Masonlar.org - Harici Forumu

 

Anket

Hangi dine inaniyorsunuz?

Muslumanim
Hiristiyanim
Yahudiyim
Ateistim
Deistim
Budistim
Hicbir dinim yok. Kendime tapiyorum.

Gönderen Konu: Dininiz nedir?  (Okunma sayısı 31050 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Temmuz 09, 2007, 10:10:01 ös
  • Ziyaretçi

Dini inanciniz nedir?


Nisan 19, 2010, 10:39:22 ös
Yanıtla #1
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1811

Merhaba arkadaslar, sizlerden ricam ,  olmasinin iyi olacagina inandigim hatta olmasinin gerekli olduguna inandigim bir eklemeyi yapmaniz. Müslümanlik kavrami altinda alevi ve sunni ayriminida yapmaniz ve bunuda yukariya eklemeniz. Özellikle Türkiye"de bu ayrimi yapmadan genel bir müslümanlik tanimi yapamazsiniz böyle birsey Alevilere haksizlik olur. Nedenleri konusunda isterseniz konusabiliriz.


Nisan 19, 2010, 11:24:13 ös
Yanıtla #2
  • Ziyaretçi

Merhaba arkadaslar, sizlerden ricam ,  olmasinin iyi olacagina inandigim hatta olmasinin gerekli olduguna inandigim bir eklemeyi yapmaniz. Müslümanlik kavrami altinda alevi ve sunni ayriminida yapmaniz ve bunuda yukariya eklemeniz. Özellikle Türkiye"de bu ayrimi yapmadan genel bir müslümanlik tanimi yapamazsiniz böyle birsey Alevilere haksizlik olur. Nedenleri konusunda isterseniz konusabiliriz.

Sayın Tij, yaklaşımınızı saygı ile karşılıyorum, ancak acizane bir yorum yapmak istiyorum;

Türkiye'nin toplumsal yapısını sosyolojik olarak bakabilmek için söylediğiniz şey sizin bakış açınızdan doğru. Ancak diğer inanç sistemlerini bir kenara bırakırsak şu an için, İslamiyet perspektifinden ve Türkiye toplumları açısından bakalım konuya. Söylediğiniz ayrımı vurgulayarak belirtmek medyada ve kimi zaman yapılan propaganda nin *basite indirgeme* ilkesi ile yapılan ve maalesef çok çok yanlış şekillerde kitlelere eksik ve yanlış bilgi aktarımı ile sonuçlanan hareketlerden dolayı kutuplaşmayı artıracağı kanaatindeyim.

Şöyle ki, dediğim gibi sizin bakış açınızdan doğru bir vurgu yapıyor olabilirsiniz. Ancak Aleviliğin ve Sünniliğin vurgulanmasında,  Diğer inanç sistemlerine de yansıtmak gerekir.... o da çok verimli bir sonuca çıkar mı çıkmaz mı zaman gösterir.

Alevilik toplum içinde ciddi yer tutuyor, ancak sormak isterim 12 koldan hangi Alevi kolu? Artı, temel örflere baktığınızda, sünni olan tasavvuf ekollerinin *teamüller* olarak alevilikten ne kadar farkları var? dahas aleviliğin onlardan ne kadar farkı var?

Kesinlikle kişisel algılamayın rica ederim, sayın Piyon 2007 de açmış konuyu, ve inancı sormuş, sizde cevap vermeden bir ekleme yapmışsınız, saygı duyarım... Ki eğer bir insan inancını ifşa etmek istemiyorsa zaten buna diyecek bir şey yok, edecek olanı da bu şekilde bir sınıflandırmaya itmek bana biraz ters geldi mazur görün...

sagılar


Nisan 20, 2010, 05:44:16 öö
Yanıtla #3
  • Ziyaretçi

Niye söyleyelim ki dininin, kimseye güvenme mezhebinin, her şeyi inkar et tarikatındanım.


