Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: İlk 100'e giremedik....  (Okunma sayısı 6187 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ekim 10, 2009, 03:39:31 ös
  • Ziyaretçi

İlk 100'e giremedik
Dünyanın en iyi 100 üniversitesi listesi belli oldu. Türkiye'de ki üniversiteler ilk 100'e girmeyi başaramadı


İngiliz Guardian gazetesinin, Times Higher Education ve QS Top Universities tarafından yapılan araştırmaya dayandırdığı haberinde, Oxford  Üniversitesi'nin alt sıralara düştüğü görülürken, Asya'daki akademik gelişimin, yakında ABD'nin eski ve saygın 8 üniversitesinden oluşan Ivy League'e ile Oxford ve Cambridge üniversitelerinin birleşimi Oxbridge'e meydan okuyacağı belirtildi.

Listeye göre, en iyi 10 üniversitenin 4'ü, 100 üniversitenin de 18'i Büyük Britanya'da yer alıyor. Listeye geçen yıl 42 üniversite sokan Kuzey Amerika'dan bu yıl ise listeye giren üniversite sayısı 36.

Öte yandan Asya'dan listeye giren üniversitelerin sayısı geçen yıla göre 2 artarak, 14'den 16'ya yükselirken, Tokyo Üniversitesi 22. sırada, Hong Kong Üniversitesi 24. sırada yer alıyor.

