Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Gül-Haç Örgütünün İslami Menşei  (Okunma sayısı 7283 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mayıs 25, 2007, 12:18:54 ös
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 153
  • Cinsiyet: Bay

Yazan Emile Dantinne (Sar Hieronymus)
Çeviri Kemal Menemencioğlu
Esrarengiz Rose-Croix (Gül-Haç) cemiyetinin tarihini bilmek için 17. asrın başında Avrupa’da varlığını kanıtlayan eski belgelere danışmak şarttır. Bu belgeler arasında en önemlisi yazarları meçhul olan 147 sayfalık Reformasyon veya "Genel Reform" ("Allegemeine und generale Reformation des gantzen weiten Welte, heneben der Fama Fraternitatis des löblichen Ordens des Rosenkreutzes an alle Gelehrte und Haupter Europae geschrieben”) 1614’te Cassel‘de Wilhelm Wessel matbaası tarafından basıldı. Reformasyon’un esas kısmı Fama Faternitatis, 1614 baskısının 91 ve 118 arasındaki sayfaları oluşturuyordu1. Fama Faternitatis yaşamını özetlediği Christian Rosenkreutz tarafından yazılışından iki asır önce kurulan gizli bir kardeşlikten söz ediyor2.

Asil bir aileden doğan Christian Rosenkreutz erken bir yaşta yetim kalmıştı. Bir Manastırda yetişip 16 yaşında Arabistan, Mısır ve Fas’a seyahat etmişti (Paul Sedir, Histoire des Rose-Croix, sayfa 42). Müslüman ülkelerinde bu seyahatleri sırasında çevirdiği M Kitabından kaynaklanan evrensel armoni bilimini ona öğreten Doğu bilgelerle temas kuracaktı. Bu öğretilere dayanarak aynı anda evrensel dini, felsefi, siyasi ve sanatsal reform planını tasarladı. Bu planı gerçekleştirmek üzere birkaç müridiyle bir araya gelerek topluluğa Rose-Croix adını verdi.   

Tarihçileri, Rose-Croix (Gülhaç) Örgütünün kurucusunun asil bir aileden geldiğini aktarmışlardır, ancak elimizde bunu doğrulayacak herhangi bir belge yoktur.  Ancak kesin olan şey, onun bir oryantalist ve büyük gezgin oluşudur.  Fama'ya göre gençliğinde kardeş P.A.L. ile birlikte kutsal anıtlara ziyaret etmeye teşebbüs ettiğini, ancak bu kardeşin Kıbrıs'ta öldüğünü dolayısıyla Kudüs'e gitmediğini anlatmaktadır. Bunun yerine ülkesine dönmeyerek Şama gittiğini anlatmaktadır. Şam'dan Kudüs'e gitme planları hastalık nedeniyle erteleyen C.R. kullanmasını bildiği tıbbi ilaçlar sayesinde Türklerin dostluğunu kazanmıştı ve Arabistan'da Damasko (Damkar) bilginleri ile temas kurmuştu3. Bu bilginlerin gerçekleştirdiği mucizeleri ve doğanın bütün sırları onlara nasıl açıklandığını öğrenmişti. Sabrını daha fazla tutamayan C.R., Araplarla bir anlaşma yaparak belirli bir para karşılığında Damkar'a götürmeleri konusunda anlaşmıştı.   

