Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Samaritler yani Suşanlar hakkında bilginiz varmı?  (Okunma sayısı 20249 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mart 06, 2007, 11:58:47 ös
Yanıtla #10
  • Ziyaretçi

Sayin shemuel. Ben muslumanim ve hz.ibrahimin direk soyundanim ve benimde babam urfali. Yani akrabayiz anlayacagin.


Mart 07, 2007, 12:31:10 öö
Yanıtla #11
  • Ziyaretçi



Mart 13, 2007, 10:01:13 ös
Yanıtla #12
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

sayın sublimePrince yazı bana ait değil tarih kaynaklarından alıp yazıyorum aksi taktirde kendim yazmış olsam kafamdan uydurmuş olmammı?


Mart 13, 2007, 10:04:06 ös
Yanıtla #13
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

Vaşti, yüksek ahlaki standartlara sahip bir kişi olarak tanınan biri değildir. Dolayısıyla, normal şartlarda, böylesi bir isteği yerine getirmesi büyük bir sürpriz olmayacaktır. Ancak Ahaşveroş’a bir ders vermeyi kafasına koymuş olduğu için bu isteği geri çevirir. Ahaşveroş’a bir mesaj göndererek, gelmeyeceğini söylemekle kalmaz, onun basit bir seyis olduğunu yüzüne vurur. Ardından, kraliyet kanından gelmiş olsa, kendisine hakim olabileceğini ve böylesine aptalca bir istekte bulunacak kadar sarhoş olmayacağını belirtmeyi de ihmal etmez. Bu cevap Ahaşveroş’un yüzüne bir tokat gibi çarpar. Bütün davetliler kahkahalarla gülmektedirler. Vaşti bu yaptığı sebebiyle kesinlikle cezalandırılmalıdır. Ama nasıl?

Ahaşveroş’un döneminde, herhangi bir kararın çıkması için yetkili olan iki çeşit hakimler kurulu vardı. Bunlardan bir tanesi, imparatorluğun kanunlarını harfiyen uygulardı. Bu kurul sadece olayları göz önünde bulundurur ve kanunun ihlal edilip edilmediğine bakardı. Diğer kurul ise, olayın gelişimindeki her türlü çevresel faktörü de göz önünde bulundururdu. Dolayısıyla bu kurul, kanunun gerektirdiği cezanın daha hafifinin ya da ağırının uygulanması konusunda esnek davranabilir ve suça yol açan şartları göz önünde tutarak karar verirdi.

Ahaşveroş her ne kadar Vaşti’ye müthiş kızgınsa da, onun ölmesini istememektedir. Eğer mahkemeyi ilk kurula bırakırsa Vaşti hakkında verilecek olan kararın idam olacağı kesindir. Bunu göz önüne alan Ahaşveroş, davayı ikinci kurula göndererek, Vaşti için daha hafif bir karar çıkmasını sağlamak ister. Ahaşveroş’un sadece bu hareketi bile, zaten, bu ikinci kurula, Vaşti’yi hafifçe cezalandırması yönünde başlı başına bir mesajdır. (Biraz düşünürsek – Ahaşveroş’un bu davayı herhangi bir kurula bırakmasına ne gerek vardır? Ne de olsa kral kendisidir. Fakat, dönemin kanununa göre, kralı ilgilendiren konularda kararı kral veremezdi. Bu sebeple Vaşti’nin davası bir yargı kuruluna gönderilmeliydi.)

