Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Alevilik,4 kapi 40 makam ve masonluk 33 derece arasindaki ortak noktalar?  (Okunma sayısı 20919 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ocak 23, 2019, 01:14:54 öö
Yanıtla #20
  • Mason
  • Orta Dereceli Uye
  • *
  • İleti: 85
  • Cinsiyet: Bay

Öncelikle mantıklı ve makul örnekler ve açıklamalarla bu konuya ışık tuttuğunuz için kendi adıma teşekkür ederim. Bu konu ile ilgili yorum katmak isterim. Mevlana'nın yedi öğüdünden yola çıkacak olursak;  cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol. Şefkat ve merhamette güneş gibi ol. Başkalarının kusurları örtmede gece gibi ol. Hiddet ve asabiyettr ölü gibi ol. Tevazu ve alçak gönüllükte toprak gibi ol. Hoşgörülü olmada deniz gibi ol ya olduğun gibi görün ya da göründüğünü gibi ol. Evet şimdi Mevlana'nın burada vermiş olduğu öğütlerde ki anahtar kelimelere bakarsak, yardım akarsu şefkat güneş tevazu alcak gonulu olma Hiddet asabiyet toprak, hoşgörü deniz. Burada dikkat çekmesi gereken husus Mevlana'nın, insan davranışları ve huylarını doğayla senkronize eder derecède benzetmesidir. Bahsedilen öğütlere uyan ve taşıyan kisiler, üst insan olarak adlandırdığımız kişilerdir.  Bahsedilen özellikler genellikle her Mason da olan özelliklerdir diye düşünüyorum. 

İnsan, doğasına geldiği özellikleri taşırsa insandır. (Olduğun gibi görün )

Aydınlıkta herkes görür mesele karanlıkta da aydınlığı görüp, Aydınlıktan ayrılmamaktır. (Değişme asla)

İnsan doğasında değişen özelliklerini geri kazanırsa insandır. (Göründüğün gibi ol)

Saygılarımla...

ayilmaz92

Mevlana'nın 7 ögüdü: öyle ol ,böyle ol...ya olduğun gibi görün ya da göründüğünü gibi ol.
Böyle çelişki görmedim.

Sn. Tık-Tik-Tak’ın “Böyle çelişki görmedim” sözüne düşüncelerimi aktarmak isterim.

Evet içinde çelişkiler barındırıyor olabilir. Fakat söylemleri lafzi anlamlarla yorumlarsak bu sonucu elde ederiz. Sözlerin daha derin anlamları olabilir. İzninizle bir hikaye paylaşmak isterim.

Bir adam kötü yoldan para kazanıp bununla kendisine bir inek alır. Bir süre sonra yaptıklarından pişman olur ve hiç olmazsa iyi bir şey yapmış olmak için bunu Hacı Bektâş-i Veli'nin dergahına kurban olarak bağışlamak ister. Çünkü dergah aşevidir aynı zamanda.

Durumu Hacı Bektâş-i Veli ‘ye anlatır ve Hacı Bektâş-i Veli “helal değildir” diye bu kurbanı geri çevirir. Bunun üzerine adam Mevlevi dergahına gider ve aynı durumu Mevlâna'ya anlatır, Mevlâna ise bu hediyeyi kabul eder.

Adam aynı şekilde Hacı Bektâş-i Veli ‘ye de gittiğini fakat onun bunu kabul etmemiş olduğunu söyler ve Mevlâna'ya bunun sebebini sorar.

Mevlâna şöyle der:

- Biz bir karga isek Hacı Bektâş-i Veli bir şahin gibidir. Öyle her leşe konmaz. O yüzden senin bu hediyeni biz kabul ederiz ama o kabul etmeyebilir.

Adam üşenmez kalkar Hacı Bektâş-i Veli dergahı’na gider ve Hacı Bektâş-i Veli'ye, Mevlâna’nın kurbanı kabul ettiğini söyleyip bunun sebebini bir de Hacı Bektâş-i Veli'ye sorar.

