Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: İslam'da Yeni Akım  (Okunma sayısı 7887 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ağustos 29, 2014, 02:04:40 ös
Yanıtla #10
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay

Elbette forum üyesi olan herkes istediği yorumu ve değerlendirmeyi yapabilir.

Böylece yorum ya da değerlendirme yapacak bir sonraki kişi, öncekilerden de yararlanır, yararlanılacak bir şey varsa ve o da yararlanmasını becerebiliyor ise...

Buraya kadar iyi.

Benim anlamadığım şu "Hz. Peygamber" de kim? Böyle bir adı olan birisi de mi var İslam dünyasında?

Yoksa "Hz. Muhammed" demek isterken yanlış mı yazılmış?... Öyleyse, düzeltelim de başkaları da benim gibi şaşırmasın. (Düzeltebiliriz.)
   
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Ağustos 29, 2014, 02:23:09 ös
Yanıtla #11
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 689

Emek vermeden kulaktan dolma bilgileri al, kafanı çalıştırma, aklını kullanma demek.....
Doğru rehberini bulana ne mutlu...


Ağustos 29, 2014, 02:37:43 ös
Yanıtla #12
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 228
  • Cinsiyet: Bay



Uyarınız için teşekkür ederim.

Yazının o kısmını alıntı yaptığım için oldu, ama alıntı olsa bile dikkatli okumadan eklememem gerekirdi. Düzeltilmiş olarak ekte tekrar yazdım.

Saygılarımla,

OSMOZ: Geçirgen bir zar ile ayrılan iki farklı çözelti içerisindeki çözücü maddelerin az yoğun ortamdan çok yoğun ortama geçmesidir.

Resimdeki insanların kafalarının üstünde tutukları başka bir kitap olabileceği gibi  kur'an ı kerim de olabilir, sadece insanların fiziki görünümlerine bakarak algıladığım; bu insanlar müslüman gibi gözüküyor, yanılıyor olabilirim.

Fotoğraftaki insanlar OSMOZ prensibi ile öğreniyorlar ise;

 1-İnsanların kafalarının üstünde tutukları kitap içerisindeki bilgilere göre daha bilgili oldukları için kitaptaki bilgilerin kitaba akmasını sağlıyorlar,

 2- Beyinlerinin sahip olduğu çözücü (yani kavrayıcı) yoğunluğu çok olduğundan kitaptan bilgi akışı gerçekleşiyor, ancak kavrayıcı yoğunluğu yüksek bir insan kitlesinin böyle bir yaklaşım geliştirdiği kabul edilecek olursa kavrayış (zeka, akıl) bakımından düşük yoğunluktaki insanların bu kitleden uzak durması gerekiyor, aksi takdirde herhangi bir temas halinde var olanları da kaybedebilirler.

Az yoğun ortamdan çok yoğun ortama geçişin olabilmesi için iki ortam arasında geçirgen bir zarın olması gerekli, resme göre kitap ile kafa arasında zar görevini hava boşluğu yerine getirdiğinden bilgiler bir anda havaya, etrafa yayılabilir.

Bu insanlar acaba şöyle düşünmüş olabilir mi; Kitaptaki yazılar sonuçta mürekkep veya başka bir madde ile yazılmıştır. maddeleri atomik boyutta düşünecek olursak elektron, notron ve protondan oluşuyor. yazı maddesindeki elektronlar titreştiğinden kitabı beyin zarıma ne kadar  yakın tutarsam titreşen elketronlar vasıtası ile kitaptaki bilgiler arasında bağ kurarak bilgiye sahip olabilirim.


Metafiziksel olarak değerlendirecek olursam;

Tasavvuf, aydınlanma, farkındalık, kavrayış, zeka, akıl, bilinçlenme, bilinç ve sezinleme gibi kavramlar devreye girecektir. Kitabın yaydığı enerji alanına yakın olmak, enerji ile bütünleşerek amaca ulaşmak. Bana göre yeni bir yöntem olsa gerek, bilgilenmemi sağlayacak bilgi ve yorumlara ihtiyacım var, eğer yazımı okuyanlardan aydınlanmamı sağlayacak bilgiye sahip olan var ise paylaşmalarını isterim.

Sayın ADAM;

Bence bu insanlar OSMOZ yöntemi ile öğrenmiyorlar, olsa olsa DİFFÜZYON prensibi ile öğreniyorlar.

DİFFÜZYON: Çok yoğun ortamdan az yoğun ortama madde akışı.