Eğer 1378 yılını Christian Rosenkreutz'in doğum yılı olarak kabul edeceksek, Orta-Doğudaki yolculuğunun 1389 ile 1402 arası ile Birinci Sultan Süleyman'ın saltanatı sırasında (1402-1410)4 ve şüphesiz Türklerin 29 Mayıs 1453'teki Constantinopolis'in fethinden önce gerçekleştiğini kabul etmek gerekir.  Fetihten önce Avrupa ve İslam dünyası arasındaki ilişkinin normal olduğu bilinmekte ve C. Rosenkreutz gibi Arap kültürünü taktir eden ve seven genç birisi, İslam ülkelerde bilgili çevreler tarafından kabul görüp aralarına girme fırsatını kaçırmazdı. Halifeliğin sonu ile ortaya çıkan entelektüel çöküntüye rağmen Kahire, Bağdat ve Şam üniversiteleri halen çok itibarlıydı5. Gregory IX, Aristo ve Arap filozofları üzerindeki yasağı kaldırdığından beri ortaçağı skolastiği üzerinde çok yoğun etkileri olmuştur6, bu açıdan genç bir Alman bilginin Kudüs'e gitmesi ve Arap felsefesini öğrenmeye çalışmasını hiç de şaşılacak bir şey değildir.     

C. Rosenkreutz ile Damasco bilginleri arasındaki ilişki konusunda Fama Faternitatis aslında pek açık değildir. Bu yer Damascus (Şam) olabilir mi? Bu şehir Araplarca Damaşkun denilir, ayrıca Damacene diyarının kadim başkenti, Süriye'nin başkenti Arabistan'da değildir.  Aslında farklı bir okul ima etmez mi? Üniversite veya Kolej Arapça'da Madrasat (medrese) anlamına gelir. Örneğin, Lübnan tarihinin yazarı "madrasat-ul-hûqûqi fi Bayrût"ten söz ediyor, bu Beyrut Hukuk Fakültesi anlamına gelir7. Dolayısıyla, Damkar kelimesi esrarını koruyor. Lane, Kazimirski, Richardson, Wahrund, Zenker, Belot, Houwa tarafından hazırlanan sözlükleri, Dozy'nin Supplement aux Dictionnaires Arabes, Fagnan'in Additions aux Dictionnaries Arabes, Brocklemann'ın Enzyklopädia des Islam ve Geschichte der Arabischen Literatur'ü hiç sonuç alamadan danıştım, anlaşılan DMKR (Damkar) Arapça bir kök değildir. Oysa Damkar Kudüs'e yakın gibi gözükmekte. Burada Arapça'sını geliştirerek bir yıl sonra M Kitabını Latince'ye çevirdi. 

Yazarın M kitabı ile ne kastettiğini anlamak oldukça zor. Belki de bu adı taşıyan Aristo'nun kayıp bir kitabının tercümesi ima edilmektedir, ancak bu pek olası gözükmemektedir. Çünkü Fama'da aynı şekilde tek bir harfle adlandırılan başka kitaplardan da söz ediliyor, dolayısıyla bu harflerin C. Rozenkreutz'in Arapça'dan tercüme ettiği kitaplar için bir sınıflandırma olarak kabul edebiliriz. 

Özellikle Tıp ve matematik üzerinde çalıştığı üç yıllık bir süreden sonra Arabistan'dan (Sinu Arabico) etütlerini bitki ve hayvanlara yoğunlaştırdığı Mısır'a hareket etti.  Fas'a doğru yolculuğa çıkmadan önce Mısır'da pek uzun kalmadığı gözükmektedir. Fas için söyledikleri dikkat çekicidir: "Her yıl Araplar'ın gönderdiği temsilciler toplanırlar ve birbirlerine Sanatlarda [bilimlerde] daha iyi bir şeylerin keşfedilip keşfedilmediği veya deneylerin temel ilkelerini çürütüp çürütmediğini sorgularlar. Dolayısıyla, her yıl matematiği, tıbbı ve majiyi geliştiren yeni şeyler ortaya çıkar"9. Ancak majilerinin tam olarak saf olmadığını ve Kabala'larının dini doktrinlerle yozlaştığını fark etti10.  Fas'ta tanıştığı bilginler diğer Müslüman ülkelerdeki bilginlerle sürekli temas içindeymiş. "Elementaryler", yani elementleri etüt edenler ona bir çok sırlarını açıklamışlar11.   