Hacı Bektâş-i Veli de şöyle der:

- Bizim gönlümüz bir su birikintisi ise Mevlâna’nın gönlü okyanus gibidir. Bu yüzden, bir çamurlu damlayla bizim gönlümüz kirlenebilir ama onun engin gönlü kirlenmez.

 
Sevgilerimle
« Son Düzenleme: Ocak 23, 2019, 01:17:16 öö Gönderen: Mars »


Ocak 23, 2019, 05:29:27 ös
Yanıtla #21
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 150
  • Cinsiyet: Bayan

Dört Kapı Kırk Makam

Dört Kapı Kırk Makam öğretisi özünde; kişinin derece derece ahlaklanarak, iç temizliğine kavuşması, yükselip yücelmesi ve olgunluğa ulaşıp kamil bir insan  olarak topluma hizmeti amaçlayan bir inanç/düşüncedir.

Dört kapının dördünün’de kendine özgü kuralları bulunmakta. Dört kapının’da kaynağı birdir; dört kapı dört Alem’e denk düşer. Kırk makamın onu şeriat; onu tarikat; onu marifet ve onu hakikat’dir. Yol ehli dört kapıya bağlı kırk makamdan geçerek Hakk’a ulaşır; bu sırada şeriat gemisene biner; tarikat denizi’ne açılır; marifet dalgıcı olur ve hakikat inci’sini bulur.

Bu nedenle tarikat yolcusu inançta düşüncede amacına ulaşabilmek için şeriatın koşullarını yerine getirmek; tarikatın içinde olmak; marifetten ayrılmamak ve sürekli hakikati arar olmak durumundadır. Alevilik-Bektaşilikte çok önemli olan Kamil İnsan ve Tanrı’nın insanda görünmesi düşünceleri, temelde yine ahlak’ı ifade eder. İnsanın; Tanrı’yı, Tanrı katından seyredebilir hale gelmesi, tanrısallaşması, belirli bir ahlaksal olgunluğa ulaşıp, erdem sahibi olması anlamındadır. Amaç Kamil İnsan olmaktır.
Alevi gelenek ve göreneklerini; yani Alevi şeriatını incelediğimizde temelinde tasavvuf ve bilgelik yattığını görürüz. Cem erkânı, Musahiplik, tevella teberra, Semah, ocakların ulularının ziyareti, Muharrem matemi, lokma dağıtmak gibi ilke ve unsurlar bunun açık örnekleridir.

İnsanlıktır alevilik..Sevgidir alevilik..Ahlaktır alevilik..Vicdandır alevilik..Adalettir alevilik.. Candır canandır alevilik..



kaynak: http://alevi-koeln.de/doert-kapi-kirk-makam-oegretisi/


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
30 Yanıt
16533 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 11, 2016, 02:06:55 ös
Gönderen: triangulum
7 Yanıt
7022 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 08, 2011, 08:48:25 ös
Gönderen: Hacamat
Alevilik ve Ezoterizm

Başlatan semih_tatar « 1 2 3 4 5 » Ezoterizm

40 Yanıt
51273 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 21, 2016, 03:08:50 ös
Gönderen: Zennn
16 Yanıt
20791 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 13, 2012, 08:37:06 öö
Gönderen: ceycet
17 Yanıt
16671 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 01, 2010, 01:06:28 öö
Gönderen: Cornelius
15 Yanıt
23298 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 24, 2012, 03:24:02 öö
Gönderen: Sifir
16 Yanıt
10224 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 16, 2013, 02:39:50 ös
Gönderen: GOASISG
0 Yanıt
4178 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 26, 2014, 04:43:59 öö
Gönderen: MysticMind
0 Yanıt
3659 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 08, 2014, 03:36:39 ös
Gönderen: MysticMind
0 Yanıt
2920 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 20, 2015, 04:32:02 ös
Gönderen: İNSAN