Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Eyfel Kulesi [La tour Eiffel] hakkında detaylı bilgiler  (Okunma sayısı 2330 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ekim 19, 2018, 12:20:00 ös
  • Yeni Katilimci
  • *
  • İleti: 6
  • Cinsiyet: Bay

La Tour Eiffel


Bazı Teknik Bilgiler
Yapı Tipi                 Gözetleme Kulesi - Yayın Kulesi
Konumu                  7. Bölge Paris, Fransa
Koordinatları            48°51′29.6″K   2°17′40.2″D
Yapım Başlangıcı      28 Ocak 1887
Yapım Bitişi             15 Mart 1889
Açılışı                      31 Mart 1889
Mülkiyet                  Paris Belediyesi, Fransa
İşletme                   Société d'Exploitation de la Tour Eiffel (SETE)

Yükseklikler
1. Kat                     57 m, 189 ft
2. Kat                     115 m, 380 ft
3. Kat                     273 m, 896 ft
Mimari                    300 m, 984 ft
Anten ucu               324 m, 1069 ft

Tasarım ve Yapım
Mimar                    Stephen Sauvestre
Yapı Mühendisleri    Maurice Koechlin ve Émile Nouguier
Müteahhit               Compagnie des  ve Etablissements Eiffel



Tarihi
Meşhur Fransız Devrimi’nin 100. Yılı olması sebebiyle 1889 Yılı Evrensel Sergisi dönemin en önemli olaylarından biriydi. Bu sergiye hazırlık kapsamında Mühendis Gustave Eiffel tarafından yapımına 1887 yılında başlanan Eyfel Kulesi (Tour Eiffel) 2 yıl 2 ay gibi kısa bir sürede tamamlanmış ve 1889 Evrensel Sergisi’ne yetiştirilmiş. Ancak kulenin inşaatı bittiğinde hem bir “mühendislik harikası” olarak takdir edilmesi, hem de “zevksizlik örneği bir demir yığını” olarak nitelendirilmesi de garip bir ikilem doğurmuş.

Yapıldığı dönemde dünyanın en yüksek yapısı ünvanına da sahip olan Eyfel Kulesi’nin aslında 20 yıl sonra yıkılması planlanıyormuş. Ancak tam da o sıralarda radyo ve televizyon yayınlarının keşfedilerek yaygınlaşması Paris’in Simgesi kulenin hayatını kurtarmış diyebilirim zira yüksek bir yapı olması sebebiyle şehrin yöneticileri kuleyi yıkmak yerine ilk radyo vericilerini yerleştirmeyi tercih etmişler.

Ardından da kuleye tırmanan dağcılar, tepesinden atlayan paraşütçüler, bisikletle tepeden aşağı inen bir gazeteci, kulenin ayakları arasından küçük bir uçakla geçen Robert Moriartry adlı pilot ve kendi diktiği bir pelerinle kuleden atlayıp uçmayı deneyen terzi Reichelt sayesinde Eyfel Kulesi ününe ün katmış, burayı ziyaret eden turist sayısı katlanarak artmış. Kısacası kulenin hayat döngüsü başta planlanandan bambaşka bir yöne gitmiş. 2000 yılının ilk dakikalarından beri de her gece ışıklarla süslenen yapı romantizmin başkenti Paris’in kalbinde ziyaretçilerine kucak açmaya devam ediyor.



Bölümleri
18.038 parça işlenmiş demirin 2,5 milyondan fazla perçinle bir araya getirildiği ve 324 metre yüksekliğinde olan kule (yaklaşık 80 katlı bir apartman gibi düşünebilirsiniz) birbirine 130 metre uzaklıkta bulunan ayaklar üzerinde yükseliyor. Ağırlığı 10 bin tondan fazla olan ve seyir terasları, Cineiffel isimli müze, kulenin mühendisi Gustave Eiffel’in büstü, hidrolik asansör mekanizması, kış aylarında açılan buz pisti, bar ve restoranlar gibi ziyaret edilecek pek çok noktası bulunan yapı aslında 3 bölümden oluşuyor.

Farklı yüksekliklerde yer alan bu 3 platformdan ilk ikisine hem asansör hem de merdivenlerle ulaşmak mümkünken, en yüksekteki 3.platforma sadece asansörle çıkılabiliyor. Eyfel Kulesi ziyaret programı yapanlar için kuledeki bölümler ve platformlardan da kısaca bahsedeyim:

Giriş Kat
Birbirine 130 metre uzaklıkta bulunan 4 demir bacağın taşıdığı kulenin zemini sadece giriş ve çıkıştan ibaret değil. Burada kulenin 130 yaşındaki hidrolik asansörlerini ilk günden beri çalıştıran makineleri görmekle Eyfel Kulesi turuna başlayabilirsiniz. (Önemli not: Hidrolik makineler bireysel ziyaretçilere açık değil, sadece rehberli turlarla görülebiliyor). Bunun dışında;

Heykeltraş Antoine Boirdelle tarafından yapılan Gustave Eiffel’in heykeli,
Atıştırmalık büfeler
Hediyelik eşya mağazaları da yer alıyor.