Bu sıralarda Fas, felsefi ve okült etütlerin merkeziydi: Burada Abu-Abdallah', Gabir ben Hayan ve İmam Jafar al Sadık'ın simyası, Ali-aş-Şabramallişi'nin astroloji ve majisi, Abdarrahman ben Abdallah al İskari'nin ezoterik bilimleri öğretenler vardı. Bu etütler Ümeyyeoğullarından beri rağbet görüp sürmekteydi12. 

Sırların söz konusu oluşu kesin bir şekilde gizli cemiyetlerin öğretilerini ima etmektedir.  Esas itibarıyla paganizm'in bir kalıntısı ve heterodoks (aykırı fikirli) bir cemiyet olan Sabiliği hiç de ima etmemektedir [Bu yazarın fikri, aslında Sabiliğin Arap dünyasındaki gizli bilimlerde çok geniş bir etkisi vardı, pagan da sayılmazdı K.M.].  Aslında, C. Rosenkreuatz'in 4. Hicri (622) asırda Basra'da gelişen, Saflık Kardeşlerinden ("İhvan-üs-Safâ") sırlarını aldığı düşünmek akla yatkın gelmekte. Bu cemiyet bağnaz olmadan dogmaları yorumlamaya ve ciddi bir şekilde bilimsel araştırmaya adanmıştı. Kaynakları Grek filozofların etütlerine dayan doktrinleri yeni-pitagorcu bir yöne doğru gelişmekteydi13. Pitagoras ekolünden her şeyi sayısal değerlere göre algılama alışkanlığını edinmişlerdi. Dogma yorumlarının heterodoks oluşundan dolayı toplumdan gizli tutulurdu.  Örneğin, diriliş anlamına gelen kıyamet kelimesinin aslında kıyamdan (varlığını geçindirmek) geldiğini. Dolayısıyla ruh bedeni terk ettiğinde kendi cevherinden, özünden geçinerek varlığını sürdürür ve kıyametin gerçek anlamı bunun olduğunu kabul ederlermiş. "İhvan-üs-Safâ" her yerde üye olmayanların giremediği ve toplandıkları lokalleri vardı ve buralarda sırlarını konuşurlardı.  Birbirlerine yardım ederlerdi: "Elle ayağın beden için bir arada çalışması gibi".         

Cemiyetlerinde bir kaç derece vardı., bunların arasında: sanatlar ustası, valiler, idari işleri yöneten sultan derecesi ve en yüksek derece olan asalet derecesi varmış. Bu son derecede ölümde kazanılan bir vizyon veya vahiy haline benzer bir hal tevcih edermiş. Öğretinin gizli kısmı teurji, kutsal ve melek isimleri, çağrı ve celpler, Kabala ve egzorsizm (şer etkileri deftenme veya şeytan kovma) gibi konular üzerinde yoğunlaşmıştı14.  "İhvan-üs-Safâ" sufilerden farklıdılar ancak bir çok doktrini paylaşıyorlardı. Her ikisi de Kuran teolojisinden kaynaklanan mistik cemiyetlerdi. İlahi Realitede dogmanın yerine inanç alır15
Anlaşılan Sufiler kendilerini "İhvan-üs-Safâ"'dan ayırt etmişlerdi. Eğer "İhvan-üs-Safâ"in bazı doktrinlerini hemen hemen bütün Sufi tarikatları paylaştılarsa da, özellikle tenasüh veya reenkarnasyon altında geçen doktrinleri bunların arasında saymak gerekir. Mistikleri çoğu kez etkileyen Arap Yeni-Platoncu ve Yahudi Kabalistlerin öğretilerini izleyerek, yeniden doğuşu bedenden ayrılan saf olmayan ruhun islahı ve tasviyesi için gerekli görüyorlardı16.