Dünyanın en iyi 100 üniversitesinin listesi şöyle sıralanıyor:
1- HARVARD Üniversitesi (ABD)
2- CAMBRIDGE Üniversitesi (Büyük Britanya)
3- YALE Üniversitesi (ABD)
4- UCL (University College London) (Büyük Britanya)
5- IMPERIAL College London (Büyük Britanya)
6- OXFORD Üniversitesi (Büyük Britanya)
7- CHICAGO Üniversitesi (ABD)
8- PRINCETON Üniversitesi (ABD)
9- MASSACHUSETTS Teknoloji Enstitüsü (MIT) (ABD)
10- CALIFORNIA Teknoloji Enstitüsü (Caltech) (ABD)
11- COLUMBIA Üniversitesi (ABD)
12- PENNSYLVANIA Üniversitesi (ABD)
13- JOHNS HOPKINS Üniversitesi (ABD)
14- DUKE Üniversitesi (ABD)
15- CORNELL Üniversitesi (ABD)
16- STANFORD Üniversitesi (ABD)
17- Ulusal Avustralya Üniversitesi (Avustralya)
18- MCGILL Üniversitesi (Kanada)
19- MICHIGAN Üniversitesi (ABD)
20- ETH Zurich (İsviçre Federal Teknoloji Enstitüsü) (İsviçre)
21- EDINBURGH Üniversitesi (Büyük Britanya)
22- TOKYO Üniversitesi (Japonya)
23- KING'S College London (Büyük Britanya)
24- HONGKONG Üniversitesi (Hong Kong)
25- KYOTO Üniversitesi (Japonya)
26- MANCHESTER Üniversitesi (Büyük Britanya)
27- CARNEGIE MELLON Üniversitesi (ABD)
28- École normale supérieure (Fransa)
29- TORONTO Üniversitesi (Kanada)
30- Ulusal Singapur Üniversitesi (Singapur)
31- BROWN Üniversitesi (ABD)
32- NORTHWESTERN Üniversitesi (ABD)
33- CALIFORNIA Üniversitesi, UCLA (ABD)
34- BRISTOL Üniversitesi (Büyük Britanya)
35- HONG KONG Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (Hong Kong)
36- ÉCOLE POLYTECHNIQUE (Fransa)
37- MELBOURNE Üniversitesi (Avustralya)
38- SYDNEY Üniversitesi (Avustralya)
39- California Üniversitesi, BERKELEY (ABD)
40- BRITISH COLUMBIA Üniversitesi (Kanada)
41- QUEENSLAND Üniversitesi (Avustralya)
42- École Polytechnique Fédérale de LAUSANNE (İsviçre)
43- OSAKA Üniversitesi (Japonya)
44- TRINITY College (İrlanda)
45- MONASH Üniversitesi (Avustralya)
46- Çin Hong Kong Üniversitesi (Hong Kong)
47- Ulusal Seul Üniversitesi (Güney Kore)
48- NEWSOUTH WALES Üniversitesi (Avustralya)
49- TSINGHUA Üniversitesi (Çin)
50- AMSTERDAM Üniversitesi (Hollanda)
51- KOPENHAG Üniversitesi (Danimarka)
52- NEW YORK Üniversitesi, NYU (ABD)
53- PEKİN Üniversitesi (Çin)
54- BOSTON Üniversitesi (ABD)
55- Technische Universitaet Münih, TUM (Almanya)
56- TOKYO Teknoloji Enstitüsü (Japonya)
57- HEIDELBERG Üniversitesi (Almanya)
58- WARWICK Üniversitesi (Büyük Britanya)
59- ALBERTA Üniversitesi (Kanada)
60- LEIDEN Üniversitesi (Hollanda)
61- AUCKLAND Üniversitesi (Yeni Zelanda)
62- WISCONSIN Üniversitesi-Madison (ABD)
63- AARHUS Üniversitesi (Danimarka)
64- ILLINOIS Üniversitesi, Chicago (UIC) (ABD)
65- Katholieke Universiteit, LEUVEN (Belçika)
66- BIRMINGHAM Üniversitesi (Büyük Britanya)
67- LONDON School of Economics and Political Science (Büyük Britanya)
68- LUND Üniversitesi (İsveç)
69- KAIST É Kore İleri Bilim Enstitüsü (Güney Kore)
70- YORK Üniversitesi (Büyük Britanya)
71- UTRECHT Üniversitesi (Hollanda)
72- Cenevre Üniversitesi (İsviçre)
73- Nanyang Teknoloji Üniversitesi (NTU) (Singapur)
74- WASHINGTON Üniversitesi, St. Louis (ABD)
75- UPPSALA Üniversitesi (İsveç)
76- CALIFORNIA Üniversitesi, San Diego (ABD)
77- TEXAS Üniversitesi, Austin (ABD)
78- NORTH CAROLINA Üniversitesi, Chapel Hill (ABD)
79- GLASGOW Üniversitesi (Büyük Britanya)
80- WASHINGTON Üniversitesi (ABD)
81- ADELAIDE Üniversitesi (Avustralya)
82- SHEFFIELD Üniversitesi (Büyük Britanya)
83- DELFT Teknoloji Üniversitesi (Hollanda)
84- WESTERN AUSTRALIA Üniversitesi (Avustralya)
85- DARTMOUTH College (ABD)
86- GEORGIA Teknoloji Enstitüsü (ABD)
87- PURDUE Üniversitesi (ABD)
88- STANDREWS Üniversitesi (Büyük Britanya)
89- University College DUBLIN (İrlanda)
90- EMORY Üniversitesi (ABD)
91- NOTTINGHAM Üniversitesi (Büyük Britanya)
92- NAGOYA Üniversitesi (Japonya)
93- ZÜRİH Üniversitesi (İsviçre)
94- Freie Universitaet, BERLIN (Almanya)
95- Ulusal Tayvan Üniversitesi (Tayvan)
96- SOUTHAMPTON Üniversitesi (Büyük Britanya)
97- TOHOKU Üniversitesi (Japonya)
98- Ludwig-Maximilians-Universitaet, Münih (Almanya)
99- LEEDS Üniversitesi (Büyük Britanya)
100- RICE Üniversitesi (ABD)

 


Ekim 11, 2009, 05:30:40 öö
Yanıtla #1
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 788
  • Cinsiyet: Bay

Bu sıralama neye göre oluşturuluyor acaba ?

 Eskiden ilk 5yüz e giremiyorduk,şimdi ilk yüz e girememişiz ! İlerleme mi var ? Varsa neden bu başarılar hep olumsuz hisler içeren cümlelerle anlatılıyor ?

 Bir gün olurda  Türkiye üniversitelerinden herhangi biri 12. olursa,bu haber bizlere ilk 10 a bile giremedik şeklinde mi yansıtılacak ? Bu ülke bu olumsuz havadan ve aşağılık duygusundan sıkıldı artık,gibime geliyor !
Vostede é vostede. . Nunca perder o caducidade. .


Ekim 11, 2009, 10:54:46 öö
Yanıtla #2

Bir kere o ülkelerin bizden her yönden ileride olmasının çok genel ve doğru bir sebebi var; endüstri devriminin orada başlamış olması ve bu sürecin bizde çok geç başlamış olması.

