Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: B ve J harfleri  (Okunma sayısı 7047 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kasım 20, 2011, 05:56:59 ös
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay



Bir üyemiz bana özel iletiyle özetle şöyle diyor:

Masonluktaki B ve J harfleri ne anlama gelir? Bunu masonları soruyorum; yanıtlamıyorlar. Siz biliyor musunuz? Yanıtlayabilir misiniz?

Forum özel ileti alana kaçamak yeri olmamalı. Onun kendine özgü bir işlevi var. Hani lisedeyken biz sigara içmek için tuvalete giderdik. Teneffüste duman altı olurdu tuvalet. Hocalar da bilirdi bunu ama yüzlemezlerdi bizi. Kim bilir belki o zamanlar daha çok hoşgörü vardı. Fakat bu forumun özel ileti alanı ona benzer bir amaçla kullanılmamalı.

Forumda bunu açıklamak uygun düşer mi, bilemiyorum. Uygun düşerse belki daha önce açıklanmıştır. Nitekim Mason Sözlüğü’nde her iki harf için de 2-3 kısa açıklama verilmiş. Bunları sayısı artırılabilir. Ancak artırılsa neye yarar ki?

Ayrıca, iyi bir araştırma ve değerlendirmede bu Latin harflerinin Grek ve İbrani alfabelerindeki karşılıklarının da göz önünde tutulmasında yarar olabilir.

Dahasını açıklayabileceksek, ilgililer bildirsin, açıklayalım. Hatta belki kendileri açıklamayı yeğler, o çok daha iyi...

ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Kasım 20, 2011, 11:59:46 ös
Yanıtla #1
  • Ziyaretçi

Bunun ben çok derin bir sır olmadığını düşünüyorum. Yani direkt yazan başka biryer var. Mason mabetleri benim ve coğu kişinin hem fikir olduğu gibi süleyman mabedinin minyatürleri olurlar. Demekki tapınakla ilgili şeylere bakmak lazım. Yani şöyle. Masonlar süleyman tapınağı ile ilgili işler yapıyorsa tapınak ile ilgili en güzel nerde bilgi buluruz. Aklıma ilk gelen kaynak eski ahit oluyor. Süleymanla ilgili neresine bakacağım. Biliyorsunuz Samael 1 Eliden sonraki devri ve Seul'un kral olmasını anlatıyor. Samuel 2 ise David anlatıyor. Demekki orası değil. Devam ediyorum Krallar 1 Salamonu anlatıyor Krallar 2 ise Yeruşelim ve İsrail krallıkları devrini Demekki ilk bakılacak yer Krallar bir. Ondan sonra biliyorsunuz Tarihler 1 ve 2 Gelir Tarihler 1'de Davide kadar anlatılıyor. Demekki diğer kaynak da Tarihler 2..

Krallar 1 den karıştırmaya başlıyoruz. İlk başlarda Adoniya var, geçip devam ediyorum, Davidin ölümünü de geçiyorum. Şimi ile de ilgili değil..Sonra Salamona geliyoruz 2Ta 1-18 ön hazırlıklar orada sutun yok ilerliyoruz Hiram'a kadar gelmeliyiz.  Hiramın görevleri diye biryere gelmiş olduk 2ta 3:17; 4:2-6,10-5:1 şeklinde işaretli bendeki kutsal kitapta. Aynen yazıyorum..

Kral Salamon haber gönderip Sur'dan Hiram'ı getirtti. Hiram'ın annesi Naftali oymağından dul bir kadın babası ise Sur'lu bir tuç işçisiydi Hiram tunç işlemede bilgili, deneyimli, usta biriydi. Gelip kral Salamon'un bütün işlerini yaptı.

