Degerli canlar, yazdiklarinizi saygiyla okuyorum fakat katilmadigim yerler var.
"Katharlarin bir milli kimligi yoktu" cumlesine katiliyorum. Anadoluda ermenice, Bulgaristanda pomakca, bosnakca, fransada oksidanca konusan bu insanlarin gercektende milli kimliklerinin oldugunu dusunmek zor. Fakat milli kimlikleri olmayan bu insan topluluklarininda gecmislerinde, Kathar olmadiklari donemlerde tasimis olduklari bir etnik kimlikleri olmak zorundadir.
"Kathar'ların milli kimliğinin olmaması,hatta bir toplum bile sayılmamaları onların geçmişte nerede yaşadıkları veya yaşadıkları dönemdeki, yaşadıkları bölgenin geçmişte sahip olduğu inançlarla bir ilgisinin olmadığının göstergesidir"
Yukariya aktardigim sayin Ceycetin cumlesinede katilmiyorum. Milli kimlikleri yoktu. Milliyetcilik güdüleri yoktu. Ama bir kimlikleri olmali.
Sanirim katharlarin milli kimliklerinin olmamasi sebebiyle yasadiklari topraklarda var olmus eski inanclarla iliskilerinin olamayacagini soyluyor. Kurtler musluman olmadan once Zerdustiydiler. Zerdustilige gecisleri gecmislerini silmedi. Tapinakcilar ezoterik bir orgut kurmadan once Milliyetcilik adina Hac yollarini koruyup kollayan radikal birer hiristiyan toplulugu idi. Ezoterik orgute gecisleri gecmislerini silmedi. Masonlar Masonluk kurulmadan once (ki masonlugun tarihini misir piramitlerine kadar goturenler var) baska bir inanc icindeydiler. Masonluk kurulduktan sonra bu baska inanc silinmedi. Insanlar gecmislerinde daga, tasa, yildizlara, putlara, taptiktan sonra semavi dinler ile tanistilar ama bu semavi dinlere gecisle gecmisleri silinmedi. Ne oldu? Sadece unutmak istediler. Ve bundada oldukca basariliydilar.
Katharlar benim tezlerimce ya Katharliktan once baska bir icrek akima inaniyorlardi ve bunun geregi zaten etnik milliyetcilik o akimin geregi Katharliktan once yok olmustu yada boyle bir akim yoktu kendileri gibi var olan butun halklar gibi bir etnik kimlik ve milliyetcilik güdüsüyle yasarlarken Kathar inanciyla tanisip onu kabul ettikten sonra bu ozelliklerini yitirdiler. Bu yeni gelen sey ile etnik kimlik, milli kimlik, ana dil gibi dogustan gelen etiketleri terketmislerdi.
Katharlar Anadoludan goc etmediklerine, Languedoc bolgesinin yerli halki olduklarina ve Kathar inancinin bu halk tarafindan sonradan Kabullenildigine gore bu inanctan once var olan tarihi goz ardi edemiyorum. Iste bu inanctan once bu bolgede yasamis olan bu halkin sosyal, ekonomik ve kulturel yasantilarini, milliyetcilikleri ve etnik kimliklerini, hangi dine inandklarini, toprak icin savasip savasmadiklarini, adam oldurup oldurmediklerini, et yiyip yemediklerini var olan yuzlerce fransiz kaynaklarinindan arastirmak gerek.
Isin bundan sonrasi sevgili Adamin dedigi gibi derinlere iniyor ve ben daha fazla nefesimi tutamadigim icin yuzeye cikiyorum. Aslinda ben yuzme bile bilmiyorum. Bu gorusleri belirtirkende "oyledir-boyledir" tarzinda kesin yargi ile degil demokrasinin verdigi ozgurluk ifadesi ve kuskuculugun verdigi merak tutkusu esliginde yazdigimi belirtmek istiyorum.