Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Adem’in Yaratılışı - Michelangelo  (Okunma sayısı 1954 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mayıs 01, 2020, 01:23:42 ös

Burda gizli bişeyler var mı?

Dip not; yanlış anlaşılmasın, bu resimle ilgili bir bilgim yok, hep birlikte analiz etmeye çalışalım.
Errare humanum est.
Ayıplı Müzmin öğrenci


Mayıs 01, 2020, 01:44:12 ös
Yanıtla #1

Görünüşe göre, Tanrı Adem'i yaratmak için Meleklerin desteğiyle âdetâ çırpınırken, Adem parmağını bile kıpırdatmamaktadır!

Bu da kim kimi yarattı sorusunu Michelangelo gibi bir heteredoksun ustaca sorduruşudur... Meleklerin taşıdığı Tanrı'nın tahtının "beyne" benzemesi tesadüf mü?
Alterius non sit qui suus esse potest


Mayıs 01, 2020, 02:11:08 ös
Yanıtla #2

Görünüşe göre, Tanrı Adem'i yaratmak için Meleklerin desteğiyle âdetâ çırpınırken, Adem parmağını bile kıpırdatmamaktadır!

Bu da kim kimi yarattı sorusunu Michelangelo gibi bir heteredoksun ustaca sorduruşudur... Meleklerin taşıdığı Tanrı'nın tahtının "beyne" benzemesi tesadüf mü?

Değildir, her şey akılda başlar. Akıl yaratma gücüdür, tanrısaldır.
Errare humanum est.
Ayıplı Müzmin öğrenci


Mayıs 01, 2020, 03:06:08 ös
Yanıtla #3
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 222
  • Cinsiyet: Bay

Dun denilmisti... ismi sanat her goz farkli gorebilir, gorur ve bu kollektif gorusun sinirlarini genisletir.

Gordugumuz, genesis 1 in resime aktarilmasidir, yani Adem' in yaratilisidir. Ama baska bir acidan baktigimiz zaman; insana tanrisal olanin ebedi akisi ve insanin tanrisala ulasmasi icin gosterdigi ebedi cabalamayi da gormemiz veya dusunmemiz mumkundur. Bu fikirler Ronesans'ta yogun bicimde islendi. Insanin ronesans ile kendi degerini bulmasi ( veya yeniden farkina varmasi) bu bakis acisini desteklemektedir.

Bu tanrisal akis uzanan kollar ile vuku buluyor. Insan ve dunya bu kivilcimla bulusuyor ve insan ilahi olana yaklasabilme potansiyeline sahip oluyor. Tanrisal seklin oldugu yer Adem 'in konumuna gore bir dikeylik gostermiyor, yani yatay bir cizgidedir.

Ademin gorulen pasifligi, aslinda kendini asma, yani tanrisala ulasma cabasinin zorlugunun karakterize edilisi de olabilir. Kivilcimla buluismasinda sonra tanrisala ulasma cabasi daha da zorlasacaktir. 


Mayıs 01, 2020, 03:11:30 ös
Yanıtla #4

Dun denilmisti... ismi sanat her goz farkli gorebilir, gorur ve bu kollektif gorusun sinirlarini genisletir.

Gordugumuz, genesis 1 in resime aktarilmasidir, yani Adem' in yaratilisidir. Ama baska bir acidan baktigimiz zaman; insana tanrisal olanin ebedi akisi ve insanin tanrisala ulasmasi icin gosterdigi ebedi cabalamayi da gormemiz veya dusunmemiz mumkundur. Bu fikirler Ronesans'ta yogun bicimde islendi. Insanin ronesans ile kendi degerini bulmasi ( veya yeniden farkina varmasi) bu bakis acisini desteklemektedir.

Bu tanrisal akis uzanan kollar ile vuku buluyor. Insan ve dunya bu kivilcimla bulusuyor ve insan ilahi olana yaklasabilme potansiyeline sahip oluyor. Tanrisal seklin oldugu yer Adem 'in konumuna gore bir dikeylik gostermiyor, yani yatay bir cizgidedir.

