Bir ülkede çok sayıda locanın birbirinden bağımsız çalışması masonik kaos yaratır. Locaların ahenk ve nizam içinde masonik uyum sağlayabilmeleri için, aralarında birlik kurması, hatta kendilerinin yönetimsel açıdan bağlı olacakları bir yönetimsel kurum ve hatta merkezî birim oluşturarak eşgüdüm sağlaması, operatif dönemden yansımış olan bir spekülatif masonik yöntem, hatta jargondur.
Masonluktaki kurallaşmış bu geleneğe göre, memlekette kurulan locaların sayısı üçü bulduğu veya aştığı zaman, bu üç loca (veya daha fazla loca), kendi arzu ve hür iradeleriyle, kendi aralarında federatif olarak örgütlenerek, bağımsız bir merkezî yönetim birimi kurarlar. Bu merkezî birim, Muntazam Masonlukta Büyük Loca, özel hâllerde Büyük Doğu (Grand Orient) adını alır. Büyük Loca merkezî yönetimin kurulmasıyla beraber; Büyük Loca, onu kuran localar ve masonlar bağımsız bir obediyans teşkil eder. Aynı zamanda, localar ve masonlar, merkezî yönetim biriminin hâkim ve nâzım otoritesi altında Büyük Locanın obediyansını oluştururlar. Böylece, o ülkedeki Masonluk artık tüzel kimlik kazanarak; ulusal yönetimi, hatta kamu nezdindeki kanunî ve resmî temsil statüsü belirlenir.
Büyük Locayı kuran localar, kendilerini idare etmek, masonik çalışma yapmak, yaptırmak ve denetlemek yetkisini Büyük Locaya bıraktıklarından; Masonlar-Localar-Büyük Loca dizisi, alttan üste, tabandan doruğa doğru bir obediyans; yani, hiyerarşik itaat piramidi oluşur. Bu sistem, o ülkenin Büyük Locasının obediyansı veya ülkedeki Masonluğun obediyansı gibi adlar alır. Meselâ, Türkiye Büyük Locası denilince, Türkiye’de yönetim ve denetim egemenliği altındaki locaların ve masonların bağlı oldukları, uydukları ve itaat ettikleri federatif yönetim biriminin obediyansı anlaşılır. Buna benzer olarak, Türk Masonluğu denilince de, ilk planda, bu ülkedeki masonik obediyansın hâkim ve nâzım otoritesi Türkiye Büyük Locası akla gelir.
Masonik obediyansın asıl özelliği, “hür ve müstakil” olmasıdır. Mevcut localar vasıtasıyla federatif olarak bizzat kendi kendini kurmuştur. Çünkü, masonik ilkelere göre, Büyük Loca kurmak yetkisi olan başka hiç bir kurumsal veya kişisel kudret ve kuvvet yoktur. Yüksek Şûra veya başka bir masonik otorite tarafından bir obediyans kurulması, yani jüridiksiyonu içinde kurduğu localar vasıtasıyla Büyük Loca örgütlenmesi; Muntazam Masonlukta çok önemli olan bağımsızlık, kuruluş ve köken meseleleri nedeniyle, geçerli masonik ilkelere ve kurallara uymaz.
Bu nedenle, böyle kurulmuş Büyük Localar, kendilerini kuran masonik birimler tarafından daha sonra bağımsızlık verilmiş olsa bile, köken ve kuruluş yönünden kuşkulu obediyanslar şeklinde tanımlanır ve dünyadaki diğer muntazam obediyanslar tarafından tanınmaları sorun çıkarır. Böyle bir Büyük Locanın, Muntazam Masonluk camiası tarafından tanınabilmesi için bir takım işlemlerin yapılması ve kökensel kanıtların bulunması gerekir. Örnek olarak, aslında 1909 yılında kurulan Türkiye Büyük Locası, 1956 yılında bağımsızlığını da kazanmasına rağmen, ancak 1965 yılında tamamlanan masonik işlemlerle Muntazam Masonluk âlemi tarafından tanınabilmiştir.
Peki neden ayrılırlar sorunun cevabı beni hala tatmin etmedi,ayrılık için bir sürü neden sayılabilir ve hepsindede insani nedenler vardır,üet yönetim bu ayrılığı kopmamak kaydı ile bana ve ilkelerimize iteate devam etmek kaydı ile ayrılığa onay veriyorum diyor benim anladığım durum budur doğrumu