Masonlar.org - Harici Forumu

Masonluk Bilgidir. Bilimdir. Ilimdir. => Felsefe => Dini Felsefe => Konuyu başlatan: Hamlet - Nisan 15, 2007, 07:27:15 ös

Başlık: Kipkirmizi Elma
Gönderen: Hamlet - Nisan 15, 2007, 07:27:15 ös
Ademin o kipkirmizi elmayi koparmasindaki suc kimindir?

Elmayi kopardigi icin Ademin mi?
Kipkirmizi ve cok cekici oldugu icin Elmaninmi?
Onu oraya (Ademin koparacagini bile bile) koydugu icin Tanrinin mi?
Onu gazlayan seytanin mi?
Meyveyi Ademe uzatan agacin mi?

Suc kimin?




Not: Yoksa ademin basinin etini yiyerek, gunah islemesini saglayan havvanin mi :D
Saka tabi
Başlık: Re: Kipkirmizi Elma
Gönderen: Fraternis - Nisan 15, 2007, 07:35:25 ös
Havva 'nın o kadar güzel olmasaydı ikisininde başına bunlar gelmeyecekti :)
Şaka bir yana Pandora hikayesinde Zeus Pandoraya kötülük bela felaket dolu kutuyu bir sebepten verir ''intikam'' bilirki Pandora merakına esir düşüp o kutuyu açıcaktır. Böylece Zeusta Pandora yolu ile kocasından intikamını alacaktır.

İslam konusunda Allah bizi kusurlu yaratmış anlaşılan o ki kadınlara merak zaafını verirken erkeklere kadın zaafı vermiş Şeytana ise kışkırtıcılık görevini bu işin sorumlusu Tanrı çıkıyor. Dünya film seti hayat film biz oyuncular  beden kostüm Yönetmen irade Senaryo Tanrı 'nın roller belli set belli düzen belli... bize mimikler kalmış başka birşey yok...
Başlık: Re: Kipkirmizi Elma
Gönderen: Itzhak - Nisan 15, 2007, 07:40:26 ös
Olaya bu sekilde bakarsak sanırım daha mantıklı olacaktır...Yorumum tum kutsal kıtaplara ve alısılageldık tanrı ınancına goredir....
Burada suc Ademın degıldır cunku o fıtratı(yaradılısı geregı)bir kuldur ve acizdir,meraklıdır.
Suc elmanında degıldır cunku elma cennetın guzellıgını tamamlamak ıcın orada bır aksesuar nıtelıgındedır.
Suc tanrıdada degıldır, o ademe bu meyvenın yasaklı oldugunu bıldırmıstır...
Burada seytanında sucu yoktur cunku o Tanrıyla anlasması geregı tanrıya dedıgı gıbı ''senın acız kullarını yoldan cıkaracagım!'' sozunun geregını yapmıstır..
Agac ıse meyvayı ademe uzatmamıs Ademe meyvayı agactan kopararak Ademe uzatan Havva olmustur...Pekı ama suc kımındır?
Suc tum ınsan ogullarınındır.Cunku bız bu merak zaafıyyetımızı ınsanogulları olarak seytanın elıne koz olarak vermekte ısrarkar davranıslar sergılemekteyız.Cunku ınsanlar merakları oturu bır cok ıcatler ortaya koymusken,Merakları geregı bır cok suclarda ortaya koymuslardır..Bunlara en basıt ornek meragımız geregı yan masada oturanları dınlemeye calısmak ve yıne meragımızdan faydalanan seytanın elıne koz vermektır......Seytan gorevını yapıyor pekı ya ınsanoglu nıcın meragı geregı seytandan uzak durmuyor da ,meragı geregı onun oyunlarına gelebılıor?.....
SAYGILARIMLA
Başlık: Re: Kipkirmizi Elma
Gönderen: Fraternis - Nisan 15, 2007, 07:57:24 ös
Dini açıklamalarda Şeytan Ademle Havvaya elmayı yer iseler ölümsüz olacaklarını söylüyor bu biraz saçma olmuş zaten Cennette ölümsüzler burdan kast Tanrı olabileceklerine inandırdığı şeklinde olabilir.


İnsan üreme yoluyla yarı-yaratıcı konuma gelmiş ancak Tanrı 'ya isyan ve içten içe ihanet olgusu var. Tanrıyı Doğa olarak ele aldığımızda da bu olay açıkça karşımıza çıkıyor kontrolsüz üreme , teknolojinin yan etkileri kendimize ve çevremize verdiğimiz zarar , Dünyaya eşit gelmediğimiz için yapılan savaşlar...
Şeytanı uzakta arama o senin içindeki fısıltı! Tanrı ise damarlarında dolaşan kan kalbindeki ritm hayatın ta kendisi...