Şimdi de diffüzyon yötemi ile öğrenme üzerine yorum yapamayacağım. Yukarıda yaptığım yorumlara dayanamadım, baydı ve resimdeki insanlardan yüce yaratan beni uzak tutsun diyor ve bağışlayıcı yönünüze sığınarak daha açıklayıcı olacağını düşündüğüm Neyzen Tevfikten bir alıntı ilave etmek istedim, ancak son anda vazgeçtim.

(Hatırlayan belki vardır, bir zamanlar arabistana ihrac edilebilecek ürünlerin üzerindeki arapça yazıları gördüğünde bizim milletten Bismillah çekenler vardı).

Eğer fotoğraftaki insanların başlarının üzerindeki Kur'an ı kerim ise aşağıdaki alıntı az çok hatırlanır. Öğrenmek için başının üzerinde taşı denmemiştir. Kutsiyet öğretinin kendisindedir, mürekkebinde kağıdında değil.

"Hz. Muhammed olayı şöyle anlatır: "Melek bana okumamı emretti. Kendisine okuma bilmediğimi söyledim. Beni kollarının arasına alıp kuvvetle sıktı; sonra 'Oku!' dedi. Ben yine, 'Okuma bilmem' dedim. Beni tekrar kollarımn arasına aldı, kuvvetle sıktı ve 'Oku!' diye tekrar etti. Ben yine 'Okuma bilmem' dedim. Üçüncü defa kollarının arasına alıp daha kuvvetlice sıktıktan sonra bıraktı ve şöyle dedi: 'Yaratan rabbinin adıyla oku; O, insanı alaktan (asılıp tutunan zigottan) yarattı. Oku! Rabbin sonsuz kerem sahibidir. O, kalemle (yazmayı) öğretendir. İnsana bilmediklerini öğretmiştir" "


Saygılarımla,




« Son Düzenleme: Ağustos 30, 2014, 08:42:39 öö Gönderen: ADAM »
Madem yersizlik alemi aslım
Artık bana tek bir şey düşecek
Yücelip aslıma gitmek


Ağustos 29, 2014, 05:31:49 ös
Yanıtla #13
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 886
  • Cinsiyet: Bay

Bireysel olarak kitabı kafalarının üzerine koyanları görmek mümkün.
Pakistan, Hindistan ve İran'da bu bireysel örnekler kitabı korunma, kendisine şahitlik etmesi veya özel dini gece uygulamaları olarak kullanıyorlar.

Ancak topluluk tarafından ve akım olarak adlandırılacak düzeyde yapıldığına şahit olmamıştım.


Ağustos 30, 2014, 12:02:43 öö
Yanıtla #14
  • Ziyaretçi

 İnanmak Düşünmek ten daha kolay geliyor.. 

 

" Dinsel hiç bir Anlam ifade etmiyor "


« Son Düzenleme: Ağustos 30, 2014, 08:42:08 öö Gönderen: ADAM »


Ağustos 30, 2014, 02:08:16 öö
Yanıtla #15
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 145
  • Cinsiyet: Bay

Merak edip araştırayım dedim lakin pek bir bilgiye ulaşamadım ben de. Yalnız şu dikkatimi çekti, bulduğum kaynakta fotoğrafla birlikte yapılan açıklama Sayın ozkann'ın da belirttiği gibi özel dini gece uygulaması olduğu fikrini veriyor.

"Qajar era Constitutional Monarchy supporter Ayatollah Behbahani is holding the holy Quran over his head during the Qadr Night religious ceremonies."




Sevgilerle..
Aşk için yanarken
Edindiğim kanatlarla
Uçup gideceğim ışığa doğru,
Hiçbir gözün bakamadığı.


Ağustos 31, 2014, 04:15:48 ös
Yanıtla #16
  • Seyirci
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 4031
  • Cinsiyet: Bay

Çok fazla abartılı yorum yapılmamış bu iyi.Abartmamak lazım neticede bir inancın ritüelik bir davranış biçimi demek yanlış olmaz.Ben ilk yazımda salakça bir ifade olarak yorumlamıştım ama ağır kaçmış biraz neticede ineğe bile anlam yüklendiğini düşünürsek normal karşılamak lazım.Bize garip gelebilir gelse bile bir inancın ritülei olarak bakmak lazım.Kaldiki masonluktaki ritüeller ile kıyasladığında o ritülelleri tam kavrayamayan kişilerin masonluk için satan ayinleri yapıyorlar dediklerine dahi şahit olduk.

Karahan
ÖZGÜRLÜK BİLE SAHİP OLMAK İÇİN SINIRLANDIRILMALIDIR.