Ademin gorulen pasifligi, aslinda kendini asma, yani tanrisala ulasma cabasinin zorlugunun karakterize edilisi de olabilir. Kivilcimla buluismasinda sonra tanrisala ulasma cabasi daha da zorlasacaktir.

Benim gördüğüm ise akıl birşeyler üret diyor, bedense tembelliğe alışmış, çok istekli değil..

Bir nevi, akıl, senin üretken ve yaratıcı olman için verilmiş, ama sen, insanoğlu, aklını çok kullanmayarak bu potansiyelini heba ediyorsun...
Errare humanum est.
Ayıplı Müzmin öğrenci


Mayıs 01, 2020, 04:15:34 ös
Yanıtla #5
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 343
  • Cinsiyet: Bay

Dun denilmisti... ismi sanat her goz farkli gorebilir, gorur ve bu kollektif gorusun sinirlarini genisletir.

Gordugumuz, genesis 1 in resime aktarilmasidir, yani Adem' in yaratilisidir. Ama baska bir acidan baktigimiz zaman; insana tanrisal olanin ebedi akisi ve insanin tanrisala ulasmasi icin gosterdigi ebedi cabalamayi da gormemiz veya dusunmemiz mumkundur. Bu fikirler Ronesans'ta yogun bicimde islendi. Insanin ronesans ile kendi degerini bulmasi ( veya yeniden farkina varmasi) bu bakis acisini desteklemektedir.

Bu tanrisal akis uzanan kollar ile vuku buluyor. Insan ve dunya bu kivilcimla bulusuyor ve insan ilahi olana yaklasabilme potansiyeline sahip oluyor. Tanrisal seklin oldugu yer Adem 'in konumuna gore bir dikeylik gostermiyor, yani yatay bir cizgidedir.

Ademin gorulen pasifligi, aslinda kendini asma, yani tanrisala ulasma cabasinin zorlugunun karakterize edilisi de olabilir. Kivilcimla buluismasinda sonra tanrisala ulasma cabasi daha da zorlasacaktir.

Benim gördüğüm ise akıl birşeyler üret diyor, bedense tembelliğe alışmış, çok istekli değil..

Bir nevi, akıl, senin üretken ve yaratıcı olman için verilmiş, ama sen, insanoğlu, aklını çok kullanmayarak bu potansiyelini heba ediyorsun...
Fikirlerinize katılıyorum da, Adem'in altındaki kol nedir?
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine...


Mayıs 01, 2020, 04:18:37 ös
Yanıtla #6

Dun denilmisti... ismi sanat her goz farkli gorebilir, gorur ve bu kollektif gorusun sinirlarini genisletir.

Gordugumuz, genesis 1 in resime aktarilmasidir, yani Adem' in yaratilisidir. Ama baska bir acidan baktigimiz zaman; insana tanrisal olanin ebedi akisi ve insanin tanrisala ulasmasi icin gosterdigi ebedi cabalamayi da gormemiz veya dusunmemiz mumkundur. Bu fikirler Ronesans'ta yogun bicimde islendi. Insanin ronesans ile kendi degerini bulmasi ( veya yeniden farkina varmasi) bu bakis acisini desteklemektedir.

Bu tanrisal akis uzanan kollar ile vuku buluyor. Insan ve dunya bu kivilcimla bulusuyor ve insan ilahi olana yaklasabilme potansiyeline sahip oluyor. Tanrisal seklin oldugu yer Adem 'in konumuna gore bir dikeylik gostermiyor, yani yatay bir cizgidedir.

Ademin gorulen pasifligi, aslinda kendini asma, yani tanrisala ulasma cabasinin zorlugunun karakterize edilisi de olabilir. Kivilcimla buluismasinda sonra tanrisala ulasma cabasi daha da zorlasacaktir.

Benim gördüğüm ise akıl birşeyler üret diyor, bedense tembelliğe alışmış, çok istekli değil..

Bir nevi, akıl, senin üretken ve yaratıcı olman için verilmiş, ama sen, insanoğlu, aklını çok kullanmayarak bu potansiyelini heba ediyorsun...
Fikirlerinize katılıyorum da, Adem'in altındaki kol nedir?

