Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Neden Ülkemiz Bilime Gereken Önem Vermiyor  (Okunma sayısı 2506 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Şubat 23, 2015, 07:23:24 ös
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 2105
  • Cinsiyet: Bay
    • Masonluk ve Masonlar

Merhabalar. Beni oldukça üzen bir durumu sizinle paylaşmak istiyorum. Neden ülkemiz bilime gereken önemi ve değeri vermiyor? Neden TUBİTAK, işini daha verimli, daha çalışkan yapmıyor? Örneğin üniversitelerde fizik bölümünün puanları son derece düşük. Fizik okuyanların %90'ı okullarda fizik öğretmenliği yapıyor, geri kalanı başka bir meslekte çalışıyor veya tekrar üniversite okuyor. Peki neden bilim insanlarına gerçek anlamda sahip çıkan bir kurumumuz yok? Neden geleceğin Einstein'larını, Newton'larını yetiştirmiyoruz? Yani çocuklarımızı mademki geleceğin bilim insanları yapmayacağız o halde neden okullarda onlara fiziğin, biyolojinin, kimyanın temelini öğretiyoruz? Neden onca formülü, denklemi öğretiyoruz? İnsanlık sırf üniversite sınavını geçip, para kazanıp, yaşlanıp, ölmek için bu eğitim sistemini inşa etmedi. Üniversitesinde fizik okuyup, kendisini bu yola adamak isteyen, çalışmalar yapmak, Einstein'ın denklemleri üzerinde çalışmak, hayatını bilime adamak isteyenlere sahip çıkmıyor? Eminim bir çok zeki insan var bu ülkede. Ancak geçim sıkıntısı yüzünden kendilerini bu yollara adayamıyorlar. Neden sürekli tüketiciyiz? Elektrik bulundu, ampul bulundu ve hemen ticari kafaya geçtik. Neden ülkemiz bunu daha da ilerletmeye, örneğin kablosuz elektriği ya da sırf Güneş enerjisiyle depolanan, ücretsiz ve sınırsız elektriği bulmak yerine, hemen parasal ve ticari kafada iş yapıyor? Çok üzülüyorum...
Gnothi Seauton

Yaşamak, kendini adam etmektir. Zeka ve bilgiyi kullanarak, etinden, kemiğinden kendi heykelini yapmaktır. - Goethe


Şubat 23, 2015, 10:41:52 ös
Yanıtla #1
  • Seyirci
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 286
  • Cinsiyet: Bay

Dünyadaki eğitim sistemini bilmiyorum ama biz de teoriye ağırlık verilebilir formüllerin ispatı yapılmalı örneğin karenin alanı neden kenar uzunluğunun karesidir ya da bölme işleminin yapılışı anlatılmalı toplama ve çıkarmayla bağlantısı net gösterilmeli m=dv nin yorumlanmasının yapılması gerekir bunu salt dv olarak anlatmamalı formül incelenmeli hacim ve yoğunluk arttıkça kütlenin de artacağı vurgulanmalı , üzerinde durulamlı d yoğunluğunda toplamı v olan teker teker hacimlerden oluştuğu  anlatılmalı. Yoğunluk kavramı da madde örnekleriyle açıklanmalı yoğunluğun günlük hayattaki pratik sonuçları anlatılmalı formüllerdeki orantı videolarla desteklenmeli. Ben lisede dersi genel olarak dinlemeyen dinlese de anlamayan biriydim ne zaman üniversiteye gittim matematik fizik kitaplarını gördüm dersler de teoremlerin ispatını öğrendim o zaman çok daha kolay kavradım geniş çerçevede konulara bakabildim.
« Son Düzenleme: Şubat 23, 2015, 10:57:48 ös Gönderen: Etimolog »


Şubat 23, 2015, 11:10:21 ös
Yanıtla #2
  • Seyirci
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 286
  • Cinsiyet: Bay

Test sistemine çare bulunmasını da ekleyebilirim hocalar öğrencilere  nedeni nasılı anlatsa bile makine gibi soru çözen öğrenci soruyu kavrayamıyor yoğunluk artarsa kütle artar işaretlenip geçiliyor.


