Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Masonluk bir okul mu ?  (Okunma sayısı 11406 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mart 17, 2015, 11:00:58 öö
Yanıtla #20

Masonluk ile ilgili bir çok Üstad'ın yazdığı kitaplardan okuduğum ve tanıdığım Mason'lardan öğrendiğim kadarıyla, evet Masonluk bir okuldur. Hatta bu başlığı okuduktan sonra, dün akşam Sayın Remzi Sanver'in kitabında ilgili alanları tekrar gözden geçirdim. Muhakkak ki gözden kaçırdığım, anlayamadığım kısımları vardır, ancak Sayın Sanver'de üstüne basa basa Masonluğun bir okul, ahlak okulu olduğunu belirtiyor.

Fakat dün fark ettiğim bir nokta, ahlak tanımı ilgimi çekti. İlk okuduğumda nasıl gözden kaçırdığıma şaşırdım. Bu konuda forum araştırması yapacağım. Eğer yoksa ahlak üzerine bir başlıkta fikirlerinizi öğrenmeyi çok isterim.

Şunu da belirtmek isterim Sayın Ersin Baltalı, sadece bu forumdan ciltlerce kitap çıkacak kadar üzerinde konuşulan, fikir üretilen, tartışılan bir şey (bunu bilerek şey olarak yazdım) için dernek demek biraz vicdansızlık değil mi?

Saygılarımla.
Vazife karşılığı olmayan hak mevcut değildir!
Mustafa Kemal ATATÜRK


Mart 17, 2015, 12:04:11 ös
Yanıtla #21
  • Yeni Katilimci
  • *
  • İleti: 24

Sayın Risus’a katılıyorum;
    Tüm insanlar için okul hayatının bittiği gün hayat okulu başlar ve hiç bitmez. Hayat okulunun sizi eğitme zorunluluğu olmadığı halde, her kusur için   cezayı kendisi keser. Acımasızdır. Masonlukta ise sınıfta kalmak ve sınıfı geçmek yoktur. Bulunduğunuz konum, bulunmaktan memnun olduğunuz konumdur. İsterseniz ve başarırsanız bir üst sınıfa da geçersiniz. Ne var ki mezun olmak da mümkün değildir. Çünkü öğrenileceklerin sonu yoktur. İşin kötüsü, öğrendikçe ne çok şeyi bilmediğiniz ve daha ne kadar öğrenmek zorunda olduğunuzu öğrenmek moral bozucu bile olur. Ama önderlerinizin sevecenliği, toleransı, öğrenme konusundaki taleplerinize verdikleri kardeşçe yaklaşım moral bozukluğunuzu giderir. Adına ne derseniz deyin güzelliklerin yaşandığı b   ir kurumdur masonluk.


Mart 23, 2015, 12:12:04 öö
Yanıtla #22
  • Mason
  • Aktif Uye
  • *
  • İleti: 513
  • Cinsiyet: Bay

Sayfa sayısı az fakat içerik olarak geniş olan ''Masonluk Bir Ahlak Okuludur'' isimli kitabın 1.bölümünden alıntılar ile konuyu daha anlaşılır hale getirmeye çalışacağım.Böylelikle bu benzetmenin doğru olup/olmadığını tartışabiliriz.(Biraz geç ve birebir alıntılar nedeniyle uzun olmasını hoşgörmeniz dileğiyle..)

ÖNSÖZ

...Kitabın birinci bölümünde;simgesel bir öğrenci vardır ve adı (Sezerman)dır.Önce,mesleğindeki ağır işlerine rağmen,okuyup düşünebilen babasından dersler alır.Sonra üç bilim ve felsefe hocasının -ki bunlarda simgesel- yanında çalışır.Bunların adı,Logos(Bilim),Rasyo(Akıl) ve Sajes(Bilgelik)tir.Bu üç bilim ve felsefe adamı masondur ve Sezerman'a; mason olabilmesi için gereken düşünü,ilke,bilgi ve felsefeyi öğretirler.Çünkü masonluğun her aşamasında karşılaşılan bilgileri ve felsefeyi kavrayabilmek için,önceden gerekli bir bilimsel ve filozofik düzeye erişilmiş olmalıdır.Sezerman,bu üç hocanın akademisinde,bilimlere,felsefeler,ahlaksal ilkelere ve erdemlere uygun olarak yetiştirilir.