Bu sanayileşme süreci insanı da etkiliyor. Bizim insanımız 1950'lerde şehire göç etmeye başlamıştır. Şehir yaşamının disiplini yeni yeni oturmaya başlamıştır. Bilgi çağı ve küreselleşmeyle bu süreç daha da hızlanacak. Bu, her alanda vizyonumuzun gelişmesine neden olacak. Ama bugün baktığımızda hala ülke totaliter bir havada yönetiliyor. İnsanlara kendilerini serbestçe ortaya koyacak bir ortam sağlanamıyor. Akıl dışı, robotça eylemler ödüllendiriliyor, aklı kullanmak cezalandırılıyor. Bunu da en fazla üniversitelerin başındaki YÖK yapıyor.

Bu kanserli siyasi yaklaşım konusunda "değişim"e cesaret edebilirse herkes, bence sorun kendiliğinden çözülecek. Hala türbana, şeriata, devlet bütünlüğüne, milli devlete, küreselleşmeye yönelik abartılı bir korku var. Bu alt yapı, ister istemez başarımızı olumsuz etkiliyor. Enerjimizi birbirimizle kavga etmeye harcamayı daha makul buluyoruz.

Ben açıkçası Türkiye'nin bu ortamından bıktım, imkanım olsa başka bir yerde yaşamayı tercih ederdim. Akılsızlığın ödüllendirildiği, insanların korkutularak yönetildiği bir yer hiçbir başarıya layık değildir.

Karanlıklar prensi bir beyefendidir. W.Shakespeare


Ekim 12, 2009, 04:49:26 öö
Yanıtla #3
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 211
  • Cinsiyet: Bayan

Değerli Üyeler ,

Bu küresel akademik sıralamada yer almıyor olmamız beni son derece üzmesine rağmen , şaşırtmıyor. Esas , bu listeye 1-2 üniversitemiz girebilmiş olsa idi benim için bunun hayret vericiliği ve  bir haber değeri olurdu .

Bu listede yer alan kurumların pek çoğu , bu alana yıllar ve yıllar önce eğildi ; toplumlarının nitelikli birey sayısını artırma iradesini çok çok önce koydu. Listeye yeni giren kurumlar ise , geleceğin tasarımında söz sahibi olmak üzere gerekli atağı yapabildiler.  Bizde bu kafa yapısıyla bunun olmaması çok doğal.

Bu kurumlar , bilimselliğe ve zihin berraklığına sahip insan ağını oluşturup eğitsel sistemlerini bozulmamak üzere kurmuşlardır. Bizim ülkemizde bilimsellikten söz edebilmek aşırı güç. Üniversitelerimizde kıymetli akademisyenlerin , daha doğrusu gerçek akademisyenlerimizin sayısı bile olağanüstü azalmış durumdadır. Eski hocalar tasfiye edilmiştir , yerlerine gelen geniş yığışımın içinde "doktora derecesi dahi olmayan" inanılmaz sayıda insan bulunmaktadır. Zeki, dolu, akademisyenliğe gönül vermiş ve yıllarını bu işe adayabilecek idealizme sahip olan az sayıda akademisyen ve akademisyen adayı da kadro problemleri , dalkavukluk ve torpil mekanizması , hemşehricilik , insani olmayan ücretlendirme , doktora sonrası mesleki güvence yokluğu gibi koşullar nedeniyle akademik yaşama katılmaktan soğutulmaktadır.

Bilgisi , görgüsü,vizyonu , bilimsel bakış açısı , duruşu ve kişiliği olan hocalarımız ve hoca adaylarımıza bunlar yapılarak , o hep övünülen "genç-dinamik "nüfusumuz en verimli yıllarında zihince iğdiş edilmektedir. Bilimsel ve akademik çalışmalara ülke bütçesinden en az payı ayıran son 3-4 ülkeden biri olduğumuz gerçeği tüm küresel raporlarda durmakta iken de hala bu listeye okul sokabilmemizin beklenmesi zaten pek düşünülemez.  Bütçeden pay ayrılmıyor , TÜBİTAK'da meydana gelen rezaletlerle dünyaya bilim konusunda nasıl bir güruhca , nasıl bir kafa yapısıyla yönetildiğimizi kanıtladık zaten , bütçe diye sunulan gülünç rakamlarla da az sayıda gerçek akademisyenin literatüre yeterli katkıyı sağlaması olanaksız ; geri kalan ve hoca diye lanse edilen bilim ve mantık yoksunu çok sayıda insanın da yeterli sayı ve kalitede akademik üretim yapması doğal olarak söz konusu bile olmuyor.

