Masonlar.org - Harici Forumu

Inanc => 3 Buyuk Din => Islam => Konuyu başlatan: poyraz06 - Temmuz 07, 2008, 04:11:52 ös

Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: poyraz06 - Temmuz 07, 2008, 04:11:52 ös
Sn.Akyol.. Bir kisinin inandigi kitaba el basip yemin etmesi, o kisinin uzerinde ister istemez psikolojik bir baski yapar. Orada ettigin yeminleri de kitaba el basmis oldugunuz icin de bozma ihtimaliniz oldukca dusuk olur. Kutsal Kitaba el basmak demek o kisinin yureginin de temiz oldugunun ayrica bir kanitidir. Ancak nedense siz bunu anlamak istemiyorsunuz yada anladiginiz halde disa vurmak istemiyorsunuz. Ayrica bir bayanin camiye gidip basini ortmesi gereken birseydir. Bunun disinda da Hristiyanlikta da kiliseye giderken basina esarp takan insan sayisi oldukca fazladir.


Buyurun bu da saclarin kapali olmasi gerektigini gosteren bir yazi;

Kadın için avret, yüz, el ve ayak dışındaki bütün vücuttur. Onlar, yüzlerini namazda örtmedikleri gibi, ellerini ve ayaklarını da açık bulundurabilirler. Saçlarıyla beraber başları, bacakları ve kolları örtülü bulunur.

Kaynak: http://sorusor.diyanet.gov.tr/ adresinde bas ortmek diye aratin, 2. maddeyi acin, metnin tamamini gorun, 3. maddede (Setr-i Avret) 4. paragrafi okuyabilirsiniz :)




Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: Mozart - Temmuz 07, 2008, 04:30:00 ös
Bay Poyraz Düşünsenize evde namaz kılıyorsunuz ve yaradanla başbaşasınız.Bayansınız ve yaradanın huzurunda başınızı kapıyorsunuz.
Diyanet gerçekten çok mantıklı yorum yapmış.Doğru yüce yaradan kafamızı kapatınca saçımızı göremez veya vücüdumuzu.Ayrıca doğru bayanların saçıyla erkeklerinin saçının arasında fark vardır. :)

Dostlar İslamiyette mantıksız birşey yoktur.Saç kapamanın bir mantığıda yoktur.İslamiyette yeride yoktur.Ne gerek var namazda baş kapamaya Allah göremiyor mu?
Buyurun bu da saclarin kapali olmasi gerektigini gosteren bir yazi;

Kadın için avret, yüz, el ve ayak dışındaki bütün vücuttur. Onlar, yüzlerini namazda örtmedikleri gibi, ellerini ve ayaklarını da açık bulundurabilirler. Saçlarıyla beraber başları, bacakları ve kolları örtülü bulunur.

Kaynak: [url]http://sorusor.diyanet.gov.tr/[/url] adresinde bas ortmek diye aratin, 2. maddeyi acin, metnin tamamini gorun, 3. maddede (Setr-i Avret) 4. paragrafi okuyabilirsiniz :)
Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: poyraz06 - Temmuz 07, 2008, 04:36:05 ös
Sn.Akyol dedigim yeri okumadiniz herhalde... Setr-i Avret, namazin farzlarindan biridir. Nerelerin kapali olacaginiz da Hz.Muhammed belirtmistir. Diyanetin yorumuyla alakasi yok. Kafanizdaki gecekondulari yikiniz lutfen Sn.Akyol. Tam kesin bir bilgiye sahip olmadiginiz birsey hakkinda da kesin bir sekilde konusmayiniz.
Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: Mozart - Temmuz 07, 2008, 04:38:54 ös
Bay Poyraz Bu kanıta nerden erişdiniz.Kişiler kutsal kitaba el basarakmı yüreklerinin temiz olduklarını ortaya koyuyorlar?Ben hiç Kutsal kitaba el basmadım yüreğim temiz değil ozaman.
1-Bay Poyraz Kuran-ı Kerim'in hangi ayetinde Kurana el basarak yemin edilmesini söyler
2-Hz. Muhammed zamanında biliyorsunuz kitap yoktu sadece ufak paçavralara yazıyorlardı.Ozamanda Hz. Muhammed veya ozaman yaşayan kişiler neye el basıyordu?

Kutsal Kitaba el basmak demek o kisinin yureginin de temiz oldugunun ayrica bir kanitidir.