Normal şartlarda, bu ikinci kurulun, Ahaşveroş’un ne istediğini anlayarak Vaşti için hafif bir ceza çıkarması daha mantıklıdır. Ancak bu kurulun bizim için sürpriz olmayan bir üyesi için, söz konusu dava kişisel bir çıkara hizmet edebilecektir. İşte Ahaşveroş’un planını bozan da bu olmuştur. Bu kurulun en düşük seviyedeki üyesi olan (ve hahamlarımızın açıklamasına göre, Megila’nın bu bölümünde “Memuhan” ismi ile çağrılan) Aman’ın, kendisinden daha akıllı, Pers milletine mensup olan Zereş adlı bir karısı vardır. Aman ise Amalek milletindendir ve dolayısıyla ana dili, Amalek’lerin konuştuğu dildir. Evlilik hayatı boyunca Aman’ın canını sıkan bir konu vardır. Karısının Amalek dilinde konuşması konusunda ısrarcıdır. Fakat Zereş bunu alaycı tavırlarla reddetmekte ve kocasını aile içinde devamlı olarak küçük düşürmektedir. Ve işte Vaşti’nin davası Aman için önemli bir fırsattır. Bu davayı istediği gibi sonuçlandırdığı takdirde, karısına, evin gerçek patronunun kim olduğunu gösterecektir.

Kanuna göre, kurulda ilk konuşma sırası, en düşük seviyedeki üyeden başlayacak ve büyüğe doğru ilerleyecektir. Dolayısıyla Aman, ilk sözü alarak herkesin kendi fikrini dinlemesini sağlayabilecektir. İyi bir konuşmanın diğer üyeleri de kendi tarafına çekeceğini bilmektedir. Aman, mahkeme kurulunun Ahaşveroş’un sözünden çıkmaya cesaret edemeyeceklerinin farkındadır. Bu sebeple konuya değişik bir yönden yaklaşır. Sözlerine, kralın kendisi ile ilgili konularda karar verememesi konusundaki kanunun yürürlükten kaldırılması gerektiğini söyleyerek başlar. Zira kralı ilgilendiren her konu, onun temsil ettiği tüm imparatorluğu da doğrudan ilgilendirmektedir. Bir örnek verir: Vaşti yapmış olduğu davranışla, sadece Ahaşveroş’u küçük düşürmekle kalmamış, aynı zamanda imparatorluktaki tüm kadınlara da bir örnek teşkil etmiştir. Aman’a göre bu, oldukça negatif bir örnektir. Zira imparatorluktaki bütün kadınlar bunu görünce kocalarına karşı ayaklanacaklar ve sonuçta Pers İmparatorluğu inanılmaz bir anarşiye sahne olacaktır.

Aman örneğinden sonra önerisine geçer. Bu davadan çıkacak sonucu kendi karısına karşı kullanma amacında olduğundan, bu önerisi sırasında kullanacağı kelimeler ve sunuş tarzı büyük önem taşımaktadır. Vaşti’nin, kralın emrini dinlemeyerek gelmemesinin, gelecekte de aynı yönde bir davranışta bulunabileceğini gösterdiğini belirtir. Bu da, kralın, kendisine, kraliçe olmaya layık, Vaşti’den daha da güzel bir eş bulmasının gerektiği anlamına gelmektedir. Böylece bütün imparatorluk, kralın artık kendisi ile ilgili kararları da verebilme yetkisini tanıyacaktır. Aman’a göre bunun iki yararlı tarafı vardır: Öncelikle bütün imparatorluk Ahaşveroş’tan ve sahip olduğu kudretten korkacaktır. Diğer yandan da ülkedeki bütün kadınlar kocalarına itaat edecekler, bu şekilde imparatorlukta denge sağlanacaktır.

Peki Vaşti’ye ne olacaktır? Aman Vaşti’nin öldürülmesi gerektiğini açıkça söylemek istemez. Bunun yerine, önerisini, bu kararı bizzat Ahaşveroş’un vereceği şekilde düzenler. Aman, Ahaşveroş’un aklına, Vaşti’nin bir kez kendisine itaat etmemesinin, bir daha kendisine ihtiyaç duyulmayacağı anlamına geldiği fikrini sokmak ister. Kraliçe öldürülmeli ve yerini alacak başka biri bulunmalıdır.

