Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Masonlukta Dualite İnancı var mı?  (Okunma sayısı 12747 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Eylül 29, 2008, 09:42:18 ös
  • Ziyaretçi

Bir yazıda kaynağınıda gösterebilirim Masonların eğitimlerinde Tanrı olgusunu yaratan veya şöyle demek daha doğru yoktan var eden şeklinde algılamayıp daha çok koruyucu,aydınlatan,sevgi veren manasında anlamlandırdıklarını okudum bunu kişilerin gelişiminde kullandıkları yazıyor yine benim anladığım kadarıyla burda sormak istiyorum masonik felsefede inanca yer var elbetde ama Tanrı olgusunda gnostik yani Tanrıyı saf ilan eden kötülüklerden uzak adleden bir inanç var mı?

Evreni yaratan ama onun dengesini bozan içimizdeki ve tabiatdaki kötülüğün kaynağını başka bir güç anlayışında mı adlandırıyorlar?Dualite inancı var mı?Masonik felsefe bu tarz bir inancı eğitimlerinde kullanıyor mu?



Ekim 03, 2008, 01:38:57 ös
Yanıtla #1
  • Ziyaretçi

Bay amurdad!
Dualite "İkilik" anlamına gelen bir kelime olduğundan aklıma şöyle bir düşünce geldi. Yanılıyorsam beni aydınlatın lütfen. Zira her zaman tek maksadım doğruyu bulmak ya da öğrenmektir.
Şöyle ki:
Artı yük (Pozitif) - eksi yük (Negatif), iyi - kötü, güzel - çirkin her şey zıttı ile mevcuttur. Bu şekilde ele alınacak olursa Tanrı'nın da zıttı olmalıdır. Dolayısıyla Tanrıyı iyi/güzel olarak düşünürsek bunun karşısında kötü/çirkin olan, ona zıt ve eşit başka bir güç olmalıdır, diyebilir miyiz? Ya da buradaki "Dualite" bu anlama geliyor olabilir mi?


Ekim 03, 2008, 02:19:51 ös
Yanıtla #2
  • Ziyaretçi

Sn.abdkeskin
Evet Dualite kelimesini açmak isterim,burda kasıt ettiğim şey olgu hani budizmde olan birazda iyi ve kötünün çekişmesi konuyu güzel çirkin olarak düşünmemiştim o anlamda da sormadım bu konu çok geniş günümüz batı değerlerinden tutunda babile mısıra iniyor çine ulaşıyor.Çok eski ve günümüz saabilik anlayışından farklı anlayışları görüyoruz bu konu yüzyıllardan beri var yani bu şekilde hayatı yorumlayan dinlerde.Manicilik mesela son derece şiddet karşıtı,vejateryan bir din gizemci birazda.Gnostik yaklaşımlar da deniyor Tanrıyı iyi kılmak.

Düşünün inanıyoruz bende müslümanım tek Tanrıya ama nasıl bir Tanrı ki ölümü yaratmış,savaşlara tecavüzlere ses çıkarmıyor.Bunun bir imtihan olduğunu söylüyor.Bunu inandırıcı ve mantıklı bulmuyorum.Gücün zirvesi kötülüklere ses çıkarmıyor bu kötülükle bir olmaktır mantıklı biri için.Eeee inanıyorumda bu evren yoktan var olmaz o zaman sır ne.

Bence karşılığı ne olursa olsun ister cennet değin ister şeytanın yenilmesi bu dünyadaki türlü kötülükler göze alınamaz.Karşımdaki Tanrı imajı saf değil.İşte insanlar bunu düşünmüş buna açıklama getirmeye çalışmışlar.Çok tanrılı dinlerin olma sebebide birazda bundandır.İşte burda yaratılışa yorum getirmeye çalışanlar ve kendilerini huzurda görmek isteyenler bazı dinlere ulaşmışlar.Bu dinler çok eski elbetde yorumları su katılmamış değil ama bence kötülük karşısında susan bir Tanrıya inanmaktansa güçsüz bir Tanrıya inanmak onla olmak daha mantıklı.

Elbetde yaratılmak çok güzel ama besin zinciri bir o kadar acımasız.Özgür irade de iyiliğin yanında bir türlü yer alamıyor ahirete inancı olanlar bir çok insanın hata yaptığının kendisi dahil hemen farkına varır.Neyse üç büyük dininde açmazları var bunlarda muhakkak.