Bay Poyraz
1- Sevr-i Avret namazda kapalı olacak yerler:başkasının bakması harâm olan yerlerdir yani Avret mahallidir.
Bayanların saçına bakmak haram mı?Kuran-ı Kerim'de haramlar açık ve net belirtilmiştir

Sn.Akyol dedigim yeri okumadiniz herhalde... Setr-i Avret, namazin farzlarindan biridir. Nerelerin kapali olacaginiz da Hz.Muhammed belirtmistir. Diyanetin yorumuyla alakasi yok. Kafanizdaki gecekondulari yikiniz lutfen Sn.Akyol. Tam kesin bir bilgiye sahip olmadiginiz birsey hakkinda da kesin bir sekilde konusmayiniz.
Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: poyraz06 - Temmuz 07, 2008, 04:53:50 ös
El basmadiginiz icin durumu ve olayi bilmiyorsunuz. Masonlugun temelinde bir dine inanmak oldugu icin ve gercekten inanan bir insan da el basarken ettigi yeminin ne derece onemli oldugunu bilir ve o yeminden cikmaz. Yani el basmak, gercekten inanan bir kisi icin yeterlidir. Laf ile yemin etmek ayri, bir seyin uzerine yemin etmek ayridir. Kuran'a el basip yemin etmek  de Kur'an da gecmez elbette. Cunku olay tamamen psikolojiktir. Bir nevi sinav yani. Hz.Muhammed'in zamani ile simdiki zamani karsilastirmaniz yanlis olur. O zaman kisi yeni Muslumanliga gectigi icin ve Hz.Muhammed hayatta oldugu icin din korkusu ve Allah korkusu oldukca  had sahfa da oldugu icin o zamanki insanlarin bunu yapmaya kalkisacagi mumkun degildir yani. Umarim anlamissinizdir
Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: poyraz06 - Temmuz 07, 2008, 05:00:33 ös
Dedigim yeri okumamakta israr ediyorsunuz. Diyanet'in sitesine girmek sizi etkiliyor herhalde..

Alıntı
Hz. Peygamber'in "Allah, bulûğa ermiş kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mâce, “Tahâre”, 132; Tirmizî, “Salât”, 160; Müsned, IV, 151, 218, 259) ve "Kadın bulûğ çağına erince elleri ve yüzü dışında başka yerlerinin başkasına görünmesi helâl olmaz" (Ebû Dâvûd, “Libâs”, 31) şeklindeki hadisleri göz önüne alınınca, başörtüsüz kılınan namazın geçerli olmayacağı anlaşılır.
Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: Mozart - Temmuz 07, 2008, 05:04:57 ös
Bay poyraz Müslüman olmak istiyen bir kişi dahi Kurana el basarak Allaha inandığına ve Hz. Muhammed onun kulu ve elçisi olduğuna yemin etmeziken ve dinimizde böyle bir uygulma yokken hele hele Hz. Muhammed'in belirttiklerini yazıp sonrada Hz. Muhammed'in zamanı ile bu zaman farklıdır gibi yazdıklarınızla tutarsız ve kaynaksız yazılar yazmış oluyorsunuz.Ayrıca İslamiyette el basarak yemin etmek yoktur.
Ama Bay poyraz siz tabiki istediğinizi yapmaya ve yaşamaya özgürsünüz.Ama ben mantığı olmayan hiç birşey yapmam ve yaşamam.Önce aklımı kullanırım ve sorgularım.Herkez yapıyor diye birşeyi yapmam ben koyun değilim.İnsanlar farkındalığı iyi bilmeli.Çünkü sadece sorgulayan kişiler farkında olur.

saygı ve sevgilerimle.

El basmadiginiz icin durumu ve olayi bilmiyorsunuz. Masonlugun temelinde bir dine inanmak oldugu icin ve gercekten inanan bir insan da el basarken ettigi yeminin ne derece onemli oldugunu bilir ve o yeminden cikmaz. Yani el basmak, gercekten inanan bir kisi icin yeterlidir. Laf ile yemin etmek ayri, bir seyin uzerine yemin etmek ayridir. Kuran'a el basip yemin etmek  de Kur'an da gecmez elbette. Cunku olay tamamen psikolojiktir. Bir nevi sinav yani. Hz.Muhammed'in zamani ile simdiki zamani karsilastirmaniz yanlis olur. O zaman kisi yeni Muslumanliga gectigi icin ve Hz.Muhammed hayatta oldugu icin din korkusu ve Allah korkusu oldukca  had sahfa da oldugu icin o zamanki insanlarin bunu yapmaya kalkisacagi mumkun degildir yani. Umarim anlamissinizdir
Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: poyraz06 - Temmuz 07, 2008, 05:25:42 ös
1)- Ben vardir demiyorum. Olay psikolojiktir diyorum.
2)- Kelime-i Sehadet den haberiniz yok galiba.
3)- Hz.Muhammed'in belirttigi seyleri sizin gecekondularinizdan bir adedini yikmak icin dedim. O konu namaz sirasinda bayanlarin esarp takmasi ile ilgili idi. Iki zamani kiyaslamam da el basip yemin etmenin nedeni ile ilgili idi.