Nisan 21, 2010, 01:20:07 ös
Yanıtla #4
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1811

"Türkiye'nin toplumsal yapısını sosyolojik olarak bakabilmek için söylediğiniz şey sizin bakış açınızdan doğru."

Sayin Cardiffmonster olaya ister sosyolojik olarak bakin ister ekonomik ister kültürel Türkiye"de Alevi,Sunni ayrimini yapmak zorundayiz bence ki bugün Alevilerin verdigi mücadelede biraz bunun icindir. Burda özellikle Anadolualeviliginden bahsettigimizi ayrica belirmek isterim. Tabi burda amacim kesinlikle ayrimcilik yapmak degil tamtersi sairin dedigigibi " bir agac gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardesce" herzaman en önemli ilkemdir ama herkeside kendi özgünlügünde kabuletmek lazim diyorum. 12 kol derken neyi kastettiginizi tam anlayamadim biraz acarsaniz sevinirim. Tabi buarada Aleviligin nekadar Islam"ici oldugunu nekadar ondan bagimsiz oldugunuda ayriyeten tartismak lazimdir diye düsünüyorum
 Enderin saygilarimla




Ağustos 08, 2010, 12:27:12 öö
Yanıtla #5
  • Ziyaretçi

Nesnel dayanağı olsun olmasın, her ne şekilde inanırsanız inanabilirsiniz saygı duyarım. Ancak Alevi Sünni ayrımı sosyal bir gerçekliktir bunun dışındaki kastım, insanlararası çizgisel ayrımcılığın boyutunun inançsal ayrımın dışında -kutupsal ayrım-a dönüşmesidir.

Aleviliğin ne kadar İslam içi olduğunu tartışmak istemişsiniz, şöyle söyleyeyim, ancak ve ancak bireyler bir dinin içinde veya dışında olabilir. Aleviliğin tarihsel boyutuna baktığınızda, Osmanlı'da Melamiliğin ön plana çıktığı yakın asırlara kadar hatta ve hatta biraz daha geride İran ile çatışmalar başladığı ana kadar herhangibir ayrım söz konusu değildir -o dönemdeki çatışmalar siyasidir/idaridir-.

O dönemlerde Bektaşilik devletin neredeyse resmi inanç sistemi idi... Bugünki anlamda anladığımız fıkralara konu olan bektaşilikle tabiiki alakası yoktu. Ayrıca, sayısız fırkalar arasından bugün ön plana çıkan medyatikler dışında ne kadar bilginiz var? Şiiler, Caferiler Alevi midir? Kosova'dan Özbekistana halen faal olarak yaşayan Bektaşi tekkeleri ile bugün anlatılan propaganda edilen Aleviliği nasıl bağlayabilirsiniz?

Hangi Aleviler İslam içidir hangileri dışıdır şeklinde bakılabilir.

12 kol başlığını isterseniz siz araştırım benim anlatmaya yeterince vaktim yok.  İsterseniz önce 7lerden 40lardan başlayın ve Alevi boylarını/kollarını, kurucuları İmamları ile birlikte araştırın, ama tavsiyem, tarihçi yazarların referanslarından önyargısız faydalanın....

saygılar
saygılar


Kasım 24, 2010, 04:44:35 ös
Yanıtla #6
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 439
  • Cinsiyet: Bay

sn Tij bütün dinlere ayrı ayrı saygı duyan biri olarak bildiğim kadarıyla belirttiğiniz alevilik konusu bir din değil bir mezheptir. Aleviliği din olarak görebilmek nekadar doğru olabilir kendi kendime cevabını veremiyorum. belkide konuda yetersiz kalıyorumdur bilemeyeceğim. fakat bu benim düşüncem değil kitaplarında yazdığıdır. bunu kesinlikle bir alevi karşıtlığı gibi alınmamasını sitedeki bütün varsa alevi üyelerden rica ederim. bu görüşün kesinlikle inancımı yansıtmasınıda ayrıca istemem.

