Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: SINAV KAYGISI  (Okunma sayısı 1928 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Temmuz 26, 2007, 12:04:11 öö
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

Sınav öncesinde öğrenilen bilgilerin , sınav sorasında açığa çıkarılmasında engel olan ve öğrencinin sınav anında potensiyelini tam olarak kullanmasını engelleyip, başarıyı düşüren yoğun kaygı durumudur.Sınav kaygısı, sınav anında veya herhangi bir değerlendirme durumunda ortaya çıkar.Kaygı düzeyi yüksek olan kişi sınav veya sınıf içi herhangi bir değerlendirme durumunda özvarlığının tehdit edildiği duygusuna kapılır.
 
Değerlendirilme durumlarının tümünde; grup içinde konuşma, sorulara cevap verme , yüksek konuşma gibi kendini ifade etmeye dönük tüm etkinliklerde, sinirli , gergin ,heyecanlı olur.
(uğur dershaneleri, neden kaygılanıyoruz?, nasıl başa çıkabiliriz?)

Yukarıdaki açıklamalar doğrultusunda ortaya çıkan durumlar aşağıdaki gibidir.

Sonuç;

1. Kaygı, öğrencinin çevre tarafından değerlendirilmesi söz konusu olduğunda ortaya çıkar.

2. Öğrencinin sınavla ilgili yanlış değerlendirmeleri sonucunda ortaya çıkar.

3. Kaygı, sınav anında veya sınav düşüncesi akla geldiğinde yoğunlaşır ve şiddeti artar.

4. Sınav kaygısı,kontrol edilemediğinde  başarının önündeki engellerden birisidir



Temmuz 26, 2007, 12:06:28 öö
Yanıtla #1
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ

FİZYOLOJİK BELİRTİLER:

1. KALP ATIŞLARINDAKİ DÜZENSİZLİK
2. DÜZENSİZ SOLUNUM
3. TİTREME, TERLEME VE VÜCUTTA ATEŞ BASMALARI HİSSİ
4. GÖZLERDE BULANIKLIK, NET GÖREMEME
5. AŞIRI YEME YADA İŞTAHSIZLIK
6. SİNDİRİM SİSTEMİNDE PROBLEMLER
7. BAŞ DÖNMESİ YADA BAYILMALAR, BEYNİ BOŞALIYORMUŞ GİBİ HİSSETME
8. KAS YORGUNLUKLARI, UYUŞMALAR
9. SİNİRLİLİK
10.UYKUSUZLUK
11.TIRNAK YEME
12.SAÇ DÖKÜLMESİ

ZİHİNSEL BELİRTİLER:

1. OLUMSUZ DÜŞÜNCELER
2. OLUMSUZ YORUMLAR
3. OLUMSUZ İMGELER
4. OLUMSUZ HAYALLER
5. OLUMSUZ GENELLEMELER
6. OLUMSUZ ALGILAR

DAVRANIŞSAL BELİRTİLER

1. DERS ÇALIŞMAKTAN KAÇMAK
2. DERS ÇALIŞMAYI ERTELEMEK.
3. SINAVLARA GİRMEMEK



Temmuz 26, 2007, 12:19:07 öö
Yanıtla #2
  • Skoç Riti Masonu
  • Uzman Uye
  • *
  • İleti: 3734
  • Cinsiyet: Bay

davranışsal belirtiler gelişiyor bende 1 - 2 oluştu bile 3.'sünün olmaması gerek
 (ekimde yeterlilik sınavına gireceğim)

eğer o fizyolojik belirtiler oluşursa ayıp olur kabul edemem sineye yediremem zihinsel belirtiler hiç mevcut değil hep olumlu düşünüyorum (olumlu düşüncelerim ; hocalar beni sever, çok sıkıştırmazlar canım, hem hepsiyle yemişliğim içmişliğim hette bazısıyla zerhoş olmuşluğum bile var)


Temmuz 26, 2007, 01:36:54 öö
Yanıtla #3
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

SINAV KAYGISI İLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ

Kaygıyı azaltmak için en etkili başa çıkma stratejilerini: Aktif-Bilişsel Stratejiler, Aktif Davranışsal Stratejiler ve Kaçınma Stratejileri; olmak üzere 3 ana bailıkta toplayabiliriz.

 

a) Aktif-Bilişsel Stratejilere; olayın olumlu yönünü görmeye çalışmak, olayı akılda tekrarlayıp anlamaya çalışmak, kendini en kötüye hazırlamak gibi durumlar örnek olarak gösterilebilir.

 

b) Aktif Davranışsal Stratejilere; durumla ilgili daha çok bilgi edinmek, bir eylem planı yapıp onu uygulamak, duyguları bir şekilde dışa vurmak gibi durumlar örnek olarak gösterilebilir.

 

c) Kaçınma Stratejilere; olanlara inanmayı red etmek, genel olarak insanlardan uzak durmak , daha fazla yiyerek,içerek, sakinleştirici alarak gerginliği azaltmaya çalışmak gibi durumlar örnek olarak gösterilebilir.

 

Yukarda ifade edilen başa çıkma stratejilerinin etkili olma derecesi duruma veya olaya göre farklılık arz etmektedir. En doğru başa çıkma stratejisini tespit etmek zor olduğundan gerektiğinde çevremizde bulunan insanlardan veya ulaşılabilecek uzmanlardan danışma yolu ile yardım almak en doğru yaklaşım olacaktır ki, bu yaklaşım aktif-bilişsel stratejilerin içerisinde yer almaktadır.Genel kabul gören değerlendirmeler ışığında konuyu ele alacak olursak aktif stratejiler sınav kaygısı ile mücadelede kaçınma stratejilerinden daha etkili olduğunu söyleyebiliriz.

 

Aktif stratejilerin daha etkili olduğu gerçeğinden yola çıktığımızda karşımızda 2 tane daha strateji belirmektedir.Bahsi geçen 2 strateji problem ve duygu odaklı stratejilerdir ki, burada karşılaştığımız durum aktif stratejileri 2 farklı şekilde ele alabileceğimizdir.Burada seçim yapmak durumunda kaldığımız için yaşadığımız durumu oldukça dikkatli analiz ederek probleme mi   yoksa duyguya mı odaklanmamız gerektiğini sağlıklı tespit edebilelim.

 

Kaynak:

Kişilik, Jerry M.Burger,Kaknüs Yayınları,sayfa (208-209)