Herkesin iyi bildigi bazi konular vardir. Benimde iyi bildigim bazi konular bulunmakta. Islamiyet de bu konulardan  biri. Ondan benimle tartismaya girmeyiniz. Ben tamamen iyi niyetlerle bu konu hakkindaki gecekondularinizi yikmak icin yaziyorum. Islamiyet hakkinda ki bilgilerinizin de cogu yanlis. Kulaktan dolma bilgiler yerine isin dogru yerinden -her ne kadar kaynaklari okumak sizi etkilese de- ogrenmeniz sizin yarariniza olacaktir.
Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: Mozart - Temmuz 08, 2008, 04:10:38 ös
Bay Poyraz en iyi bildiğiniz konulardan biri İslamiyet olmasına çok sevindim.Sorularıma hala cevap vermiyorsunuz ama beni bilgilendirirseniz sevinirim.Çünkü hala sorularıma cevap alamadım

1-Bir bayan evinde herhangi bir odada tek başına namaz kılarken  niye başını örtmesi gerektiğini söyleyebilirmisiniz?Yani saçını örtmenin mantığını.
Herhalde mantığını biliyorsunuzdur.Yani mantığı olmayan birşey İslamiyette olmadığını gayet iyi biliyorum

2-bir bayan evde namaz kılarken saçını örterse Allah göremez mi saçını?Eğer Allah görüyorsa bayan kime ve niye örtüyor saçını?

3-Sevr-i Avret namazda kapalı olacak yerler:başkasının bakması harâm olan yerlerdir yani Avret mahallidir.
Bayanların saçına bakmak haram mı?Kuran-ı Kerim'de haramlar açık ve net belirtilmiştir.Bunlar içinde kadının saçı varmıdır?

Setr-i Avret, namazin farzlarindan biridir. Nerelerin kapali olacaginiz da Hz.Muhammed belirtmistir.
Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: poyraz06 - Temmuz 08, 2008, 07:22:11 ös
Bir bayan toplu bir yerde (cami gibi) namaz kilarken sacini ortmelidir. Ergin hale girmis bir bayanin sacina bakmak dinimize gore de haramdir evet. Vermis oldugum adreste hepsi yaziyor ancak bundan once de belirtmis oldugum gibi oraya bakmak sizi etkiliyor herhalde. Sizin gibi dogru bilgi pesinde kosan, oldukca okuyan bir kisi nedense okumayi reddediyor. Nedenini anlamis degilim
Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: Mozart - Temmuz 09, 2008, 12:48:20 öö
Bay Poyraz;
1-Kuran_ı Kerim' de haramlar açık ve net belirtilmiştir.Kuran-ı Kerim'in hangi ayetinde bu dediğiniz haram olarak belirtilmiştir?
Ergin hale girmis bir bayanin sacina bakmak dinimize gore de haramdir evet.

2-Dediğinize göre ozaman evde namaz kılan bir bayan saçını örtmeyebilir öyle dimi?yanlış anlamıyorum dimi?
3-Camide namaz kılarken peki saç örtmenin mantığı nedir?
Bir bayan toplu bir yerde (cami gibi) namaz kilarken sacini ortmelidir.

not:Bay Poyraz Bunları, aşağıda da yazınızda sizin belirttiğiniz gibi İslami bilginiz fazla olduğu için soruyorum sakın yanlış anlamayın

saygı ve sevgilerimle
Herkesin iyi bildigi bazi konular vardir. Benimde iyi bildigim bazi konular bulunmakta. Islamiyet de bu konulardan  biri. Ondan benimle tartismaya girmeyiniz.
Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: poyraz06 - Temmuz 09, 2008, 01:26:16 öö
Sn.Akyol oyun mu oynuyorsunuz anlamiyorum yoksa anlayamiyormusunuz... Yoksa Diyanet in sitesini okumaktan mi korkuyorsunuz  Din hakkinda dogru bilgiye sahip olurum diye

3. Setr-i Avret

Avret, insan vücudunda başkası tarafından görülmesi ayıp ya da günah sayılan yerlerdir. Setr-i avret, avret sayılan yerleri örtmek demektir. Avret yerlerinin namazda olduğu gibi, namaz dışında da örtülmesi ve başkalarına gösterilmemesi gerekir.

