Benim bildiğim kadarıyla Allah, son gönderdiği Kur'an'ın yaklaşık %13'üne yakınını kendini anlatmaya ayırmıştır.
Ama bu ayetlerin herhangi birinde kendisine 'Allah' diye hitap edilsin diye de emretmemiştir.
Emretmişse de ben denk gelmedim.
Allah ismi ise Kur'an'da inen ilk isim olduğu için sürekli onun kullanılması tercih edilmiştir.
Yoksa Rab olduğunu, rahim olduğunu da kendini tanıtırken birçok yerde ve birçok kez söylemiştir.
Ancak ne var ki , Allah isminin özel bir ismi olmalı ki, 'enelhak' diyenler ve 'enelrab' diyenler çıkmış olmasına rağmen 'enelallah' diyenler çıkmamıştır.
Anlaşılan o ismin yeri biraz ayrı tutulmuştur.
...
Kendisinin nasıl olduğu ile ilgili bilgilerin verildiği ayetlerin birinde mesela 'Allah ki, ondan başka ilah yoktur' şeklinde geçiyor.
Hatta bazıları onu 'Allah ki,ondan başka Tanrı yoktur' diye de çevirip söyleyebiliyor..
Yani Kur'an'da kullanılan her isim bile Allah yerine geçmez.
'İlah' yerine geçenden tutalım birçok anlamda geçtiğini görürüz.
...
Burada sözü edilen ismin de ; Allah tanımlaması veya ismilendirmesi olduğunu düşünmüyorum.
Daha çok ilahî gibi duruyor.
Zaten o şekilde ortak bir isim ile tanımlanması da fikrimce gayet doğaldır.
...
Çünkü var olan bir evren, evrenin bir mimarı ve onun yüceliğinden bahsediliyor. Bu şekilde geçmesi ise Kutsal kitaplarda geçen Allah/ Tanrı sıfatları ile de bire bir örtüşüyor.
Evrenin Ulu Mimarı ise sadece farklı kelimelerden oluşan bir benzer isimlendirmedir.
Zira bir evrenin oluşu ve bu evrende onu şekillendiren bir ulu mimarın oluşu Kur'an'da da benzer ifadelerle şöyle geçiyor :
“Güneşi ışıklı, ayı da parlak kılan, yılların sayısını ve hesabını bilmeniz için aya evreler koyan Allah’tır.
...
Bu isimlendirmeler diğerleri için de geçerli olur diye düşünüyorum.
Evrenin Ulu Düzenleyicisi demek de, başka bir şekilde isimlendirmek de benzerdir.
Ve bu isimlendirmeler Kur'an' ile çelişkili değil, aksine onunla aynı minvalde olan Kur'anî ifadelerdir.
.