Ben dualite inancının insanı kamil olmakta daha etkili olacağını düşünüyorum.Kurnaz iş bilen Tanrı anlayışından kurtulmak insanı biraz daha riyadan alacaktır.

Sorumda bunun üzerine madem insanı eğitiyoruz bu konuya masonluk nasıl bakıyor.Eğitimlerinde kullanıyor mu?

Hem böylece Tanrı her millete eşit olmuş olur çünkü maneviyat her dinde var.Her yerden de iyilikler alınabilinir.

Saygılarımla..


Ekim 03, 2008, 04:33:17 ös
Yanıtla #3
  • Ziyaretçi

Saygıdeğer amurdad!
Kötülüklere müdahale etmeyen bir Tanrı düşüncesi, elbette pek benimsenebilecek bir fikir değil. Çünkü bu inanış bizi zalim Tanrı inancına götürür. Bu da benliğimizin reddedeceği bir inanış olur tâbiiki. Bu konuda hemfikiriz. Ancak derinlemesine bakılacak olursa güçsüz bir Tanrının da evreni ve dâhilindekilerini yaratabileceği pek kabul edilemeyecek bir görüş olarak karşımıza çıkmamakta mıdır? Bunu fen bilimlerinin dediklerine bakarak daha iyi anlayabiliriz. Dolayısıyla burada bir çıkmaza giriliyor diye düşünüyorum. Tanrının varlığı ile ilgili olarak agnostiklerin "Bilinemezlik Tezleri" anı kurtarıcı bir tez olarak karşımıza çıkıyor. Fakat bu tez temelde varoluş dahil hiçbir şeyi açıklayamamaktadır. Onun için bu konuda bir kesinlik olmadığını ifade edebilmekle yetinmiyorum ama ifade edebilmekle kalıyorum.


Ekim 03, 2008, 08:02:16 ös
Yanıtla #4
  • Ziyaretçi

Sn.Abdkeskin
Benim sorum başka yöne kaydı ama olsun burda fikirlerimi belirtmek ve bu konuyu tartışmak beni mutlu ediyor.
Efendim şöyleki inanç bir muammadır her tarafı açıklanamıyor.Açıklayamıyacağımız kısımlara da bizler mantıkı yorumlar getirip kabullenmelerde bulunuyoruz.Yazınızı okudum şunu hemen belirteyim bir kere bir yanlış anlaşma var,dualite inancında da Tanrının güçlüzlüğüne inanılmaz yine mutlak güç ama karşısında bir kötülük var onun kadar güçlü veya daha güçlü.

Bizi yaratan yine Tanrımız fakat kötülüğü biçimlendiren başka bir şey.Şimdi müslüman kimliliğiyle düşündüğümüzde Tanrı en güçlü ama yoktan yere bir imtihana tutuyor ve şeytanı durdurmuyor.Türlü türlü rezaletlere göz yumuyor bu kabul edilemez.Mantıkla inanç burda çelişiyor huzuru bulmak isteyen akıl sorgudan vazgeçiyor.

Ben demiyorum ki herşeyi açıklayabiliriz ama dualite inancı Tanrıyı saflaştırıyor.

Size bir soru siz Tanrıyla Şeytanın bir antlaşma yaptığını kabul ediyorsunuzda Şeytana mühlet verdiğinden bahsediyorsunuzda,neden seni yaratanın kötülük karşısında aciz kalabileceğini veya eşit statüde olabileceğini kabul etmiyorsunuz.Bu soruyu kendime defalarca soruyorum.

Elbet bir yaratan var iyiliği yayanda ama bir kötülükte var kötülüğü bizler bulmadık ölümü bizler bulmadık.İçimizde var.Tanrının veya Şeytanın oyun yeri olamaz burası.Tek söyleyebileceğim bizim inancımızda da zaaflar var.Başka bilen varsa o yorumlarsa sevinirim.Tabi bunlar sadece inanç.

Bize verilen tek şey seçim ,sormayacağız,bilmeyeceğiz hiç bir yere dayanmadan hareketlerde bulunacağız.Dünya bunun üstüne kurulu.Dünyayı iyi kötü üzerinden açıklamak bile yanlış..

Saygılarımla..