Avret kelimesi Kur'ân-ı Kerîm'de terim anlamına yakın bir şekilde iki yerde geçmiş olmakla birlikte (en-Nûr 24/31, 58), avret yerlerinin sınır ve ölçüleri gösterilmemiştir. Kur'an'da geçen "sev'e" (el-A‘râf 7/20, 22, 26, 27; Tâhâ 20/121; el-Mâide 5/31) kelimesiyle de en dar anlamda avret yani erkek ve kadının cinsel organı kastedilmiştir. Bunun Kur'an'da "sev'e" diye anılması, onların örtülmesinin aklın ve fıtratın da gereği olduğunu göstermektedir. Bu bakımdan buna galîz avret denilmektedir. Cinsel organların dışında nerelerin avret olduğu hususu büyük ölçüde hadislerle düzenlenmiştir. Hz. Peygamber'in bu düzenlemeyi yaparken, o dönemin giyim kuşam tarzını da dikkate aldığı açıktır. O dönemde bugünkü anlamda iç çamaşırının olmadığı, en azından iç çamaşırı giyme âdetinin bulunmadığı dikkate alınırsa, Hz. Peygamber'in erkekler için yaptığı bu düzenlemenin, gerek namazdaki hareketler gerekse namaz dışında oturup kalkmalar esnasında, esas avret yerlerinin (cinsel organ ve makat) görünmemesi açısından ne kadar yerinde olduğu görülür.

Erkek için avret, yani örtülmesi gereken yerler, göbek ile diz kapağının arasıdır. Bu konuda biraz daha ihtiyatlı davranan Hanefîler diz kapaklarını da avret olarak kabul ederken, diğer üç mezhep, diz kapaklarını avret saymazlar.

Kadın için avret, yüz, el ve ayak dışındaki bütün vücuttur. Onlar, yüzlerini namazda örtmedikleri gibi, ellerini ve ayaklarını da açık bulundurabilirler. Saçlarıyla beraber başları, bacakları ve kolları örtülü bulunur.

İmam Mâlik, setr-i avretin (örtünme) namaza has olmayan genel bir farz olduğunu, namazda ve namaz dışında uyulması gereken dinî bir emir bulunduğunu dikkate alarak kadınların başlarını örtmelerini ayrıca namazın farzları arasında saymamıştır. Onun bu görüşün bir uzantısı olarak Mâlikî mezhebinde setr-i avret namazın sünnetlerinden sayılır. Diğer üç mezhep imamı ve Mâlikî mezhebindeki öteki görüşe göre, namazda setr-i avret, tıpkı kıbleye yönelmenin farz oluşu gibi farzdır.

Hz. Peygamber'in "Allah, bulûğa ermiş kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mâce, “Tahâre”, 132; Tirmizî, “Salât”, 160; Müsned, IV, 151, 218, 259) ve "Kadın bulûğ çağına erince elleri ve yüzü dışında başka yerlerinin başkasına görünmesi helâl olmaz" (Ebû Dâvûd, “Libâs”, 31) şeklindeki hadisleri göz önüne alınınca, başörtüsüz kılınan namazın geçerli olmayacağı anlaşılır. Kadının başının dörtte biri veya uyluğunun dörtte biri açık olarak namaz kılması durumunda, Ebû Hanîfe ve Muhammed'e göre namazı geçersiz olur. Ebû Yûsuf'a göre ise, başının yarıdan fazlası açık olmadıkça namaz geçerlidir. Çünkü bir şeyin yarıdan fazlası çok hükmündedir. Kadın, asgari bir başörtüsü, bir de ayaklara kadar uzanacak bir gömlek giymiş olmalıdır. Başörtüsüz namaz kılacak olursa bu namazını, vakit içinde veya vakit çıktıktan sonra iade eder. Mâlik'e göre ise vakit çıktıktan sonra iade etmesine gerek yoktur. Çünkü İmam Mâlik'e göre kadının başını örtmesi namaza has olmayan genel bir farzdır. Bu sebeple Mâlikîler namazda kadınların başını örtmesini namazın farzları arasında saymaz, âdeta onu namazın sünnet veya müstehaplarından biri olarak görürler. Bu itibarla başörtüsüz kılınan namaz, Mâlikîler'de ağırlıklı görüşe göre sahih olmakla birlikte vakti içinde iade edilmesi tavsiye edilmiştir. Kadının örtünmeyle ilgili genel farzı ihlâl etmiş olmasının dinî sorumluluğu ayrı bir husus olarak değerlendirilmiştir. Öte yandan kadınların kolları, kulakları ve salıverilmiş saçlarının avret olmadığını söyleyen Hanefî bilginler de bulunmaktadır.