Normal şartlarda, mahkeme kurulunun böylesi bir öneriyi kabullenmesi söz konusu değildir. Zira bu, yargı yetkisinin kendilerinden alınarak tamamen krala bırakılması anlamına gelmektedir. Ancak Tanrı, bu planın hem Ahaşveroş hem de mahkeme kurulunun aklına yatmasını sağlar ve karar verilir. Vaşti artık şapka takamayacaktır.

Yalnız Kral


Mart 13, 2007, 10:05:17 ös
Yanıtla #14
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

Vaşti’nin idamından sonra Ahaşveroş’un öfkesi diner. Güzel karısını hatırladıkça üzüntüsü gittikçe artmaktadır. Hizmetkarları, kralın bu ruh halini görünce kendisine bir fikir verirler. Buna göre, imparatorluktaki güzel kadınlar araştırılacaktır. İmparatorluğun her bölgesinde, bu genç kızları toplayıp Şuşan’a göndermekle görevli kişiler atanacaktır. Hepsi Şuşan’a geldiği zaman da kendilerine özel kozmetikler sağlanacak, kendilerini hazırlamaları için zaman tanınacak ve sonrasında da aralarından, kralın en çok hoşuna giden kız seçilerek yeni kraliçe olacaktır.

Ahaşveroş, herhangi bir tavsiyeye ihtiyaç duyduğu durumlarda, bilge ve güvenilir bakanlarına ya da danışmanlarına gitmesine karşın, Ahaşveroş kanunu, kendisi ile ilgili her kararı da kendisi vereceği yönünde değiştirdikten sonra, bu kişiler kendisine yaklaşma konusunda çekinmeye başlamışlardır. Zira Ahaşveroş’un ruh hali pek parlak değildir ve kendisini sinirlendirmenin, anında idamlarına yol açacağından korkmaktadırlar. Çünkü artık sığınacakları bir mahkeme kurulu da kendilerini kurtaramayacaktır.

Durum böyle olunca kralı düzenli olarak gören kişiler, buna mecbur olan, içki sorumlusu, garsonlar, yazıcılar, temizlikçiler ve özel isteklerini yerine getiren hizmetkarlardan ibarettir. Elbette bu kişiler, bakan ya da danışmanlarla aynı entellektüel düzeyde olmaktan çok uzaktırlar. Kralın, artık güzel bir eşe sahip olmamaktan dolayı üzüntülü olduğu sonucuna varırlar. Kafaları daha derin şeyleri düşünmeye müsait olmadığı için de, kendilerine göre en basit çareyi Ahaşveroş’a sunarlar: Bir güzellik yarışması! Ahaşveroş’un asıl danışmanlarından tavsiye istemesi durumunda, alacağı önerinin bundan farklı olacağı bir gerçektir. Bilge kişilerin vereceği tavsiyede, her ne kadar güzellik önemli bir faktör olsa da, öncelik, asalet ve biraz da zeka özelliklerine ait olacaktır. Ancak korku içindeki danışmanlar çevrede dolaşmamaktadırlar ve bu sebeple öneri basit hizmetkarlardan gelecektir. Ahaşveroş bu öneriyi yerinde bulur.

Bu kararın önemli bir sonucu vardır: Yeni kraliçenin seçiminde tek faktör güzellik olmasa, (birazdan tanışacağımız) Ester’in seçilme ihtimali hiçbir şekilde mümkün olmayacaktır. Eğer kraliçelik için asalet gibi bir özellik ön şart olmuş olsa, Ester hiçbir şekilde Ahaşveroş tarafından seçilemeyecek, bu sebeple de Yahudilerin, sarayda, ihtiyaç duydukları zaman kendilerini kurtaracak kimsesi olmayacaktır. Ahaşveroş’un tavsiyeyi basit hizmetkarlardan alması ve bunu kabul etmesi, Ester için kraliçelik yolunu açtığından, başlı başına bir mucizedir.