Hiram her birinin güksekliği on sekiz arşın (8,1m) ve çevresi on iki arşın (5,4m) olan iki tunç sütun döktü. Sutunların üzerine koymak için beşer arşın (2,3m) yüksekliğinde dökme tunçtan iki sutun başlığı yaptı. Sütun başlıklarının her biri ağla kaplanmıştı. (Bu terimi tam anlamıyorum sanırımsutunu tutan bir destek görevi görüyor.) Ağın üzeri yedi sıra örgülü zincir ile ve iki sıra nar motifi ile bezenmişti. Eyvanda bulunan dört arşın (1,8m) yüksekliğindeki sütun başlıkları da nülifer biçimindeydi. Her iki sütun başlığında, örgülü ağa yakın çıkıntıların yukarsında çepeçevre diziler halinde iki yüz nar motifi vardı.

Hiram sütunları tapınağın evyamına dikip sağdakine Jakin (Pekiştir), soldakine Boaz (Güç Ondadır) adını verdi. Sütun başlıkları nilüfer biçimindeydi. Böylece sütunların işleri tamamlanmış oldu.

Daha sonra hiramın havuzu nasıl yaptığı anlatılıyor.. Merak eden okuyabilir.

Sutun olayı tarihler 2 de ise şöyle geçiyor. Bendeki kutsal kitapta 1Kr6:1-29, 7:21 diye işaretli 3-15 aynen şöyle diyor.

Salamon otuzbeşer arşın (15,8m) yüksekliğinde iki sütun yaptırıp tapınağın önüne diktirdi. Sütun başlıkları beşer arşın (2,3m) yüksekliğindeydi. Gerdanlığa benzer zincirler yaptırarak sütunların üzerine koydurdu. Yüz nar motifi yaptırıp zincirlere taktırdı. Sütunları tapınağın önüne diktirip sağdakine Jakin (Pekiştir) soldakine Boaz (Güç Ondadır) adını verdi.

Masonik olmayan bir kaynaktan J ve B işte böle anlaşılabilir. Benim üzüldüğüm nokta J ve B'nin nerden geldiğini izah etmek için bu kadar çırpınmanın gereksiz olduğu yönünde. Jakin ve Boaz öyle sır falan değil ki kutsal kitabı okuyan her aklı olan tapınaktaki iki sutun olduğunu aklında tutar. Adını unutabilir iki dakikada gider kutsl kitaptan bakar. Eni boyu bile yazıyor. Kutsal kitaba ulaşmak da zor değil. Anlamıyorum bu kıvranmayı gerçekten.

Şmdi diyeceksiniz ki bunu tersten okursan söoyle masonik anlam ortadan okursan boyle anlam çıkar o nedenle masonik karşılığının bir anlamı var diye. Olabilir. Hatta bir masona göre elma birine göre armut bile olabilir. Bunlar işin yorumsal kısmı.

Benim kişisel yorumum (daha doğrusu kafama en çok yatan) ise bu noktada şöyle. Yorumum masonluk ile hiç alakası yok daha çok neden Süleyman tapınağında  iki sütun olduğuna ilişkin bir yorumum bu. Süleyman Krallar 2 de de bahsedildiği gibi pagan inançları da taşımaktadır. Krallar 2 de Süleymanın eşlerinden birinin mısırlı olduğunu toplam 700 eşinin olduğu Asthroth (Güzeller güzeli. Geotik Magic ile ilgilenenler varsa ne dediğimi hemen anladılar.) için tapınak yaptığını söylemekte.  Mabedin girişi de işte bu mısırlı eşi ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Mısırlı eşi firavunun kızı prensesdi. O nedenle mısırlı bir simge olduğu kesin. Mısırda hermetik olarak iki sütun  genellikle Ptah ile ilişkilidir (biliyorsunuz külliyette Ptah için var eden diyebiliriz) Mısırda özellikle el-amarna'da sıklıkla iki sütun görürüz. Tebiz de ise tek sütun şeklinde görürüz tek olarak en önemlisinin Helipos sutunu olduğunu söyleyebiliriz.  (Mesela benzer bir taşı görmek istiyorsanız Sultanahmede gidebilirsiniz. 4500 yaşında yaklaşık o taş Horus'tan ve Amun'dan bahsediyor) .. Hermetizimde soldaki taşa akıl sağdakine ise güç anlamı yüklenmekte. Kimi kaynaklar ise bu iki sutunun aydınlığın çoğalması anlamı ile kullanıldnı söylüyorlar ama ben örtüştürebilmiş değilim.


