Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Gül-Haç  (Okunma sayısı 17206 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Nisan 15, 2007, 06:35:55 ös



Bir zamanlar "Görkemli Kardeşlik" diye anılan ve üyeleri de "Görünmezler" olarak adlandırılan Gül+Haç, gerçekten var oldu mu? Yoksa bir söylenceden mi ibaretti?
Politik ve sosyal düzeyde ne gibi etkiler yarattı?
Günümüzde hala gizli bir egemenlik potansiyeli bulunuyor mu?
Gül+Haç ütopyasının gerçek niteliği ve temelleri nedir?

Bu oluşumun çevresinde örülen spekülasyon ağının ne kadar gerçek, ne kadarı düş ürünüdür?

Gül+Haç oluşumunun karanlık ve zorlu tarihini inceleyen bu çalışma, Batı kültür tarihi araştırmacıları için bir kaynak kitap niteliğindedir. Ömer Tecimer uzun yıllardır bu konuda yaptığı araştırmayı kitaplaştırırken akademik nesnellikle kişisel perspektifin keskinliği arasında ender görülen bir sentezi oluşturmayı başarmıştır.

Yazar : Ömer Tecimer , 1952 İstanbul doğumlu. Galatasaray Lisesi'nin ardından İktisadi Ticari İlimler Akademisi'nden mezun oldu. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde master yaptı. "Gül+Haç, Batı Uygarlığının Yeraltı Kaynakları" isimli araştırma kitabı plan b tarafından yayınlandı.


Nisan 15, 2007, 07:08:00 ös
Yanıtla #1
  • Ziyaretçi

gul hac. ama kapakta gulde yok hacta.

mezarlik resimleri falan var... ilginc bir kitaba benziyo okumak lazim.


Nisan 15, 2007, 07:12:00 ös
Yanıtla #2
  • Ziyaretçi

mezarlik dedigime bakmayin iste tabut.

ama tabutta mezara girmiyomu? bir sure sonra mezar olmuyor mu? tabuta mezar denmesinin zaman olcutu nedir acaba?
ne zaman tabuta mezar denebilir? ne zaman mezar bir insani tabutu olabilir? tabutturki mezarin tohumu, mezardirki tabutun yatagi....



Gaza geldim gene... neyse bu kadar yeter.



Nisan 15, 2007, 07:17:21 ös
Yanıtla #3





Bazen Semboller içiçe geçmiş olarak kullanılır , bazende zıtlıkla yada birbirinin yerine...

Tabut sembolü ezoterizm sembollerinde yeniden doğuş ve sirius yıldızı(sabah yıldızı) ile ilişkilendirilmiş.


Nisan 15, 2007, 07:37:22 ös
Yanıtla #4
  • Ziyaretçi

bu semboller nasil ic ice yada birbirinin yerine kulaniliyor anlamadim ben. nerde kullaniliyor.


Nisan 15, 2007, 07:44:59 ös
Yanıtla #5

Vitruvius adamını bilirsin birçok sembolizmayı insan bedeninde birleştirmiştir.



Vitruvius Adamı ünlü ressam Leonardo da Vinci'nin günlüklerinin birinde bulunan, aldığı notların yanında çizdiği bir resimdir. 1492 yılında yapıldığı düşünülmektedir.

Resim iç içe geçmiş bir daire ve bir karenin ortasına çizilmiş, uzuvları açık ve kapalı pozisyonda üst üste geçen bir çıplak erkeği betimler. Bu çizim ve yanındaki notlar sıkça "Oranların Kanunu", ya da daha az sık olarak "İnsanın oranları" olarak anılır. Venedik'te bulunan Gallerie dell' Accademia'da sergilenmektedir.

Leonardo da Vinci'nin Vitruvius Adamı Rönesans döneminde yapılmış örnek bir bilim ve sanat eseri olma özelliği taşır. Leonardo'nun oranlara duyduğu ilgi ve merakın bir kanıtıdır. Bunun yanında resim Leonardo'nun insan ve doğayı birbiri ile ilgilendirme-bütünleştirme çalışması için de bir dönüm noktasıdır. Britannica Ansiklopedisi'ne göre Leonardo "insan vücudunun evrenin işleyişinin bir analojisi olduğunu" düşünüyordu. Bununla birlikte Leonardo'nun maddesel varlığı kare, ruhsal varlığı ise daire ile sembolize ettiği ve insanoğlunun iki yönünü çizimde bu şekilde ifade ettiği sanılmaktadır.



Nisan 17, 2007, 04:16:17 ös
Yanıtla #6
  • Ziyaretçi

Simdi anladim. guzel olmus.Saol. resimde tam yerine oturmus acikcasi.


Nisan 17, 2007, 07:31:21 ös
Yanıtla #7
  • Ziyaretçi

Dan Brown'un Da Vinci Şifresin'de de bu Vitruvius Adamı geçer.
Kitap için sağol. Buarada Necip Hablemitoğlu'nun eserleride oldukça iyidir... :)


Nisan 20, 2007, 01:52:44 ös
Yanıtla #8
  • Ziyaretçi

Davinci o kadar cok yerde, o kadar cok konuda sifreler birakmiski, hala insanlar onu cozuyor... Madem  biliyorsun neden sifreledin, yaz bi kitaba herkes okusun dimi? cok ilginc biriymis...


Mart 17, 2008, 04:08:28 ös
Yanıtla #9

Resim iç içe geçmiş bir daire ve bir karenin ortasına çizilmiş, uzuvları açık ve kapalı pozisyonda üst üste geçen bir çıplak erkeği betimler. Bu çizim ve yanındaki notlar sıkça "Oranların Kanunu", ya da daha az sık olarak "İnsanın oranları" olarak anılır. Venedik'te bulunan Gallerie dell' Accademia'da sergilenmektedir.

Leonardo da Vinci'nin Vitruvius Adamı Rönesans döneminde yapılmış örnek bir bilim ve sanat eseri olma özelliği taşır. Leonardo'nun oranlara duyduğu ilgi ve merakın bir kanıtıdır. Bunun yanında resim Leonardo'nun insan ve doğayı birbiri ile ilgilendirme-bütünleştirme çalışması için de bir dönüm noktasıdır. Britannica Ansiklopedisi'ne göre Leonardo "insan vücudunun evrenin işleyişinin bir analojisi olduğunu" düşünüyordu. Bununla birlikte Leonardo'nun maddesel varlığı kare, ruhsal varlığı ise daire ile sembolize ettiği ve insanoğlunun iki yönünü çizimde bu şekilde ifade ettiği sanılmaktadır.

Davinci'nin Resimlerine Anlamlı Şifreleri sakladığını biliyorum da yalnız bir Dönem bu Tablolar üzerinde yoğun bir araştırmam olmuştu da fakat bu Resmin O'na ait olup olmadığını bilmediğimden maalesef gözümden kaçmış (!)

Bunu incelemek gerektiğine inanıyorum çünkü bana kalırsa her Resminde, her Tablosunda Mühtiş Gizleri açıklayan Önemli Sırları taşıyor.
הדבר היחיד לשמור על אנשים בחיים הוא אהבה וכבוד

Aimer et être aimé c’est sentir le soleil des deux cotés.

«Ոսկե Տարիքը - Փոթորիկները, չի կարող կանխել մարդիկ սիրում են ծովը.