Saygılarımla.
Başlık: Re: Kipkirmizi Elma
Gönderen: Hamlet - Nisan 15, 2007, 07:58:12 ös
meyveyi koparan havva mi? ben bunu bilmiyodum. eminmisin bu bilgiden?

cunku eger oyleyse, konu cok degisir.

ayrica yazinda bir celiski oldugunu dusunuyroum. hem diyosun ki, ademin sucu yok, o bir kul ve aciz merak ediyor ve kopariyor. sonrada diyosunki, suc insanlarin. insanlar cok merak ettikleri icin, gunah isliyorlar... ademde bir insandi.

ayrica sunu dusunelim, seytanin iradesi yok. varsada kullanmiyor. BEN CANIM IYILIK YAPMAK ISTIYOR yada NEDEN BEN HEP KOTULUK YAPIYORUM. YETER BE demiyor.

elmaninda iradesi yok. KOPARILMAYACAM BU SEFER, BIRAKIN BENI. DALIMDA KALAYIM. demiyor.

tanrinin iradesi konusunda yorum yapmayacam.
ama neden havva ve ademin iradeleri var? neden onlara yanlis yapma hakki taninmista, diger kimsede bu hak yok? bu hak verilmisse neden bu hakki kullanma hakkimiz yok?
Başlık: Re: Kipkirmizi Elma
Gönderen: Fraternis - Nisan 15, 2007, 08:06:04 ös
Elmayı koparan Havva Şeytan her ikisi ile de konuşur sonra Havva dayanamaz elmayı koparır ancak Ademe de uzatır böylece suçu ortak işlemiş sayılacaklardır. İşin sonunda gözün perdesi açılır ve ''kral çıplak'' senaryonun devamı Havva hamile ilk ''çocuk'' gebelik belli olunca Tanrı onları Dünya ya gönderir...

Şeytan tanımında Cinlerle eş tutulmuş imansız Cinlerin lideri konumunda İnsanın üstünlüğü karşısında Tanrı ya isyan etmiş. Cinlerinde insanlar gibi iradesi var inanan ve inanmayan diye ayrılıyorlar.
Yani İnsan Şeytanlarda var buna göre iyi=kötü denkleminde Şeytana karşılık gelen Tanrı değil İnsandır kötülükle mücadele edecek olan hem kendi içinde nefsi ile hemde dışardaki Şeytani varlıklarla savaşan İnsandır.
Başlık: Re: Kipkirmizi Elma
Gönderen: Itzhak - Nisan 15, 2007, 08:15:20 ös
İsteginiz ve sorularınıza cvb bulmanız acısından bıldıgım kadarıyla yanıtlamak ısterım..
Kutsal kıtaplara gore onlar Cennete yasıyorlardı ve cennette yasamanında bır bedelı vardı.İşte bundan dolayı bir İradeleri vardı ve bu iradelerini korumaları ıstenıyordu.Ve ilk insanlar olarak bizleri temsil etmekteydiler.Ama cennete yılan seklınde gıren seytan(inanıs seklıdır)ılk lokmayı Havvaya yedırmıs ve sonrada Havvada bu elmadan tat aldıgını belırterek merakı sayesınde Ademe yedırtmıstı..Seytan burada Havvaya Tanrının onların olumsuz olmamasını ıstedıgı ıcın bu elmayı yedırtmedıgını soyleyerek ınsanların olumsuzluge olan merakından yerınde faydalanmıs ve ılk ınsanları dolayısıyla tum ınsanları cennetten kovdurmayı basarmıstır..(yahut ınsanların tanrılıga olan ozentısı ve merakından faydalanmıstır.)Sizcede insanlıgın kokenı olan Adem ve Havvanın yolunda degılmıyız?İnsanoglu bugunde olumsuzlugun caresını merak etmıyor mu?Ben fazla kendı yorumumu katmak ıstemıyorum konuya yorum katmam ıcın arastırmam gereklıdır.Sanırsam sorunuzun cvbınıda almıs bulunmaktasınız...
SAYGILARIMLA
Başlık: Re: Kipkirmizi Elma
Gönderen: Hamlet - Nisan 17, 2007, 04:13:42 ös
Cok guzel bir aciklama olmus. bayagi bilgilendim acikcasi saol.

Yani bir yerde, cennetten kovulan insanlar dunyaya gelerek, ceza mi cekiyor yoksa sinavami tabi tutuluyor?

