Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Üçgen  (Okunma sayısı 21490 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ağustos 07, 2008, 08:33:56 öö
Yanıtla #10

Sayin Batukhan; izninizle birsey sormak istiyorum: Geometriyle bu denli ilgilenmenizin ozel sebebi var mi? Daha dogrusu yasamimizda 'Geometri' neden bu denli onem teskil etmekte? Bu konu hakkinda dusuncelerinizi almak isterim. Mumkunse,

Saygilar.     
הדבר היחיד לשמור על אנשים בחיים הוא אהבה וכבוד

Aimer et être aimé c’est sentir le soleil des deux cotés.

«Ոսկե Տարիքը - Փոթորիկները, չի կարող կանխել մարդիկ սիրում են ծովը.


Ağustos 08, 2008, 12:21:14 öö
Yanıtla #11
  • Ziyaretçi

  Elbette Sevil, ifade etmeyi deneyebilirim hiç değilse.

Geometri bana çocukluğumdan beri çok büyülü gelmiştir.En iyi dersimdi.Hatta ara ara geometri problemleri çözmek bana hala zevk verir.Çünkü insanı her yönden düşünmeye farklı açılardan bakmaya yöneltir.Bu da 3 boyutlu düşünce becerisini geliştiriyor bana göre.Onun dışında enteresandır ama doğada da olan bazı şekillerin mesele beşgen gibi elma kesitindeki.Bu şeklin bazı kuralları olması (simetrik olabilmesi,eşit olması uzunluklarının)bunlar enteresan gelmiştir hep. :) daha ekleyebileceğim çok şey var ama sıkmak istemem sizleri

saygılar


Ağustos 08, 2008, 01:55:04 öö
Yanıtla #12
  • Ziyaretçi

Ben de üçgen için bazı eklemelerde bulunucam ama bu daha çok teknik değil sembolizmdeki anlamını açıklamak istiyorum.Sn Sevil de böyle bir açıklama getirmiş benimki biraz daha farklı olacak.Sn Mystic sayesinde sembolizmi araştırmaya başladım ve ilk bilgilerimi de bu üçgen konusu dahilinde sizle paylaşmak istiyorum.Sn Mason'un en başta gösterdiği iç içe geçmiş iki farklı yöne bakan üçgenler(iç taraftaki varsayılan silik olması gereken çizgiler kaldırıldığında iki üçgen vardır) evrenin 6 yönünü gösteriyor.yukarı bakan büyük üçgen Tanrı'ya ulaşmayı-aşağı bakan üçgen ise yeniden doğuşu anlatmaktadır.Tabi başka bir şekilde de düşünülebilir  iki üçgen değil de büyük üçgenin içine ikinci üçgenin konulmasıyla aslında 4 tane üçgen oluşmuş olarak düşünebiliriz (bunu nasıl düşünmemiz gerektiği sembolün kullanıldığı yere göre anlamlanır).Bu seferde yapmamız gereken tanım şu olur.İlk 4 sayının toplamı 10 eder ve bu mükemmelliğin sembolüdür.10 sayısı 1 ile 0 sayılarının yan yana gelmesinden oluşur yani hiçliğin ve irliğin yan yana gelmesinden oluşur.bu da Tanrı ve insanı birleştirmektedir.

Bu ilk baştaki üçgenin açıklamasıydı normal bir üçgenin açıklaması ise şöyle;erkek enerjisi ve dişi enerjisinin birleişimini anlatır yani çocuğu anlatır.Ayrıca insanın oluşumundaki ateş su toprak ile Tanrı'nın oluşumundaki Ruh can beden'i anlatır.Ruh ateşten can sudan beden ise topraktan üretilmiştir.


Ağustos 08, 2008, 08:45:39 öö
Yanıtla #13

  Elbette Sevil, ifade etmeyi deneyebilirim hiç değilse.

