+Tevrat’a göre Tanrı, İsraillileri vaat edilmiş topraklara yerleştirdiğini söyler.
-Arkeoloji ve Tevrat dışı kaynaklar, Kenan ülkesinde Mısır firavununa hizmet eden ve savaş için kuvvetlendirilmiş şehir devletler olduğunu gösterir.
Eski Ahit, İsraillilerin Kenan ülkesine dışarıdan savaşarak girdiğini söyler (Yeşu 6: 20, 21). Yeşu’nun ilk aldığı şehir olan Eriha’da (Yesu 6), 1930’lardaki yapılan kazılarda yıkılmış surlar bulundu. Şehrin MÖ 1500’ler civarında yıkıldığı tahmin ediliyor.
Diğer Kenan şehirlerinde yapılan kazılarda da bunların yıkıldığı anlaşıldı. Ai MÖ 2200’de, Eriha MÖ 1500’de, Hazor MÖ 1250’de yıkılmıştı. Şehirlerin yıkılma tarihleri paralel değildi, aralarında bin seneye varan farklar vardı. Ayrıca bu alanlarla yapılan kazılarda Eski Ahit’in iddia ettiği türden bir savaş olmadığı (hiçbir savaş aletine rastlanmaması gibi) anlaşıldı. O halde bu şehirleri kim yıkmıştı?
Hazor’da yapılan kazılarda şehrin daha alçağında yukarıdaki şehre bağlı sıradan halk, hizmetçi ve kölelerin yaşadığı bir şehir bulundu. Hazor’un yıkıldığı tarihlerde aşağıdaki bu şehrin terk edildiği ortaya çıktı. Aşağıdaki şehirde yaşayan köleler isyan etmişti ve yukarıdaki zenginlerin yaşadığı şehir, aşağıdakilerin isyanıyla düşmüştü.
Tıpkı Hazor gibi diğer şehirlerde bu uzun süre içinde (yaklaşık 1000 yıl) çökmüşlerdi.
Günümüzdeki Filistin toprakları olan bölgede Kenan zenginlerinin yaşadığı yer olan tepelerde yapılan kazılarda MÖ 1200 öncesinde 25 yerleşim yeri ve en fazla 5 bin kişilik bir nüfus varken sadece iki yüz yıl sonra ani bir artışla yaklaşık on katına çıkmış, 250 yerleşim yeri ve 45 bin kişilik bir nüfusa çıkmıştır. Böyle bir artışın doğal yollarla olması imkansızdır.
Daha sonra, Merneptah Anıtı ve Tevrat’ın her ikisinin de İsraillilerin yerleştiğini iddia ettiği yerde yeni bir kültür bulundu. Bu yeni kültürün şehirlerinde çok üstün uğraş ve zeka gerektirecek yapılar yoktu, basit ve küçük yerleşim birimleri vardı. Buradaki evler “israelite house” (İsrail tipi ev) olarak adlandırılan türdendi.
Bu kazılarda eski Kenan şehirlerindeki yerleşimden farklı olan tek şey yapılardı. Bunun dışında çömlekler başta olmak üzere gündelik eşyaların (sanatları farklı fakat) şekilleri aynıydı.