Mâlikî mezhebinde erkek ve kadının avret yerleri “ağır avret” (avret-i mugallaza) ve hafif avret olmak üzere iki kısımda değerlendirilmektedir. Erkek için galîz avret, cinsel organ ile makattır. Bu kısmın kesinlikle örtülmesi gerekir. Göbekle diz kapak arasının ağır avret sayılan bölgesinin dışında kalan kısımları ise hafif avrettir. Örtülmesi gerekli olmakla birlikte birincisi kadar ağır değildir. Kadının göğsü, göğüs hizasında bulunan sırt kısmı, kolları, boynu, başı ve dizden aşağısı hafif avret olup, bunun dışında kalan yerleri galiz avrettir. Bu ayırımın pratik sonucu namazdaki örtünme hükümlerine etki eder. Buna göre, hafif avret sayılan yerleri açık olarak namaz kılan bir kimse genel dinî farzı ihlâl etmiş olmanın günahını yüklenmekle birlikte, bu kimsenin namazı bâtıl olmaz. Mâlikîler’in namazda baş örtmeyi sünnet, açmayı da mekruh saymasının anlamı budur.

Giyilen şeyin, tenin rengini göstermeyecek kalınlıkta veya dokuda olması gerekir. Vücut hatlarını belli eden elbise ile namaz kılmak mekruh olmakla birlikte kılınan namaz geçerlidir. İpek giysi giymek mekruh veya haram kabul edilse de, ipek elbise ile kılınan namaz geçerlidir.

Namaz esnasında avret mahallinin, kişinin iradesi dışında açılması durumunda, açılan yer eğer örtülmesi gereken yerin dörtte biri oranına ulaşmış ve bir rükün eda edilecek bir süre (sübhânellâhi'l-azîm diyecek kadar bir süre) açık kalmış ise kişinin namazı bozulur. Kendi iradesi ile açacak olursa namazı hemen bozulur.

Umarim 6. seferde anlayacaksiniz....
Başlık: Bazı Sorular
Gönderen: Mozart - Temmuz 09, 2008, 03:36:28 öö
Bay Poyraz Sorularımı tekrar yazmak mecburiyetinde bırakıyorsunuz.Çünkü siz bu yazıyı okumamışsınız ki sorularımın cevabının olmadığını göremiyorsunuz.
Siz belkide hadis ile ayetin arasındaki farkları ve haram kelimesinin anlamını bilmiyorsunuz.
ergin bir bayanın saçına bakmak haram dediniz buyrun ayeti söyleyin ben de göreyim..
Ayrıca camide saç örtmenin mantığını söylermisiniz ben size soruyorum bu soruyu.Ama hala anlamıyorsanız soruları aşaığıda tekrar veriyorum.

Ben biraz kıt olabilirim kusura bakmayın yardımcı olunda sizin engin bilgilerinizden yararlanmak istiyorum.
3 soru 3 cevap açık ve net

Bay Poyraz;
1-Kuran_ı Kerim' de haramlar açık ve net belirtilmiştir.Kuran-ı Kerim'in hangi ayetinde bu dediğiniz haram olarak belirtilmiştir?
Ergin hale girmis bir bayanin sacina bakmak dinimize gore de haramdir evet.