Geometri bana çocukluğumdan beri çok büyülü gelmiştir.En iyi dersimdi.Hatta ara ara geometri problemleri çözmek bana hala zevk verir.Çünkü insanı her yönden düşünmeye farklı açılardan bakmaya yöneltir.Bu da 3 boyutlu düşünce becerisini geliştiriyor bana göre.Onun dışında enteresandır ama doğada da olan bazı şekillerin mesele beşgen gibi elma kesitindeki.Bu şeklin bazı kuralları olması (simetrik olabilmesi,eşit olması uzunluklarının)bunlar enteresan gelmiştir hep. :) daha ekleyebileceğim çok şey var ama sıkmak istemem sizleri

saygılar

Tesekkur Ederim Sevgili Batukhan; aciklama yaptiginiz icin :) musait oldugunuz zaman benimle ozelden de paylasmanizi rica edecektim.

Bu arada Geometrinin uc boyutlu dusunme yetisini kazandirdigi dusunulurse soylediginiz gibi gercekten cok guzel ve anlamli bir alan. Nedense Geometriyi hep Evren uzerine kurulmus olarak dusunuyorum. Nereye bakarsak bakalim hep Geometri on planda. Bunun icin sormustum ve merakimi giderdigin icin Tesekkurler.

Saygilar Bizden; 
הדבר היחיד לשמור על אנשים בחיים הוא אהבה וכבוד

Aimer et être aimé c’est sentir le soleil des deux cotés.

«Ոսկե Տարիքը - Փոթորիկները, չի կարող կանխել մարդիկ սիրում են ծովը.


Ağustos 08, 2008, 08:50:07 öö
Yanıtla #14

Ben de üçgen için bazı eklemelerde bulunucam ama bu daha çok teknik değil sembolizmdeki anlamını açıklamak istiyorum.Sn Sevil de böyle bir açıklama getirmiş benimki biraz daha farklı olacak.Sn Mystic sayesinde sembolizmi araştırmaya başladım ve ilk bilgilerimi de bu üçgen konusu dahilinde sizle paylaşmak istiyorum.Sn Mason'un en başta gösterdiği iç içe geçmiş iki farklı yöne bakan üçgenler(iç taraftaki varsayılan silik olması gereken çizgiler kaldırıldığında iki üçgen vardır) evrenin 6 yönünü gösteriyor.yukarı bakan büyük üçgen Tanrı'ya ulaşmayı-aşağı bakan üçgen ise yeniden doğuşu anlatmaktadır.Tabi başka bir şekilde de düşünülebilir  iki üçgen değil de büyük üçgenin içine ikinci üçgenin konulmasıyla aslında 4 tane üçgen oluşmuş olarak düşünebiliriz (bunu nasıl düşünmemiz gerektiği sembolün kullanıldığı yere göre anlamlanır).Bu seferde yapmamız gereken tanım şu olur.İlk 4 sayının toplamı 10 eder ve bu mükemmelliğin sembolüdür.10 sayısı 1 ile 0 sayılarının yan yana gelmesinden oluşur yani hiçliğin ve irliğin yan yana gelmesinden oluşur.bu da Tanrı ve insanı birleştirmektedir.

Bu ilk baştaki üçgenin açıklamasıydı normal bir üçgenin açıklaması ise şöyle;erkek enerjisi ve dişi enerjisinin birleişimini anlatır yani çocuğu anlatır.Ayrıca insanın oluşumundaki ateş su toprak ile Tanrı'nın oluşumundaki Ruh can beden'i anlatır.Ruh ateşten can sudan beden ise topraktan üretilmiştir.

Tanri ve İnsanin birlesimi mi? Bak bunu hic dusunmemistim Sevgili Marti; gayet guzel dusuncelerin var ve paylastigin icin cok Tesekkur Ediyorum Sana.

Pekala bu yukarda bahsettigin Eril ve Disil Enerjinin birlesimi hakkinda detayli bilgi vermen mumkun mu? Eger forum uzerinde bahsetmek istemiyorsan ozelden paylasirsan sevinirim.

Sevgiler...
הדבר היחיד לשמור על אנשים בחיים הוא אהבה וכבוד

Aimer et être aimé c’est sentir le soleil des deux cotés.

«Ոսկե Տարիքը - Փոթորիկները, չի կարող կանխել մարդիկ սիրում են ծովը.


