Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Bir Büyük Loca’dan Ötekine Geçiş  (Okunma sayısı 9927 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Aralık 06, 2011, 08:59:20 ös
Yanıtla #10
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 599
  • Cinsiyet: Bay

Şimdi elbetteki farklılıklar,sırlar,bilgiler vardır farklı obediyanslar arasında şöyle bir durumda örneklemek gerekirse ombl de edinilen bilgiler gizler sırlar başka bir obediyansta duyacakları kademe kademe öğrenecekleri bir önceki obediyansta öğrendikleri inandıkları ile farklı olacaktır.Bu geçişi gerçekleştirmiş kişide bocalama durumu yaratmazmı ? Veya kendi obediyansında yemin etmiş.Diğer obediyansta her ne duysa öğrense bile diğer obediyansta öğrendiği hiçbirşeyi burada açıklayamayacaktır yemin dolayısıyla doğrumudur ? Daha önceden ettiği yeminin üzerine bir yemin daha etmek durumunda kalacak birey.Bu onu zor durumda bırakmazmı.Zor durum derken fiziksel bir baskı değil kastım.O kişi kendi iç dünyasında psikolojik bir savaş vermeye sürüklenir diye düşünüyorum.


Saygılar.
Ölü Gibi Sessiz...Mezar Gibi Ketum...



חמישים אחוזים חמישים אחוזים בולגרי של יהודים....!!! O:


Aralık 06, 2011, 11:28:43 ös
Yanıtla #11
  • Ziyaretçi

Şimdi elbetteki farklılıklar,sırlar,bilgiler vardır farklı obediyanslar arasında şöyle bir durumda örneklemek gerekirse ombl de edinilen bilgiler gizler sırlar başka bir obediyansta duyacakları kademe kademe öğrenecekleri bir önceki obediyansta öğrendikleri inandıkları ile farklı olacaktır.Bu geçişi gerçekleştirmiş kişide bocalama durumu yaratmazmı ? Veya kendi obediyansında yemin etmiş.Diğer obediyansta her ne duysa öğrense bile diğer obediyansta öğrendiği hiçbirşeyi burada açıklayamayacaktır yemin dolayısıyla doğrumudur ? Daha önceden ettiği yeminin üzerine bir yemin daha etmek durumunda kalacak birey.Bu onu zor durumda bırakmazmı.Zor durum derken fiziksel bir baskı değil kastım.O kişi kendi iç dünyasında psikolojik bir savaş vermeye sürüklenir diye düşünüyorum.


Saygılar.


Sanırım bu yüzden adaylar neye girdiğini önceden düşünmeliler. Olalım da nasıl olursa öyle olsun demek doğru olmayabilir.


Aralık 07, 2011, 09:13:25 öö
Yanıtla #12
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay



Bu başlık altındaki konular ilginçleşmeye başladı.

Neresinden ve nasıl tutmanın daha yararlı olacağını bilemiyorum.

Önce bir düzeltme önerisinde bulunayım: Şu Muntazam (düzenli) ve Gayri Muntazam (düzensiz) Masonluk deyişleri bu foruma, objektif davranılması gereken bir ortama yakışmıyor. Şuna Gelenekçi ve Özgürlükçü Masonluk desek çok daha iyi olacak. Çünkü unutmayalım ki, o özgürlükçü (liberal) kanatta olanların  da -çok sıkıştırıldıklarında- gelenekçiler için kullandığı âdeta suçlayıcı ya da kötüleyici tarzda bir sıfat var. Kuşkusuz berikilerin de ötekiler için kullandığı bir diğer sıfat var. Bunların karşıklı kullanılışı havayı germekten başka işe yaramıyor. Bu nedenle de temelinden masonluğun ilkeleriyle çelişiyor.

Türkiye’de her iki kanattan olan obediyanslar var. Başka birçok ülkede de öyle. Türkiye’de ve başka ülkelerde aynı kanattan olan obediyanslar da var.