Esas Oğlan - Esas Kız


Mart 13, 2007, 10:06:52 ös
Yanıtla #15
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

Megila “güzellik yarışması”na geçmeden önce, bize Purim olaylarının baş kahramanlarını tanıtmaktadır: Mordehay ve Ester. Mordehay, Babil Kralı Nevukadnetsar tarafından Erets-Yisrael’den sürülenler arasındadır ve Şuşan’da yaşamaktadır. Burada, yetim kalmış kuzini Ester’i büyütme işini üstüne almıştır. Mordehay, Ester’in özel biri olduğunu fark etmiş, ona gerekli eğitimi vermiş ve Yahudi hayatına bağlı biri olması için gerekli ortamı sağlamıştır.

Ester de oldukça güzeldir ve bu sebeple, kralın sarayına alınarak yarışmaya katılma konusunda zorlanacağından korkar. Ester, kralın görevlendirdiği kişilerden, güzel bir kız tanıyıp bunu söylemeyen herkesin öldürüleceğine dair çıkan kararı duyana kadar saklanır. Ardından, Mordehay’ın evinde yaşayan güzel kızın haberleri görevlilere ulaşınca da, kendi isteği dışında saraya götürülür.

Şuşan’a getirilen tüm kadınlar, harem sorumlusu Egay’a teslim edilirler. Bu işlerde tecrübe sahibi olan Egay, yarışmanın galibinin Ester olacağını hemen anlar ve bu sebeple kendisine büyük saygıyla davranır. Ona özel cariyeler, kozmetik malzemeler ve yiyecekler vererek, haremin en güzel bölümüne yerleştirir. Yine de Mordehay, Ester konusunda oldukça endişelidir. Kendisine doğum yerini ve mensup olduğu milleti kimseye söylememesi konusunda kesin bir emir verir. Görevliler zaten Ester’in saraya isteksizce geldiğini bilmektedirler. Bunun yanında Ester’in Yahudi olduğu da öğrenildiği takdirde, Yahudilerin kralla evlenmeye tenezzül etmedikleri şeklinde bir dedikodu yayılabilecek, bu da imparatorluktaki Yahudiler için önemli sorunların ortaya çıkması anlamına gelecektir. Ester her ne kadar haremde en çok ilgiyi gören kişi olsa ve saraya isteği dışında getirilmiş olduğu etrafta konuşulmasa da, Mordehay’ın tavsiyesine uyar ve geçmişi hakkında kimseye tek söz söylemez.

Mordehay her gün Ester’e ne olduğunu kontrol etmektedir. Sadece kralın eline rızası dışında teslim edilmiş olmanın bile, Ester’in acı çekmesi için yeterli olduğunu bilmektedir. Bu derin üzüntüsü sebebiyle fiziksel olarak hastalanmasından endişe etmektedir. Ayrıca kulaklarını açarak etrafta Ester’le ilgili herhangi bir konunun geçip geçmediğini de dinlemektedir. Ester’in haremde geçirdiği sürede, oradaki diğer tüm kadınlar gibi, kendisine de özel kozmetik işlemler uygulanır. Bu şekilde her kadın, kralın karşısına çıkma zamanı geldiğinde, güzelliğinin doruğunda olacaktır. Ester tüm bunların avantajını kullanmaz. Ayrıca, geçirdiği bu zor zaman sebebiyle, normal güzelliğinden de kaybeder. Ancak göreceğimiz üzere, Ahaşveroş buna rağmen, bir mucize eseri, Ester’i çekici bulacaktır.