saygılarımla,


Kasım 24, 2010, 08:15:46 ös
Yanıtla #7
  • Ziyaretçi

sn Tij bütün dinlere ayrı ayrı saygı duyan biri olarak bildiğim kadarıyla belirttiğiniz alevilik konusu bir din değil bir mezheptir. Aleviliği din olarak görebilmek nekadar doğru olabilir kendi kendime cevabını veremiyorum. belkide konuda yetersiz kalıyorumdur bilemeyeceğim. fakat bu benim düşüncem değil kitaplarında yazdığıdır. bunu kesinlikle bir alevi karşıtlığı gibi alınmamasını sitedeki bütün varsa alevi üyelerden rica ederim. bu görüşün kesinlikle inancımı yansıtmasınıda ayrıca istemem.

saygılarımla,

Sn. lucifer;

Alevilik bir mezhep değildir üstadım ! İslami açıdan 4 mezhep söz konusudur. Bunlar; Hanefi, Şafii, Hanbeli ve Maliki olarak sınıflandırılır. Bence alevilik bir felsefedir, yaşam şeklidir... Zira Alevi' lerde, Alevilik hakkında söz ederken yahut tanımlarken "mezhep" tir demezler !

Sevgilerimle,


Kasım 26, 2010, 11:54:09 ös
Yanıtla #8
  • Ziyaretçi

sn Tij bütün dinlere ayrı ayrı saygı duyan biri olarak bildiğim kadarıyla belirttiğiniz alevilik konusu bir din değil bir mezheptir. Aleviliği din olarak görebilmek nekadar doğru olabilir kendi kendime cevabını veremiyorum. belkide konuda yetersiz kalıyorumdur bilemeyeceğim. fakat bu benim düşüncem değil kitaplarında yazdığıdır. bunu kesinlikle bir alevi karşıtlığı gibi alınmamasını sitedeki bütün varsa alevi üyelerden rica ederim. bu görüşün kesinlikle inancımı yansıtmasınıda ayrıca istemem.

saygılarımla,

Sn. lucifer;

Alevilik bir mezhep değildir üstadım ! İslami açıdan 4 mezhep söz konusudur. Bunlar; Hanefi, Şafii, Hanbeli ve Maliki olarak sınıflandırılır. Bence alevilik bir felsefedir, yaşam şeklidir... Zira Alevi' lerde, Alevilik hakkında söz ederken yahut tanımlarken "mezhep" tir demezler !

Sevgilerimle,

Acaba Caferiliği ve Şiiliği nasıl tanımlıyorsunuz? İslami açıdan derken Sünni açıdan mı kastınız acaba? Birde Alevilik mi sadece felsefedir, yoksa diğer mezhep/tarikat/cemmatlerinde felsefi temelleri var mıdır? aydınlatabilirseniz sevinirim...

Cehaletimi mazur görün, Aleviliğin sadece felsefe olarak nitelendiğini ilk defa duyuyorum o yüzden bu merakım, buna temel oluşturabilecek kaynakları paylaşırsanız sevinirim...

saygılar...