2-Dediğinize göre ozaman evde namaz kılan bir bayan saçını örtmeyebilir öyle dimi?yanlış anlamıyorum dimi?
3-Camide namaz kılarken peki saç örtmenin mantığı nedir?
Bir bayan toplu bir yerde (cami gibi) namaz kilarken sacini ortmelidir.
not:Bay Poyraz Bunları, aşağıda da yazınızda sizin belirttiğiniz gibi İslami bilginiz fazla olduğu için soruyorum sakın yanlış anlamayın

saygı ve sevgilerimle
Herkesin iyi bildigi bazi konular vardir. Benimde iyi bildigim bazi konular bulunmakta. Islamiyet de bu konulardan  biri. Ondan benimle tartismaya girmeyiniz.
Başlık: Ynt: Bazı Sorular
Gönderen: Genius Loci - Temmuz 09, 2008, 01:41:52 ös
Sn. Akyol ve Sn. Poyraz ;

ikinizinde bu husus hakkında bilgili olduğunuzu düşündüğümden dolayı size bir soru sormak istiyorum; elbetteki başka cevap verecekelr varsa da memnun olurum.

Araf suresinin 157. ayetinde "O Elçi, güzel şeyleri helal, çirkin şeyleri haram kılar",

Ahzab suresi 36. ayetinde "Allah ve resulü bir işte hüküm verdiklerinde, inanmış bir erkekle inanmış bir kadının, işlerini kendi isteklerine göre belirleme hakları yoktur. Allah'a ve resulüne isyan eden, açık bir sapıklığa batıp gitmiş demektir"

ifadeleri geçiyor (benzeri pek çok ayette var ama benim aklımda kalanlar bu ikisi)

acaba; haramı sadece Allah kuranda mı koymuştur? peygamberin iyiyi helal ve kötüyü haram kılma yetkisi var mıdır? Tirmizi'de şöyle bir hadis geçiyor "Yalnız Kur’andaki helal ve haramı kabul edin diyenler çıkar. İyi bilin, Peygamberin haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir". Bu konudaki görüşleriniz nelerdir?

Takıldığım bir husus olduğu için size soruyorum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Başlık: Ynt: Bazı Sorular
Gönderen: poyraz06 - Temmuz 09, 2008, 02:00:12 ös
Bence  harami Peygamber'in belirtmesiyle Allah'in belirtmesi ayni sey. Sonucta Peygamber, Allah'in elcisi. Ancak cogu kisi bazi konularda sadece Kur'an a baktigi icin de karisiklik cikiyor
Başlık: Re: Bazı Sorular
Gönderen: Isis - Temmuz 09, 2008, 06:38:22 ös
Namaz kilarken neden kadinin tesetturlu olmasi gerektigi ile ilgili bir kac bir sey yazmak gerekirse;

Allah Resulu (a.s.m) ilk vahiy geldiginde Hz Hatice'nin yanina gelerek usudugunu ve yataga uzanip ustunu ortmesini soyler. Aradan biraz zaman gecince Hz Hatice'ye kendisine melek mi seytan mi oldugunu anlayamadigi birinin gelerek uc defa "oku" emrini verdigini ve daha sonra Alak suresi olarak bilinecek sureden bir kac ayet okududugunu soyler. Bunun uzerine Hz Hatice bu kisinin melek mi seytan mi oldugunu anlamak icin Hz Peygamber'in bunu sayet bir daha gorecek olursa kendisine haber vermesini soyler.  Hz Peygamber (s.a) ikinci vahiy geldiginde (ikinci vahiyde gelen ayetlerin Muddessir veya Muzemmil surelerine ait oldugunu soyler mufessirler) Hz Hatice'ye durumu haber verir. Hz Hatice de bunun uzerine uzerindeki elbiseleri cikarmaya baslar. Melek vahiy ayetlerini okumayi yarim birakip oradan kaybolur. Bunun  uzerine vahiy meleginin getirdigi ayetlerin ilahi mense'li oldugu bir kez daha kanitlanmis olur ve o gunden sonra gelecek olan namaz ayetleriyle birlikte Allah Resulu hanimlara ve beylere namaz kilarken ki ortunme bicimini bildirir. 

Aslinda Islam'daki emirlerin rasyonel olanlari hikmet diye, aklin kabul etmeyip kalbin teslimiyetini gerektiren meselelere de illet denir. Islam'da her seyin mantigi oldugunu soyleyenler buyuk bir yanilgi icindeler. Ornegin bugune kadar Mutesabih ayetleri cozen olmamistir. Uzerinde yorum yapanlar olmussa da Allah Resulu kendisine mutesabih ayetlerle ilgili ilahi bir izahin yapilmadigini vurgular. Ornegin ahiret ve mahser gunu, hatta cennet ve cehennemi akil yoluyla ispat etmek neredeyse mumkun degildir. Evet, gunesin aksam batip, ertesi gun tekrar dogmasi, ilk baharda ciceklerin dirilip tekrar sonbaharda solup, olmeleri ve topraga karismasi ote hayat icin bir delil olusturabilir. Ancak yine de yeterli degildir. Bati felsefecilerinin Tanri inancindan sonra dinlerdeki en cok tartistiklari ve tenkit ettikleri konu bu ahiret, cennet ve cehennem mefhumlaridir.