Bu öğretiler C. Rosenkreuts gibi bir Hıristiyan inisiyenin dikkatini çekecek için yeteri kadar Hıristiyanlıktan kaynaklanan karşılıklı etkileşim taşıyordu. Onlarda bulunan ve İncil'lerden gelen logos (kelam) doktrini [aslında bu doktrin muhtemelen Hıristiyanlıktan önce İskenderiye'nin Hermetik ve Yeni-Platoncu ekollerinde mevcuttu-K.M.] Hıristiyan görüşten farklı olduğu kesindir, ancak bu doktrinlerin her ikisi Rosicrucian (Gü-Haç) ritüellerde bir şekilde senkronize olduğunu görmekteyiz. Ruhun Tanrıya yükselişinde İsimlerin nurlanışı eski ahitte verilmekte, ilahi melekelerin (erdemlerin) nurlanışı İncil'de ve Özün nurlanışı Kuran'da verilmektedir. İsa ve Muhammet görülmeyenin sırını açıklamışlardı17.  Bu senkronizeliğin (kaynaşma) özelliğidir.
 
"İhvan-üs-Safâ" üyelerinin özel herhangi bir kıyafet giymediklerini dikkat çekicidir18.  İnisiyatörler riyazet uyguladıkları bilinmekte. Fama'nın yazarı bunu şöyle ifade etti: "Onlar iffetlidiler"19. Hastalara şifa verirlerdi. Çok ünlü Arap doktorların isimlerini saymaktan kendimi alıkoyacağım.

Yakın zamanda yayınladığımız Rosicrucian'ların (Gülhaçlıların) Yaratılış Doktrini'nin20 aynısını İbni Sina'nın felsefesinde görebiliriz. Tanrı doğrudan doğruya dünyayı yaratmıyor, ancak İlk Sevkedici sıfatında bir saf zeka (akl-ı küll) zuhur eder. İlk Sevkedici, Yaratıcıyı gerekli ve kendisini olası olarak bilmektedir. Bu andan itibaren yaratılış Düzenine çokluk girmektedir. Bu zeka, ruhları aydınlatan aktif zekadır. Işık küreden küreye (on küreden) inerek madde seviyesine ininceye dek, saf zekalara doğru hareket eder. O halde, Tanrı her şeye muktedir İlk Sevkedici olarak idrak edilir. Yaratıcı doğrudan doğruya maddeyi yaratmaz, bu aracılar, ilk prensiplerle özdeşleşen melekler vasıtasıyla olur21.

C. Rosenkreutz, buna benzer bir tezi geliştiren İbni Sina veya Abdul Kerim al-Jili'nin22 öğretileriyle karşılaştığı muhtemeldir: "Allah dünya ile birlikte ebedidir. Ancak mantıksal düzende, Allah'ın kendi öz varlığında bulunduğu fikri, cisimlerin onun bilgisinde varolduğu fikrine kıyasla öncelik alır. Onları Kendisini bildiği gibi bilir, ama onlar ebedi değildir, O ebedidir"23.     

Mühiddin [Arabi] ruhların bedenden önce varolduklarını, farklı tekamül seviyelerine sahip olduklarını ve farklı şekilde bedeni aştıklarını öğretmişti. O halde, öğrenme onlar için anımsamadır. Geldikleri noktaya dönüştür. "Allah'ın Yüz Güzel Adı [Esmâ-i Hüsnâ]" [??] adında bir kitap yazan İbni Arabi, sistemini açıklamak için daireler kullanmıştı, bu da bir Rosicrucian inisiyesi ve öncüsü olarak kabul edilen Raymound Lully'nin "Diginitates Divinae" [İlahi Makamlar] oldukça yakındır.

