Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Egitim, Beyin Yikamak Mi?  (Okunma sayısı 9359 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mart 25, 2010, 11:40:35 öö
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 281
  • Cinsiyet: Bayan

Egitim, ogretim ve beyin yikama ifadelerini birbirinden ayiran ince, benim goremedigim cizgileri aciklayabilirmisiniz?
Kimse almasin seni, Yine bana kalasin


Ekim 18, 2010, 04:33:59 ös
Yanıtla #1
  • Seyirci
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 647
  • Cinsiyet: Bay


Size benim iyimi kötümü yanlışmı doğrumu olduğumu sorgulamayı öğretirsem, sizce beyin yıkamış olurmuyum?
Bir yere ait olmayı hiç istemedim. Ya kendim olurum yada başkalarının arkamdan övgüleri ile ölmüş olurum.


Ağustos 13, 2011, 12:29:36 öö
Yanıtla #2
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 574
  • Cinsiyet: Bay

Subjektif bir "eğitim" verilirse beyin yıkaması olur. Ayrıca Bilgisayar bölümü ile olan alakası nedir çözemedim


Ağustos 13, 2011, 12:58:54 öö
Yanıtla #3
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 667
  • Cinsiyet: Bay

Her öğrendiğin bilgiyle beynin yıkanır... fakat küçük bir ayrıntı var. Yıkanırken calgon kullanmazsan kireç yapar... calgonu siz kullanacaksınız...
« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2011, 01:00:55 öö Gönderen: Hacamat »
Saygılarımla


Ağustos 14, 2011, 01:10:20 öö
Yanıtla #4
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 199
  • Cinsiyet: Bay

   Bilgi hiçbir zaman beyin yıkaması olarak düşünülemez. İyi ya da kötü... Bütün bilgiler yararlıdır.

   Zararlı olansa yanlış bilgidir.

   Yani Sn. poyraz06'nın dediği gibi subjektif eğitimdir. Bu ise bambaşka bir konu bana kalırsa.

   Saygılarımla...
Size ne yapacağınızı söyleyebilirler ama ne düşüneceğinizi asla!


Ağustos 14, 2011, 03:01:43 öö
Yanıtla #5
  • Mason
  • Orta Dereceli Uye
  • *
  • İleti: 229

Butun bilgiler yararlidir da... Dogru bilgi yanlis bilgi kanisina nasil variriz, o biraz muamma. Ozellikle din ve tarih gibi konularda...

Esenlikler,
Laus Deo.
YY & Y


Ağustos 14, 2011, 03:45:00 öö
Yanıtla #6
  • Mason
  • Orta Dereceli Uye
  • *
  • İleti: 89
  • Cinsiyet: Bay

Egitim, ogretim ve beyin yikama ifadelerini birbirinden ayiran ince, benim goremedigim cizgileri aciklayabilirmisiniz?


Sn.Asli,  ilk önce kavramlara değinmek isterim.

Eğitim : bireyin doğumundan ölümüne süregelen bir olgu olduğundan ve politik, sosyal, kültürel ve bireysel boyutları aynı anda içinde bulundurduğundan, tanımının yapılması zor olan bir kavramdır. Bireylerin toplumun standartlarını, inançlarını ve yaşama yollarını kazanmasında etkili olan tüm sosyal süreçlerdir.Kişinin yaşadığı toplum içinde değeri olan , yetenek, tutum ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tümüdür

Öğretim : Eğitim gibi öğretim de önce bir bilgi sorunudur; varlıklarla, varolanlarla ilişki kurmanın bir çeşididir. Bir varlıkla, bir varolanla mesela bir insanla, yahut hayvan çeşidi ile ilişki kurabilmek için onu az-çok tanımak lazımdır. Bunun için insan, bir varlık çeşidi hakkında bilgi edinecekse kendisini o varlığın durumuna göre ayarlaması gerekir. Yoksa doğru bilgi edinemez, afaki, teorik bilgi edinmiş olur. İnsanın bilme faaliyeti, elde edilen bilginin varolana uygun olmasını hedefler. Aksi takdirde doğru bilgi (objesine uygun) elde edilmiş olmaz.

İnsanoğlu, varlıklar hakkındaki bilgisinin çoğunu öğretim yoluyla kazanır. Öyleyse öğretimin ne olduğu sorusuna cevap verebiliriz:

Öğretim, kişilere, varlıkların, varolanların bilgisini kazandırma yahut edindirme faaliyetidir.

Beyin Yıkama : Bir kişinin iradesini, ge­nellikle onun haberi olmaksızın ve istekleri doğrultusunun tersine değiştirme amacı­nı güden bir yöntem. Genel olarak kişiyi tek başına bırakma, kişiliğinden utandır­ma, çevre ve zamanla olan ilişkilerini kes­me, sistematik telkinlerinde bulunma, ard arda cezalandırma ve ödüllendirme gibi iş­lemler beyni yıkama yönteminin öğeleridir.



Görüldüğü üzere 3 kavramında arasında ince bir çizgi değil aslında derin bir uçurum olduğunu görmekteyiz.Eğitim ile öğretimin karıştırılması pek muhtemeldir fakat beyin yıkama apayrı bir şeydir.