Eğer simgesel derecelerde çalışan bu obediyansların ötesindeki rit başkaysa, simgesel derecelerdeki ritüellerinin arasındaki farklar da belirginleşiyor. Bu nedenle her ikisi de gelenekçi kanatta yer alıyor diye sanılmasın ki ABD’nin örneğin Georgia Büyük Locası’nın uyguladığı ritüeller ile Türkiye’de HKEMBL tarafından uygulanan ritüeller birbirine pek benzer. Araya İBBL tanrafından uygulanan ritüellerden birini örneğin Emulation Ritüeli'ni alamım. O bambaşka... (Sayın Bulgaria bunları sırlar olarak nitelemiş ama ortalıkta sır falan yok.) İşin ilginç yanı şu ki, bir bakıma aynı ülkede Georgia Büyük Locası ile Wyoming Büyük Locası tarafından uygulanmakta olan ritüeller arasında önemli farklar görülebilirken, Türkiye’de HKEMBL ve ÖMBL ritüelleri arasında hiç de öyle büyük farklar görülmüyor.

Neden?

Kültürlmer arasındaki farklar ya da benzerlikterden ötürü.

Aynı durum Fransa’da GLDF ile Opera büyük locaları arasında gösterilebilir. Fakat iş bir GODF karşılaştırmasına girince ortalık karma karışık olur çünkü o bir büyük doğu, büyük loca değil.

Deneyimsiz ya da kendi kabuğunun içinde kalakalmış masonlar bu bağlamdaki ufak tefek farklardan çok etkilenir. Sayın Bulgaria’nın dediği gibi bir şaşkınlık geçirebilirler. Fakat bu ritüellerde gizden falan ileri gelmez. Çünkü daha önce de dediğim gibi zaten ritüellerde öyle giz falan yok. Fakat mabedin düzenleniş tarzında, giriş çıkışta, görevlilerin görevleri ve bunları yerine getirişleri gibi uygulamalarda birtakım farklılıklar göze çarpabilir. İşin ilginç yanı şu ki, her mason kendisinin başından beri gördüğü ve alışageldiği tarzı tek doğru sanmak gibi bir yanılgıya düşer. Bu nedenle bir yabancı ülkeye gittiği zaman orada kendi büyük locasınca tanınan ya da tanınmayan (fark etmez) bir büyük locaya bağlı bir locanın toplantısına katılan bir mason da hayli şaşkınlığa uğrayabilir. Zaman içinde, farklmı ziyaretler ve incelemeleriyle deneyim edindikçe bu farklar gözüne batmaz olur hatta bir zenginlik sayılır.

Bu bağlamda şimdi sakın tanınmayan bir büyük locanın üyesi olan bir masonun biur locanın toplantısına konuk olarak kabul edilemeyeceği söylenmesin. Belki ilgili büyük locanın kağıt üzerinde yazılı kuralları öyle katı bir tutumu gerektirir ama pratikte bu hiç de öyle olmamaktadır. Masonlar, mason kardeşliğine üyesi oldukları örgütün katı kurallarından çok daha fazla önem ve değer vermektedir. Bu forumun üyesi olan masonlardan öyle düşünmeyenler varsa, kusura bakmasınlar ama bu onların kendi bireysel sorunudur. Öz eleştiri ile çözümlenebilir.

Burada yazmak istediğim daha çok şey var ama inanın ki yoruldum. İzninizle biraz ara verip sonra devam etmek istiyorum.

