Sn.Adam
Bayram ile ilgili verdiğiniz mesajların bir çoğuna katılmıyorum bunuda nedenleri ile sizden alıntılayarak anlatmaya çalışacağım.
Bu bayram belki İslam ülkelerinde salt dinsel nitelikli bir bayram olarak nitelenir ama ülkemizde değil.
---------------------------
Hayır bu bayram belki siz farklı algılyorsunuz ama yapılan dini bir ritüelin sonucu bir mükafat gibi yapanlar (zarurui haller dışındakiler hariç)için bir karşılık olarak verilmiş bu ritüelin yapılmasını sonlandırmak için barış v e kardeşlik pekişsin diye sırf bu duygulara cevap verilsin diye biz bu ritüeli yapan insanlar için verilmiştir.
Diğer islam ülkeleri ile bizi ayırmak yada ayrı göstermek olaya bu ğlke bir islam ülkesi değildir Atatürkün kurduğu sınır ve çerçevelerini her türlü onun çizdiği dinde dahil bir laik islam ülkesidir demektir.Bu sizin düşüncenizdir ,böyle bir ayrım yapabilmek için çok donanımlı olmanın ötesindede yanlı bakmamayı tarafsız bakabilmeyide içerir.
----------------------------
Daha doğrusu öyle idi. Onun için şeker gibiydi ve onun için Şeker Bayramı idi.
Doğru bizim yanlış bildiğimz hurafelerdendir siz bu bayrama başka adda verebilrsiniz bende uzun yıllar şeker bayramı bildim ama şimdi şeker bayramı diye bir bayram olmaz ,Dinimizdeki böyle bir günü şekerle özdeşleştirmek çok doğru bir bakış açısı değil mutlak olan şudur çok şeker tüketildiği için sn.enelsırında anlattığı rahmetli babasının ona söylediği senin için şeker benim için ramazandır ifadesi en doğru olanıdır.Çeşitli şeker firmalarının ortak yaptığı bir festivale verdikleri bir kutlama ismi değildir bu.Küçük çocukların inandığı ufak ve masum bir çocuk kandırmacasına büyüklerinde inanmış olmasıdır olay.
------------------------------
Fakat şimdilerde bunun tadını kaçırdılar. Bu bayramı öyle bir bayram olmaktan çıkarmak ve belirgin bir dinsel inanca sahip ya da öyle gibi gökrünen kişilerin (genel olarak Müslümanların bile değil) bayramı haline getirmek için ellerinden geleni yapıyorlar; laik Türkiye Cumhuriyeti'nin onlar gibi düşünmeyen, onlar gibi inanmayan, buna zorunlu olmayan büyük bir kitlesini göz ardı ederek ve özgürlüğünü hiçe sayarak.
ve sonuç olarak böyle bir mantıkla bakmak işe böyle bir nokta koymak belli bir yönden bakanlar için artık yadsınamaz bir gerçek ,gelenek ve söylem oldu ama,
Benim feci itirazım var
Bunun tam terside söyleyenler için geçerli olmuyormu aynı şeyi sizler tam tersinden yapmıyormusunuz bu söylemlerle.Evet arkadaş bu belli bir dinsel inanca sahip insanların bir ritüeldiir ve bu ritüelin sonucu bu mutluluk bahşedilmiştir kıvırttırmanın ne anlamı var.Şimdi bir futbolcu gol attığında sevincide o alıyor mükafatıda sen ne alıyorsun onun hazzına ortak oluyorsun.Bu bayram benim bayramım değil sadece dilersen sende bu mutluluğu yaşayabilirsin bu ritüeli yapıp yapmamak tercih senindir ama bu mükafat yapana veriliyor orasıda bariz kendisini kasıtlı dışarıda bırakan sensin ben değil.Senin oruç tutmama özgürlüğün var üstelik bu özgürlüğü sana ben vermedimki yasağı ben getireyem.Sizin buradaki yakınmanız adı da konusuda kuranda maun suresinde anlatılan konudur.İnsan ibadeti kendisi için yapar bir başkasına hava atmak onu yargılamak onu eleştirmek yapmadığı için yapmaz bunuda ancak ve ancak akılsızlar yapar kaldıki sizinde baz aldığınız bu insanlar .Siz yanlış konuşan yanlış bilen öğrenmek istemeyen araştırmayan başkasının konuştuğunu söyleyen insanların söylemlerini baz alarak konuşuyorsunuzki benimde sizin bir çok yazınızda sizin tecrübe ve bilgi birikiminiz ile yanyana koyamadığım bir durum bu.