"Eğitim" adı altında yapılan "Beyin yıkama", adı "eğitim" olmasına rağmen halen "beyin yıkama"dır ve yukarıda belirttiğim kavrama girer.


Saygılarımla
Omnia in numeris sita sunt/her şey sayılarda gizlidir


Ağustos 15, 2011, 07:09:04 ös
Yanıtla #7
  • Ziyaretçi

Eğitim, öğretim ve beyin yıkama...
Üçüde bir cümlede, ne kadar ürkütücü bir durum ve selzeniş...
Aslında sorulan soru oldukça enteresan bir soru.. İnsanın beyni yıkana bilirmi evvela bu nu düşünmek gerekiyor sanırım.
Ben beyin yıkmaya inanmıyorum...

Yer yüzünde her kes farklı şekilde düşünüyor ve farklı fikirler öne süre biliyor. Beyin yıkama konusu ise bence fikri olmayan birinin başka fikirler edinmesidir. Bu da beyin yıkama değil insan olamamaktır. İnsan olmanın erdemli tarafı düşüne bilmek ve fikir sahibi ola bilmektir.

Bence diye bilmektir.

Ben kelimesini kullamayan ve kendine ait bir fikri kendi oluşturduğu düşüncelerini belirtemeyen bir kişi insan olamamıştır diye düşünüyorum.
Dolayısı ile gerçekte beyin yıkama değil esas olan fikir üretememe durumudur.

Toplumların, kişilerin en belirgin eksigi bence budur.


Ağustos 15, 2011, 09:44:18 ös
Yanıtla #8
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 730
  • Cinsiyet: Bay

Selamlar,
Bir eğitimci olarak ben de birkaç şey söylemek istiyorum.
Eğitim yolu ile beyin yıkandığı biraz subjektif bir yaklaşım olsa da kısmen doğru yanları vardır. Beyin yıkama kavramını biraz fazla ideolojik bulduğumu söyleyebilirim. Ancak resmi ideolojiler bunu açıkça ve gizli olarak yapmaktadırlar. Gizli olarak yapılmasından kastım öğretim programlarda var olan  örtük (gizli) öğrenme becerileri ile verilmesidir. Örtük öğrenmeyi açacak olursak, şu şekilde ifade edebilir.
Örtük Bilgi:
“Bilgi, her hangi bir nesnenin temsili olarak ortaya çıkarabilecek özelliklerini kendi içinde barındırmadan, işleme sürecinde etkili olduğu anda örtüktür. Örtük öğrenme de bu bilgilerin kazanıldığı süreçtir” (Cleeremans, 1997).

Berry ve Dienes (1993) örtük öğrenmede amaçlanmadan ya da kasti olmayan yeni bir bilgi kazanımı gerçekleştiğini ve bu elde edilen bilginin sözel olarak ifadesinin zor olduğunu ifade etmektedir.
Örtük öğrenmeler bu nedenle tamamen hipotezlerle ortaya çıkan ve bilinçli olarak gerçekleşen açık ve belirtilmiş öğrenmelerden (explicit learning) farklıdır.

Ülkemiz öğretim programlarında özellikle sosyal bilgiler, tarih ve türkçe programlarında çok yaygın bulunur. En çok cinsiyet ayrımcılığı ile ilgili örtük öğrenme yapılır. Resimlerde kadın bulaşık yıkar, çocuklar evde oyun oynarlar, baba elinde gazetesi okur televizyon seyreder. Bazen bilerek te örtük öğrenme yapılıyor. 3 ay önce Gazi Üni. Eğit. Fak. Öğretim üyesi Nurdan KALAYCI bu konuda bize bir eğitim vermişti. Bazı hikayelerin (ilköğretim düzeyi) yabancı orjinalinden faklı olarak sonlandırıldığını böylece itaat etmenin öğretildiğini  anlattı.

Tv. reklamlarında da aynı şey var. Bulaşı detarjanı, çamaşır ve bulaşık makinesi reklamlarında hep kadınlar bu işleri yapar şeklinde gösteriliyor.


Eğitimin beyin yıkadığı ile ilgili son olarak size Jiddu Krisnamurti'nin 'Eğitim Üzerine' adlı kitabını önerebilirim. O zaten olayın farklı bir boyutu.

"Gerçek eğitim nasıl düşünüleceğini öğretmektir". J.Krisnamurti.


Selam ve saygılar.
Özgürlük zeka demektir, sevgi demektir. Özgürlük sömürmeme, yetkeye boyun eğmeme demektir. Özgürlük olağanüstü erdem demektir.
Jiddu Krishnamurti


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
5 Yanıt
10447 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 29, 2007, 01:19:40 ös
Gönderen: shemuel
0 Yanıt
4147 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 19, 2008, 10:43:11 ös
Gönderen: dogudan
3 Yanıt
5076 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 24, 2010, 11:10:38 öö
Gönderen: ozkann
6 Yanıt
7649 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 23, 2011, 10:47:11 ös
Gönderen: Maledictum
5 Yanıt
5535 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 16, 2015, 04:13:51 öö
Gönderen: karahan