« Son Düzenleme: Aralık 07, 2011, 09:25:06 öö Gönderen: ADAM »
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Aralık 07, 2011, 09:49:14 öö
Yanıtla #13
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 599
  • Cinsiyet: Bay

Şimdi elbetteki farklılıklar,sırlar,bilgiler vardır farklı obediyanslar arasında şöyle bir durumda örneklemek gerekirse ombl de edinilen bilgiler gizler sırlar başka bir obediyansta duyacakları kademe kademe öğrenecekleri bir önceki obediyansta öğrendikleri inandıkları ile farklı olacaktır.Bu geçişi gerçekleştirmiş kişide bocalama durumu yaratmazmı ? Veya kendi obediyansında yemin etmiş.Diğer obediyansta her ne duysa öğrense bile diğer obediyansta öğrendiği hiçbirşeyi burada açıklayamayacaktır yemin dolayısıyla doğrumudur ? Daha önceden ettiği yeminin üzerine bir yemin daha etmek durumunda kalacak birey.Bu onu zor durumda bırakmazmı.Zor durum derken fiziksel bir baskı değil kastım.O kişi kendi iç dünyasında psikolojik bir savaş vermeye sürüklenir diye düşünüyorum.


Saygılar.


Sanırım bu yüzden adaylar neye girdiğini önceden düşünmeliler. Olalım da nasıl olursa öyle olsun demek doğru olmayabilir.


Aday öğrendiklerinden farklı olan öğrenmediklerini bilmeden nasıl düşünebilir ki ?
Ölü Gibi Sessiz...Mezar Gibi Ketum...



חמישים אחוזים חמישים אחוזים בולגרי של יהודים....!!! O:


Aralık 07, 2011, 09:52:18 öö
Yanıtla #14
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 599
  • Cinsiyet: Bay



Bu başlık altındaki konular ilginçleşmeye başladı.

Neresinden ve nasıl tutmanın daha yararlı olacağını bilemiyorum.

Önce bir düzeltme önerisinde bulunayım: Şu Muntazam (düzenli) ve Gayri Muntazam (düzensiz) Masonluk deyişleri bu foruma, objektif davranılması gereken bir ortama yakışmıyor. Şuna Gelenekçi ve Özgürlükçü Masonluk desek çok daha iyi olacak. Çünkü unutmayalım ki, o özgürlükçü (liberal) kanatta olanların  da -çok sıkıştırıldıklarında- gelenekçiler için kullandığı âdeta suçlayıcı ya da kötüleyici tarzda bir sıfat var. Kuşkusuz berikilerin de ötekiler için kullandığı bir diğer sıfat var. Bunların karşıklı kullanılışı havayı germekten başka işe yaramıyor. Bu nedenle de temelinden masonluğun ilkeleriyle çelişiyor.

Türkiye’de her iki kanattan olan obediyanslar var. Başka birçok ülkede de öyle. Türkiye’de ve başka ülkelerde aynı kanattan olan obediyanslar da var.

Eğer simgesel derecelerde çalışan bu obediyansların ötesindeki rit başkaysa, simgesel derecelerdeki ritüellerinin arasındaki farklar da belirginleşiyor. Bu nedenle her ikisi de gelenekçi kanatta yer alıyor diye sanılmasın ki ABD’nin örneğin Georgia Büyük Locası’nın uyguladığı ritüeller ile Türkiye’de HKEMBL tarafından uygulanan ritüeller birbirine pek benzer. Araya İBBL tanrafından uygulanan ritüellerden birini örneğin Emulation Ritüeli'ni alamım. O bambaşka... (Sayın Bulgaria bunları sırlar olarak nitelemiş ama ortalıkta sır falan yok.) İşin ilginç yanı şu ki, bir bakıma aynı ülkede Georgia Büyük Locası ile Wyoming Büyük Locası tarafından uygulanmakta olan ritüeller arasında önemli farklar görülebilirken, Türkiye’de HKEMBL ve ÖMBL ritüelleri arasında hiç de öyle büyük farklar görülmüyor.

Neden?

Kültürlmer arasındaki farklar ya da benzerlikterden ötürü.

Aynı durum Fransa’da GLDF ile Opera büyük locaları arasında gösterilebilir. Fakat iş bir GODF karşılaştırmasına girince ortalık karma karışık olur çünkü o bir büyük doğu, büyük loca değil.