İkinci bölümde,bu üç hocanın kurdukları ve evrime götürecek olan ahlak ya da evrim okuluna,dostluk-kardeşlik mabedine Sezerman alınır.Burada zamanla ve aşamalarla,eskiden akademide aldığı derslere,bu ahlak ve evrim okulunun ilke ve öğretileri eklenir.Sonunda Sezerman,gerçekten yetkin insan niteliklerine erişir.Bu ikinci bölümde masonluğun,yani ahlak-evrim okulunun düşünsel,bilimsel,filozofik ve ahlaksal ilkeleri ve erdemleri açıklanır..

1.BÖLÜM

Rasyo: Sezerman,oğlum,iyi düşünürsen şu gerçeği görürsün: İnsan topluma özgür olarak gelmez.O,özgürlüğü kısıtlayan birçok engellerin içinde uyanır.Eğer ona olumlu bilim ve akıl yolunda eğitim ve öğretim yapılmazsa,bilinçlenmez,boş inançlara saplanır,özgürlüğünü ve kişiliğini oluşturamaz.İşte ben,Logos ve Sajes ile birlikte bu akademiyi,bu büyük insancıl amaçla kurduk.Dileğimiz,insanlara olanakları oranında,erken özgürlük ve kişilik bilinci sağlamaktır..

Bir insanın özgürlüğe erişebilmesi için,kişilik kazanmış olması gereklidir.Kişilik,iyi tutkuların yoğunluğu ile elde edilebilir.Yani sonsuz istek ve özlemler ruhumuzu kaplamış olmalıdır.Çünkü ihtiras haline gelen istekler,özlemler,doyumsuz olmuş,böyle bir doyuma bağlı küçük istekleri aşmıştır.İşte bundan ötürü,ruhun gücü organizmayı ve toplumu aşarak ihtiras halini aldığı zaman,insan kişilik kazanır,ruhsal özgürlüğüne ulaşır.Görülüyor ki,ruhun özgürlüğü,mistik ve fanatik inançlardaki gibi,istekleri hapsetmek veya öldürmekle değil,onlara olumlu akıl yolunda gelişme sağlamakla elde edilir.Böylece iyi tutkular oluşur,yüksek insancıl konulara yönelir ve insanlık sevgisi halini alır..

Sajes : İhtirasın konusu,kişi,toplum ve insanlığın en mutlu yola sokulmasıdır.İptila'nın konuları ise kumar,içki,uyuşturucu,gayrimeşru server,mevki..Bütün bunlar,birer iptiladır,tutsaklıktır ve insanları,toplumları kötü,acı sonuçlara götürürler..

Logos : Şimdi de sana ruh hakkındaki benimseyişlerimiz anlatacağım:Ruh,beyindeki özel hücrelerin fonksiyonundan oluşur.Duygu,zihin ve irade yaşamlarımızın toplamıdır..

Ruh bir gerçektir,bir realitedir.Onu,eşyayı görür gibi görmemiz gereklidir.Daha önce söylendiği gibi gerçek,insanın,toplumun ve doğanın birliğindendir.Ruh,bu birliği sezen,anlayan ve tamamlayan ögedir.Öyleyse ruhta belirgin bir gerçektir.Ruhu böyle görmek,bilinmezlere ve gizliliğe kapılmamak,her zaman aydınlığa ve açıklığa doğru gitmek demektir.Her şey insanın içindedir ve ruh gibi insanla yaşar,ölür..

Sajes : Sezerman,oğlum,şunu benimsememiz gerek: Artık eşyanın temeli ve değerlerin ekseni,mistik düşünme sistemi ve inançları değil,fakat gittikçe,ahlakı,sanatı,bilim ve tekniği toplayan bilimsel ve ussal düşünme sistemidir..

Ruhun gücü,kişinin ihtirasıyla orantılıdır.Bu güç,ihtiras ile ahlaka dönüşerek ve ahlak,topluma yerleşerek siyasa'ya ulaşacaktır.İhtirası ve insanlık sevgisinin ateşlediği ruhsal güç ile olumlu bilim ve akıl ilkelerini benimseyen ve böylece ahlaksal,toplumsal ve siyasal sonuçlara inebilen insan,gerçek masondur.Büyük amacımız toplumda bu insanı çoğaltmaktır..