Ağustos 08, 2008, 09:57:14 öö
Yanıtla #15
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 180
  • Cinsiyet: Bay

Atatürk, 1937’de geometri kitabı yazmıştı

Müsellesin, zaviyetan-ı dahiletan mecmu’ü 180 derece ve müselles-i mütesaviyü’l-adla, zaviyeleri biribirine müsavi müselles demektir.” yerine Üçgenin iç açıları toplamı 180 derecedir ve eşkenar üçgen, açıları birbirine eşit üçgen demektir. dememizi Atatürk’e borçluyuz.

“Müsellesin, zaviyetan-ı dahiletan mecmu’ü 180 derece ve müselles-i mütesaviyü’l-adla, zaviyeleri biribirine müsavi müselles demektir.”

Osmanlıca bilmeyenlerimizin bu cümleyi anlayacağını sanmıyoruz. Bugün kullandığımız Türkçe ile yukardaki cümle şu anlama geliyor: “Üçgenin iç açıları toplamı 180 derecedir ve eşkenar üçgen, açıları birbirine eşit üçgen demektir.”1937 yılından önce öğrenciler metamatiği Osmanlıca terimlerle öğreniyorlardı. Daha doğrusu öğrenmiyorlar, ezberliyorlardı. Ta ki, Atatürk’ün bizzat yazdığı Geometri kitabında yeni matematik terimler geliştirilene kadar.

1937 yılının Kasım ayında yeni bir eğitim ve öğretim yılına girilirken, Mustafa Kemal Atatürk, Türk Dil Kurumu’nun çeşitli bilim dallarına ait Türkçe terimleri saptadığını, bu sayede dilimizin yabancı dillerin etkisinden kurtulma yolunda esaslı adımını attığını ilan eder. Aynı yıl okullarda, eğitim Türkçe terimlerle basılmış olan kitaplarla başlar ve bu olay kültür hayatı için önemli bir adım olur. Atatürk, dilde özleşmeyi olanakların son kertelerine kadar zorlamış, bilim ve düşün dilinin sadeleştirilmesinin ve eğitimin Türkçe yapılmasının gerekliliğini önemle vurgulamıştır.

Atatürk’ün geometri kitabı

Bilimsel terimlerin Türkçeleştirilmesinde karşımıza çıkan ilk adım yine, Atatürk’ün 1936-37 kış aylarında kendisinin yazdığı ve geometri öğretiminde yol gösterici olarak tasarlanan 44 sayfalık bir geometri kitabı. Kitap, 1937’de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yazar adı konmadan yayınlanmış, 1971 yılında da ikinci bir baskısı Türk Dil Kurumu tarafından çıkarılmış. Kitapta yer alan, günümüzde de kullanılmakta olan pek çok terim, Atatürk tarafından türetilmiş. Atatürk’ün türettiği sözcükler ile daha önce kullanılan Osmanlıca sözcükler karşılaştırıldığında yapılan işin önemi ortaya çıkıyor. Tablodan da görülebileceği gibi bugün kullandığımız matematik terimlerinin hemen hemen tamamı Atatürk tarafından türetilmiş, başka bir ifadeyle bu sözcüklerin büyük çoğunluğu tutmuş. Atatürk’ün önerdiklerinden sadece “varsayı, pürüzma, dikey üçgen, dikey açı, tümey açı, imsiy, ökül, yüre” terimleri yerine, bugün sırasıyla “varsayım, prizma, dik üçgen, dik açı, tümler açı, benzerlik, tüm/bütün, küre” terimleri kullanılıyor.