Sonuç olarak , "üniversite mezunu  dinamik gençlik "diye karşımıza çıkartılan , A'yı B'den zor ayırabilen , rasyonellik kavramı olmayan , "Tabula Rasa" olarak mezun edilmiş , analiz-sentez yetisi bile verilmemiş aşırı geniş bir gençlik ve diploması yurt dışında hiçbir itibar sağlamayan gri apartmanlar kalıyor geriye.

Gelişmiş uluslar , üniversitede kaliteli bireyler üreterek sadece bu güne değil , 20-30 yıl sonrasına hükmedeceklerini bilerek davranmaktalar .Bizde ise , hala akademsiyen olan veya olma arzusu taşıyan az sayıda nitelikli insanımıza şükranla bakmaktayım. 

"Ekonomiyi toparlıyoruz , bölgemizde söz sahibiyiz , küresel oyuncu oluyoruz "gibi söylemler diğer ulusları eminim çok güldürmekte  . Bugün bu listeye 1 tane dahi üniversitemizi sokamamış olmamız 20-30 veya 50 yıl sonrasında da yerküre üzerinde ulusumuzun esamisinin okunmayacağını ortaya koymakta . Parlak ve heybetli diye lanse edilen dramatik-gülünç sözlerle değil , akıl ve bilime dayanan rakam ve sonuçlarla konuşan bir ülke olamayacağız bu kadrolar ve bu kafa yapısıyla .

Niteliksizlik tüm alanlarda olduğu gibi eğitim sistemimizde de normal karşılanır oldu. Zaten alt nesillerde de sınavlarda "sıfır çekme" rekoru bu dönemde yakalandığı için , bu verilmiş hasarlarla , ulusumuz akılcı-bilimsel , gelişmiş ve saygın olamayacak , sadece "genç ve ümitsiz" nesillerimiz olacak .İlerleyen yıllarda pekçok küresel listede yer alacağız şüphesiz ama örnek teşkil edecek biçimde değil ne yazık ki ... 

Saygılarımla
Quality has no fear of time ..


Aralık 11, 2009, 12:30:37 ös
Yanıtla #4
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 269
  • Cinsiyet: Bay

Bırakın dünyayı, Avrupa'nın en iyi 100 üniversitesi içinde Türk üniversitesi yok :(

http://www.webometrics.info/top500_europe.asp?offset=0
Çöl Bilgesi


Aralık 11, 2009, 12:52:15 ös
Yanıtla #5
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay


Böyle denilince birden şaşırdım... Olmaması gerekir diye düşündüm. Çünkü bazı üniversitelerimizin (özelllikle aslında birer yüksek okul niteliği taşıyan özel kurumların değil, köklü ve güçlü öüniversitelerimizin) böyle bir listede hak ettikleri yerde bulunmaları gerektiğini düşündüm. Bunun da ilginç bir nedeni var: İngiltere'de yaşadığımız bir dönemde eşim de evde oturmaktan hem sıkılmış hem kıt kanaat geçindiğimiz için çalışmaya karar vermişti. Ona çok uygun bir iş vardı. Başvurdu ama kabul etmediler. Verdikleri yanıt pek ilginçti: «Sizin üniversiteniz çok yüksek düzeyde. Bizim vereceğimiz ücret ise ancak daha aşağı düzeyde bir üniversite mezunu için. Yasalarımız uyarınca sizin düzeyinizdeki bir kişiyi o pozisyona alamayız.»

Bunu da anımsayınca, neden böyle diye merak ettim. 

Sayın Texan'ın başvurduğu kaynakta Türkiye, Avrupa içinde değil, Asya ülkesi olarak niteleniyor da ondan..

İşin doğrusu da bu zaten.

Sevgiler.

ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Aralık 11, 2009, 12:59:12 ös
Yanıtla #6

Sayın Texan

Türkiye'nin, Avrupa ülkelerince Avrupalı olarak görülmemesi gerçeği bir yana dursun, bende sayın Nueva ile aynı görüşteyim;

Bir Türk üniversitesinin böyle bir listede yer alması beni şaşırtacağı gibi o listenin de güvenilirliğinden şüphe ederdim.

Sözlerimi batı hayranlığı ya da özentiliği olarak düşünmenizi istememekle birlikte bir kaç noktaya değinmekte fayda görüyorum;

Üniversitelerimiz üzerinde ki siyasilerin yetki ve hakları ve üniversitelerin donanımsal eksikleri bir yana dursun, sadece üniversitede ki akademisyenlerimiz değil tüm öğretmenlerimiz (sayıları az olan idealistler dışında), verdikleri eğitim ve öğretime kendi egolarını ve görüşlerini katarak, hem yetiştirdikleri beyinleri kısıtlamakta hemde yanlış yönlendirmektedirler.

