cemal Pasa, Fevzi Çakmak, Hafiz Hakki Pasa, Hüseyin Avni Pasa, Kadir Efendi (Hoca Mehmet Kadir Nasih), Mustafa Asim Efendi, Mehmet Tahir (Bursali) , Damat Mahmut Pasa, Necmettin Molla (Adliye Naziri), Naili Efendi (Naksibendi, Seyh Abdülkadir'in kardesi), Ömer Seyfettin, Menemenlizade Rifat Bey, Miralay Sadik Bey, Sami Pasazade Sezai, Saffet Pasa.

MASON + BEKTAŞİLER: Ali Fethi (Okyar), Ahmet Bedevi Kuran (R. K.), Cemal Bardakçi, Ethem Ruhi Balkan, Fuat Balkan, Nigde Mebusu Hayri Efendi, Ihsan Namik Bey, Kazim Karabekir Pasa, Seyhülislam Musa Kazim Efendi, Dr. Miralay Mehmet Ali Baba, Mehmet Cemil, Namik Kemal, Riza Tevfik Bölükbasi, Salih Cimcoz (Istanbul Mebusu), Prens Sabahattin Bey, Talat Pasa, Cemal Pasa, Kara Vasif Bey, Ziya Pasa, Hakki Baha Bey.



Hüseyin Hasim Sanver; Bay Remzi Sanver'in dedesinin babası, İttihat ve Terakki üyesi, İstabul milletvekili.
http://tr.wikipedia.org/wiki/1912_Nisan-A%C4%9Fustos_Osmanl%C4%B1_Meclis-i_Mebusan%C4%B1 (http://tr.wikipedia.org/wiki/1912_Nisan-A%C4%9Fustos_Osmanl%C4%B1_Meclis-i_Mebusan%C4%B1)
Başlık: Ynt: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: Mustafa Kemal - Eylül 20, 2011, 12:12:24 ös
Bir Halifebabaya Göre
Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler

Merhum Halifebaba Turgut Koca'dan kalan evrak arasinda bulunan, kendisinin hazirladigi "Ittihat Terakki Üyeleri" baslikli bu listeyi arastirmacilarin dikkatine sunuyorum.

MASON + BEKTAŞİLER: Kazim Karabekir Pasa


Bu listede yer alan her ismi tek tek bilmem mümkün değil. Ama bu isme itirazım var. Kazım Karabekir'in Mason olmadığını biliyorum.

Saygılarımla.
Başlık: Ynt: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: Mustafa Kemal - Eylül 20, 2011, 01:37:31 ös
Biraz bilgi de listede Mason olarak yer almayan, ama benim araştırmalarıma göre Mason olanlar hakkında:

Ali Rıza Paşa : Seyhun Tunaşar, "Dört Mason Sadrazam" kitabının 2. cildinde uzun uzun anlatır.

Şeyhülislam Hayri Efendi : HKEMBL yayınladığı listede Mason olduğunu yazmaktadır.

İbrahim Temo : 29.3.1909 İstanbul Resne Locası, Mat.No.:10 . 28.6.1909’da kurucu olarak Muhibban-ı Hürriyet Locasına katıldı, Mat.No.:7.

Mithat Şükrü Bleda : 19.09.1903 - Selanik Macedonia Rizorta Locası. Matrikül No: 15757. Sonra Vatan Locası. 3 Mart 1919’da yeniden kurulan Yüksek Şura’da Büyük Hatip oldu.

İzmir Valisi Rahmi Bey : 19.11.1903, Selanik'te Macedonia Risorta Locası. Matrikül No: 16033. 18.03.1909'da 33. Dereceye yükseltilmiştir. 28.06.1909'da kurulan Muhibban-ı Hürriyet Locası’nın kurucuları arasındandır.

Manyasızade Refik : Selanik Makedonia Risorta Locası - 17 Kasım 1906

Ahmet Vefik Paşa : HKEMBL yayınladığı listede Mason olduğunu yazmaktadır. Celil Layıktez Proodos Locası'nda tekris olduğunu yazar.

Cemal Paşa : 27.2.1909’da Selanik'te “Macedonia Rizorta” Locasında tekris edilmiş, 25.7.1909’da Resne Locası'na tebenni etmiş, aynı gün Üstatlığa yükseltilmiştir.

Saygılarımla.
Başlık: Ynt: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: AMON RA - Eylül 20, 2011, 07:49:11 ös
masonların bazı tarikatlarla ve dini gruplarla ilişkisi aktarılıyor sürekli masonların din ve tarikatlerle ilgilenip onları paganlaştırıyormu.aslında masonluk paganizmmidir.mısır babil mu atlantis vs toplumlarda olduğu gibi.masonlukta hristiyanlığı ve yahudiliği paganlaştırmışmıdır.masonluğun ideali paganizmmidir.
Başlık: Ynt: Mason, Bektasi ve Melami Jöntürkler
Gönderen: Mozart - Eylül 20, 2011, 08:03:00 ös
Müziği duyamayanlar, dans edenlerin deli olduğunu düşünüyorlardı!

F.N.

masonların bazı tarikatlarla ve dini gruplarla ilişkisi aktarılıyor sürekli masonların din ve tarikatlerle ilgilenip onları paganlaştırıyormu.aslında masonluk paganizmmidir.mısır babil mu atlantis vs toplumlarda olduğu gibi.masonlukta hristiyanlığı ve yahudiliği paganlaştırmışmıdır.masonluğun ideali paganizmmidir.