Masonlar.org - Harici Forumu

Mason ve Masonluk Nedir? => Evrensel Masonluk => Konuyu başlatan: Risus - Ağustos 15, 2015, 06:28:21 ös

Başlık: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: Risus - Ağustos 15, 2015, 06:28:21 ös
(http://i.hizliresim.com/zVnXbD.png)
(http://i.hizliresim.com/Xo9q47.png)
(http://i.hizliresim.com/8bP2mk.png)


Bunun içindir ki, insanlara ahrette yeni bir hayat vaat eden din adamlarına karşı, bu dünyada sevgiyle, barışla mutluluğa erişileceğini tekrarlayıp durur. Ona göre din sevgidir.

«Din ü millet sorar isen âşıklara din ne hacet?
Âşık kişi harab olur, âşık bilmez din diyanet.»


Din, insanı aşka ulaştırır. Ona eriştikten sonra dinin istediği amaca varılmış olur :

«Tadasın ışk ( = aşk) tadından, geçersin zahir dinden,
Ayruluğun adından ol vakit kurtulursun.»


Yunus taassuptan uzaktır, toleranslıdır. Tanrıya ulaşma yolu bildiği dinler arasında fark gözetmez :

«Biz kimse dinine hilaf dimezüz,
Din tamam olunca doğar mahabbet.»


Masonluk insana değer veren bu düşünce sistemini benimsemiştir. Masonluğa göre şefkat, dünyayı ahlâk devrimiyle birleştiren, vatan ve insanlık sevgisini de kucaklayan tanrısal duygudur. İnsanlığı yok eden sefaletten insanı kurtarıp şerefin ve mükemmelliğin zaferine ulaştırır. Bağlı bulunduğu faziletlerden biri de toleranstır. Toleransın bulunduğu yerde barış ve adalet hüküm sürer. Yunus bu ilkeleri de bütün gönlü ile yaşar. İnsanlar arasında din ve ırk farkı gözetmeyecek kadar derin bir sevgi ve şefkatle doludur :

«Hakk'ı gerçek sevenlere cümle âlem kardeş gelir.»

«Yetmişiki millete bir göz ile bakmayan,
Halka müderris olsa hakikatte âsidir.»


Bütün dillerin ve dinlerin aynı tanrıya seslendiklerini, yakardıklarını söyleyerek insanları birleştirmek ister :

«Onsekizbin âlem halkı, cümle âlem içinde,
Kimse yok birden artuk, söylenir dil içinde.
Cümle bir anı elerler, cümle ana giderler, 
Cümle göz anı gözler her bir tebdil içinde.»

«Baştan aşağı yarayım,
Gel gör beni aşk neyledi.»


diye Tanrıya seslenen Yunus'un insanlar için beslediği sevgi Tanrı sevgisi kadar sonsuzdur. Şu mısralar, Hıristiyanların kutsal din kitabı «İnciI»in telkin ettiği ahlâk anlayışına ne kadar uygundur :

«Kim bize taş atar ise güller nisâr olsun (saçılsın) ana,
Urmaklığa kasdedenin düşem öpem ayağını.
Her kim bana söğer ise her dem dua kılanı ana,
Çırağıma kasdedenin Hak yandursun ocağını.»


Dünyamız bu insan sevgisinden ne kadar yoksun, ne kadar bencildir. Fakat bütün dünyada kardeşlik duygularını kuvvetlendirme, adaleti kurma amacını güden masonluk, Yunus'un hümanizmasını anlayıp benimsemiş olduğu için avunabilir. Bu anlayışı Yunusa bağlayarak şu dört mısraımla ifade etmek isterim.


«Yunus'un şerbetini içtik elhamdülillah,
İnsanlık denizini geçtik elhamdülillah;
Ham taş idik yontulduk, Ulu Mimar'ı bulduk,
İnsanlara nur sunduk, erdik elhamdülillah.» 

S.A

Sabahattin ARIÇ / Mimar Sinan Dergisi

(http://i.hizliresim.com/6kmOYE.png)
Başlık: Ynt: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: ADAM - Ağustos 16, 2015, 09:08:33 öö

Mimar Sinan'daki bu yazı dizisi çok iyi de, derginin hangi tarihteki sayılarında yayınlanmış acaba? (Nitekim kaynak gösterilirken, sadece dergi adı verilmesi yeterli değil; hangi sayısı olduğu da belirtilmeli.)

Kuşkusuz bir eleştiri getirilecekse, bunu kişiye değil, yazının kapsamına getirmek gerek.

Fakat Sabahattin Arıç'ın daha sonra yapmış olduğu işi düşünüyorum da, vah vah, Sevgili Yunus Emre'ye kimin de eli dokunmuş!





Başlık: Ynt: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: Risus - Ağustos 16, 2015, 06:00:26 ös

Mimar Sinan'daki bu yazı dizisi çok iyi de, derginin hangi tarihteki sayılarında yayınlanmış acaba? (Nitekim kaynak gösterilirken, sadece dergi adı verilmesi yeterli değil; hangi sayısı olduğu da belirtilmeli.)

Kuşkusuz bir eleştiri getirilecekse, bunu kişiye değil, yazının kapsamına getirmek gerek.

Fakat Sabahattin Arıç'ın daha sonra yapmış olduğu işi düşünüyorum da, vah vah, Sevgili Yunus Emre'ye kimin de eli dokunmuş!

Ne yapmış sayın ADAM, Sabahattin Arıç ?

