Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: İç Pazarı Korumadan Yerli Otomobil Olur mu?  (Okunma sayısı 3162 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mart 23, 2013, 12:29:29 öö
  • Ziyaretçi

"Güney Kore dünyanın en büyük 5'inci otomobil üreticisi ve 6'ncı en büyük otomobil ihracatçısıdır. Çok değil henüz 1980'lerin başlarında Güney Kore dünyanın 30'uncu en büyük otomobil ihracatçısıyken Türkiye de hemen arkasında, 31'inci sırada gelmekteydi. 30 yıl içinde Güney Kore listede sırayı 28'inci, 10'uncu ve 2000'lerin başında 6'ncı en büyük üretici olarak hızla tırmanıp yerini sağlamlaştırırken Türkiye 2011 yılına kadar geçen sürede ancak 30'uncu sıradan 18'inciliğe yükselebilmiştir..."

Değerlendirme Notu / İrem Kızılca



Bu konuyla ilgili başka bir haber daha(biraz eski kalıyor ama) :
http://www.posta.com.tr/siyaset/YazarHaberDetay/Karsan-taksi-ihalesini-neden-kaybetti-.htm?ArticleID=71693

Bu yazıyı paylaşarak size sormak istiyorum.Ülke olarak otomotiv sektöründe bizi temsil edebilecek bir ''marka'' neden oluşturamıyoruz?

Haberde de belirtildiği Karsan’ın taksi prototipi, Amerika’da yapılan anketlerde --en heyecan verici model-- seçilmişti.
Karsan için Nissan ve Ford gibi markalarla yarışabilmek gerçekten işlerin iyiye gittiğini gösterir.Genel kanıda insanların yabancı olmadığı marka değeri olan ürünlere yöneldiğinden dolayı Karsan' ın bu işi alamamasıydı.İleride böyle güvenilir bir marka değeri yaratabileceğimizi düşünüyor musunuz ?

Saygılarımla.
« Son Düzenleme: Mart 23, 2013, 12:39:12 öö Gönderen: ockhams »


Mart 23, 2013, 09:47:10 öö
Yanıtla #1
  • Seyirci
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 4031
  • Cinsiyet: Bay

Tekeliyet ten ötürü oluşturamıyoruz.

Adamın bir bir dönem çıktı yerli otomobil yapacam dediğinde herşeyini kaybetti,bir diğer adam halis toprakta yerli kalorifer peteği üretecekti devletten alacağı kredinin 2 yıl vehbi koç tarafından engellendiğini öğrendi.
Tekeliyet türkiyede en önemli arz maddelerinin hemen hemen tamamı bu 2 ailenin ve bu ailelerin karmaşık ortaklık yapılarının elindedir o yüzden bu ilişkileri ile yerli yapıma heleki onların tekeliyet sahasında ise asla izin vermezler.

Bu ülkeyi çok seven sanayiciler olsalardı zaten bugüne kadar yerli otomıobil teşebbüsünde bulunurlardı.
Bunlardaki sistem dış ortaklı yatırımcılarla girdikleri distrübitörlük antlaşmalarından kaynaklanan öncelik marka yada gücü kullanıp tekeliyet sağlamak.

Bir ülke nasıl gelişir %100 kendi malını üretirse ve bu ürünleri dış piyasada pay sahibi yaparsa gelişir.
O zaman bu 2 aile bu ülkenin önündeki ve gelişimindeki en büyük engelmidir?
Valla ben cevaplamayayım sonuç ve bakış açısı olaylar belli.
ÖZGÜRLÜK BİLE SAHİP OLMAK İÇİN SINIRLANDIRILMALIDIR.

EDMUND BURKE

Hayat Bizi Resmen Dört İşlemle Sınar. Gerçeklerle Çarpar, Ayrılıklarla Böler, İnsanlıktan Çıkarır ve Sonunda Topla Kendini Der.  leo


Mart 23, 2013, 11:56:35 öö
Yanıtla #2
  • Forum ve Uye Yoneticisi
  • Aktif Uye
  • *****
  • İleti: 860
  • Cinsiyet: Bay

Olur bal gibi de olur hatta en iyiside olur.En sonda söyeleciğimizi en başta söledik bakalım şimdi, başka söleyecek birşey kaldı mı ?

1.Soru Türkiye eğer yerli otomobil üretse idi ne olurdu ?

Sanayisi  büğünküne oranla daha hızlı gelişir.Bu işle büyük kar olduğunu düşünen diğer piyasa oyuncuları da bu tür bir yatırım yapma kararı alabilirdi.

İşsizlik oranı en az %3 düşerdi.