Sistem kapitalizm ve bizlerde bunun çarklarıysak, bu eğitim kurumlarından çıkan bizler kısaya tabi tutulduğumuzda eksik ve arızalı olarak piyasaya çıkıyoruz.

Ego ve komplekslerimizin önüne geçmekten uzak, araştırmacılıktan yoksun, şiddet eğilimli, hayata öfkeli, tölerans ve hoşgörüden yoksun başlıyoruz hayata...

Bir ülkenin herşeyi olan eğitim politikas, ükemizde olabildiğine hastalıklıdır ve bizlerde bu yüzden hastalanıyor ve hasta olarak yaşayıp belki hayatlarımızın belli noktalarında bu hastalıktan bir nebze olsun kurtulmayı başarabiliyor ya da hastalıklı olarak ölüyoruz.

SAYGILARIMLA...
Ben, ben olanım


Aralık 11, 2009, 01:08:23 ös
Yanıtla #7
  • Seyirci
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 4031
  • Cinsiyet: Bay

Sn.Adam

Haklısınız bende baktım sayfaya yeniden asya kısmındayız biz.
Bazen bu konu beni hem üzüyor hem sinirlendiriyor sonrada adil olmak adına farklı düşündürüyor.
Biz kendimizi avrupalı addederken avrupalının bizi ısrarla asyalı görmesi durumu bence kökten halledilmesi gereken bir sorun.

Sanki 2 coğrafya arasına sıkışmış ne istediğini bilemeyen bir ülkeyiz birazda istenilmeyen bir eve girmeye çalışan arsız rolündeyiz.Kökenlerimizin asya olmasınıda avrupalı olmak isteyişimizden inkar eder durumdayız sanki ama senin unuttuğunu avrupalı sana her daim bir şekilde hatırlatıyor.

Hakikaten biz neyiz avrupalımı asyalımı.Türke bu muameleyi yapılmayı layık görenler bu aczin hesabını vermeliler bence.

Dün verdiğim yazıyı buraya yine eklemek farz oldu.Bize 150 yıl önce bugünlerimizi anlatan ünlü avusturyalı başbakan ve diplomasi uzmanı metternich.



Prens Metternich diyor ki;

 

“İmparatorluk günden güne zayıflamakta ve çökmektedir. Bu bir gerçektir. Gizlenmesi mümkün olmayacak kadar açıktır. Bir an önce bunu masaya yatırıp çöküş sebepleri ve çöküşün nasıl durdurulabileceği hususunun tartışılması gerekir.

 

Bana göre, Osmanlıyı bu hale düşüren sebeplerin başında Avrupalılaşma zihniyeti gelir. Bunun temelinde, tam bir cehalet ve akıl almaz hayalperestlikten başka bir dayanağı olmayan ve ısrarla savunulan Avrupa kopyası reformlar yapma hevesi yatar.

 

Osmanlı Devletine tavsiyemiz şudur: Hükümetinizi varlık sebebiniz olan dininize saygı esası üzerine kurunuz! Devlet olarak varlığınızın temeli, Padişahla Müslüman halk arasındaki en kuvvetli bağ, dindir. Zamana uyun, çağın ihtiyaçlarını dikkate alın. Fakat dinden uzak olmayın!

 

İdarenizi yeni bir düzene, sisteme sokun, ıslah edin. Ama yerine size hiç de uymayacak olan müesseseleri koymak için eskilerini yıkmayın! Avrupa medeniyetinden sizin kanun ve nizamlarınıza uymayan kanunları almayın. Zira bu, sultanı, yıktığı ve yerine koyduğu şeylerin değerini bilmeme durumuna sokar.

 

Avrupa uygarlığından, sizin kurumlarınızla uyuşmayan sistemler almayın. Zira Batılı kurumlar, imparatorluğunuzun temelini meydana getiren ilkelerden farklı ilkelere dayanmaktadır.

Batı kanunlarının temeli Hıristiyanlıktır. Siz Müslümansınız, Türk’sünüz; böyle kalınız. Tatbik edemeyeceğiniz kanunu çıkarmayın! Hak bellediğiniz yolda ilerleyin. Batı’nın sözlerine kulak asmayın. Siz ilerlemeye bakın...

 

Dininizin sizi toleranslı yapacak, diğer medeniyetlerden üstün kılacak ilkelerinden yararlanmaya bakın. Diğer dinlerden olan halkınıza tam bir himaye sağlayın. Onların dini işlerine karışmayın.