Rasyo : Bir ülkü mabedi kurmak için,onun temelleri olan insan ruhlarının sağlamlığına bakmak gerekli oluyor.Ahlak,düşünüler,örgütler,siyasa.. hepsi onun üzerine kurulur,ona dayanır.O yoksa,bunlar da yoktur.O sağlamsa,bunlarda da süreklilik ve sağlamlık vardır.Bence,eşit yasaların kimi ülkelerde mutlu,kimilerinde kötü sonuçlar vermesi de bu yüzdendir.Bundan da anlaşılıyor ki ,toplumlarda ruh,onun eğitimi,iyi tutkularla,ihtirasla dolu olması çok önemli bir sorundur..

Ben sana,ruhun gerçeğine ulaşmak için,bedeninden,uzviyetinden başla,korkusuzluk ve gerçekleştirme bilincini kazan diyorum.Ancak böylece özvarlığına güvenin tam olur,bütünleşir,sevgin ve neş'en yetkinliğe ulaşır.O zaman özvarlığına bakınca,orada olgunlaşmış birşeyler bulursun..

Sajes : Bizim dinlere karşı çok saygılı olduğumuz bir gerçektir.Orada ibadetle ruhu eğitilen insan,dua ile Tanrıya yöneldiğine,birliğe ulaştığına inanç duyar.İbadet,tapım dinin Tanrı'ya açılan kapısıdır.Dikkat edersen,burada yalnız aşkın bulunduğunu görürsün.Oysa yalnız aşka inanmak,ona olumlu,toplumsal ve insancıl bir amaç,bir konu vermemek,gelişememek,ilerleyememek,terakki edememek demektir.

Bence ihtiras bir tohumdur,aşk yeşermiş filizdir.İhtiras topraktır,aşk göğe yükselmektir.İhtiras vücuttur,aşk ruha çıkmaktır.İhtiras gerçektir,aşk gerçeklere doymamaktır.İhtiras vatandan başlamak,vatanda bitmektir,aşk vatandan başlamak ve insanlık evreninde bütünleşmektir.

İhtirasta kalan,birliğe ulaşamaz,vatanı ülkü olarak benimser.Aşka yükselen ise,birliğe ulaşır,vatanı gerçek,insanlığı ülkü olarak benimser.İhtirasla insanlık aşkına yükselebilenler,bütün insanlığı sevmek için bir insanı sevmekten vazgeçebilenlerdir..

Rasyo : Dostluk,özgür insanların arasındaki ruh birliğidir.Kardeşlik,özgürlüğünü içinden duyanlar arasındaki insanlık birliğidir.Ancak onlar birbirlerini anlayacaklar ve birleşeceklerdir.Yalnız onlar arasında eşit ögeleri açıklayan birleşik bir dil olacaktır.Tüze,doğanın,toplumsal yasaların ve ahlakın düzenine uymaktır..

Sezerman : Bir öneride bulunmak istiyorum,düşüncelerinizden çok yararlanıyorum.Bana bir de kendi kendimi geliştirecek bir yöntem öğretirseniz,çok mutlu olacağım.

Sajes : Ruh ağacının gelişmesi için ona dışından yapacağımız aşılar,onun yetkinleşmesi için uygulayacağımız zihinsel ve insancıl eğitim yöntemleri ve telkinler vardır.Dinle Sezerman: Ruhuna temizlik ve asalet vermek için,onu kaba ve kötü ögelerinden arındıracaksın.Ruhun arınması,kendi içinde oluşacak bir işlemdir.Bunun için ruhunda insanlara karşı sevgi duyman gerekir..

Rasyo : Kendine yapacağın ilk telkin,sürekli çalışmadan zevk almaktır.Dinlenme,eğlenme ve çalışma zamanlarını düzene koyacaksın.

Sajes : Bir de durumundan memnun olmayı telkin et.Günlük yaşamından mutluluk duy.İşinden ve yaşamından zevk çıkarmasını bilmek telkini çok önemlidir..

Logos : Olumlu bilim ve akla uygun düşünü ve tasarılarını işleme dönüştür.Kuruntular ve kararsızlıklarla vakit öldürme.Düşün ve muktedir ol.Böyle davranırsan,sende yapmak iradesi gelişecektir..

İnsanı kötü ya da iyi bütün gerçekleriyle tanı.Çünkü insanlık ülküsü,bu insana telkin edilecek,ahlaksal ve siyasal bina bu insanın üzerine kurulacaktır.İnsan tanımak ve dost seçmek kolay gibi görünse de ,en büyük iktidarlardan biridir.

