Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Eğitim ve Sosyal Değişim  (Okunma sayısı 3777 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Temmuz 31, 2007, 12:24:15 öö
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

“Robotik Kültür” kitabından

Teknolojik buluş ve değişimlerle, sosyal buluş ve değişimler arasında kompleks bir ilişki vardır. Meselâ, televizyonun icad edilmesiyle dünya çapında bir sosyal değişim başlamıştır. Kılık kıyafet, dil, aile, siyaset, sağlık ve din, televizyonun tesir ettiği sahalardan sadece bir kısmıdır ve bütün bunlar cemiyetin talebine karşılık arzda bulunmak mazeretiyle ve eğlence bahanesiyle yapılmaktadır. Eğitimden dikkatle tefrik edilen eğlencenin, eğitimin gerçekleştirdiğinden çok daha büyük sosyal değişimlere yol açması ise, ibretle mütalaa edilmeye değer.

Günümüzde, eğitim hususunda yanlış bir yaygın kanaat mevcuttur. Eğitim ve öğretimdeki temel maksatlar ne türlü ifade edilirse edilsin, neticelere bakıldığında, malesef, asıl gayenin para gözlü insanlar yetiştirmek olduğu ortaya çıkmaktadır. “Öğrenme=kazanma” formülüyle okuma yazma bilen işçi ve memur yetiştirmekle meşgul okullar, global hesaplaşmalar plânlayan bir beyin takımı oluşturacak durumda değildirler. Mekanik ve papağanca talimatlarla vakit kaybettikçe de, mütefekkir ve müceddit namzetlerini terbiye etmeye zaman bulamayacaklardır.

Şu anda çoğu okulda olup biten şeyler, cemiyette olup biten şeylerin çok gerisindedir. Neyse ki, gelecekten zaman makinesiyle getirilmiş gibi, cemiyetin hayat standardını, dünya görüşünü ve idrak seviyesini aşan birtakım eğitim müesseselerinin mevcudiyeti bizleri ümitsizlikten kurtarmaktadır. Bu tür kurumları farklı kılan dinamikleri incelediğimizde ister istemez şu sorular aklımıza geliyor: Dünya çapında başarılar elde etmenin sırrı nedir? Yoksa bizler eğitimdeki hedeflerimizi tekrar belirlemek ve eğitilmiş insan yetiştirmekten neler kasdettiğimizi tekrar düşünmek mi zorundayız?

Evet, bilgiyi istif eden değil, yerinde ve tesirli olarak kullanabilen insanlara ihtiyaç var. Halbuki okullarda bilgilerin nasıl toparlanacağı üzerinde duruluyor, nasıl değerlendirileceği değil. Problem çözme, yorumlama, terkip ve tahlil etme gibi kabiliyetlerin, ekip çalışmaları yoluyla geliştirildiği farklı öğrenim ortamları, geniş ufuklu ve yeniliklere açık eğitimciler tarafından hazırlanmadıkça okulların, istenilen sosyal değişimleri gerçekleştiren, problemleri çözüp ihtimalleri değerlendiren birer irfan santrali haline gelmesi çok zordur. Kısacası, okullar, zaman ve mekanla sınırlanmayan, arzu edilen ferdî ve içtimaî hedeflere en kısa zamanda ulaştıran eğitim müesseseleri ve kültür merkezleri haline getirilmelidir. Zaten bu ideal gerçekleşmiş olsaydı, bizim bildiğimiz okullar şimdiye kadar tarihe karışmış olacaktı. O zaman, bilgileri inhisarları altına almakta mahsur görmeyen uzman ve teknisyenlerin ipoteğindeki hakikat, ilim ve hikmet, kıtlıktan kurtulacak, dileyen herkesin onlara ulaşması da mümkün olacaktı.



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
3 Yanıt
4605 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 10, 2007, 09:46:50 ös
Gönderen: shemuel
16 Yanıt
12005 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 02, 2016, 04:49:36 öö
Gönderen: ayhanbakkal
1 Yanıt
8654 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 06, 2010, 06:10:45 ös
Gönderen: martı
3 Yanıt
8796 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 05, 2011, 10:34:49 ös
Gönderen: Prometheus
27 Yanıt
13965 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 18, 2011, 10:18:24 ös
Gönderen: khanjar
11 Yanıt
7574 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 22, 2012, 09:11:08 ös
Gönderen: NOSAM33
2 Yanıt
6719 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 02, 2012, 12:10:38 öö
Gönderen: Masor1976
4 Yanıt
5176 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 08, 2012, 12:11:26 öö
Gönderen: NOSAM33
3 Yanıt
5151 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 18, 2021, 11:23:55 öö
Gönderen: Behiye1921
6 Yanıt
5682 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 10, 2014, 07:48:06 ös
Gönderen: MysticMind