Topraktan yaratildigimiz konusunun bunun la bi baglantisi varmi onuda merak ediyorum acikcasi.

ayrica hem cennette yasayip hemde irademizin test ediliyor olmasi biraz garip degilmi? benim dusundugum cennette hersey var ve hersey serbest, senin icin yapilmis falan...
Başlık: Re: Kipkirmizi Elma
Gönderen: Fraternis - Nisan 21, 2007, 09:32:10 ös
Cennette irade olmayacak deniliyor !
Ben buna anlam veremiyorum burada hiçbir heyacan yaşama git orada ot hayatı sür anlamsız bence bu açıklama eksik kalıyor , iradesiz insanın cehennemde çekeceği acınında anlamı kalmaz suçu işlecen irade teşfik eden akıldır akıl Allah vergisi değil mi?
Başlık: Re: Kipkirmizi Elma
Gönderen: Hamlet - Nisan 22, 2007, 07:23:27 ös
mesele akil degil, aklin icinde kotulukte bulunmasi ve kara rverme mekanizmasi, yani irade. iradenin bize neden verildigi onemli. neden, bir hayvanda yada cicekte irade yokta bizde var? bizim kotuluk yapmamiz istenmis oalbilir mi?

hem irade veriliyor, hem agaca elma konuyor, hem elma kipkirmizi yapiliyor, hemde bunu bize (agactan koparan) Havva uzatiyor... Bu biraz suca tesvik degilmidir?
Başlık: Re: Kipkirmizi Elma
Gönderen: Prenses Isabella - Mayıs 22, 2007, 04:26:10 ös
Yukarda anlatılanlara göre kötülük, bu dünyaya ilk insan aracılığyla gelmiş ve elma olayı da buna bir vesile olmuş, bunun sonucunda ise Havva'nın ilk insanı doğurmasıyla bu dünya doğmuştur, insanoğlunun fiziksel gelişimlerini sırasıyla takip eden dünya, bebeklik_çocukluk_gençlik ve şuanki son dönemini yaşayan yaşlılık dönemlerinden geçmiştir!Nesiller boyu oluşan bu kuşakların, toplumların neslin devamlılığı açısından dır ki kötülük, bulaşıcı hastalık gibi insandan insana geçmiş, insanın duygularını dahil bedenini ve ruhunu etkisi altına almış doğal olarak insanı yöneterek varlığını şimdiye sürdürmüştür!
Bilindiği üzere Kötülüğün egemen olduğu bu dünyada yetki sahibi kişilerce başka insanları hakimiyetleri altına alarak çeşitli yollardan dünyanın her tarafına dağılarak dünyadaki kaosun temel nedeni olmuştur!İnsanoğlunun mücadele vermek zorunda olduğu bir yaşam şansını yakaldığı anda Sınav süresi başlayacaktır, her insanoğlunun kendisine verilen süre içersinde karşısında bulunan kötülük karşısında ne derece insanlığını koruyabilmektir asıl amaç; ölümüne yakın uyandırılarak vaktin geldiğini anladığı an iş işten geçmiş olacaktır ve haliyle kötülüğün esareti olmuş olan insanoğlu Tanrı'yı kaybettiğini anlar!     
Başlık: Re: Kipkirmizi Elma
Gönderen: HAMLET - Mayıs 26, 2007, 09:32:34 öö
biraz daha ortaligi bulandirayim...

bildiginiz gibi bu elma olayi kutsal kitaplarda anlatilmaktadir. ademin cennetin bahcesindeki her meyveyi yiyebilecegini ama sadece bir agactaki meyveleri yememesi gerektigi bu konuda ikaz edildigi ama ademin bu ikazi umursamayarak, gaza gelerek bu agactaki meyveyi yedigi yazar.

AMA!

hicbir kutsal kitapta o meyvenin ne oldugu yazmaz. gidin arastirin. hicbir kutsal kitapta ademin yedigi meyvenin elma oldugu yazmaz.

Peki bu elma nerden geliyor? neden armut degilde elma?

Cunku,

simdi bu CUNKU den sonra guzel bir aciklama yapmam lazim dimi? evet yapiyorum.

Latince de Elma kelimesinin karsiligi MALUM dur. cogul hali ise, MALUS yani elma agaci MALUS olarak gecer...

Peki yine latincede acaba Seytan kelimesinin karsiligi ne?  MALUS

Yani Latincede (ki en eski dillerdendir) Seytan kelimesi ile elma kelimesi ayni anlama gelmektedir.

MALUS

Bu yuzden elma her zaman Seytanin meyvesi ve seytani ifade eden bir sembol olmustur.