Osmanlıcası Atatürk’ün önerdiği

Bu’ud - boyut

mekan - uzay

satıh - yüzey

kutur - çap

nısf-ı kutur - yarıçap

kavis yay

muhit-i daire - çember mümâs - teğet

zâviye - açı

re’sen mütekabil zâviyeler - ters açılar

zâviyetan’ı mütabâdiletân-ı dâhiletan - iç ters açılar

kaaide - taban

ufkî - yatay

şâkulî - düşey

amûd - dikey

zâviyetân-ı mütevâfıkatân - yöndeş açılar

va’zîyet - konum

mustatîl - dikdörtgen

muhammes - beşgen

müselles-i mütesâviyü’l-adlâ’ - eşkenar üçgen

müselles-i mütesâviyü’ssâkeyn -

ikizkenar üçgen şibh-i

münharif - yamuk

mecmû - toplam

nisbet - oran

tenasüb - orantı

mesâha-i sathiyye - alan

müştak - türev

müsavi - eşit

mahrut - koni

faraziye - varsayı

hat - çizgi

mukavves - eğri

seviye - düzey

dılı - kenar

muvazi - paralel-koşut

menşur - pürüzma

hattı mail - eğik

veter - kiriş

re’s - köşe

zaviyei hadde - dar açı

hattı munassıf - açıortay

muhit - çevre

kaim zaviyeli müselles - dikey üçgen

tamamlıyan zaviye - tümey açı

murabba - kare

mümaselet - imsiy

umumi totale - ökül

küre - yüre


Ağustos 08, 2008, 11:36:10 öö
Yanıtla #16
  • Ziyaretçi

Sn Sevil ne şekilde bir açıklama beklediğini tam olarak bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla yapabildiğim açıklamayı yapıcam.Eski Mısır’da Osiris ve İsis’in çocukları olan Horus ile temsil edilir bu.Yani eril ve dişil enerjinin birleşiminden doğan çocuk olarak Horus temsil etmiştir.Üçgen zaten sembolizmde 3'ün karşılığıdır.Bunu 2+1 olarak düşünürsek.2 sayısı birbirinin zıttı ve tamamlayıcısı olan herşeyi simgeler bunu da eril ve dişil enerji olarak tanımlarız ve 1 sayısı da sembol olarak noktadır ve bazen güneşle özdeşleştirilir ve yaşamın devamını sağlayan güçtür bu da erkek enerji kabul edilebilir ki zaten simgesi Osiris'tir bu şekilde düşündüğümüzde 2+1=3 daha anlamlı olmuştur sanırım.Şu andaki bilgimle yapabileceğim en iyi açıklama bu.


Ağustos 08, 2008, 11:41:47 öö
Yanıtla #17

Sn Sevil ne şekilde bir açıklama beklediğini tam olarak bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla yapabildiğim açıklamayı yapıcam.Eski Mısır’da Osiris ve İsis’in çocukları olan Horus ile temsil edilir bu.Yani eril ve dişil enerjinin birleşiminden doğan çocuk olarak Horus temsil etmiştir.Üçgen zaten sembolizmde 3'ün karşılığıdır.Bunu 2+1 olarak düşünürsek.2 sayısı birbirinin zıttı ve tamamlayıcısı olan herşeyi simgeler bunu da eril ve dişil enerji olarak tanımlarız ve 1 sayısı da sembol olarak noktadır ve bazen güneşle özdeşleştirilir ve yaşamın devamını sağlayan güçtür bu da erkek enerji kabul edilebilir ki zaten simgesi Osiris'tir bu şekilde düşündüğümüzde 2+1=3 daha anlamlı olmuştur sanırım.Şu andaki bilgimle yapabileceğim en iyi açıklama bu.

Tesekkur Ederim, ogrenmek istedigim buydu. Aciklamaniz yeterli geldi :)

הדבר היחיד לשמור על אנשים בחיים הוא אהבה וכבוד

Aimer et être aimé c’est sentir le soleil des deux cotés.

«Ոսկե Տարիքը - Փոթորիկները, չի կարող կանխել մարդիկ սիրում են ծովը.


Ocak 30, 2011, 12:12:53 öö
Yanıtla #18
  • Skoç Riti Masonu
  • Uzman Uye
  • *
  • İleti: 3734
  • Cinsiyet: Bay

üçgenle ilgili güzel bie powerpoint çalışmasını ekte sunuyorum


Şubat 20, 2011, 08:23:21 ös
Yanıtla #19
  • Ziyaretçi

Pisagor ve öklit teoremi hakkında bilgi yazabilecek sevgili arkadaşlarımın yorumlarını  bekliyorum.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
44 Yanıt
27799 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 05, 2014, 03:50:30 ös
Gönderen: ADAM
1 Yanıt
4828 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 31, 2014, 04:18:59 öö
Gönderen: Kajmeran