Sajes : Ben de ruhuna sükun ve sabır telkin etmeni isteyeceğim.Acele etme,telaşa düşme,olayların ters sonuçlarından heyecana kapılma.En son söylemen gerekeni en önce söyleme.Olayların etkisiyle doğup kaybolan taşkınlıklardan sakın.Çünkü acelen seni şaşırtabilir ve taşkınlığın seni yanılgıya götürebilir.

Rasyo : Ben de sana ruhunun evriminde çok zor ama çok önemli bulduğum şu telkini yap diyorum; kendini suçlayabilme gücünü sağla.Yanılgıyı önce kendinde ara.Çünkü insan içini temizlemedikçe eksiktir.Bu ona bütün çevreyi eksik görme eğilimi verir.Eğer sen yanılgıyı her zaman kendi dışında ararsan,herşeyde yanılgı bulursan,hiçbir zaman yanılgının kaynağı olan özvarlığına bakmak yeteneğini kendinde bulamazsın.Oysa içine bakmak,eksiğini,yanılgını görmek,kendini suçlayabilmek,mesafe ne kadar büyük olursa olsun,yanılgıyı anladığın yerden geri dönmek,erdemlerin en büyüğüdür..

Sajes : Kendini yetiştirme yolunda ben de bir kaç telkin yapacağım; korkuların ötesine geç.Hiç bir zaman korktuğun ya da umduğun yani yarar-çıkar beklediğin için yapma.Ama yalnız sevdiğin için yap.Evrim yoluna ancak bu ruhsal nitelikle girebilirsin.Gerçek insan,süslü giysilerden,yalancı davranışlardan,kulaktan dolma bilimden güç alma gereksinmesini duymayacak kadar sade ve güçlü olandır.

Eğitici olan önder,yetkinliğe susamış insanı aramaz.Ama istekli,kendi önderini arar,bulur ve ondan ruhundaki ihtirası doyuacak bir konu alarak özvarlığındaki boşluğu doldurmaya çalışır.Önderin bütün gayreti,içine ateş düşen,korkusuzluğu,ihtirası ve insanlık sevgisi tutuşmuş olan istekliyi,olumlu bilim ve akıl yolundan bilgeliğe götürmek,ona irfan vermektir.Ben şimdi seni bir istekli ve kendimi bir önder olarak görüyorum.

Bilgeliğe istekli olan,ahlak sevgisiyle dolmalıdır.Doğaya ve insanlık birliğine bağlanmalı,kötü tutkuların,gizliliklerin,bilinmezlerin zincirinden kurtulmalıdır.Üzerinden bencillik yükünü silkip atmalı,ruhunu özgürlüğe ulaştırmalıdır.Önderin şahsına değil,onun benimsediği insanlık birliğine ve gerçeklere ulaşmaya çalışmalıdır.

Bize göre ahlak,yalnız insan,toplum ve insanlık sevgisi üzerine kurulabilir.Yaptığın doğru ve iyi davranışı,yalnız içinden gelen sevgi ve sevecenlik gücüyle yap.Ancak o zaman ahlaklı ve asil hareket etmiş olursun.İşte bu,insancıl ahlaktır ve bizim akademimizle (Evrim-ahlak) okulumuzun ahlakıdır.

Rasyo : ...Açıklık ihtirasıyla ruhunu temizleyen insan,(insancıl ahlak) evrenine girmiştir.Bu evrende ayrılıklar ve kinler,bir bütün içinde erir.Bu ahlakın hedefleri şunlardır; birlik-yetkinlik-umut-bağışlama-sükun-kararlı olmak-hoşgörmek-sabretmek-adalet...

Sezerman,ruh özgürlüğünü ve ahlak soyluluğunu,insanlık sevgisini,eşitlik ve kardeşlik duygularını,kaba güçlerin eline düşmekten kurtarmaya çalış.Bu nitelikleri kazanmış insanlarla dostluk ve kardeşlik kur.İnsanları gerçek özgür toplum olan bu dostluk ve kardeşlik birliğine yöneltmeye çalış.Çünkü bizi özgürlük ve eşitliğe götüren,bu dostluk ve kardeşlik yolu,mabedi ve ahlaksal evrim okuludur.

Ruhunu eğiterek,ona özgürlük ve güç,ahlakına da soyluluk vererek seni insanlık ülküsüne,insancıl ahlaka ulaştırmak istiyoruz.Ruh hastalıklarına ancak böylece tutulmaz ya da onlardan kurtulursun.