EDMUND BURKE

Hayat Bizi Resmen Dört İşlemle Sınar. Gerçeklerle Çarpar, Ayrılıklarla Böler, İnsanlıktan Çıkarır ve Sonunda Topla Kendini Der.  leo


Ağustos 31, 2014, 04:45:55 ös
Yanıtla #17
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay


Sayın karahan'ın dediğine bir diyecek olmaz.

Ne zaman olmaz?

Bu uygulama İslâm dini çerçevesindeki bir mezhep, tarikat ya da akımın, Sayın karahan'ın dediğince bir ritüelik uygulmamasıysa, diyecek olmaz. Onlar da öyle  beanimsiyor işte denilerek geçilebilir. Hatta bu uygulamada "O kitap bizim başamızın tacıdır." tarzında  bir mecazi düşünce varsa,  o da saygıyla karşılanır.x

Fakat kitap içindekilerin kavranabilmesi amacıyla baş üzerine konuyorsa, işte o zaman iş değişir. O zaman bu işi kargalara havale etmek uygun düşer.



 
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Ağustos 31, 2014, 05:06:09 ös
Yanıtla #18
  • Seyirci
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 4031
  • Cinsiyet: Bay


Sayın karahan'ın dediğine bir diyecek olmaz.

Ne zaman olmaz?

Bu uygulama İslâm dini çerçevesindeki bir mezhep, tarikat ya da akımın, Sayın karahan'ın dediğince bir ritüelik uygulmamasıysa, diyecek olmaz. Onlar da öyle  beanimsiyor işte denilerek geçilebilir. Hatta bu uygulamada "O kitap bizim başamızın tacıdır." tarzında  bir mecazi düşünce varsa,  o da saygıyla karşılanır.x

Fakat kitap içindekilerin kavranabilmesi amacıyla baş üzerine konuyorsa, işte o zaman iş değişir. O zaman bu işi kargalara havale etmek uygun düşer.

Sn.Adam doğru söyler ,söylerde korkarımki o dediği bile olabilir yani durum tam kargalık olursada şaşırmam.

karahan
ÖZGÜRLÜK BİLE SAHİP OLMAK İÇİN SINIRLANDIRILMALIDIR.

EDMUND BURKE

Hayat Bizi Resmen Dört İşlemle Sınar. Gerçeklerle Çarpar, Ayrılıklarla Böler, İnsanlıktan Çıkarır ve Sonunda Topla Kendini Der.  leo


Ağustos 31, 2014, 10:59:20 ös
Yanıtla #19
  • Ziyaretçi

Bu şiilerin imamı  olan Aliyi anma seremonisinden görüntüdür. Bundan 1352 yıl önce Ali kafasına kılıç darbesi almış ve iki gün sonra ölmüştür. Şiiler bu olayı bu şekilde anıyorlar.
« Son Düzenleme: Ağustos 31, 2014, 11:01:52 ös Gönderen: Tubalkain »


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
0 Yanıt
8172 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 31, 2006, 04:04:04 ös
Gönderen: MASON
7 Yanıt
6438 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 15, 2007, 11:17:54 ös
Gönderen: shemuel
İslam Reenkarnasyonu reddeder!

Başlatan Einsof « 1 2 3 » Islam

28 Yanıt
13280 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 22, 2016, 10:21:53 ös
Gönderen: kurt
İTTİHAD-I İSLAM (İSLAM BİRLİĞİ)

Başlatan LuckyEye « 1 2 ... 11 12 » Islam

118 Yanıt
50452 Gösterim
Son Gönderilen: Mayıs 18, 2009, 04:46:32 ös
Gönderen: ceycet
KUR-AN'DAKİ İSLAM

Başlatan martı « 1 2 » Islam

14 Yanıt
8840 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 12, 2009, 01:05:03 ös
Gönderen: karahan
İslam da Kadın

Başlatan hiram « 1 2 » Islam

17 Yanıt
10470 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 10, 2010, 09:46:01 ös
Gönderen: cardiffmonster
İslam ve Bugün

Başlatan Texan « 1 2 ... 6 7 » Islam

65 Yanıt
37819 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 20, 2011, 12:00:49 öö
Gönderen: Masor1976
5 Yanıt
5126 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 24, 2010, 03:29:14 ös
Gönderen: lucifer
10 Yanıt
5306 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 17, 2013, 08:05:21 ös
Gönderen: karahan
2 Yanıt
5092 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 18, 2015, 05:27:01 ös
Gönderen: Risus