Burak Eldem'in fraternis isimli kitabından alıntı.
GEOMETRİ DEĞİL ANA TANRIÇA
Eldem 'kayıp kitapların' peşindeyken şaşırtıcı bir gerçeğe daha ulaşmış: 'Verilerin çoğu, yazının bulunmadığı zamanda, anadan kıza aktarma şeklinde tarih ve gelişmelerin kaydını tutma geleneğine işaret ediyor. Yazı bulununca yazıya aktarılıp, tapınaklarda saklanmış. Bugün Masonlara kadar ulaşan bu geleneğin kökeninde Ana Tanrıça var. Bir 'erkekler kulübü' olarak bilinen örgütün uzak geçmişteki kökenlerinde, şu efsanevi Hiram Abif ya da Eski Mısır'ın yapı ustaları falan değil, koruduğu 'gizli bilgi'den yararlanarak uygarlığın yanlış gidişini değiştirmek isteyen Ana Tanrıça rahibesi 'kadın bilgeler' var. Masonlukta 'G' kutsal simgedir. Bunun geometrinin 'g'si olduğu söylenir. Ama değil. Oradaki 'G' harfi Ana Tanrıça'nın adı olan 'Gea'nın 'G'sidir.'
Mason mahfili.org'da bulunan sözlükte;
G Harfi
Latin alfabesinin yedinci harfi.
Bu harf, Masonluğun en önemli ve en değerli simgelerinden biridir.
G harfi, bir simge olarak hayli farklı şekillerde anlamlandırılıp yorumlanmıştır. Tek başına kullanılışına pek rastlanmaz. Bu harf genellikle diğer simge ve simgesel düzenlemelerin ortasında yer alır, onlaünla bir "bileşik simge" oluşturur. En sık uygulamalar arasında "gönye ile pergel", "beş kollu yıldız" ve "güneş" sayılabilir.
Dolayısıyla G harfinin simgesel anlamı, birlikte bulunduğu diğer simgelerle bağlantılıdır. Ancak, bulunduğu yere göre değişen bir anlamda değil, Masonluğun amaç ve ilkelerinin benimseniş şekline göre yani Masonluk anlayışıne göre yorumlanmıştır. Bu anlamlandırma ve yorumların hepsinde, bunun bir sözcük ya da terimin ilk harfi olduğu öngörülmüştür. Bu sözcük, çoğu kez yorumlandığı dildedir. Bunlardan kimisi Latince ya da Yunanca bir kökene dayanır.
Başka bir anlatıda ise "Mimar sinan dergisi "
"Üçgen" Masonluğun önemli sembollerinden birisidir. Mimar Sinan Dergisi'nde üçgen üzerine şunlar yazılıdır:
"Sembol'e örnek olarak "üçgen", allegori'ye örnek olarak da "Hiram Efsanesi" gösterilebilir.
Üçgen, operatif masonlar tarafından teslisin sembolü olarak kabul edilmiş ve böylece spekülatif masonluğa intikal etmiştir." (Mimar Sinan Dergisi, sayı: 17, s. 47.)
Şunu da belirtmek gerekir ki üçgen sembolü çoğu zaman içinde yer alan bir göz sembolüyle birlikte kullanılır. Mason localarında ve eserlerinde yeralan ışık saçan üçgen içindeki göz simgesi dikkat çekicidir.Bu sembol Masonlara, kendilerine verilen sırları titizlikle saklamaları gerektiğini ve "göz"ün üzerlerinde olduğunu hatırlatır.
Son olarakta Ezoterik Batıni Doktrinler tarihinden alıntı ile;
Masonlukta üstün tutulan, Tanrının Yüceliği ilkesidir. Bu nedenle insanlar arasında din farkı gözetilmez. Yüce Varlığa inanmak, ancak dinlerin bünyelerindeki her türlü dogmadan uzak kalmak, Mason olmak için aranan şartlardandır.
1924 yılında New York'da yapılan bir Büyük Loca toplantısında, Tanrının tekliği ve tüm insanların Tanrısı olduğu, kutsal kitapların Masonlar için sadece birer ışık olduğu açıklanmıştır. Ruhun ölmezliği inancının vurgulandığı bu açıklamada, bir Masonun en önemli görevinin Tanrıyı ve insanı sevmek olduğu belirtilmiştir. Masonluk, bedenin ölüp, ruhun canlı kaldığı inancını savunmaktadır ve Mason olmak isteyenlere, tıpkı Tanrıya olan inancı gibi, Ruhun Ölmezliğine inanıp inanmadığı da sorulur. Bu inançta olmayanlar da derneğe alınmaz.
1875 yılında Lozan'da yapılan bir Uluslararası Masonik toplantıda, Masonik doktrinin bir üstün kuvvetin varlığını tanımayı kapsadığı, bu varlığın "Evreni Ulu Mimarı "adı altında ilan edildiği ve ayrıca Masonluğunun bir Kardeşlik Örgütü olduğu duyurulmuştur.
Masonluğun en önemli sembollerinden birisi, beş köşeli yıldızdır. Naacallerden bu yana Hermes ve Pisagor'un da kullandığını gördüğümüz bu sembolün Masonluktaki remzi de, insandır. Ancak Masonluk bu yıldızın ortasına "G" harfi ilave etmiştir. Yıldız içerisine ilk kez Birleşik Amerika'da yerleştirilen "G" harfinin, İngilizce'de Tanrı anlamına gelen "God"dan ya da "Yüce Geometri Üstadı"ndan türetildiği sanılmaktadır. Ortasında "G" harfi bulunan bir diğer sembol de, belki de dünyada en çok tanınmış Masonik sembol olan Gönye ve Pergel'dir. Gönye Tanrısal adaleti, Pergel ise sonsuzu kavrayabilecek açı olanağı ile evreni simgelemektedir. İkisinin birlikteliği aynı zamanda Kamil İnsan'ı da remzeder.
G harfinin bilinmeyen bir yönü varmıdır?
Çok emin olmadıkları son pasajda doğru ise belirtilmiş,bu konu bunumu aramaktadır?
Saadete gelmeli bence.
karahan