Tembellik,sabırsızlık,ilgisizlik,korkaklık,dedikodu,yalan,kibir,kin.Bu ruhsal hastalıkların tek tedavi yolu,insan ve insanlık sevgisidir,bu sevgi ile insancıl ahlaka erişebilmektir.İnsanlık sevgisinin doğduğu her yerde,düşünüler ve eylemler,bir değer taşır.Bu düzeye erişmiş toplumlarda özgürlük ve insanlık sevgisi,en büyük ve en yüce bir ülküdür...

« Son Düzenleme: Mart 23, 2015, 01:05:05 öö Gönderen: mbulut »
Görmek, varlığın yükselişidir.


Haziran 11, 2024, 10:10:46 ös
Yanıtla #23

Sayfa sayısı az fakat içerik olarak geniş olan ''Masonluk Bir Ahlak Okuludur'' isimli kitabın 1.bölümünden alıntılar ile konuyu daha anlaşılır hale getirmeye çalışacağım.Böylelikle bu benzetmenin doğru olup/olmadığını tartışabiliriz.(Biraz geç ve birebir alıntılar nedeniyle uzun olmasını hoşgörmeniz dileğiyle..)

ÖNSÖZ

...Kitabın birinci bölümünde;simgesel bir öğrenci vardır ve adı (Sezerman)dır.Önce,mesleğindeki ağır işlerine rağmen,okuyup düşünebilen babasından dersler alır.Sonra üç bilim ve felsefe hocasının -ki bunlarda simgesel- yanında çalışır.Bunların adı,Logos(Bilim),Rasyo(Akıl) ve Sajes(Bilgelik)tir.Bu üç bilim ve felsefe adamı masondur ve Sezerman'a; mason olabilmesi için gereken düşünü,ilke,bilgi ve felsefeyi öğretirler.Çünkü masonluğun her aşamasında karşılaşılan bilgileri ve felsefeyi kavrayabilmek için,önceden gerekli bir bilimsel ve filozofik düzeye erişilmiş olmalıdır.Sezerman,bu üç hocanın akademisinde,bilimlere,felsefeler,ahlaksal ilkelere ve erdemlere uygun olarak yetiştirilir.

İkinci bölümde,bu üç hocanın kurdukları ve evrime götürecek olan ahlak ya da evrim okuluna,dostluk-kardeşlik mabedine Sezerman alınır.Burada zamanla ve aşamalarla,eskiden akademide aldığı derslere,bu ahlak ve evrim okulunun ilke ve öğretileri eklenir.Sonunda Sezerman,gerçekten yetkin insan niteliklerine erişir.Bu ikinci bölümde masonluğun,yani ahlak-evrim okulunun düşünsel,bilimsel,filozofik ve ahlaksal ilkeleri ve erdemleri açıklanır..

1.BÖLÜM

Rasyo: Sezerman,oğlum,iyi düşünürsen şu gerçeği görürsün: İnsan topluma özgür olarak gelmez.O,özgürlüğü kısıtlayan birçok engellerin içinde uyanır.Eğer ona olumlu bilim ve akıl yolunda eğitim ve öğretim yapılmazsa,bilinçlenmez,boş inançlara saplanır,özgürlüğünü ve kişiliğini oluşturamaz.İşte ben,Logos ve Sajes ile birlikte bu akademiyi,bu büyük insancıl amaçla kurduk.Dileğimiz,insanlara olanakları oranında,erken özgürlük ve kişilik bilinci sağlamaktır..

Bir insanın özgürlüğe erişebilmesi için,kişilik kazanmış olması gereklidir.Kişilik,iyi tutkuların yoğunluğu ile elde edilebilir.Yani sonsuz istek ve özlemler ruhumuzu kaplamış olmalıdır.Çünkü ihtiras haline gelen istekler,özlemler,doyumsuz olmuş,böyle bir doyuma bağlı küçük istekleri aşmıştır.İşte bundan ötürü,ruhun gücü organizmayı ve toplumu aşarak ihtiras halini aldığı zaman,insan kişilik kazanır,ruhsal özgürlüğüne ulaşır.Görülüyor ki,ruhun özgürlüğü,mistik ve fanatik inançlardaki gibi,istekleri hapsetmek veya öldürmekle değil,onlara olumlu akıl yolunda gelişme sağlamakla elde edilir.Böylece iyi tutkular oluşur,yüksek insancıl konulara yönelir ve insanlık sevgisi halini alır..