Bu bayram bir işi her ne kadar başarıldığını ölçütü olmasada nihayetlendirmiş insanların kutladığı bir bayramdır,sizlerin sözü doğru olmuş olsa yada dilekleri ve düşünceleri hiç bir uygulama yapmadan siz neyi kutluyıorsunuz diye adama sormazlarmı,ben sormam beni ilgilendirmez orası ayrı.Bizlerin kutladığı nihayetlenmiş bir görevin sonucu olan kutlamadır ben böyle algılıyorum ya siz.
Böyle bir soruya cevap vermeden bizi dışlıyorsunuz zaten siz hep böyle yapıyorsunuz demek biraz hafifi kaçmıyormu.
-------------------------------
Bu gidişin sonu bir siyasal rejimdir ve o rejimin bir adı var elbette ama ben utanırım burada onu belirtmeye...
Ve her problemin sonunda varılan sonuç kısmı.Hayır sn.adam asla ve asla kabul edilsi bir şey değil forumda konuşulan bu konuya siyasile dahil olmadı bu konu siyasi bir rejim sorunu haline getirmek zaten yıllardır elitist geçinen Kendilerine sıkı Atatürkçü diyenlerin içi boş söylemleridir yıllardır duyarım hep söylerler ama böyle bir türkiyede bu işin nasıl olacağınıda hiç demezler.Atastürkçülerin ütopyasıdır bu söylem artık paranoya halini aldı.
Son söz
Bugün Bayram ama neyin bayramıdır
bu bayramın adı ramazandır şeker ise çocukların mutlu olması için verilmiş örfi bir uygulamadır peki kuran ne diyor
Ramazan ayı ki, insanlar için hidayete erdirici (hidayete erme, Allah'a ulaşma vesilesi) ve beyyineler (açık deliller ve ispat vasıtaları) ve Furkan (hakkı bâtıldan ayırıcı) olarak Kur'ân, Hüda tarafından onda (o ayın içinde) indirildi. Artık içinizden kim bu aya (yetişir de ramazan ayını görüp) şahit olursa o zaman onu, oruç tutarak geçirsin. Ve kim, hasta veya yolculukta olursa, o taktirde (tutamadığı günlerin sayısı) diğer günlerde (oruç tutarak) tamamlanır. Allah sizin için kolaylık diler, zorluk dilemez. (Size bu kolaylık) sayıyı tamamlamanız ve sizi hidayet erdirdiği şeye karşılık (sizin de) Allah'ı tekbir etmeniz (yüceltmeniz) içindir. Umulur ki böylece siz (bütün bu kolaylıklara) şükredersiniz.
bakara 185.ayet
Görüldüğü üzere ramazan sözü ile başlıyor ama sonucunda benim anladığım bir bayram vaadşi kuranda yok buda örfi olabilir bir şey diyemem.
PEKİ BİR SORU SORAYIM DİNİ BAYRAMLAR VARMI? NEDEN KUTLUYORUZ BAYRAMLARI KURANDA KUTLAYIN DİYE EMİR VARMI ? evet ramazan bayramı ve kurban bayramı diye bayramları kuranda geçmemektedir.kuranda geçmiyorsa eğer kutlayıp kutlamamakta müslümanlara serbesti vardır.nevruz bayramı,kurtuluş bayramı,doğum günü,hıdırellez gibi pek çok geleneksel bayramlarda kuranda yer almıyor.ama kutlamayında demiyor cenab-ı allah.bizi bu konuda serbest bırakıyor.ama bir kimsede çıkıp bu tür bayram kutlamaları farz gibi kabul ederse iş çığırından çıkar.ramazan ve kurban bayramını peygamberimiz kutlamış olabilir.ama peygamberimiz asla ve asla rabıta yapmamış,yapılmasını tavsiye etmemiştir.Yani olmayan bir hükmü allahın hükmü gibi farz kılmak ilave yapmak allahın hükmünün üzerine hüküm koymak olmuyormu.
Sonuç olarak biz masumane bir bayram tebriği sayfasına bu niyetle açılmış bir başlığa hiçte uygun düşmeyen her tür yorumu yaptık buda sn.enelsırın şansı bir 5 dakika dayanabilse bu sayfayı ve mesajı ben açıyordum kısmet ona ve onun başlığına oldu.
saygılar