 Siz bir devlet baskaninin karsisina cikarken en guzel elbiselerle cikmaz misiniz? Cirilciplak mi cikarsiniz? Oysaki Allah haya edilmeye en layik olandir. Aslinda bu bir bakima uniformadir. Yaraticinin huzuruna cikarken o en ozel randevuda kulunun temiz, vicudunu orten bir elbiseyle cikmasini ister. Bu konudaki rehber ve olcu ise Hz Muhammed ve namaz kilarken ki uygulamasidir. O hem hanimlara hem de erkeklere namazin icindeki ve disindaki sartlarini anlatmistir. Banyo yaparken ve yatakta bile ortunen bir peygamberin namaz kilarken acik olmasi dusunulemezdi herhalde.

Ote yandan cemaatle namaz kilmayip evde tek basina namaz kildigini ve yalniz oldugunu dusunenler saniyorlar mi ki yalnizlar? Hayir, namaz kilarken kul yalniz degildir. Saffat suresinde anlatildigi gibi melekler namaz kilanla birlikte saf saf dizilirler. Ve Allah kulunun bu ozel randevuda diger varliklara (cinlere, meleklere) karsi ovunur, insanlari  onlara ornek gosterir. Fikih alimi Veliyyullah Dihlevi, ortunmeden huzura cikmanin, Allah'in Cemîl ve Muzeyyin ve Latîf ve Hakîm gibi isimlerine karsi bir nevi edepsizlik oldugunu soyluyor. Evet Allah her insnai kendisi yaratmistir ve her insanin vicudunu elbete bilmektedir. Ancak bu bir edep meselesidir. Mesela doktorlar bile, her insan vicudunu bilmelerine ragmen sadece muayene aninda gerekli yerlere bakabilir. Onun haricinde doktorum diye her an her dakka her onune gelenin vicudunu acip bakmaz :) 

 Namaz kilarken insanin ortunmesinin diger bir hikmeti ise, bayanlar erkeklere gore daha cok saciyla basiyla oynar, susleriyle istigal ederler. Boyle bir ozel ibadet esnasinda sadece Allah'i dusunmek ve diger dunyevi islere yonelmemek icin de bu tur bir uygulama yerindedir. Diger bir sebebi de, odaya aniden giren veya acik bir alanda namaz kiliyorsa kendisini gorenlerin namaz kiliyor oldugunu anlamasi ve selam verip konusmamasi ve rahatsiz etmemesi icin guzel bir isarettir.

Başlık: Ynt: Bazı Sorular
Gönderen: Mozart - Temmuz 09, 2008, 06:44:05 ös
Bay Poyraz hala cevabımı alamadım.Veremiyorsanız söyleyin bende sizi tanımış olayım.Hani İslamiyet hakkında engin bildgileriniz vardı ya.
Başlık: Ynt: Bazı Sorular
Gönderen: Mozart - Temmuz 09, 2008, 06:47:03 ös
Bay Skull asıl soru şu olmalıdır ergin bayanın saçından etkilenen sapkın erkeklere kişilik testi yaptırsak nasıl bir sonuça ulaşırız hele hele kadın saçına bakmayı haram sayanlara
Başlık: Ynt: Bazı Sorular
Gönderen: poyraz06 - Temmuz 10, 2008, 12:03:35 öö
6 defa anlamamissiniz tekrar anlatinca mi anlayacaksiniz merak ettim ve artik size ayni seyleri anlatmaktan yoruldum. Sorunun birebir cevabini veriyorum ve siz tekrar soruyorsunuz. Ne yazikki size yardim edemeyecegim.
Başlık: Ynt: Bazı Sorular
Gönderen: Mozart - Temmuz 10, 2008, 12:41:47 öö
Bay Poyraz En kolayını soruyorum size ergin bayanın saçına bakmanın haram olduğunu belirten hangi ayeti verdiniz?
Ben kıt olabilirim.Sizden yardımcı olmanızı ve tek bir ayet istiyorum bu konuyla ilgili.Siz başka şeyler yazıyorsunuz.
Not: siz bence ayet kelimesinin anlamını bilmiyorsunuz.

