Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Tevrattaki çelişkiler  (Okunma sayısı 34512 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Haziran 07, 2011, 01:19:36 öö
Yanıtla #20
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 879
  • Cinsiyet: Bay

Çelişki aranırsa her dinde bulunabilir. Bu birazda bizim orada yazılandan ne anladığımıza bağlı. Dinin kuralları belli ve doğmatiktir. Ya inanırsınız ya inanmazsınız.


Haziran 07, 2011, 01:27:00 öö
Yanıtla #21
  • Seyirci
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 647
  • Cinsiyet: Bay

Biraz eksik olsa da fikrinize aynen katılıyorum sayın Waldow.
Bir yere ait olmayı hiç istemedim. Ya kendim olurum yada başkalarının arkamdan övgüleri ile ölmüş olurum.


Haziran 07, 2011, 01:34:52 öö
Yanıtla #22
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 879
  • Cinsiyet: Bay

Mesajımda eksik olduğunu düşündüklerinizi yazar mısınız Sn.Prometheus. Böylelikle bende yeni bir şeyler öğrenmiş olurum belki.


Haziran 07, 2011, 01:48:30 öö
Yanıtla #23
  • Ziyaretçi

Bence zaten tum dinler bir erkek tarafindan yazildigina isaret ediyor gibi... Surekli isin sonunda kadinlarla odul,akan sarap nehirleri,sonsuz zevkler falan filan... Kadin kismina Islam dahil diger tum dinlerdede avucunu yalamak dusuyor.. O yuzden Deizm :)


Haziran 07, 2011, 01:59:27 öö
Yanıtla #24
  • Seyirci
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 647
  • Cinsiyet: Bay

Mesajınız miktar olarak eksik. Yani o kadar yazıyla bir dini tanımlamak zor. tabi ki size upuzun yazılar yazın demiyorum. O kadar kelime bende olsam ancak bu kadar anlatabilirdim. Belirtmek istediğim buydu.

Sayın Kaufman, ben olsam o yüzden deizm diyemezdim. Bir inancım varsa bunu diğer inançların boş görünmesinden dolayı olmaz, inandığım şeyin altını doldurabildiğimden dolayı olurdu.



Saygılarımla...
Bir yere ait olmayı hiç istemedim. Ya kendim olurum yada başkalarının arkamdan övgüleri ile ölmüş olurum.


Haziran 07, 2011, 02:04:47 öö
Yanıtla #25
  • Ziyaretçi

Sayin Prometheus, inandiginiz degerlerin altini doldurma cogu zaman koru korune inanmaya gecer.Dinlerde cogu zaman koru korune inanmaya iter insanlari.Cogu esitlikten bahsederken halbuki daha ilk dakikada kadinlar arkaya diyerek yenilmis olur.Bu noktadan sonra soleyecegi her soz malasef ilk hatalari dogru yapmaz.. Dimi?


Haziran 07, 2011, 02:08:31 öö
Yanıtla #26
  • Seyirci
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 647
  • Cinsiyet: Bay

Sitede hanüz tamamlamadığım bir yazı dizisi var, dilerseniz okuyun. Belki demek istediğimi daha iyi anlatabilirim
http://www.masonlar.org/masonlar_forum/index.php?topic=12248.0

http://www.masonlar.org/masonlar_forum/index.php?topic=12271.0
3. ve son bölümüde yakında yayınlayacağım.

Saygılarımla...
Bir yere ait olmayı hiç istemedim. Ya kendim olurum yada başkalarının arkamdan övgüleri ile ölmüş olurum.


Haziran 07, 2011, 09:00:38 ös
Yanıtla #27
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 342
  • Cinsiyet: Bayan

Şeytanın cennetten kovulmadan önceki ismiydi lucifer henüz Adem ve Havva yaratılmamışken.Tanrı'nın en çok sevdiği en gözde meleğiydi,favorisiydi.

Şeytan, önceleri Tanrı'nın yaratmış olduğu parlak ve öncü meleklerden biriydi. Tanrı' nın melekler ordusunda çok önemli bir yeri ve görevi vardı.
Öyle ki luciferin anlamı light-bearer yani ışığı getiren ve morning star-venüs yani sabah yıldızıydı.

