Bir önceki yazımda Barok Dönem'de J.S.Bach'ın iki eserinden örnek vererek etnik müziğin o yıllarda bile ön planda olduğunu göstermeye çalıştım. Bu yazımda ise yine bir Alman besteci olan G.P.Telemann'ın Keman için yazdığı Fantezilerinden yola çıkarak etnik müziğin nasıl ilerlediğini göstermeye çalışacağım.
Almanların müzik üzerindeki ilerlemesi aslında çeşitli Prensliklerin birbirleri ile yarış halinde olmalarından kaynaklanmıştır. Her bir Prens sarayında bir veya daha fazla besteci barındırarak ve himaye ederek çeşitli eserler ortaya koymalarını istemiştir. Bu sebepten ötürü farklı müzik türlerinin gelişmesi sağlanmış ve gelişen bu müzik türleri kültürel kaynaşmayı da beraberinde getirmiştir. Ticaret veya gezi yolu ile bu besteler çeşitli ülkelere ulaşmıştır.
G.P.Telemann - Violin Fantasia No.1
https://youtu.be/ipGdqfJIzKY Kayıtta G.P.Telemann'ın Keman için yazmış olduğu fantezi albümünün ilkini dinlemektesiniz. Tamamı yine danslardan oluşan bu eserlerin dikkat çekici yanı Alman danslarından oluşmasıdır. Fransız ve İngiliz Süitlerine karşılık bu eserler Alman danslarının ön plana çıkmasını sağlamıştır. Aynı zamanda İtalyanların da dansları çok fazlası ile tercih edilmektedir. Dönemde en ilgi çeken besteci elbette İtalyan Antonio Vivaldi'dir. Bestelemiş olduğu La Majör Keman Sonatı tamamen İtalyan danslarından oluşmaktadır.
A.Vivaldi - Violin Sonata No.6 A Dur
https://youtu.be/uElBYUFtDcc Diğer incelemelerimi ilerleyen günlerde yazarak bir seri haline getireceğim. Sayın üyeler ilginize şimdiden teşekkür ederim.