Sajes : İhtirasın konusu,kişi,toplum ve insanlığın en mutlu yola sokulmasıdır.İptila'nın konuları ise kumar,içki,uyuşturucu,gayrimeşru server,mevki..Bütün bunlar,birer iptiladır,tutsaklıktır ve insanları,toplumları kötü,acı sonuçlara götürürler..

Logos : Şimdi de sana ruh hakkındaki benimseyişlerimiz anlatacağım:Ruh,beyindeki özel hücrelerin fonksiyonundan oluşur.Duygu,zihin ve irade yaşamlarımızın toplamıdır..

Ruh bir gerçektir,bir realitedir.Onu,eşyayı görür gibi görmemiz gereklidir.Daha önce söylendiği gibi gerçek,insanın,toplumun ve doğanın birliğindendir.Ruh,bu birliği sezen,anlayan ve tamamlayan ögedir.Öyleyse ruhta belirgin bir gerçektir.Ruhu böyle görmek,bilinmezlere ve gizliliğe kapılmamak,her zaman aydınlığa ve açıklığa doğru gitmek demektir.Her şey insanın içindedir ve ruh gibi insanla yaşar,ölür..

Sajes : Sezerman,oğlum,şunu benimsememiz gerek: Artık eşyanın temeli ve değerlerin ekseni,mistik düşünme sistemi ve inançları değil,fakat gittikçe,ahlakı,sanatı,bilim ve tekniği toplayan bilimsel ve ussal düşünme sistemidir..

Ruhun gücü,kişinin ihtirasıyla orantılıdır.Bu güç,ihtiras ile ahlaka dönüşerek ve ahlak,topluma yerleşerek siyasa'ya ulaşacaktır.İhtirası ve insanlık sevgisinin ateşlediği ruhsal güç ile olumlu bilim ve akıl ilkelerini benimseyen ve böylece ahlaksal,toplumsal ve siyasal sonuçlara inebilen insan,gerçek masondur.Büyük amacımız toplumda bu insanı çoğaltmaktır..

Rasyo : Bir ülkü mabedi kurmak için,onun temelleri olan insan ruhlarının sağlamlığına bakmak gerekli oluyor.Ahlak,düşünüler,örgütler,siyasa.. hepsi onun üzerine kurulur,ona dayanır.O yoksa,bunlar da yoktur.O sağlamsa,bunlarda da süreklilik ve sağlamlık vardır.Bence,eşit yasaların kimi ülkelerde mutlu,kimilerinde kötü sonuçlar vermesi de bu yüzdendir.Bundan da anlaşılıyor ki ,toplumlarda ruh,onun eğitimi,iyi tutkularla,ihtirasla dolu olması çok önemli bir sorundur..

Ben sana,ruhun gerçeğine ulaşmak için,bedeninden,uzviyetinden başla,korkusuzluk ve gerçekleştirme bilincini kazan diyorum.Ancak böylece özvarlığına güvenin tam olur,bütünleşir,sevgin ve neş'en yetkinliğe ulaşır.O zaman özvarlığına bakınca,orada olgunlaşmış birşeyler bulursun..

Sajes : Bizim dinlere karşı çok saygılı olduğumuz bir gerçektir.Orada ibadetle ruhu eğitilen insan,dua ile Tanrıya yöneldiğine,birliğe ulaştığına inanç duyar.İbadet,tapım dinin Tanrı'ya açılan kapısıdır.Dikkat edersen,burada yalnız aşkın bulunduğunu görürsün.Oysa yalnız aşka inanmak,ona olumlu,toplumsal ve insancıl bir amaç,bir konu vermemek,gelişememek,ilerleyememek,terakki edememek demektir.

Bence ihtiras bir tohumdur,aşk yeşermiş filizdir.İhtiras topraktır,aşk göğe yükselmektir.İhtiras vücuttur,aşk ruha çıkmaktır.İhtiras gerçektir,aşk gerçeklere doymamaktır.İhtiras vatandan başlamak,vatanda bitmektir,aşk vatandan başlamak ve insanlık evreninde bütünleşmektir.