Ezekiel 28:12–19: "..güzellerin ve bilgelerin en mükemmeliydin. Eden'de, Tanrı'nın bahçesindeydin. Giysilerin hep güzel taşlarla – yakut, zümrüt, aytaşı, beril, onix, safir, turkuazla - ve altın işlemelerle süslüydü. Bunlar sana sen yaratıldığın gün verildi. Seni kudretinle ve gücünle bekçim yaptım. Tanrının kutsal dağına gidebiliyor ve ateş tarlalarında yürüyebiliyordun. Yaptıklarından tamamen muaf tutulurdun ta ki için kötülükle dolana dek. Bu varlık içinde bile daha büyük şiddet yarattın ve günahkar oldun. Seni tanrının dağından men ettim ve seni bekçilik ettiğin ateş tarlalarından sürgün ettim. Güzelliğin yüzünden için kibirle doldu ve bilgeliğini kendi ünün için harcadın. Seni içine hapsettiğim ateşle beraber dünyaya attım. Seni takip edenlerle beraber sonunuz ateşler içinde küle dönecek. Çok feci bir sona geldin."
  
sayfa basındakı alıntılardan aldım...
simirnalica yorumlayalim mi?

Yaratımda ilk cennet ve meleklerin mevcudiyeti vardır. sonrada Ademin yaratılısı.......
Butun guzellikler,muhtesem yaratımın gorkemini  zenginligini kapsayan ödul mekan cennet ...
ve guzellik,bilgi,zenginlik, lusiferde mevcut...yarataldıgı gun verildi......
Kudret ve gucunden dolayı bekci.... demekki bunlarada sahipti,ates tarlalarında yurumesi ,ates onu yakmiyor.Tanrının kutsal dagına girmesi...
Tanrının en yuce yeri neresi? dunyada baktıgımızda daglar yucedir ulasılması zordur.

Cennet dedigimiz mekanda temiz guzel erdem olan her sey var...ve melekler Allaha kosulsuz iman ederler..
onlarda tabiyet var ,lucifer yada seytana sunulan yaptiklarindan muaf olus var,yani sen Tanri gibisin denmis.

Insandada benzer durumu goruyoruz.......
Hani ayete der insani kendi suretimde yarattim, sana şah damarindan yakinim,sende gizliyim ,ozgur iradeyi vermis,yeryuzune halife kilmis,buradaki tanim insanda mevcut degilmi ?cennet ve cennettede tum bu oduller sunuluyor ve secimlerde  hata varsa ates cehennem .....

Yaratim zenginlik ve sinirsizlik icinde ve  buyumekte ise kosulsuz ibadette olan itaakar meleklerin icinden birinin tezati kutbiyeti ortaya cikartmasi gerekmez mi ? bunu kim yapiyor iclerinde en guzel en akilli olan,bilge olan yapiyor,
Yani sen en mukkemel en Tanrisal sifatlarin icinde(Tanrinin daginda) olsanda guc ve bilgelik icindede olsan, kibir ve kotuluk ile bu gucu ve bilgiyi kullandiginda surgun ediliyorsun ,icine hapis ettigim ates dedigi ates , cehennem atesi yada nefretin ,ofkenin atesi bu seni hep yakacak..

Dunyaya atilmak bir düşüş, bir ceza,  tekamul denen prgramda her varlik yukselis hedefinde kaybettiklerini kazanmak cabasindadir,
buda sanirimin yaratimin cemberi.