Rosicrucian teurji, Sufilerinkinden hemen hemen aynıdır, ama Sufiler Kuran'dan kaynaklanan çok zengin bir melek bilimine sahiptirler.  Çerubim'in yanında İlahi Bilgiyi simgeleyen al-Nun adında çok daha ihtişamlı bir melek vardır. O semavi kürsünün önündedir, Arşın (tahtın) altında al Kalam (kalemler) adında melekler ve al-Mudabbır adında melek vardır. Al-Mufassıl adındaki melek İmamu'l Mubin'in (İlk Zeka) önünde bulunur. Ruhlar İlahi Bilginin cisimleridir[?].  Sufi mistik mütekamil (mükemmel) mertebesinde ulaştığında meleklerle irtibat kurar. Eğer onlar görünen ve görünmeyen alemlerin bilgisini ona bağışlarsalar cisimler, insanlık ve olaylar üzerinde insanüstü güçler kazanır. Çağrılan melekler artık sadece Tanrının habercileri değil de İlahi Özden İlk Yaratılandan geçen ve oradan şeylerin metafizik realitesine tezahür eden düşüncesidir.  Yüksek Maji, al sihru’l ali işte bunda yatar.  "İlahi Birlik Yolu" kitabında mistik Jili nasıl bir formül aracılığıyla tasavvuf ehlinin Tanrıdan dilediğini elde ettiğini anlatmaktadır24.   

 

Kaynakça
1) E. Coro tarafından yapılan 63 sayfalık Fransızca çeviri (Rhea, Paris 1921). Altbaşlık olarak Christian Rosenkreutz'in seyhatları. Fama Faternitatis'in John Valentin Andrea tarafından yazıldığı varsayıldı

2) C. Rosenkreutz birçok tarihçi tarafında efsanevi bir kişi olarak kabul edilir. Ancak Larousse onun yaşam tarihini 1378-1484 olarak vermektedir.

3) Fama Faternitatis, 1921 Sayfa 21-27

4) T. Mann, Der Islam, sayfa 116 (İslam)

5) P. Keller, La Question Arabe, sayfa 17 (Arap Sorunu)

6) A.M. Goichon, La Philosophie d'Avicenne et son Influence en Europe Medievale, 1944, sayfa 105 (İbni Sina ve Ortaçağ Avrupa'ya Etkisi)

7) Musawir fi Tarik Lubnâni, sayfa 28

8) Fama Faternitatis, sayfa 33-47, Damkar adı tahrif edilen bir madrasat (medrese-üniversite) olabilir mi? Belki de gizli ilimlerin itibar gördüğü Medina'da 

9) Fama, sayfa 24

10) Fama, sayfa 24

11) Fama sayfa 27

12) C. Brockelmann, Geseb der Arabischen Literatur, t II

13) Cara de Vaux, Les Penseurs de L'Islam, t IV, sayfa 107, (İslam Düşünürleri)

14) Cara de Vaux, Les Penseurs de L'Islam, t IV, sayfa 113

14) R.A. Nicholson, Studies in Islamic Mysticism, 1921, sayfa 79 (İslam Tasavvufu Üzerinde Etütler)

16) G.VADJER, Introduction a la pensee juive au moyen age, 1947, p97

17) R.A. Nicholson, Studies in Islamic Mysticism, 1921, sayfa 139

18) BOUCHET, L’esoterisme mussulman , (Museen 1910) (Müslüman Ezoterizmi)

19) Fama Faternitatis, sayfa 38

20) La pensee at l’ouvre de Peladan , La philosophie Rosicrucienne, 1947  (Gül-Haç Felsefesi)

21) GOICHON, Introduction a Avicenna , p 32  (İbni Sina'ya Giriş)

22) Al İnsani Kamil 'in yazarıdır

23) R.A. Nicholson, Studies in Islamic Mysticism, 1921, sayfa 103

24) R.A. Nicholson, Studies in Islamic Mysticism, 1921, sayfa 139 


İnsanoğlunun en büyük merakı, görmediği ve bilmediği gizli şeylere karşıdır.Merak ilmin hocası olduğu için  o, bu merakında haklıdır...