İhtirasta kalan,birliğe ulaşamaz,vatanı ülkü olarak benimser.Aşka yükselen ise,birliğe ulaşır,vatanı gerçek,insanlığı ülkü olarak benimser.İhtirasla insanlık aşkına yükselebilenler,bütün insanlığı sevmek için bir insanı sevmekten vazgeçebilenlerdir..

Rasyo : Dostluk,özgür insanların arasındaki ruh birliğidir.Kardeşlik,özgürlüğünü içinden duyanlar arasındaki insanlık birliğidir.Ancak onlar birbirlerini anlayacaklar ve birleşeceklerdir.Yalnız onlar arasında eşit ögeleri açıklayan birleşik bir dil olacaktır.Tüze,doğanın,toplumsal yasaların ve ahlakın düzenine uymaktır..

Sezerman : Bir öneride bulunmak istiyorum,düşüncelerinizden çok yararlanıyorum.Bana bir de kendi kendimi geliştirecek bir yöntem öğretirseniz,çok mutlu olacağım.

Sajes : Ruh ağacının gelişmesi için ona dışından yapacağımız aşılar,onun yetkinleşmesi için uygulayacağımız zihinsel ve insancıl eğitim yöntemleri ve telkinler vardır.Dinle Sezerman: Ruhuna temizlik ve asalet vermek için,onu kaba ve kötü ögelerinden arındıracaksın.Ruhun arınması,kendi içinde oluşacak bir işlemdir.Bunun için ruhunda insanlara karşı sevgi duyman gerekir..

Rasyo : Kendine yapacağın ilk telkin,sürekli çalışmadan zevk almaktır.Dinlenme,eğlenme ve çalışma zamanlarını düzene koyacaksın.

Sajes : Bir de durumundan memnun olmayı telkin et.Günlük yaşamından mutluluk duy.İşinden ve yaşamından zevk çıkarmasını bilmek telkini çok önemlidir..

Logos : Olumlu bilim ve akla uygun düşünü ve tasarılarını işleme dönüştür.Kuruntular ve kararsızlıklarla vakit öldürme.Düşün ve muktedir ol.Böyle davranırsan,sende yapmak iradesi gelişecektir..

İnsanı kötü ya da iyi bütün gerçekleriyle tanı.Çünkü insanlık ülküsü,bu insana telkin edilecek,ahlaksal ve siyasal bina bu insanın üzerine kurulacaktır.İnsan tanımak ve dost seçmek kolay gibi görünse de ,en büyük iktidarlardan biridir.

Sajes : Ben de ruhuna sükun ve sabır telkin etmeni isteyeceğim.Acele etme,telaşa düşme,olayların ters sonuçlarından heyecana kapılma.En son söylemen gerekeni en önce söyleme.Olayların etkisiyle doğup kaybolan taşkınlıklardan sakın.Çünkü acelen seni şaşırtabilir ve taşkınlığın seni yanılgıya götürebilir.

Rasyo : Ben de sana ruhunun evriminde çok zor ama çok önemli bulduğum şu telkini yap diyorum; kendini suçlayabilme gücünü sağla.Yanılgıyı önce kendinde ara.Çünkü insan içini temizlemedikçe eksiktir.Bu ona bütün çevreyi eksik görme eğilimi verir.Eğer sen yanılgıyı her zaman kendi dışında ararsan,herşeyde yanılgı bulursan,hiçbir zaman yanılgının kaynağı olan özvarlığına bakmak yeteneğini kendinde bulamazsın.Oysa içine bakmak,eksiğini,yanılgını görmek,kendini suçlayabilmek,mesafe ne kadar büyük olursa olsun,yanılgıyı anladığın yerden geri dönmek,erdemlerin en büyüğüdür..

Sajes : Kendini yetiştirme yolunda ben de bir kaç telkin yapacağım; korkuların ötesine geç.Hiç bir zaman korktuğun ya da umduğun yani yarar-çıkar beklediğin için yapma.Ama yalnız sevdiğin için yap.Evrim yoluna ancak bu ruhsal nitelikle girebilirsin.Gerçek insan,süslü giysilerden,yalancı davranışlardan,kulaktan dolma bilimden güç alma gereksinmesini duymayacak kadar sade ve güçlü olandır.

Eğitici olan önder,yetkinliğe susamış insanı aramaz.Ama istekli,kendi önderini arar,bulur ve ondan ruhundaki ihtirası doyuacak bir konu alarak özvarlığındaki boşluğu doldurmaya çalışır.Önderin bütün gayreti,içine ateş düşen,korkusuzluğu,ihtirası ve insanlık sevgisi tutuşmuş olan istekliyi,olumlu bilim ve akıl yolundan bilgeliğe götürmek,ona irfan vermektir.Ben şimdi seni bir istekli ve kendimi bir önder olarak görüyorum.