Araç teknolojileri ve tasarımı konusun da söz sahibi olur bu alan da daha çok kişi yetişmesine yardımcı olurdu.

Cari  açık dinamikleri bu kadar artmaz daha sağlam bir ekonomi yapısına kavuşur o ülkeye bu ülkeye İMF'ye kuçak açmaz dı.

İyi bir araba markası ile sağlam bir reklam yapmış olur.Ülkenin tanınırlığı bilinirliği artar.Buna bağlı olarak da turizm gelirlerinde azda olsa bir gelişme olabilirdi.




Karsan ve TOFAŞ ve Temsa gibi montaj sanayi bunların bir kısmını başarmış ama yerli otomobil olma ünvanını bir türlü kazanamamış ve yaptıkları çalışmalarda

diğer bilinir markalar değerlerini, korumak için kalite ve müşteri memnuniyeti prensibinden, vazgeçmedikleri için, hep ön planda kalmış ve piyasa değerlerini ön

planda tutmuşlardır.Diğer markalar(montaj sanayi markaları) çalışanları dahil kendilerini bir marka olarak görmediğini için (dolaylı marka) bir şekilde hep geride kalmışlardır.

Risk almadık. Bir kalite yaratacağımıza inanmadık.En iyi bildiğimiz iş inanç ve inanmak olmasına rağmen, bir otomobil markası üreteceğimize inanmadık.

Avrupa, amerikalaların Türkler için bence en doğru sözü:'' Türkler burnun ötesine bakmıyor yada göremiyor ''.

 

Araba konusunda da burnumuzun ötesine bakmadığımız için geride kaldık.

2. soru: İç pazarı korumaya engel mi , yok sa iç  ve dış dinamiklerin artmasına canlandırmada tamamlayıcı, bir hatta arttırıcı bir öğe mi olurdu ?


Saygılarımla
2050 de Türkiye çöl olacak ! Ağaç dikin, ağaç diktirin....
Sayğıdeğer üyeler, forumla ilgili her türlü soru ve sorun için lütfen tarafıma başvurunuz.


Mart 23, 2013, 12:32:18 ös
Yanıtla #3
  • Ziyaretçi



Bu ülkeyi çok seven sanayiciler olsalardı zaten bugüne kadar yerli otomıobil teşebbüsünde bulunurlardı.

O zaman bu 2 aile bu ülkenin önündeki ve gelişimindeki en büyük engelmidir?


Sayın Karahan yazınızda en önemli noktalara parmak bastınız.Sayın Arais'in de söylediği gibi gerçekten istense çok iyi yapılabilirdi bunun bize sağlayacağı avantajlar güpegündüz ortada.Olaya sadece otomotiv sektöründe bir marka değeri yaratmak olarak bakmamalı bunun yanında birçok getirisi olacaktı ülke açısından.Benim de şahsi düşüncem Sayın Karahan'ın fikirleriyle örtüşüyor.Tekelcilik faaliyetinin ve belirli kişilerin,ailelerin,kurumların birbirleriyle olan dertleri yada aralarındaki her neyse bizim ülke olarak canımızı yaktığı belli gibi.Kanayan bir yaramız olarak görebiliriz bunu.Yani önümüzdeki en güzel örnek Güney Kore.Bugüne kadar hiçbir sanayici bunu göremedi mi ? Yoksa görmeleri mi istenmedi ?

Başka bir görüşte şuan Güney Kore'nin ilk zamanlarında olduğumuzu söylemekte ve 2040-2050'lı yıllarda bu sektörde bir marka değeri yaratabileceğimiz yönünde.Ama ben bu söylemleri pek samimi bulmuyorum


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
5 Yanıt
6421 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 25, 2007, 10:06:53 öö
Gönderen: Hamlet
3 Yanıt
9443 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 19, 2017, 09:01:22 ös
Gönderen: malang
6 Yanıt
3300 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 18, 2007, 08:19:19 ös
Gönderen: tuana
0 Yanıt
2245 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 07, 2008, 10:20:27 ös
Gönderen: LuckyEye2
2 Yanıt
4124 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 20, 2008, 11:36:26 ös
Gönderen: poyraz06
29 Yanıt
17914 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 01, 2010, 09:06:19 ös
Gönderen: genau
8 Yanıt
6334 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 27, 2010, 06:50:36 ös
Gönderen: maka
2 Yanıt
2141 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 03, 2011, 09:22:30 ös
Gönderen: Prometheus
5 Yanıt
9147 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 27, 2012, 06:50:55 ös
Gönderen: gnothi
2 Yanıt
2480 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 27, 2012, 02:20:58 öö
Gönderen: NOSAM33