Araf (11-25): Andolsun, size yeryüzünde imkan ve iktidar verdik. Sizin için orada birçok geçim imkanları da yarattık. Ama siz ne kadar az şükrediyorsunuz! Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblisten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı. Allah, “Sana emrettiğim zaman seni saygı ile eğilmekten ne alıkoydu?” dedi. (O da) “Ben ondan hayırlıyım. Çünkü beni ateşten yarattın. Onu ise çamurdan yarattın” dedi. Allah, “Şimdi in aşağı oradan. Çünkü senin orada büyüklük taslamak haddine değil! Hemen çık! Çünkü sen aşağılıklardansın” dedi. Şeytan dedi ki: “(Öyle ise) bana insanların tekrar diriltilecekleri güne kadar süre ver.” Allah da, “Sen süre verilenlerdensin” dedi. Şeytan dedi ki: “(Öyle ise) beni azdırmana karşılık, yemin ederim ki, ben de onları saptırmak için senin dosdoğru yolunun üzerinde elbette oturacağım.” “Sonra (pusu kurup) onlara önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından sokulacağım ve sen onların çoğunu şükreden (kimse)ler bulamayacaksın.” Allah dedi ki: “Yerilmiş ve kovulmuş olarak çık oradan. Andolsun, onlardan sana kim uyarsa sizin, hepinizi cehenneme doldururum.” “Ey Âdem! Sen ve eşin cennette kalın. Dilediğiniz yerden yiyin. Fakat şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz.” Derken şeytan, kendilerinden gizlenmiş olan avret yerlerini onlara açmak için kendilerine vesvese verdi ve dedi ki: “Rabbiniz size bu ağacı ancak, melek olmayasınız, ya da (cennette) ebedi kalacaklardan olmayasınız diye yasakladı.” “Şüphesiz ben size öğüt verenlerdenim” diye de onlara yemin etti. Bu sûretle onları kandırarak yasağa sürükledi. Ağaçtan tattıklarında kendilerine avret yerleri göründü. Derhal üzerlerini cennet yapraklarıyla örtmeye başladılar. Rableri onlara, “Ben size bu ağacı yasaklamadım mı? Şeytan size apaçık bir düşmandır, demedim mi?” diye seslendi. Dediler ki: “Rabbimiz! Biz kendimize zulüm ettik. Eğer bizi bağışlamaz ve bize acımazsan mutlaka ziyan edenlerden oluruz.” Allah dedi ki: “Birbirinizin düşmanı olarak inin (oradan). Size yeryüzünde bir zamana kadar yerleşme ve yararlanma vardır.” Allah dedi ki: “Orada yaşayacaksınız, orada öleceksiniz ve oradan (mahşere) çıkarılacaksınız.”


Adem icin butun melekler saygi ile egildi.....seytan haric...seytan bir bilgedir,ve yaptiklarindan muaf .... burada su soruyu sormazmiyiz?.secde etmemeside onun secimi ,bu hak ona verilmis,neden cezalandiriliyor?

Rabbiniz size bu ağacı ancak, melek olmayasınız, ya da (cennette) ebedi kalacaklardan olmayasınız diye yasakladı.” “Şüphesiz ben size öğüt verenlerdenim” diye de onlara yemin etti.

Burada adem ve havvada melekmis demmek ki....seytan onlara ,ogut vererek bilgi vererek bilgiyi dusunmeyi iradeyi acmis olmuyormu?


Burada itaat etmemesine karsilik bir nevi Allahla pazarlik ediyor...bir nevi anlasma var aralarinda.....
(seytan pazarlik ediyor Allahla ama adem ve havva dan hic ses cikmiyor,nedense pazarlık edebılecek kadar yetkımı yok?bılgı mı yok? )
“(Öyle ise) bana insanların tekrar diriltilecekleri güne kadar süre ver.”
- “Sen süre verilenlerdensin.
Şeytan dedi ki: “(Öyle ise) beni azdırmana karşılık, yemin ederim ki, ben de onları saptırmak için senin dosdoğru yolunun üzerinde elbette oturacağım.” “Sonra (pusu kurup) onlara önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından sokulacağım ve sen onların çoğunu şükreden (kimse)ler bulamayacaksın.

demekki burada anlasmali bir prgram yapiliyor...
Bu prgram geregi ilk Tanrisal vasiflarda iyi guzellik bilgeligin kendi icinden ayrilmasi  yine  bilgeligi temsil eden  bir saf ,kibir ve gucu kotuye kullanmak yolu ile ayrisiyor....sonrada elma hikayesi ve adem ile havvanin yasaklari cignemesi yolu ile birbirine karsi saf olmasi basliyor......
“Birbirinizin düşmanı olarak inin (oradan). Size yeryüzünde bir zamana kadar yerleşme ve yararlanma vardır.” Allah dedi ki: “Orada yaşayacaksınız, orada öleceksiniz ve oradan (mahşere) çıkarılacaksınız.”
butun bu yaratim prgraminin basladigi tek yerden ayrilip cikis var ,yaratim cesitlilik ve cogalmaya ayrila ayrila basliyor.