Bilgeliğe istekli olan,ahlak sevgisiyle dolmalıdır.Doğaya ve insanlık birliğine bağlanmalı,kötü tutkuların,gizliliklerin,bilinmezlerin zincirinden kurtulmalıdır.Üzerinden bencillik yükünü silkip atmalı,ruhunu özgürlüğe ulaştırmalıdır.Önderin şahsına değil,onun benimsediği insanlık birliğine ve gerçeklere ulaşmaya çalışmalıdır.

Bize göre ahlak,yalnız insan,toplum ve insanlık sevgisi üzerine kurulabilir.Yaptığın doğru ve iyi davranışı,yalnız içinden gelen sevgi ve sevecenlik gücüyle yap.Ancak o zaman ahlaklı ve asil hareket etmiş olursun.İşte bu,insancıl ahlaktır ve bizim akademimizle (Evrim-ahlak) okulumuzun ahlakıdır.

Rasyo : ...Açıklık ihtirasıyla ruhunu temizleyen insan,(insancıl ahlak) evrenine girmiştir.Bu evrende ayrılıklar ve kinler,bir bütün içinde erir.Bu ahlakın hedefleri şunlardır; birlik-yetkinlik-umut-bağışlama-sükun-kararlı olmak-hoşgörmek-sabretmek-adalet...

Sezerman,ruh özgürlüğünü ve ahlak soyluluğunu,insanlık sevgisini,eşitlik ve kardeşlik duygularını,kaba güçlerin eline düşmekten kurtarmaya çalış.Bu nitelikleri kazanmış insanlarla dostluk ve kardeşlik kur.İnsanları gerçek özgür toplum olan bu dostluk ve kardeşlik birliğine yöneltmeye çalış.Çünkü bizi özgürlük ve eşitliğe götüren,bu dostluk ve kardeşlik yolu,mabedi ve ahlaksal evrim okuludur.

Ruhunu eğiterek,ona özgürlük ve güç,ahlakına da soyluluk vererek seni insanlık ülküsüne,insancıl ahlaka ulaştırmak istiyoruz.Ruh hastalıklarına ancak böylece tutulmaz ya da onlardan kurtulursun.

Tembellik,sabırsızlık,ilgisizlik,korkaklık,dedikodu,yalan,kibir,kin.Bu ruhsal hastalıkların tek tedavi yolu,insan ve insanlık sevgisidir,bu sevgi ile insancıl ahlaka erişebilmektir.İnsanlık sevgisinin doğduğu her yerde,düşünüler ve eylemler,bir değer taşır.Bu düzeye erişmiş toplumlarda özgürlük ve insanlık sevgisi,en büyük ve en yüce bir ülküdür...

Ara ara ve tekrar tekrar okunarak içselleştirilmesi gereken çok değerli bir yazı, paylaşım olmuş.

Masonluk bana göre insanları güzel ahlâka iten, toplumlarda güzel ahlâkın galip gelmesi için çalışan ezoterik bir okuldur.

Fiat Lux


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
8 Yanıt
20400 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 17, 2016, 06:51:04 ös
Gönderen: Tesla
1 Yanıt
10514 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 27, 2008, 02:54:49 ös
Gönderen: Isis
MASONLUK VE GUL

Başlatan bilmeliyimgalilei Evrensel Masonluk

2 Yanıt
10102 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 15, 2008, 01:22:06 ös
Gönderen: bilmeliyimgalilei
1 Yanıt
4699 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 03, 2008, 08:01:48 ös
Gönderen: amurdad
29 Yanıt
30094 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 16, 2011, 04:18:47 öö
Gönderen: Waldow
9 Yanıt
11579 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 29, 2014, 05:05:54 öö
Gönderen: ruzber
3 Yanıt
12519 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 20, 2011, 09:51:07 ös
Gönderen: Cin Ruhi
25 Yanıt
24790 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 20, 2012, 09:52:24 öö
Gönderen: peacewings
36 Yanıt
18630 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 15, 2012, 11:37:58 öö
Gönderen: ceycet
0 Yanıt
5406 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 08, 2014, 11:41:28 öö
Gönderen: KEMAL