bakın sizin için ikinci kez yazıyorum.Bu sorum tek cümlelik cevabı olan bir soru buyrun cevap verin.Açık ve net
1-Kuran_ı Kerim' de haramlar açık ve net belirtilmiştir.Kuran-ı Kerim'in hangi ayetinde bu dediğiniz haram olarak belirtilmiştir?
Ergin hale girmis bir bayanin sacina bakmak dinimize gore de haramdir evet.

6 defa anlamamissiniz tekrar anlatinca mi anlayacaksiniz merak ettim ve artik size ayni seyleri anlatmaktan yoruldum. Sorunun birebir cevabini veriyorum ve siz tekrar soruyorsunuz. Ne yazikki size yardim edemeyecegim.
Başlık: Ynt: Bazı Sorular
Gönderen: poyraz06 - Temmuz 10, 2008, 12:54:14 öö
acaba ben size ayet var dedim mi?
Başlık: Ynt: Bazı Sorular
Gönderen: Mozart - Temmuz 10, 2008, 01:07:19 öö
Bu sözünüzün üstüne ben bu konuyu burda kapatıyorum.Ben cevabımı aldım.

Not:Sürekli cevabınızı verdim diyordunuz ne oldu o cevaba?
Ayrıca nacizane tavsiyem "benim en iyi bildiğim konulardan biri İslamiyet" diyerek ahkam kesmeyin böyle takılırsınız.
Çünkü hiç bir insan bir konunun tahsilini yapmadan o konuyu çok iyi bilemez.İnsanları yanlış yönlendiriyorsunuz yanlış ve kaynağı olmayan yazılarınızla


acaba ben size ayet var dedim mi?
Başlık: Ynt: Bazı Sorular
Gönderen: poyraz06 - Temmuz 10, 2008, 07:19:44 öö
Yaniliyorsunuz Sn.Akyol takildigim yok. Madem Hz.Muhammed "kafadan atiyor", Diyanet Isleri dini bilmiyor, bize dogru kaynaklari ve dogru bilgileri veriniz ki bizde aydinlanalim. Karanlik icindeyiz nede olsa, tek aydinlatici isik da sizsiniz.

Bu arada kendini tatmin etmek amaciyla basklarini asagilamak da gunahtir. Halk arasinda kibir olarak da bilinir bu dedigim. Bilginize.. Isinize yarar ilerde.
Başlık: Ynt: Bazı Sorular
Gönderen: Mozart - Temmuz 10, 2008, 03:01:02 ös
Doğru ve gerçek kaynak Kuran-ı Kerim'dir.Hadislerin doğru olduğu ispat edilemez.Çünkü bütün hadisler birbirinden farklı olabiliyor.Bir hadis diğeri ile çelişebiliyor.Yaradan beynimizi boşuna vermemiş,herkez aklını kullansız diye vermiş.

ergin bir bayanın saçına bakmanın haram olduğunu düşünen siz ve sizin gibi kişileri hep merak etmişimdir hiç düşündünüzmü neden haram olduğunu?
Yani İslamiyette böyle bir haramın olduğunu varsayarken siz,bu iddia ettiğiniz haramın mantığı nedir?
Aşağıda da daha önce belirttiğim gibi camide de niye örtülür sorusunu sormuştum?
Yani bir haram veya yasak varsa bunun bir mantığı olması gerekiyor
Camide namaz kılarken peki saç örtmenin mantığı nedir?
Bir bayan toplu bir yerde (cami gibi) namaz kilarken sacini ortmelidir.

Kibiri siz mi ben mi yapıyorum acaba.Buyrun sizin yazınızdan.

Herkesin iyi bildigi bazi konular vardir. Benimde iyi bildigim bazi konular bulunmakta. Islamiyet de bu konulardan  biri. Ondan benimle tartismaya girmeyiniz.
Başlık: Ynt: Bazı Sorular
Gönderen: agnusdei - Aralık 25, 2008, 11:12:17 ös
S.n Poyraz!

Siz Avret'in ne anlama geldiğini bilmiyorsunuz galiba;)

Avret: cinsel organların bütünüdür! yüz,el,ayak,saç yada başka birşey değildir...