 Buradan su sonunclara gidebilirmiyiz?
 Bilgi,guc,ozgur irade ....bunlarin birlikte uygunluk ve uyumu ile Tanrisal vasiflara sahip oluyor,kendine hizmette yada kotuye kullanimi varligi dusurur......bilgi guc ve irade kullanimini Ademe gosterip ogreten seytan ışıgı getirendir,
isik bilgidir,tanrisal guctur, tehlikelidir ve kazanmak zordur ...butun yaratimin amaci isiga ulasmak...guneslede sembol edilen RA bilgilerinde anlatilan misirda /dinlerde gecen ,bilgelik noktasidir.
 
Birde soyle bakalım olaya seytan ademe secde etmedi ,ondan ustun oldugunu soyledi.....buna kibir diyoruz.. kibir  varlıgı dusurur kabul...
Seytan tek yaradici Allahi biliyordu ve Allahin yarattigi Ademe secde etmedi....Allaha sirk kosmak istemedi...
yada seytan bılge bıle  olsa her seyı bılen degıl...bu yuzdende <Hani ayete der insani kendi suretimde yarattim, sana şah damarindan yakinim,sende gizliyim ,ozgur iradeyi vermis,yer yuzune halife kilmis >dedimiz olayda , ALLAH ademin  suretinde kendini sakladi ve seytan saygı ile eğilmedigi adem dediginda sakli olani goremedi gizli bir sirkmi yapti ?

guc ve bilginin bekcisi şeytan goruyor..bunu iyi guzel kullanmazsan ceza var ..şeytanda sembolik olarak bir anlatı olamazmı? bu melek olunca iyi guzel tanrısal vasıf....kotu olunca cenneten atılan cezalanan varlık.insanin seytani yani akil zeka ve guc,meleksi yani sevgi sefkat itaatkarlik gibi ?


ki bence su meshur prometheus hikayeside bir lusifer hikayesidir.
Tanrilardan atesi insanlara getiren ve bunun cezasini goze alan prometheus insanlara (ates ) ayni zamanda bilgiyide getirmisti..
mitler/dinler sembolikte olsa ayni hikayeleri insanlara getirir sunar ......bliginin ozu ayni sadece zaman ve mekan degismistir..

(bu ıkılık yada dualıte  olayında kademlı olarak düşüş surdukce farındalık kavramı kayboldu.bu yüzdende dınler hatırlatıcı olarak verıldı.Ademın dını yoktu, aracıyada ıhtıyacı yoktu ,yaratıcı ıle dırek ırtıbatı vardı...)
Banada  burada mıkserlık duştu ben karıstırdım bilen düzeltsin:))


Haziran 07, 2011, 10:13:47 ös
Yanıtla #28
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 236
  • Cinsiyet: Bayan

Hala varoluşunu tam  olarak bilemeyen insanoğlunun '' kendini  anlamlandırma  çabasından''  başka bir şey değil gibi   geliyor; birbirini  farklarla  tekrar eden  benzer hikayeler.Hepsi  kendi  içinde yarattığı  sembollerin yansıması, en kolayıda hazır  olana inanmak.
Saygılarımla
AquA
« Son Düzenleme: Haziran 07, 2011, 10:39:18 ös Gönderen: AQUA »
Quoddam ubiquae, Quoddam semper, Quoddam ab omnibus, creditum est!


Haziran 07, 2011, 11:46:04 ös
Yanıtla #29
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1795
  • Cinsiyet: Bay

       Sayın smyrnali, Kutsal kitaplarda  çelişkiler çok rastlanan bir durumdur. Ne yazık ki; bu çelişkileri tartışabilecek  ortamlar maalesef mevcut değildir. Bildiğiniz üzre , gerek Tevrat ve gerekse Kur'an'a  inananlar bu konularda tartışmayı kolay kolay kabul etmezler.
      Saygılar-sevgiler.
"Vur ama dinle beni"


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
21 Yanıt
14197 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 05, 2013, 10:45:04 öö
Gönderen: Samuray