Şubat 23, 2015, 11:38:19 ös
Yanıtla #3
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 631
  • Cinsiyet: Bay

Akılcılığı ön plana çıkarmayan ülkelerin acı veren kronik hastalıkları vardır. Bu hastalıkların başında ise 'bilime gereken önem' geliyor. Tedavisi imkansız değil;ancak oldukça zor bir hastalık.  Çünkü tedavisinde 1000 yıllık bir toplum hafızasını değiştirmek, onları ters-düz etmek gerek. Tabi o da küçük operasyonlarla iyileştirilecek kadar kolay değil.

Bilim,akılcılık, özgür düşünme gibi kavramlar aynı sülalenin çocukları.Bunlar genotip yapılarında birçok ortak özellikler taşıyor. Birinin başına bir iş geldiğinde diğeri de etkileniyor; biri güçlenince, diğerleri de güçleniyor.

Geçmişe de dönüp bakmak, orda kalakalmak doğru değil fakat küçük bir göz gezdirdiğimizde,  o dönemdeki adımların bizim şu an atıyor olduğumuz adımların kat ve kat üstünde olduğunu görüyoruz.. Biz bu çağda 4 petek balı -içine şeker atarak- kaç paraya satabiliriz hesapları yaparken, adamlar bin yıl önce güneşin tutulmasını hesaplıyormuş. Örnek ; İyonya uygarlığı. Kaç bilim insanı geldiyse, kucağını açmış. Karnını doyurmuş ve karışmamış. Benim milletim bahçede gül yetiştirirken, onlar  Heredotlar,Thalesler,Hipokratlar,Homeroslar yetiştirmiş. Ben burada suyu bulmak için kuyular kazarken, onlar orada suyun tarihini yazmış.

Başka ne yaptık ? Ne yapmadık ki! Kalkıp olan bilim insanlarımızı da labaratuvarlardan kaldırmış, kamyonete bindirerek cepheye taşımışız. Ya tutarsa demişiz. Ama tutturamamışız. Biz rüya tabirleri yazarken; adamlar, destan yazmış. Bu adamları boyuna kıskanmış, bizde imkan olsa bizde yaparmışız.Sonra öyle kral yollarına,ipek yollarına da sahip zengin uygarlıklar olmadıklarını anlamışız. Fakat ,mevzu düşünmek olunca oturup düşünürlermiş bu adamlar.. Sürekli bir şeyler yapmak gerekli derlermiş.

Biz de ,öyle veya böyle sallana sallana taa bugünlere gelmişiz.Bir şeyler anlamışız anlamasına da;
Biraz geç anlamışız.



« Son Düzenleme: Şubat 24, 2015, 12:27:51 öö Gönderen: İNSAN »


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
0 Yanıt
7705 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 26, 2006, 10:25:41 öö
Gönderen: MASON
1 Yanıt
4480 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 07, 2008, 04:30:45 öö
Gönderen: Metatrun
56 Yanıt
29657 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 17, 2018, 01:56:47 öö
Gönderen: Venus
5 Yanıt
7046 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 20, 2012, 09:05:35 öö
Gönderen: vitriol
2 Yanıt
3479 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 07, 2008, 07:53:12 ös
Gönderen: Itzhak
14 Yanıt
13784 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 25, 2012, 12:45:33 ös
Gönderen: BULGARIA
3 Yanıt
3919 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 27, 2009, 03:57:15 ös
Gönderen: asoraman
18 Yanıt
10008 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 30, 2011, 07:30:14 ös
Gönderen: BULGARIA
15 Yanıt
12666 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 31, 2018, 07:23:09 öö
Gönderen: ruzber
2 Yanıt
2549 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 05, 2013, 04:49:57 ös
Gönderen: khanjar