Mayıs 25, 2007, 12:49:02 ös
Yanıtla #1
  • Administrator
  • Uzman Uye
  • *
  • İleti: 9553
  • Cinsiyet: Bay
    • Masonluk, Masonlardan Öğrenilmelidir

Konu, "Zincirin Diger Halkalari" bolumune tasinmistir.
- Sahsima ozel mesaj atmadan once Yonetim Hiyerarsisini izleyerek ilgili yoneticiler ile gorusunuz.
- Masonluk hakkinda ozel mesaj ile bilgi, yardim ve destek sunulmamaktadir.
- Sorunuz ve mesajiniz hangi konuda ise o konudan sorumlu gorevli yada yonetici ile gorusunuz. Sahsim, butun cabalarinizdan sonra gorusmeniz gereken en son kisi olmalidir.
- Sadece hicbir yoneticinin cozemedigi yada forumda asla yazamayacaginiz cok ozel ve onemli konularda sahsima basvurmalisiniz.
- Masonluk ve Masonlar hakkinda bilgi almak ve en onemlisi kisisel yardim konularinda tarafima dogrudan ozel mesaj gonderenler cezalandirilacaktir. Bu konular hakkinda gerekli aciklama forum kurallari ve uyelik sozlesmesinde yeterince acik belirtilmsitir.


Şubat 25, 2008, 01:27:04 ös
Yanıtla #2
  • Ziyaretçi

Gül-Haç, Tapınakçılar tarafından kurulan, masonlukla kardeş ama masonluktan farklı amaçları olan, daha gizli ve daha karanlık bir örgüttür. Bugün bile Gül-Haç'ın ne zaman, nerede kurulduğu hakkında fazla bir bilgi mevcut değildir. Bu konuda çeşitli efsaneler ve sahte belgeler üretilmiştir ancak bunların büyük bir kısmı gerçeği yansıtmamaktadır. Gül-Haç'la ilgili ilk belgeler 1614-15 yıllarında Almanya'da ortaya çıkmıştır. 'Fama Fraternitatis' ve 'Confessio Rosae Crucis' adlı belgeler, Gül-Haç hakkında önemli bazı bilgiler vermektedirler. Bu belgeler ve daha sonra ortaya çıkan bilgilerden anlaşıldığı kadarıyla, Gül-Haç, kökleri Mısır Hermetizmi, gnostisizm ve Kabala'ya dayanan, ezoterik-gizemci bir tarikattır. Almanya'da basılan belgelere göre derneğin kurucusu Christian Rosencreutz adlı bir Alman şövalyesidir. Konuyla ilgili uzmanların bazıları bu ismin sahte veya sembolik olduğunu savunmuşlardır.

Aslında Gül-Haç tarikatı Tapınakçıların, mason localarına kıyasla daha rahat hareket ettikleri bir yerdir. Mason localarına Tapınakçı olmayan kişileri de kabul ederek, politik güçlerini arttıran Tapınakçılar, bu localarda büyü, simya gibi karanlık faaliyetlerde bulunmamış, bu faaliyetleri Gül-Haç örgütüne kaydırmışlardır.

Bu açıdan bakıldığında, Gül-Haç, Tapınakçıların istedikleri büyük değişimi gerçekleştirmek için kullanacakları doğaüstü güçlerin araştırma merkezi haline gelmiştir. Olayın bir başka dikkat çekici yönü de, her ikisi de Tapınakçı geleneğin devamı olan masonluk ve Gül-Haç örgütleri arasında çok yakın bir ilişki olmasıdır. Bu ilişkinin en basit göstergelerinden biri olarak, İskoç ritinin 18. derecesinin "Gül-Haç Şövalyesi" olması gösterilebilir:

"Basit bir açıklamaya göre Gül-Haç, Tapınakçıların Kızıl Haçından kaynaklanmaktadır. Hem mason hem de İlluminatus (Aydınlanmış) olan Mirabeau, ülkede kaldığı süre boyunca, Almanya'daki gizli dernekler hakkında birçok şeyi keşfedecek bir pozisyonda olmuştur ve kesinlikle belirtmektedir ki "17.yüzyılın Gül-Haç masonları, aslında gizlice devam eden eski Tapınakçı tarikatıydılar"
Sonuç olarak, farklı isimler altında aynı amaç için faaliyet yürüten üç kardeş örgüt, yani Tapınakçılar, masonlar ve Gül-Haç, sonraki bölümlerde de inceleyeceğimiz gibi, güçlerini ve etkilerini arttırmaya devam etmiş, dünyanın çehresini kendi ideallerine göre değiştirmeye, yönlendirmeye çalışmışlardır. Bu gizli süreç boyunca her türlü yöntemi kullanmış ve halen de kullanmaya devam etmektedirler.



36 Hikmet Murat, "Türkiye'de Masonluğun Kuruluşu", Mimar Sinan, yıl 4 (1974), sayı 14, s. 25.
37 Mirabeau, Histoire de la Monarchie Prussienne, V. 76.
38 Lecouteulx, de Canteleu, Les Sectes et Sociétés Secrètes, p. 97.


Ekim 30, 2011, 06:00:25 öö
Yanıtla #3
  • Forum ve Uye Yoneticisi
  • Aktif Uye
  • *****
  • İleti: 860
  • Cinsiyet: Bay


           Nedir Peki bu orgutun amacı ? Sayın DaVinci.Yada ortaya soruyorum. Nedir orgutun amacı bılen varmı ?
2050 de Türkiye çöl olacak ! Ağaç dikin, ağaç diktirin....
Sayğıdeğer üyeler, forumla ilgili her türlü soru ve sorun için lütfen tarafıma başvurunuz.


Ekim 30, 2011, 08:05:45 öö
Yanıtla #4
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay


Gül-Haç yani Rozkrua yani Rose-Croix yani Rosae Crucis örgütünün menşei yani ktökeni hiçbir biçimde İslâmi falan değildi, olamazdı, olmamıştır da... Batı dünyası Rönesans'ı yaşarken Doğu dünyasına ve bu arada İslâm kültürüne çok şey borçludur; bunu açıkça da dile getirir; ancak bu taerihsel gerçeğe bakarak sözünü ettiğimiz örgütün kökenine İslâmı yerleştermeye kelkışmak, bırakın yanlış oluşunu, bırakın saçma oluşunu, gülünç olur.

Bir soru var ortada, nedir bu örgütün amacı diye? Elbette bu soru biraz daha açılımı gerektirir "Hangisinden söz ediyorsunuz?" diye.... Hepsini birden anlatmaya kalkışmak kitap yazmayı gerektirir. Yazılmıştır da.

Bu arada forum üyelerimizden biri, beni bağışlasın kimdi unuttum, AMORC üyesi olduğunu söylemişti. Bu soruya belki o kendi üyesi olduğu örgütün açısından bir yanıt vermek isteyebilir.



   
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Ekim 30, 2011, 11:53:03 öö
Yanıtla #5
  • Forum ve Uye Yoneticisi
  • Aktif Uye
  • *****
  • İleti: 860
  • Cinsiyet: Bay



             Sayın Adam yazdıklarınızı okuyunca hep aklıma J.R.Tolken ustadın elfler hakkında yazdıkları gelıyor aklıma elflere bır soru sorudugunuz da tam bı yanıt alamassınız sıze bu sorunun ıkı yanıtını verır.yada araştırmanızı ıster :D yada sıze soru sorar yada tolken ustad elflerı tasvır ederken mason kardeslerımı tarıf ettı acaba ! Siz bir elf olmalısınız Sayın ADAM.(elflerı severım yannıs anlasılmasın lutfen)
2050 de Türkiye çöl olacak ! Ağaç dikin, ağaç diktirin....
Sayğıdeğer üyeler, forumla ilgili her türlü soru ve sorun için lütfen tarafıma başvurunuz.