Kasım 21, 2011, 09:24:32 öö
Yanıtla #2
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay


Güzel bir özetleme... Sevdim.

Süleyman Tapınağı'nın Masonlukta pek önemli bir yeri var. Birçok ritte, birçok derecenin alegorisi, aüslında tarihte gercçekten de yapılmış olup olmadıoğı belli olmayan (kanıtlanamayan), bu bağlamda tek kaynağın Tevrat olduğu bu tapınak değerlendiriliyor.

Şimdi soru şu: Masonlukta değerlendirilen Süyeyman Tapınağı mıdır yoksa bu varsayımsal tapınağın bir temel olarak alındığı başka anlatımlar mı?

Ne gibi anlatımlar?

Francis Bacon'un Neo Atlantis gibi anlatımları. Başkaları da var.

Ancak B ve J, dönüp dolaşıp ille de o tapınağa bağlanacak. Sayın Abezethibou'nun değinmiş olduğu ilginç durumlar var. O durumlar nedeniyle bu harflerin ille de ve yalnızca Tevrat'ta Hiram'ın tapınağın girişine diktiğı iki sütunu adlandırışının orada verilen açıklaması ile bağdaşması, tek açıklamanın zorunlu olarak öyle olması gerekmeyebilir. Başka seçenekler üzerinde de durulabilir.

Üstelik şayet İsraiuloğulları'nın tarihçesi, bu tarihçe sırasında daha Musa dağdan bir türlü inmeyince bbbbbbbbşgösteren olaylardan başlayarak aralarında doğan çekişmeler, bunların gerekçesi göz önünde tutulacak olursa, bambaşka açılımlara yönelme olanağı vardır.

Herkes kendi yorumunu kendi bilgi birikimine göre yapar.






     
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Kasım 22, 2011, 01:03:58 öö
Yanıtla #3
  • Ziyaretçi

Eski ahitten bahsederken hangisi olduğunu belirtmek de gerekebilir. Biliyorsunuz ahit genellikle Levi soyundan gelenler tarafından yazılır. Bilinen dizgi şöyle A-B yazarları (Ki hiç olmamış olabilirler) C,D yazarları (Muhtemel Süleyman davut devri tarihçileri)Aslında D yazarları sanırım daha çok Babil sürgünü devri E ve F yani altı yazar kitlesinden söz edilmekte. Yahudi dini gerçekten entellektüel bir dindir. İsrailoğulları (Tanrı ile güreşenler Yasef ile ilgili kısım aklıma geldi) kendi tarihlerini din ile harmanlamış bir millet. Özellikle eski antlaşmayanın ilk bölümlerinin yani C ve D yazarlarının daha objektif olduğunu düşünüyorum. İzlediğim bir belgeselde aslında bu milletin tek millet değil tek anlasmada uzlaşmış uluslaşmış kavimlerin krallığa dönerken nasıl zorlandığını iyi anlatmakta. Muhtemelen mabet de yapıldı. Zira arkeolojik kazılar gösteriyor ki belirtilen noktalardaki yakma sunuları tavaf noktaları gerçekten bulunmakta. İşin ilginci ibadet tarzında. Eski ahite bakarsak şunları görebiliriz.