Birinci Kat
57 metre yükseklikteki bu ilk platformda bir postane yer alıyor. Bu platformun en önemli özelliği cam zemini sayesinde ziyaretçilere havada duruyormuş hissini yaşatması. Ancak birinci platformda görülecekler cam zeminle sınırlı değil.
Paris’in Simgesi Eyfel Kulesi’nin tarihi ve detaylarına dair görseller ve projeksiyon sunumlarının yer aldığı CinEiffel Müzesi,
Yorulanların keyifle dinlenmesi için yemyeşil Ferré Pavillion isimli dinlenme alanı,
Kış aylarında açılan bir tenis kortu büyüklüğündeki buz pisti,
58 Tour Eiffel isimli restoran,
The Buffet isimli atıştırmalık yiyecekler alabileceğiniz bir büfe,
Hediyelik eşya ve kitap bulabileceğiniz bir mağaza
ve benzersiz bir Paris manzarası birinci platformda ziyaretçileri bekleyenlerden. Buraya asansörle çıkabileceğiniz gibi kendinize güveniyorsanız 360 basamak çıkarak da ulaşabilirsiniz.

İkinci Kat
115 metre yükseklikte bulunan ikinci platform için manzaranın en güzel olduğu yer diyebilirim. Aslında kuledeki platformların hepsinden Paris’i izlemek mümkün ancak en büyülü manzara burada yer alıyor. Louvre Müzesi, Grand Palais, Montmartre Tepesi, Seine Nehri ve Notre Dame’ı en güzel açıdan görebileceğiniz ikinci platformda başka atraksiyonlar da mevcut.
Paris’in en iyi restoranlarından olan ve nefes kesici bir şehir manzarasına sahip Michelin yıldızlı Jules Verne Restaurant,
Chaillot ve Seine isimli iki hediyelik eşya mağazası,
Yine atıştırmalık yiyecekler alabileceğiniz The Buffet isimli büfe
burada bulabileceklerinden. İlkinde olduğu gibi ikinci platforma da isterseniz asansörle isterseniz de merdivenlerle çıkabilirsiniz. Birinci ve ikinci platformlar arasındaki merdivenlerin 359 basamak olduğunu da yeri gelmişken belirteyim.

Üçüncü ve Son Kat
276 metre yükseklikteki üçüncü platform kulenin en dar yeri olmakla birlikte, belki inanmazsınız ama aynı anda 800 kişiyi alabilecek kapasitede. Ayrıca kule de bu platformla birlikte bitiyor, bundan sonrası kulenin boyunu 324 metreye tamamlayan anten sadece. Üçüncü platform birisi açık diğeri kapalı olmak üzere iki kattan oluşuyor aslında. Burada görebilecekleriniz arasında yer alanlar ise;
Gustave Eiffel’in ofisi. Orjinal dekorasyonu korunan ofiste ayrıca muhendisin kendisi, kızı Claire ve misafir ettikleri ünlü fizikçi Edison’ın balmumu heykellerini görebilirsiniz.
Üçüncü platformun 1889 yılındaki halini gösteren bir minyatürü,
Panoramik haritalar,
Champagne isimli bar.



Ulaşım
Champ de Mars, 5 Avenue Anatole France, 75007 Paris adresinde yer alan Eyfel Kulesi’ne metro, tren, otobüs ve arabayla ulaşım mümkün. Toplu ulaşım tercih edenler için aşağıdaki tabloda hat ve durak bilgileri:

Arabayla Eyfel Kulesi ulaşımı içinse en yakın otoparklar:
Parking Pullman Tour Eiffel (adres:18 avenue de Suffren), 300 metre mesafede
Parking Quai Branly (adres:25 quai Branly), 500 metre mesafede
Parking Saint Dominique (adres: 133 rue Sainte Dominique), 650 metre mesafede



Giriş Ücretleri
İnternet Üzerinden Satın Alabileceğiniz Eyfel Kulesi Biletleri

İkinci Platform, Asansörle Çıkış Biletinin Fiyatı; yetişkinler için 16 Euro, 12-24 yaş arası öğrenciler için 8 Euro, 4-12 yaş arası çocuklar ve her yaştan engelliler için 4 Euro, 4 yaşından küçük çocuklar içinse ücretsiz.

Üçüncü Platform, Asansörle Çıkış Biletinin Fiyatı; yetişkinler için 25 Euro, 12-24 yaş arası öğrenciler için 12,50 Euro, 4-12 yaş arası çocuklar ve her yaştan engelliler için 6,30 Euro, 4 yaşından küçük çocuklar içinse ücretsiz.