Ağustos 30, 2012, 04:46:13 ös
Yanıtla #6
  • Ziyaretçi

Böyle ara ara forumu dolaşıp eski konuları hortlatıyorum, geç gelen bir yanıt olduğu için kusuruma bakmayın.

Yakın zamanda AMORC'a inisiye olmuş biri olarak, hem örgütün amaçlarından, hem de örgütteki bireylerin muhtemel şahsi amaçlarından şu ana kadar öğrendiklerimin çerçevesinde bahsetmek isterim, ama önce konu başlığına yanıt verelim.

Gül-haç'ın öğretilerinin kökeni, örgütün elindeki belgelere göre Antik Mısır döneminden günümüze gelmiştir. Büyük ölçüde uygulamalar da amaç da, III. Thutmosis'in zamanındaki o ilk toplanmanın yapıldığı günden beri aynı kalmıştır. Dolayısıyla İslami bir menşeiden bahsetmek söz konusu olamaz. İslami mistisizmle bir benzerlik olduğu kabul edilirse, bir bağlantı kurmak amacıyla en iyi ihtimalle İslami mistisizm ile Gül-haç'ın aynı kaynak/kişi/fikirlerden etkilendiği öne sürülebilir, o kadar.

Örgütün amacına gelirsek, Sayın ADAM'ın daha yeni okuduğum bir başlığını siz de okursanız, zihninizde bir şeyler canlanabilir, o başlık: "Masonluğun Gizemcilik (Mistisizm) ile ilgisi var mıdır?"
Sayın ADAM bu başlıkta Gizemcilik ile Masonluk arasındaki ayrılıklardan güzelce bahsediyor. Öyle bir bahsediyor ki, başlığı "Gül-haç ile Masonluk arasındaki ayrılıklar" olarak değiştirsek neredeyse içeriği hiç değiştirmeye gerek kalmayacak.

Daha açık konuşmak gerekirse, örgütün amacı, her bireyi aynı öğretilerden geçirip, aynı akıl yoluna kanalize ettikten sonra toplu bir bilinç oluşturmaktır. Bireyin iki benliği vardır, özsel (bu kelimeyi uydurmuş olabilirim, ruhsal da denebilir) ve fiziksel. Tüm insanlar fiziksel varlığının farkındayken, amaç burada ikinci benliği, özümüzü anlamak, daha doğrusu hissedebilmektir. Nihai amaç Kozmik Bilinç ve Mutlak Hakikat'a erişebilmektir. Bunlar biraz geniş konular olduğu için konunun daha fazla dışına çıkmayayım ama daha fazla araştırmak isteyene anahtar kavramları vermiş oldum.

Son olarak 19. yüzyıl psikiyatristi Maurice Bucke'nin beğendiğim bir tezini paylaşmak istiyorum:
"Nasıl bir hayvanın bilinci insanınkinden alt seviyedeyse, insanoğlunun bilinci de kozmik bilincin alt seviyesindedir."

Saygılarımla.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
0 Yanıt
2518 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 02, 2007, 03:29:13 ös
Gönderen: LuckyEye
3 Yanıt
5919 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 25, 2007, 12:58:40 ös
Gönderen: Supeluta
26 Yanıt
16920 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 20, 2008, 08:56:53 ös
Gönderen: Santander
3 Yanıt
5198 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 21, 2010, 04:57:24 ös
Gönderen: ceycet
5 Yanıt
4314 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 14, 2013, 10:24:24 ös
Gönderen: Alşah
2 Yanıt
2800 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 08, 2013, 08:32:33 öö
Gönderen: Melina
İslami hoşgörü ?

Başlatan Waldow « 1 2 » Islam

10 Yanıt
5481 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 01, 2013, 04:10:45 ös
Gönderen: karahan
0 Yanıt
2587 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 04, 2013, 08:42:12 ös
Gönderen: Melina