Keruvlular diye bir sprit vardır. Tanrının ilerki bölümlerdeki tasfirleri keruv tasfirine çok benzemekte. Dönen tekerlek 4 adet kafa ve tekerleklerin altından uzanan bir el.
Ahit sandığı genellikle taşıyana, dokunana iyi bir durum yaratmaz. Yahudi olsalar, hatta kahin veya peygamber olsalar bile ahit sandığına dokunan hastalanıp ölebilir.
Tanrıyı memnun etmek için hayvan yağı yakılır.
Ahit sandığının taşınması esnasında yapılan eğlencelerde çıplak olarak dolaştıkları olur. (Bakınız David'in sandığı filistlerden alıp Jerusalem'e getirirken yaptıklarına)
Tanrı ayak izi bırakabilir fizikidir. Tanrının melekleri yemek yiyebilir (Lut ile ilgili olan şeyler)

Kısacası eski ahidi yorumsuz okuduğunuzda şoka uğrayabilirsiniz çünkü bildiğiniz semavi dinlerden çok farklıdır. Şuanki şeye pek benzemez. Aklıma gelen diğer enteresan şeyler şunlar. David evden kaçarkan evin kotuyucu idölünün heykelini yatağa yatırır. Seulun adamları gelince yatakta o evin tanrıçasının heykelini bulur. Salamonun annesi hititlidir. Adet gördükten sonra ay ışığı ile güneşlenir çıplak vaziyette Batişava'yı gören Davit onla olur ama batişava evlidir. Adetten çıkmış birinin çocuğu olamayacağına göre Süleymanın babasının Uruk olma ihtimali bile vardır. Süleyman tapınak haricinde Astarotha Baal'e tapınaklar yapar vs vs. Hele birde Apokrif kitaplar vardır ki kesinlikle arkadaş ben dini öğrenmek istiyorum diyen herkes okumalı. Sonra Salamonun Lagemethonu vardır. Tamamen kara büyü il alakalı bir kitaptır. Eski tanrılarla iletişimi anlatır veya Enoch'un apokrif kitabında nefilimler ayrıntıları ile anlatılır. Kim nedir nerden geldi öğrenirsiniz.

Kısacası karışık şeyler. Ama ben Tapınağın yapıldıı şeklinde görüş bildireceğim. Ama evet tapınak mısırdan öğrenilen birşey. Yahudi kültüründe tapınak yapmak yok tek ve özel bir konu tapınak. Ama illaki bir tapınak dikip insanlık mabedi dikeceğim deniyorsa kişisel fikrim ben olsam babil kulesini örnek alırdım. Kısaca sebeplerini kendimce sıralayım.

Bilinen en eski yapı ilk versiyonu MÖ 5000'de yapıldığı söyleniyor. Sümer kaynakları erişkigalden de önceye gidiyor. Yani tufandan önce dikilmeye çalışıldı.
7 kata sahip yani 7 katlı evren fikrinin fikir babası 7nci kat tanrı katı. Katlar ortalama 2,3 ila 3m yüksekliğinde. Sarmal şekilde dönüyor. 
Rab tarafından yıkılmadan önce insanlar tek dil konuşuyorlar. Yıkılınca 72 ana dil ortaya çıkıyor (Al sana kabalist bağlantı shamhamphorash yani 72 nasıl ama 7 kat yükselme merdivenleri sanki sephiroth var vs.)
Nebulkadnezar tekrar yapmaya çalışıyor ama olmuyor. Büyük iskender hayran kalıyor.

İnsanlık mabedi bence süleyman tapınağı değil babil kulesi. Bu da benim yorumum.

Birazda paramasonik kaynaklara bakarsak orta sutun diye birşey ile karşılaşırız. Paramasonik (Altın şafak özelinde) yaklaşımlara göre sutunlar saf iyilik ve saf kötülük şeklinde yorumlanır. Neophyte  yani ezoterik fikre girmeyi düşünen kişi bu iki sütun arasından geçirilir bu sayede orta bir yol bulur. İnsan ne ideal sol nede ideal sağ sütundr. İnsanın yolu bu iki sütunun ortasından geçen yoldur. Bu fikir de güzel şahsen.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
3 Yanıt
6862 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 09, 2010, 09:34:14 ös
Gönderen: Lethe