Miss Persia


Mart 13, 2007, 10:07:26 ös
Yanıtla #16
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

Mordehay devamlı olarak saray kapısı civarında dolaştığı için, etrafta olan olaylar konusunda da bilgi sahibi olabilmektedir. Bir gün, kralın Bigtan ve Tereş adlı iki muhafızının Ahaşveroş’a bir suikast düzenleme planına şahit olur. Bu muhafızlar, az bilindiği için yanlarındaki Mordehay’ın anlamadığını düşündükleri bir dilde konuşmaktadırlar. Fakat en yüksek Yahudi kurulu olan Sanedrin’in bir üyesi olan Mordehay yetmiş dil bilmektedir ve muhafızların dili de bir istisna değildir. Vakit kaybetmeden Ester’e bir haber göndererek suikast planını ihbar eder. Ester de durumu Mordehay’ın adına krala iletir. Ahaşveroş bu iki muhafızı idam ettirir ve Mordehay’ın hizmeti de kralın hatıra defterine kaydedilir.

Yeni Bir Başbakan


Mart 13, 2007, 10:08:42 ös
Yanıtla #17
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

Mordehay devamlı olarak saray kapısı civarında dolaştığı için, etrafta olan olaylar konusunda da bilgi sahibi olabilmektedir. Bir gün, kralın Bigtan ve Tereş adlı iki muhafızının Ahaşveroş’a bir suikast düzenleme planına şahit olur. Bu muhafızlar, az bilindiği için yanlarındaki Mordehay’ın anlamadığını düşündükleri bir dilde konuşmaktadırlar. Fakat en yüksek Yahudi kurulu olan Sanedrin’in bir üyesi olan Mordehay yetmiş dil bilmektedir ve muhafızların dili de bir istisna değildir. Vakit kaybetmeden Ester’e bir haber göndererek suikast planını ihbar eder. Ester de durumu Mordehay’ın adına krala iletir. Ahaşveroş bu iki muhafızı idam ettirir ve Mordehay’ın hizmeti de kralın hatıra defterine kaydedilir.

Yeni Bir Başbakan


Mart 14, 2007, 10:51:01 ös
Yanıtla #18
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

Sayin shemuel. Ben muslumanim ve hz.ibrahimin direk soyundanim ve benimde babam urfali. Yani akrabayiz anlayacagin.
Bu yazıyı nasıl kaçırmışım akrabam canım akrabam
müslüman olman benim için sorun değil neden bunu  özellikle belirtmişsin insanlar inancını yaşayabilir.
ibrahimin direk soyundan nasıl olunuyor bunu pek anlamadım


Mart 14, 2007, 11:05:43 ös
Yanıtla #19
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3120
  • Cinsiyet: Bay

Sayin shemuel. Ben muslumanim ve hz.ibrahimin direk soyundanim ve benimde babam urfali. Yani akrabayiz anlayacagin.
İbrahimin direk soyu
mezopotamyalı Abraham(İbrahim) oğlu isak(Yitsak) ve isakın oğlu,ibrahimin torunu Yakup (İsrael) vede onun çocukları ibraniler aynı zamanda  ibrahimin direk soyundan Şemuel Atilla
ben kısa yoldan  direk soy belirttim peki sen kimlerdensin?
tanışalım....


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
154 Yanıt
58493 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 30, 2009, 08:41:27 ös
Gönderen: Isis
12 Yanıt
20026 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 31, 2008, 10:11:26 öö
Gönderen: MASON
3 Yanıt
9769 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 10, 2008, 05:18:45 ös
Gönderen: Barbaros
17 Yanıt
10040 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 14, 2008, 09:18:37 ös
Gönderen: dogudanesen
4 Yanıt
7641 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 18, 2015, 11:53:47 ös
Gönderen: akcanmd
15 Yanıt
15584 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 26, 2012, 10:25:11 ös
Gönderen: karahan
1 Yanıt
4038 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 27, 2011, 02:09:06 ös
Gönderen: Don Corleone
3 Yanıt
5903 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 31, 2012, 07:20:21 öö
Gönderen: Sirius
3 Yanıt
4047 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 10, 2013, 04:20:23 ös
Gönderen: Waldow
16 Yanıt
5521 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 19, 2016, 11:37:30 ös
Gönderen: Waldow