Aralık 02, 2010, 02:06:12 ös
Yanıtla #9
  • Ziyaretçi

Alevilik:"Allah, Muhammed, Ali kutsallığını kalbinde taşıyan, Hz.Ali’nin adaletinden ayrılmayan temelinde insan sevgisi bulunan her dine, mezhebe ser inanca saygı duyan ve hoşgörü ile bakan, dil, din, ırk, renk , farkı gözetmeyen eline diline sahip olma ilkelerini şart koşan, gelmek isteyen, inançlı insanları çatısı altına alarak manevi susuzluklarını gideren, insanları yaşadıkları toplumda kendi istekleriyle kendi kendilerini yargılamalarını sağlayan, laik,demokrat, eiştlikçi, katılımcı, paylaşımcı düşünceyi savunan, zalime ve zulme karşı gelen, mazlumun yanında olan, şeriatın bağnaz kuralllarına bağlı olmayan, ve onu reddeden, İslam dinini kendine göre ve sunni inancın dışında yorumlayan, aslı doğruluk, kemali dostluk, cevheri, merhamet, görüşü eşitlik, hazinesi bilgi, meyvası sevgi hamuru ile yoğrulmuş, insanı Kamil ve erdemli insan yaratmayı ön gören, korkuyu aşıp sevgi ile tanrıya yönelen, Enel-Hak ile insanın özünde tanrıyı gören, yaradan ile yaradılan ikiliğinen Varlk Birliğine varan, edep ve ahlaklığı yaşamın temeline oturtan, insanı yücelten, hamurunda hem ilahiliğin hemde irfaniliğin mayası bulunan; kişinin ahlaklı ve karakterli yaşam ilkelerini belirleyen, Hz. Muhammed ve Hz. Ali’den gelen neslin imametini teberra ve tebelle ilkesi ile sahiplenen, dini biçim ve şekil olarak değil, gerçek anlamıyla algılayan, dini bağımsız bir irade gücü ve batını özelliği ile evrimleştiren akıl ve iman bütünlüğünde birleştiren ve tüm bunları Kırklar Cemi ile yürüten bir inanç sistemidir."
Alevilik'in içinde de "Bektaşilik" olarak adlandırılan belli ritüelleri benzeyen bir alt kimlik vardır.Aralarında ki en temel fark.Alevilik soydan geçer,Bektaşilik te ise "el alarak"  yola girilir. Alıntı yaparak açıklamam gerekirse kısaca "Bektaşilik, Hacı Bektaş-i Veli'nin adına kurulmuş olan bir Alevi-sufi tarikatıdır. Bu tarikata mensup kişilere (el alarak ya da diğer bir deyişle nasip alarak bu örgütlenmeye katılan kişilere) Bektaşi denir.
Bektaşilik hümanist esaslı bir öğretidir. Öğretinin odağında "insan" vardır. Amacı, İnsan-ı Kamil olarak tanımlanan, olgun, yetkin insana ulaşmaktır. Bu ise bir eğitim sürecini gerekli kılar. Hacı Bektaş'ın Türk dünyasının felsefesine çok büyük katkıları olmuştur. En önemli ve tasavvufu kısaca anlatan özlü sözü, "Eline, beline, diline hakim ol" sözüdür. Hacı Bektaş-ı Veli'nin halen yaygın olarak kullanılan birçok özlü sözü bulunmaktadır. Öncelik yol kurallarındadır. "Hatır kalsın, yol kalmasın" diyerek bunu açıklarlar."
Rahmetli dedem Bektaşi Dedesiydi.Bende Alevilik'i veya Bektaşilik'i bir mezhep olarak tanımlayamıyorum.Bence de daha çok bir yaşam şekli veya bir felsefe.



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
5 Yanıt
17399 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 26, 2014, 09:16:38 ös
Gönderen: ABCDEF
14 Yanıt
11007 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 11, 2011, 10:36:52 öö
Gönderen: TUTMOS
2 Yanıt
5743 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 11, 2011, 10:38:13 öö
Gönderen: TUTMOS
1 Yanıt
3963 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 11, 2011, 10:35:30 öö
Gönderen: TUTMOS
1 Yanıt
3524 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 27, 2012, 11:39:32 öö
Gönderen: TUTMOS
3 Yanıt
5287 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 25, 2011, 11:04:02 ös
Gönderen: Felix Steiner
1 Yanıt
3720 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 26, 2011, 11:14:58 ös
Gönderen: 418
0 Yanıt
2438 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 22, 2011, 01:49:59 öö
Gönderen: Arais
0 Yanıt
4071 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 27, 2011, 09:25:05 ös
Gönderen: Onien
12 Yanıt
18919 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 23, 2013, 02:01:15 ös
Gönderen: ruzber