Sembolizm, sanatcilara, kitleleri rahatsiz etmeden, sinirsiz ve sansursuz bir alan sunar. Heykeltraslar, mimarlar, ressamlar sembolizmi, kurulu duzenin carpikligina karsi fikirlerini sansursuz bir sekilde ortaya koyuyorlardi ve hala da oyledir. O zaman ki duzen, humanizme, aykiri bir fikre kolayca, barbar bir cezayi vermekten geri kalmiyordu. Giordano Bruno bu kurbanlardan biri idi, Bruno’ yu fikirleri icin diri diri ortalikta yaktilar.
Sayin Tik-Tik-Tak, sayin Mandira Filozofu’ nun sanat kismina koydugu Michalengelo’ nun bir freskini, iktidardaki duzen ile ayni fikri paylasmadigi yonunde de yorumlamisti.
Asagidaki gravuru ALMAN Albrecht Durer, 1514 te yapti. Sanatci bu yapitini muthis bir allegori ile ormustur. Bu ayni zamanda Bauhuttlerde sadece tas kesilmediginin ve sadece harc yapilmadiginin subjectif bir gorseli olarak ta gorulebilir veya Durer’ nin Italya’ ya olan yolculuklarinin uzerindeki etkisinin disa-vurumu oldugu da dusunulebilir. Gravure parca parca ve tum olarak ta bakilabilir.
Kumsaatinin uzerindeki sayi duzeneginin gostergesi 3 ile 4 rakaminin arasindadir. Bu iki rakam ile sag taraftaki sayi tablasina baktigimiz zaman, yatay, dikey, caprazlama ve ortadaki sayilarin toplaminin 34 oldugu gorulur. Sayi sembolizminde 3 mukemmelligi temsil eder, 4 ise bir alani ( sag/sol, asagi/yukari) temsil eder. 3 ve 4 beraber mukemmel bir alani temsil eder… Mukemmel bir alan dedikten sonra yapitin ismini de kompozisyon icinde mantikli bir yere oturtmamiz gerekir cunku mukemmel dedigimiz bir yerde melancoligin olmamasi (veya azalmasi) gerekir.
Gravurun (taze)bugulugu sayin uyelerin yorumlari ile azalacaktir.