 

Kanunlarınızı kesinlikle uygulayın. Batının gösterdiği yollara aldırmadan doğruca yürüyün. Bu yollara sapmayın. Çünkü tavsiye edilen bu yollar sizin bilmediğiniz yollar...

 

Adalet ve bilgiyi elden bırakmayın. Avrupa kamuoyunun az çok değeri olan kısmını yanınızda bulacaksınız...

 

Kısaca, biz Osmanlı’yı kendi idare tarzının tanzim ve ıslahı için giriştiği teşebbüslerden vazgeçirmek istemiyoruz. Fakat ona, bu ıslahatın, Osmanlı imparatorluğunun şartlarına ortak hiçbir yöne sahip bulunmayan modellerde aranmamasını, kanunlarında Doğulu âdetlere zıt düşen devletlerin kanunlarını taklide yönelmemesini tavsiye ederiz. Ama, Avrupa’yı örnek olarak almamalıdır kendine. Zira Avrupa’nın şartları başkadır, Türkiye’nin başka... Avrupa’nın temel kanunları Doğu’nun örf ve âdetlerine taban tabana zıttır. İthal malı ıslahattan kaçının. Bu gibi ıslahat Müslüman memleketlerini ancak felakete sürükler. Onlardan hayır gelmez sizlere.”
ÖZGÜRLÜK BİLE SAHİP OLMAK İÇİN SINIRLANDIRILMALIDIR.

EDMUND BURKE

Hayat Bizi Resmen Dört İşlemle Sınar. Gerçeklerle Çarpar, Ayrılıklarla Böler, İnsanlıktan Çıkarır ve Sonunda Topla Kendini Der.  leo


Aralık 11, 2009, 01:21:11 ös
Yanıtla #8
  • Seyirci
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 4031
  • Cinsiyet: Bay

Sn.Rigomortis

Yazınızda katıldığım bir çok nokta var yalnız üniversitelere siyasi baskı lafı biraz açılmalı.
Devleti biçimsel olarak seçilmişler yönetiyor biz onlara siyasi deriz.Devleti kapsayan tüm kurumlar üzerinde kanun yapmaya yetkili tek merci olarak biz onları seçer parlemontaya yolarız.Dolayısı ile bugün ülkede ne kadar kurum ve kuruluş var ise bunlar hakkında her hangi bir siyasinin otorite kurması yada belirleyici olması zaten kaçınılmaz.

Üniversitelerde siyaset üstü makam olarak gördüğümüz cumhurbaşkanları atamaları yapar.
Sistemin kuruluşu böyle.Yalnız bozuk olan birşey var her yerden ses geliyor belliki düzen bozuk belliki erkler savaşı var.Her erk gücü elde tutmak ister ve bunun için savaşır bence problemde burada.

Üniversitelere gelecek olursak istanbul üniversitesinde 1 ay önce bir eyleme denk geldim rektör 14 öğrenciye 56 yıl uzaklaştırma cezası vermiş.İşte erk bu nasıl ispat etmiş ama rektör gücünü savunmasız öğrencilere.Rektörde olsa mayası insan egoları ile hemde okuldan attığı öğrencilerin eğitim hakları umrunda bile değil.Hocalar öğrencilerine uyguladıkları baskı zaten bir başka.

Adı üniversitede olsa eğitmenler oralarda türkiye için insan eğitmek ve yetiştirmek için gelmedikleri müddetçe o listelere boşuna bakmaya gerek yok.
ÖZGÜRLÜK BİLE SAHİP OLMAK İÇİN SINIRLANDIRILMALIDIR.

EDMUND BURKE

Hayat Bizi Resmen Dört İşlemle Sınar. Gerçeklerle Çarpar, Ayrılıklarla Böler, İnsanlıktan Çıkarır ve Sonunda Topla Kendini Der.  leo


Aralık 11, 2009, 01:32:36 ös
Yanıtla #9

Sayın Karahan

Siyasi baskı ile kastım, siyaset üstü olan cumhurbaşkanın ne kadar öbjektif olduğu, rektörlük seçimlerinde en çok oyu alanlar yerine, cumhurbaşkanının başkalarını ataması.

Siyasi baskı lafımda ki bir diğer kasıtta yine üniversite hocalarının verdikleri eğitimlere kendi siyasi ve hayat görüşlerini katarak, tarafsız eğitimden uzaklaşmalarıdır.

Ben, ben olanım