sn.peacewings
Anlatmak istediğiniz konun size ait olan yorum kısmının hemen hemen tamamına katılırken en son kısmı şeriat ile alakalı olan kısmına katılmadığımı bununda farklı anlamlandırıldığına inanıyorum ben.
Ama şeriat, olsa olsa kuranın özüne aykırı olandır.
haklısınız kuranın zahiri tarafı ile alaka kurarlar hep halbuki herşeyin olduğu gibi kuranında bir batıni tarafı vardır özüdür içine kimse girmez.Şeriat burada kuranın özüne ilk girdiğin kapıdır manaları çözmeye başladığın ilk yerdir.Bakınız size bunu ile alakalı mevlananın 4 kapı kırk makam ile alakalı bir yazısını yazayım daha iyi anlaşılsın konu.
Öğrencilerinden biri Mevlana'ya sormuş;
"-Efendim, bu 4 kapı meselesini ben pek anlayamıyorum. Bana anlayabileceğim bir lisanla anlatır mısınız?"
"-Şimdi bak, karşı medresede dersini çalışan dört kişi var ve hepsi rahlelerine eğilmiş. Sen git bunların hepsinin ensesine bir şamar at, sonra gel sana anlatayım.
Öğrenci gitmiş, birincinin ensesine bir tokat akşetmiş. Tokadı yiyen derhal ayağa kalkıp arkasını dönmüş ve daha kuvvetli bir tokatla Mevlana'nın öğrencisini yere yıkmış. Öğrenci dayağı yemiş, geri dönecek ama hocasına itaat var. Yaradana güvenip ikinciye de bir tokat akşetmiş. O da derhal ayağa kalkıp elini kaldırmış. Tam tokadı vuracakken vazgeçip yerine oturmuş. Öğrenci devam etmiş, üçüncüye de bir tokat atmış. Üçüncü şöyle bir kafasını çevirip baktıktan sonra çalışmasına devam etmiş. Dördüncü, tokadı yemesine rağmen hiç oralı bile olmadan çalışmasına devam etmiş.
Öğrenci Mevlana'ya dönmüş, olanları anlatmış.
Mevlana; "-İşte sana istediğin örnekler....
Birinci, şeriat kapısını geçmiş biri idi. Şeriatta kısasa kısas olduğu için, tokadı yiyince kalktı, aynısını sana iade etti.
İkinci, tarikat kapısındadır. Tokadı yiyince o da kalktı, tam tokadı iade edecekti ki, tarikat öğretisinde verdiği söz aklına geldi. "Sana kötülük yapana bile iyilik yap". Onun için döndü, oturdu.
Üçüncü, marifet kapısına kadar gelmiştir. İyinin ve kötünün tek Yaradandan geldiğini bilir, inanır. Yaradan bu kötülüğe hangi iblisi alet etti diye merakından şöyle bir dönüp baktı.
Dördüncü, hakikat kapısını da geçmiştir. İyinin ve kötünün tek sahibi olduğunu ve aynı olduğunu bilir. Onun için dönüp bakmadı bile..
Şeriat özde kuranın özünü yaşamaya başlamanın birinci merhalesidir.Şriatın başka anlaşılması gereken manası yoktur.Ortada dolaşan şeriatçı kavramı yada o korkunç katı kuralları uygulamak için kuranın adını kullanıp allahın emri gibi lanse edip bir nevi ortaçağda katolik kilisenin zengin olup iktidarda kalmak için uyguladığı kurallardan bir farkı yok.Akıllı bir adamın islamda ve kuranın içinde iranda yada bu tarz islam ülkelerinde yaşanılanı kuran buyruğudur gibi algılamalarıda bir başka korkunçluk.
Benim inanıp bildiğim şeriat bu değil.