Ekim 04, 2008, 01:12:23 öö
Yanıtla #5
  • Ziyaretçi

İnancıma göre Tanrı ne sadece iyidir, ne de sadece kötüdür. Her şey zıttıyla var ama Tanrı'nın zıttı yok çünkü Tanrı "her şey"dir zaten. Yani Tanrı hem iyidir, hem kötüdür ve güzel olanda budur zaten. İyi tek başına güzel değildir, iyi, kötü ile güzeldir, normaldir, dengelidir; ve Tanrı'da dengelidir ki hem iyidir, hem kötüdür. Şeytan ap ayrı bir şeydir. Tanrı'nın zıttı Şeytan değildir. Zaten Kadim Kitap Tora'da bile Şeytan gibi bir şey yoktur. Şeytan, ortaçağda ortaya çıkan bir inançtır. Tanrı ap ayrıdır.

Saygılarımla.


Ekim 04, 2008, 01:56:40 öö
Yanıtla #6
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 180
  • Cinsiyet: Bay

Sayın Kaan

Her şey zıttıyla var ama Tanrı'nın zıttı yok çünkü Tanrı "her şey"dir zaten.  Şeytan ap ayrı bir şeydir. Tanrı'nın zıttı Şeytan değildir. Zaten Kadim Kitap Tora'da bile Şeytan gibi bir şey yoktur. Şeytan, ortaçağda ortaya çıkan bir inançtır. Tanrı ap ayrıdır.


:) "herşey" diyorsunuz o zamanda şeytan"yılan" zıtlığın ötesine gidiyor gibi ama buna yaradılan herşey Tanrıdan dır desek

Saygılarımla


Ekim 04, 2008, 03:17:38 öö
Yanıtla #7
  • Ziyaretçi

Sayın Semsin,
O "her şeydir", bu kabala'nın ve tasavvuf'un "teklik" anlayışını yansıtmaktadır. O her yerdedir; yani bir putperestin taptığı putun bile içindedir. Bizimde içimizdedir ki zaten bundan dolayı olsa gerek Davud Peygamber Mezmurlarda insanlara "Sizler İlahlarsınız!" der. Enel Hak (Ben Allah'ım) diyen sufiler gibi.
O yüzden zıttı yoktur.

Saygılarımla.


Ekim 04, 2008, 11:53:16 öö
Yanıtla #8
  • Ziyaretçi

Sn.Kaan
Bende bunu soruyorum zaten sizde Tanrıyı tanımlarken ne iyi ne kötüdür diyorsunuz eğer herşeyin kaynağıda oysa bize bu kadar zulm çektiren bir Tanrının ardından neden gidelim,kötüye sırtımızı neden yaslıyalım.
Şeytan kavramıda sanırım epeydir var sadece ortaçağla bağdaştırılamaz.En azından İslamda ve Hristiyanlıkta var.Hem Tevratda da geciyor veya Talmudlarda (çölün iblisi) ona keçi bile kurban edilebileceğinden bahsediliyordu sanırım.

Bakın maneviyat çok iyi ama herşeyi vermiyor.Neden din biliyormusunuz güzeli emrettiği için içinden Mevlanalar çıktığı için alimler olduğu için yoksa bizim dinlerin yeryüzünde olup bitene mantıklı bir açıklama getirmiyor.Bazı ayetlerinide 3 büyük din için konuşuyorum kabul edilebilir değil..

Benim gibi dindar yoktur sanırım..Allah günahlarımı affetsin..Hem karşı gelip hem inanıyorum..
Saygılarımla..


Ekim 04, 2008, 01:42:19 ös
Yanıtla #9
  • Ziyaretçi

Sn. amurdad bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Dualiteden kastın Tanrıyı iyi ilan etme olduğunu sonunda öğrenmiş bulundum.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
40 Yanıt
43561 Gösterim
Son Gönderilen: Mayıs 17, 2019, 02:23:49 ös
Gönderen: Surgeus
17 Yanıt
24646 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 05, 2009, 02:56:12 ös
Gönderen: ADAM
7 Yanıt
11401 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 20, 2017, 09:10:54 ös
Gönderen: ADAM
0 Yanıt
2371 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 02, 2008, 05:10:52 ös
Gönderen: bugfree
9 Yanıt
10733 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 16, 2010, 10:19:32 ös
Gönderen: AKTUĞ
4 Yanıt
16622 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 22, 2012, 02:03:55 öö
Gönderen: Ares
4 Yanıt
12008 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 20, 2015, 07:57:51 ös
Gönderen: ADAM
15 Yanıt
21963 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 23, 2009, 05:53:12 ös
Gönderen: lucifer
0 Yanıt
5026 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 01, 2010, 04:55:33 ös
Gönderen: ozkann
7 Yanıt
23012 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 06, 2017, 03:33:02 ös
Gönderen: eskihalicli