Ölüm ve Felsefe
"Ölümünden sonrasına dek kimseye mutlu demeyin." diye yazar mutsuz Aşil. Çok daha mutlu Epikurus "ölüm hiçbir şeydir." diye fikir yürütür. Erken döneminde Wittgenstein "Ölüm yaşamın içindeki bir olay değildir. Ölüm yaşanmaz." diye yazar. Belki benzer bir mantık izleyen Woody Allen ölümden korkmadığını söyler ve ekler: "Sadece, gerçekleştiğinde orada olmak istemiyorum, hepsi o" Konu ölüm olduğu zaman, espirilerle derin içgörüler, zarif nüktelerle kasvetli düşünceler birbirine karışır. Ölüm marazi bir konu olabilir, ama ölüm konulu sohbetler ve paylaşılan düşünceler kasvetten çok neşe ve keyif üretme, yaşamın değerini arttırma ve dostluklar kurma olanağı taşır........
Alınan kaynak;
Ölüm ve Felsefe-Makaleler- Çeviren Nur Küçük-ithaki yayınları-Mart 2006
.... çünkü ölüm için daha başka sözler edilebilecek olsa da, ölüm hepsinden öte kişisel bir şeydir. Gerçekten de, felsefi görüş noktamız her ne olursa olsun, ölümün kişisel yüzünden kaçamayız.(sayfa 16)
O zaman yaşamı paylaşırız, ölümü ise bireysel olarak yaşarız.
Alınan kaynak;
Ölüm ve Felsefe-Makaleler- Çeviren Nur Küçük-ithaki yayınları-Mart 2006-Jeff Malpas ve Robert C. Solomon
.... olanca gücümle ölümü şiddetle reddediyorum. Ölümü kabul etseydim o zaman bir katil olurdum.
......1. "İnsanın ölümsüzlük hakkındaki tüm planları yaşamda kalmaya dönük büyük bir arzu içerir.
.2."Yaşamda kalma ânı iktidar ânıdır."
.3."Ölümden duyulan dehşet, ölmüş olanın bir başkası olmasından duyulan memnuniyete dönüşür. yaşamda kalan ayakta dururken, ölmüş olan yerde yatar."
"Pekela, o öldü, ama ben yaşıyorum."
Ölümsüzlük arzusunun değeri kesinlikle çlümün var olmadığı kanısında yatar. En şiddetli arzulanan olanaksız şey odur. İnsan bu arzusunu bilemeli, her kanıtla bilemelidir ve gerçekleştirilebilir olmadığını binlerce kere kanıtlamalıdır. İnsana yakışan yalnızca korkunç, bitmek bilmez bir gerilimdir. Onu gölge boksu gibi görmek aşağılık bir zihniyetin göstergesidir. Kişinin, ölümlü olduğu bilgisine boyun eğmesi zavallılıktır. Güçleriyle sizi ezen tanrılara yakarmanız zavallılıktır. Ölümsüzlüklerini ellerinden almaya çalışmaksa, sırf başarısızlığa mahkum bir çaba diye, zavallılık değildir."
Canetti.
Alınan kaynak;
Ölüm ve Felsefe-Makaleler- Çeviren Nur Küçük-ithaki yayınları-Mart 2006-Jeff Malpas ve Robert C. Solomon
İnsanda iki temel iç güdü (Veya dürtü) vardır.
1- Yaşama iç güdüsünü ve cinsel iç güdüyü kapsayan LİBİDO
2- ÖLÜM
Alınan kaynak;
http://www.felsefeekibi.com/forum/forum_posts.asp?TID=35400&PN=1&TPN=1 Genellikle ölümü yaşamın son ânı olarak anlasak da, bir değişim ve yenilenme cephesi olarak ölümün yaşamın her yanında hep mevcut oluşu önemli bir anlam taşır: Geçen her bir an geçmiş deneyim haline gelerek 'ölür'; yeni deneyimlenmiş her bir an, gelecek şimdi haline gelir gelmez 'doğar'. an be an, başlangıçlar ve sonlar biteviye çakışırlar......
Alınan kaynak;
Ölüm ve Aydınlanma-Tibet Ölüler Kitabı'nın Sağaltım Psikolojisi- Robert Wicks