Deneyimsiz ya da kendi kabuğunun içinde kalakalmış masonlar bu bağlamdaki ufak tefek farklardan çok etkilenir. Sayın Bulgaria’nın dediği gibi bir şaşkınlık geçirebilirler. Fakat bu ritüellerde gizden falan ileri gelmez. Çünkü daha önce de dediğim gibi zaten ritüellerde öyle giz falan yok. Fakat mabedin düzenleniş tarzında, giriş çıkışta, görevlilerin görevleri ve bunları yerine getirişleri gibi uygulamalarda birtakım farklılıklar göze çarpabilir. İşin ilginç yanı şu ki, her mason kendisinin başından beri gördüğü ve alışageldiği tarzı tek doğru sanmak gibi bir yanılgıya düşer. Bu nedenle bir yabancı ülkeye gittiği zaman orada kendi büyük locasınca tanınan ya da tanınmayan (fark etmez) bir büyük locaya bağlı bir locanın toplantısına katılan bir mason da hayli şaşkınlığa uğrayabilir. Zaman içinde, farklmı ziyaretler ve incelemeleriyle deneyim edindikçe bu farklar gözüne batmaz olur hatta bir zenginlik sayılır.

Bu bağlamda şimdi sakın tanınmayan bir büyük locanın üyesi olan bir masonun biur locanın toplantısına konuk olarak kabul edilemeyeceği söylenmesin. Belki ilgili büyük locanın kağıt üzerinde yazılı kuralları öyle katı bir tutumu gerektirir ama pratikte bu hiç de öyle olmamaktadır. Masonlar, mason kardeşliğine üyesi oldukları örgütün katı kurallarından çok daha fazla önem ve değer vermektedir. Bu forumun üyesi olan masonlardan öyle düşünmeyenler varsa, kusura bakmasınlar ama bu onların kendi bireysel sorunudur. Öz eleştiri ile çözümlenebilir.

Burada yazmak istediğim daha çok şey var ama inanın ki yoruldum. İzninizle biraz ara verip sonra devam etmek istiyorum.




Cevaplar tamamiyle tatmin edici.Aynı cevapları ayrıntıya dahada girişmiş şekilde mason üyelerden de duymak fena olmazdı şahsım adına diye bir görüş belirtmemde sakınca olmadığınıda tahmin ediyorum.Sayın ADAM siz dinleniyorken bende biraz daha konuyu irdeleme çabasına girerek ayda yılda bir yakaladığım ciddi anlamda bilgi alışverişi içeren konuyu kaçırmayayım.Konunun gidişatından duyduğum büyük memnuniyetide sanırım belirtmemde fayda var.Teşekkür ederim ayrılan vakti verilen cevaba ve gösterilen ilgiye.


Saygılar.
Ölü Gibi Sessiz...Mezar Gibi Ketum...



חמישים אחוזים חמישים אחוזים בולגרי של יהודים....!!! O:


Aralık 07, 2011, 12:22:02 ös
Yanıtla #15
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay


Devam ediyorum...

Adlarını belirtmek istemediğim ancak değinilmiş olan bazı obediyanslar, bir başka obediyansta inisiyasyondan yani tekristen geçmiş olan bir kişiyi yani bir inisiyeyi, kendi kurumlarına geldiğinde yeni baştan aynı işlemden geçirirmiş. Oysa uygulanan ritüellere bakıyorsunuz, -biliyorsunuz ki bunlar artık her yerde bulunabiliyor- aralarındaki farklar ceviz kabuğunu dolduramayacak nitelikteki ayrıntılar.

Böyle bir iş yapılırsa ne edilmiş oluyor? Ayıp.

Bunu ancak Masonluğu da ezoterizmi de tam olarak anlayamamış olanlar, bir de öteki mason kuruluşuna bir örgütsel hıncı olanlar yapar. “Oradan bize gelmek isteyen olursa hiç gelmesin. Niçin gelecekmiş ki? Daha baştan oraya gitmesiydi. Madem gitti, şimdi gelmesine ancak her şeye sıfırdan başlaması koşuluyla razı oluruz.”