Saygılar.
Başlık: Ynt: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: ADAM - Ağustos 16, 2015, 06:32:58 ös
İnternette var.

Ancak o işi yaptığında internet yoktu.
Başlık: Ynt: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: Risus - Ağustos 16, 2015, 06:35:47 ös
İnternette var.

Ancak o işi yaptığında internet yoktu.

O dönem isimlerinde dikkat etmemiştim. Teşekkürler.
Başlık: Ynt: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: egeran - Ağustos 17, 2015, 09:59:32 öö
31 yıl Kardeş kalıp sonra yazmış olduğu Masonların Dünyası kitabının arka kapağı...

" Herkesin merak ettiği masonluğu, 31 yıl mason localarına devam etmiş bir mason yazardan öğreniyoruz. Masonların dünya görüşü, gelenekleri, ilginç törenleri, sırları gerçekçi bir görüşle anlatılıyor. Masonluk nedir? Masonluğun tarihi. Türkiye'de masonluk Ünlü Türk masonları Dünyanın ünlü masonları Masonluk sözlüğü Sabahattin Arıç yaşadı yazdı".
Başlık: Ynt: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: ADAM - Ağustos 17, 2015, 11:13:10 öö

Öyle olmasına öyle de, masonlarca "antimasonik" olarak nitelendirilmiş bir kitaptır.
Başlık: Ynt: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: karahan - Ağustos 17, 2015, 12:33:51 ös

Öyle olmasına öyle de, masonlarca "antimasonik" olarak nitelendirilmiş bir kitaptır.

Sn.Adam

Bir problem var yalnız.

Yazarın anlattıkları doğrumu?
Eğer doğru ise nasıl antimasonik oluyor?
Değerlendirmeyi masonluktan ayrıldıda o yüzden böyle yaptı demek ne kadar doğru?
Doğru herzaman doğrudur kim nereden bakarsa baksın değişmemeli.
Bizden ayrıldı o yüzden kötüdür demek masonluğun felsefesine bence aykırımıdır.

Karahan
Başlık: Ynt: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: ADAM - Ağustos 17, 2015, 01:28:40 ös

Konu öyle değil.

O kitapta Birinci Derece Ritüeli'nin tamamı var.

Her ne kadar günümüzde hemen tüm ritüeller internette bulunabilirse de, o tarihte  masonlar, ritüelin ayan beyan herici ortamda yayınlanmasını kabullenemezdi.

Nitekim aynı şeyi 1730 yılında İngiltere'de Samuel Prichard da yapmış, üstelik yorumlar eklemiş, masonlar bile o yorumları doğru sanmıştı.

Antimasoniklik bakımından sorun, kitabın kapsamındakilerin doğru ya da yanlış oluşu değil, bunun yayınlanma amacıdır.

Bu konuyu günümüzün anlayışı çerçevesinde değil, kitabın yayınlandığı 1990'lı yılların başlarındaki durum ve ortamı göz önünde tutarak değerlendirmek gerekir.


Başlık: Ynt: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: karahan - Ağustos 17, 2015, 01:44:53 ös
Aslında haklısınız o zaman dilimi içerisinde ancak anlayabiliriz konuyu.
Ancak bir ders çıkarmak lazım değilmidir bundanda?
Mesela Mason olmak için yanıp tutuşan arkadaşlar var,gelen giden hariçilerde çıtayı yüksek tutmamaları ve beklenti içerisinde olmamalarına dair aslında iyi bir örnek değilmidir?

31 yıl Mason ların içerisinde kalmış ve sonra ,yaptığı kendine göre doğruda olsa ihanet edebilmiş.
Özde insan olduğumuzu unutmamalıyız.
İnsana dair her tür fıtratın olduğunu unutmamalıyız.

Mason olmak,yunus olmak,şems olmak okadar kolay değil demekki.

karahan
Başlık: Ynt: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: ADAM - Ağustos 17, 2015, 05:10:06 ös
Kesinlikle öyle...

Nitelikler tutuyorsa, olanaklar elveriyorsa girmek kolay.

Olmak?

O zor!

Kim bilir, belki otuz yıl bile yetmeyebiliyor.
Başlık: Ynt: Yunus Emre'nin Masonluk İçin Faydalı Düşünceleri - 3
Gönderen: karahan - Ağustos 17, 2015, 05:22:34 ös
O zaman şöyle yapmakta fayda var sabahattin arıç'ı ,mason olmak isteyen arakadaşlara canlı örnek olarak sunmak lazım.
Masonluktan önce mason ülküsünü ve o ülkününde ne denmek istendiğini öncelikle anlayıp,neyin peşine ve peşinden gidildiğini öncelikle bilmek lazım.
Bazı ağaçlar vardır bildiğin kütüktür,ne kadar rendelesende yani yontmaya çalışsanda rende tutmaz,nedeni nedir bilirmisiniz?
Her ağacın bir ters tarafı vardır ona sokoro denir,sokoroya doğru rende vurursan ağaç istediğin gibi rendelenmez yontulmaz karşılık verir.Sokoro aslında bir nevi karşılıktır sokoroya karşı rende atarsan hemen karşılık verir.Birde ağacın suyu tabiri vardır işte işinin uzmanı o suyu bulandır ve rendeyi suyuna doğru atarsa satıh düzleşir,yani hamtaş yontulabilir.

Her kütüğün iyi bir ustaya ihtiyacı vardır,biçimlenebilmesi için.

karahan