O benim de dikkatimi çekti ama anlam veremedim, sanki birisi bişeyler alıyor Adem’in kesesinden. Kese belki de fikirlerin biriktiği kese olabilir, tembellikle birlikte fikirler ve üretkenlik azalıyor? Ama emin değilim.
Errare humanum est.
Ayıplı Müzmin öğrenci


Mayıs 01, 2020, 04:23:40 ös
Yanıtla #7
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 343
  • Cinsiyet: Bay

Görünüşe göre, Tanrı Adem'i yaratmak için Meleklerin desteğiyle âdetâ çırpınırken, Adem parmağını bile kıpırdatmamaktadır!

Bu da kim kimi yarattı sorusunu Michelangelo gibi bir heteredoksun ustaca sorduruşudur... Meleklerin taşıdığı Tanrı'nın tahtının "beyne" benzemesi tesadüf mü?
Bence yaratırken değil de yarattıktan sonrası resmedilmiş. Tanrı Adem'e tekrar el uzatıyor. Adem oralı bile değil. Hatta kesesinden alınan şeyi de kaile almıyor.
Saygılar.
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine...


Mayıs 01, 2020, 05:00:52 ös
Yanıtla #8
  • Mason
  • Orta Dereceli Uye
  • *
  • İleti: 94
  • Cinsiyet: Bay

Dun denilmisti... ismi sanat her goz farkli gorebilir, gorur ve bu kollektif gorusun sinirlarini genisletir.

Gordugumuz, genesis 1 in resime aktarilmasidir, yani Adem' in yaratilisidir. Ama baska bir acidan baktigimiz zaman; insana tanrisal olanin ebedi akisi ve insanin tanrisala ulasmasi icin gosterdigi ebedi cabalamayi da gormemiz veya dusunmemiz mumkundur. Bu fikirler Ronesans'ta yogun bicimde islendi. Insanin ronesans ile kendi degerini bulmasi ( veya yeniden farkina varmasi) bu bakis acisini desteklemektedir.

Bu tanrisal akis uzanan kollar ile vuku buluyor. Insan ve dunya bu kivilcimla bulusuyor ve insan ilahi olana yaklasabilme potansiyeline sahip oluyor. Tanrisal seklin oldugu yer Adem 'in konumuna gore bir dikeylik gostermiyor, yani yatay bir cizgidedir.

Ademin gorulen pasifligi, aslinda kendini asma, yani tanrisala ulasma cabasinin zorlugunun karakterize edilisi de olabilir. Kivilcimla buluismasinda sonra tanrisala ulasma cabasi daha da zorlasacaktir.

Benim gördüğüm ise akıl birşeyler üret diyor, bedense tembelliğe alışmış, çok istekli değil..

Bir nevi, akıl, senin üretken ve yaratıcı olman için verilmiş, ama sen, insanoğlu, aklını çok kullanmayarak bu potansiyelini heba ediyorsun...

Gonçarov’un Oblomov’u geldi aklıma


Mayıs 01, 2020, 06:08:39 ös
Yanıtla #9
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 222
  • Cinsiyet: Bay

Bu tavanin sadece bir parcasi.

Genesis butun tavanda resmedildi. Sozluk anlami ile ama yukarida belirtildigi gibi duz anlamin yaninda baska mesajlarda belirtilmis (olabilir). Ressam ayni zamanda insan anatomisini iyi bilirdi, bazilari Isa nin dedigini cok ciddiye alip insanin icinde (beden) tanrisali cok aramis demisler de.

Ilk parca karanlik ile aydinligin ayrilmasi... yan taraflarinda da yine genesis ten parcalar aktarilmis, Judith in kesik bir kafayi tasimasi ( forumda baska yerlerde bunun baska gorseli verimisti), Havva'nin yaratilmasi vs.

Ayrica, beyin, seklinin icinde, ozneden ayri 12 figur var, sol kolunun altinda ki melek veya Havva da olabilir.