Biraz antimasonik bir laf edeyim: Bu tutumun ne kadar akla mantığa sığmaz, ne kadar saçma sapan, ne kadar masonluğun asal ilkelerine aykırı olduğunu kavrayamıyorlar mı?

Hayır, o iyileştirme (healing) denilen yöntem, Sayın Eureka’nın dediği gibi bir sıkışıklık durumunda uygulanan bir yöntem değil. Üstelik o yöntemin öyle tanımayla, tanışmayla, yok efendi gelenekçilikle, özgürlükçülük ile bağlantısı yok. Sayın Eureka’nın locasındaki bir mason kalkıp İngiltere’ye taşınacak olursa, -geçici olarak değil kesin ve dönmemek üzere- orada Emulation Ritüeli’nin uygulandığı bir locaya girecek olursa, hesapça tüm inisiyasyonun yeni baştan yapılması gerekir. Sayın Bulgaria: Ritüel o kadar farklı ki! Fakat öyle yapılmaz. Ne eksik ya da ne değişikse o giderilir.

HKEMBL olan bir üye oradan ayrılıp ÖMBL’na bağlı bir locaya geçecek olursa, sanmayın ki öyle kapılar hemen açılır ve ilgili mason hemen buyur edilir. Kapıların niçin hemen açılmayıp, ilgili masonun niçin hemen buyur edilmediği ayrı bir konu. Konuk olarak toplantıya katılacaksa o konu ayrı; locaya üye olmak ona benzemez. Ancak kabul edilecek olursa, aradaki of ufak tefek farkların giderilmesi gerekir her bir derecede.

Sayın Noah’ın değinmiş olduğu konu tüm bunların hepsinden daha önemli çünkü bir masonun onuru ile ilgili. O da yemin ya da ant konusu. Yemin ya da andın kapsamında geçen örgütsel bağlanışlarla ilgili.

Bu örgütsel bağlanışların zorunlu olduğu için kabul edildiği söylenemez. Aynı noktaya gelinir. Onur sahibi olan kişi bu bağlanışı kabul etmiyorsa kabul etmeyerek çeker gider. Bunun yalancıktan kabul edilişi diye bir şey olamaz. (Ancak yalancıktan kabul edilmeyen hiçbir şey olmadığı da söylenemez. Doğruları konuşalım, gerçekleri ortaya sermekten korkmayalım.)

Şimdi bu örgütsel bağlanışı içeren yemin ya da ant sonrasında bir mason ancak bir başka ülkeye gidecek, orada yerleşecek olursa önceki bağlanışını göz ardı edebilir. Bu açıdan bakıldığında, daha belirgin bir deyiş şöyle olabilir: Ne HKEMBL’ndan ÖMBL’na ne
de ÖMBL’ndan HKEMBL’na geçiş, onurlu bir mason için olanaklı değildir. 

“Efendim, Ben Eskişehir’e taşındım. Burada onların locası yok; ötekilerin var. Çaresiz obediyans değiştireceğim. Ötekilerin de burada loca kurmasını beleyemem.”

Geçiniz!... Locanızın toplantısı iki haftada bir. Ankara’ya gidebilirsiniz. Loca toplantısına katılmak amacıyla çok daha uzun ve yorucu yolculuklara seve seve katlananlar var. Üstelik demek locayı başkaları kuracak, siz de keyfini süreceksiniz. Bana göre siz Masonluğa yanlışlıkla, başka arayışlarla girmişsiniz. Bir masona yakışanı yapsanız, bu işten en tümden caysanız hiç olmazsa dış görünüşte onurunuzu korumuş olursunuz.

Kötü çıkıştım, değil mi? Bunları söylemeye hakkım yok elbette ama düşünürken de haksız mıyım?

Çizmeyi aştık… Umarım Sayın Bulgaria’nın soruları yanıt bulmuştur.

ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Aralık 07, 2011, 03:32:48 ös
Yanıtla #16
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 599
  • Cinsiyet: Bay

Öncelikle sayın ADAM'a sayın mason üyelere ve tüm katılım sağlayan arkadaşlarıma teşekkür ederim.Fakat Sayın ADAM'a çizmeyi aştırıp sınırları zorlattığım ve çıkışının sertlik oranının yüksek olmasına bi nebze sebep de olmamdan dolayı kendisine saygılarımı ve özrümü iletiyorum.Çok teşekkür ediyorum.Keşke bilgi alışverişi hep bu şekilde olsa.Çok daha etkili bir kaynak olur internet diye de gerçekten düşünmüyor değilim.Son olarak obediyans değiştiren bir bireye diğer bireylerin bakış açısına fazla değinilmediği de bir nebze dikkatimi çekmedi değil.Sorum ADAM'a olsa da diğer mason üyelerin kendi açılarından bakmalarını ve yorumlarını merak ediyorum.Diğer mason üyelerin kendi obediyanslarına başka bir obediyanstan gelen bir bireye bakış açıları nasıl olurdu ? Kendi düşünceleri ve yorumlarını merak ediyorum genel bir görüşü değil.


Saygılarımla.
BULGARIA
Ölü Gibi Sessiz...Mezar Gibi Ketum...



חמישים אחוזים חמישים אחוזים בולגרי של יהודים....!!! O:


Aralık 07, 2011, 04:48:32 ös
Yanıtla #17
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay


Bu başlık altında Sayın Bulgaria'nın çok tutarlı sorularının yanıtlarını alabilmiş olmasından ötürü mutluyum. Umarım bu soru-yanıt alışverişi izleyen başkaları için de yararlı olmuştur.

Elbette Sayın bulgaria'nın o son sorusunu ben yanıtlayamam. Belki bu sitenin üyesi olan birçok mason da yanıtlayamaz çünkü içinde yaşamamış, görmemiştir. Bir tahminde bulunmak da bu sorunun doğru ve tam yanıtı olmaz.

Ben hiç ayrıntıya girmeden ve konu üzerinde kendi bildiklerimden de söz etmeksizin, HKEMBL üyelerinden 1973-1974 olaylarını bilenlere, o olayların içinde yaşamış ya da ayrıntılarına akıf olanlara, varsa, şöyle bir soru sormak isterim: Muhterem Gün Locası niçin kuruldu? (Bu sorunun dahası da olabilir ama bu kadarının yanıtı bile yeter. Elbette bilen varsa ve yanıtlamak isterse.)

 
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Aralık 07, 2011, 04:50:50 ös
Yanıtla #18
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay


Bu başlık altındaki bağlantı ya da örgütsel ant/yemin üzerine bir düzeltme:

Bu önemli konuyu ortaya koyan Sayın Noah değil Sayın Spnhinx idi.
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
3 Yanıt
16502 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 06, 2011, 08:46:56 öö
Gönderen: ADAM
1 Yanıt
5283 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 10, 2009, 09:39:36 öö
Gönderen: khanjar
0 Yanıt
4794 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 03, 2010, 08:34:26 öö
Gönderen: ADAM
0 Yanıt
4248 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 10, 2010, 10:45:42 öö
Gönderen: ADAM
0 Yanıt
3871 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 11, 2010, 08:13:11 öö
Gönderen: ADAM
0 Yanıt
3375 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 12, 2010, 01:57:44 ös
Gönderen: ADAM
0 Yanıt
3923 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 07, 2010, 12:47:05 ös
Gönderen: ADAM
0 Yanıt
5860 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 14, 2010, 10:55:33 öö
Gönderen: ADAM
0 Yanıt
4929 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 15, 2010, 11:00:33 öö
Gönderen: ADAM
2 Yanıt
5085 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 15, 2010, 02:29:33 ös
Gönderen: ADAM