Sadece Eyfel Kulesi Bilet Gişesinden Alabileceğiniz Biletler

İkinci Platform, Merdivenlerle Çıkış Biletinin Fiyatları; yetişkinler için 10 Euro, 12-24 yaş arası öğrenciler için 5 Euro, 4-12 yaş arası çocuklar ve her yaştan engelliler için 2,50 Euro, 4 yaşından küçük çocuklar içinse ücretsiz.

Üçüncü Platform, Merdiven + Asansörle Çıkış Biletinin Fiyatları; yetişkinler için 19 Euro, 12-24 yaş arası öğrenciler için 9,50 Euro, 4-12 yaş arası çocuklar ve her yaştan engelliler için 4,80 Euro, 4 yaşından küçük çocuklar içinse ücretsiz.



Kullanılan Kaynaklar
Işıl Arıkan'ın Eyfel Kulesi hakkındaki yazısı
https://en.wikipedia.org/wiki/Eiffel_Tower
https://fr.wikipedia.org/wiki/Tour_Eiffel
https://www.irphe.fr/~clanet/otherpaperfile/articles/Eiffel/N0106381_PDF_1_400.pdf (Bakmanızı önereceğim önemli bir kaynaktır pdf dosyası halinde.)
Ek olarak kule projelerini bir arşivde toplayarak merak edenlerle paylaşmak için upload ettim.
https://drive.google.com/open?id=1tlK5fuk2MGWiXLoSLQ-a9ZomDOB4N2IO
« Son Düzenleme: Ekim 19, 2018, 12:27:25 ös Gönderen: Berkhan »
FORTIS FORTUNA ADIUVAT


Ekim 19, 2018, 08:33:33 ös
Yanıtla #1

Düşüncem biraz komplo teorisi gibi gözüksede,Eyfel Kulesi'nin, "Nuh tufanı" ve  geçmişte kadim bir iletişim aracı olma konusunda mitolojik bir efsanesi mevcut mudur?

Saygılar.
Sen Özelsin


Ekim 19, 2018, 08:44:38 ös
Yanıtla #2
  • Yeni Katilimci
  • *
  • İleti: 6
  • Cinsiyet: Bay

Düşüncem biraz komplo teorisi gibi gözüksede,Eyfel Kulesi'nin, "Nuh tufanı" ve  geçmişte kadim bir iletişim aracı olma konusunda mitolojik bir efsanesi mevcut mudur?

Saygılar.

Öncelikle merhaba. Eyfel Kulesi'nin yapımına 1887 yılında başlanmıştır, yani henüz 130'lu yaşlarında. Yaşı itibariyle geçmiş uygarlıkların kullandığı bir yapı olmadığı için maalesef mitolojik bir efsanesi de bulunmuyor bildiğim kadarıyla. Ancak Mısır Piramitleri'nin bahsettiğiniz gibi mitolojik efsaneleri mevcut. Eğer yanlış hatırlamıyorsam Annunaki'ler ile alakalı teoriye destek olarak Mısır Piramitleri'nin dünya dışı üstün uygarlıklar ile iletişim aracı olması için yapıldığını söyleyen araştırmacılar vardı. İlerleyen zamanlarda vakit bulabilirsem eğer o konuyla alakalı geniş kapsamlı bir döküman oluşturabilirim.

Saygılar. :)
FORTIS FORTUNA ADIUVAT


Ekim 19, 2018, 08:51:54 ös
Yanıtla #3

Düşüncem biraz komplo teorisi gibi gözüksede,Eyfel Kulesi'nin, "Nuh tufanı" ve  geçmişte kadim bir iletişim aracı olma konusunda mitolojik bir efsanesi mevcut mudur?

Saygılar.

Öncelikle merhaba. Eyfel Kulesi'nin yapımına 1887 yılında başlanmıştır, yani henüz 130'lu yaşlarında. Yaşı itibariyle geçmiş uygarlıkların kullandığı bir yapı olmadığı için maalesef mitolojik bir efsanesi de bulunmuyor bildiğim kadarıyla. Ancak Mısır Piramitleri'nin bahsettiğiniz gibi mitolojik efsaneleri mevcut. Eğer yanlış hatırlamıyorsam Annunaki'ler ile alakalı teoriye destek olarak Mısır Piramitleri'nin dünya dışı üstün uygarlıklar ile iletişim aracı olması için yapıldığını söyleyen araştırmacılar vardı. İlerleyen zamanlarda vakit bulabilirsem eğer o konuyla alakalı geniş kapsamlı bir döküman oluşturabilirim.

Saygılar. :)

Açıklamanız için teşekkürler.Yazılarınızı bekliyorum.

Saygılar  :) ;) :)  :)
Sen Özelsin