Masonlar.org - Harici Forumu

Inanc => Inanc Uzerine => Konuyu başlatan: M1TO - Şubat 07, 2011, 01:35:34 ös

Başlık: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: M1TO - Şubat 07, 2011, 01:35:34 ös
1-İMANIN 6 ŞARTI AÇISINDAN :

Museviler ve Hıristiyanlar  toplumumuzda sanıldığı gibi inançsızAllahsız değillerdir.Onlar da inanç sahibiAllah’a Kutsal Kitap’a ahiretemeleklerekadere inanan kişilerdirçünkü bunlar birer ilahi dindir diğer batıl (ÇinHint dinleri v.b.) dinlere göre benzer yönlerimiz çoktur. İmanın 6 şartına inanır. Fakat Yahudilik ve Hıristiyanlık eksik ve yanlış inanır. İslamiyet ise tam ve eksiksiz; doğru bir şekilde iman eder.

2-ALLAH’A İMAN AÇISINDAN :

Yahudilikte Yehova’ya (Allah) inanılır. Tektir. Fakat Tanrıya insan özellikleri verirler. (Tanrı’nın oğlu vardır; güreşir; yorulur dinlenir). ”Muhalefetün lil havadis sıfatına eksik inanırlar”. Ayrıca Yehova sadece Yahudilerin tanrısıdır -tanrının seçkin ırkı Yahudilerdir-bundan dolayı milli dindir. Şirk inancı var. Allah’ın sıfatlarına eksik inanılır.

Hıristiyanlıkta Baba(Tanrı: yaratıcı) -Oğul(İsa: kurtarıcı) -Kutsal Ruh(Cebrail: Kutsayıcı)’tan oluşan üçlü tanrı anlayışına (Teslis inancı) sahiptirler. ”Vahdaniyet Sıfatına inanmazlar”. Ayrıca Tanrıya insan özellikleri verirler.(Tanrının meleklerine kızı İsa’ya oğludur derler) “Muhalafetün lil havadis sıfatına inanmazlar” Şirk inancı var. Allah’ın sıfatlarına eksik inanılır.

İslamiyet’te ise bir tek olan hiçbir şeye benzemeyen herkesin ve her şeyin Rabbi olan O’ndan başka Tanrı’nın olmadığına en yüce ve en mükemmel varlığın Allah olduğuna Tevhit inancı içinde Allah’ın Zati ve Subuti sıfatlarına tam ve eksiksiz iman edilir.



3-KUTSAL KİTAPLARA İMAN AÇISINDAN:

Yahudilikte Zebur ve Tevrat’a inanılır. Fakat İncil ve Kur’an’a inanmazlareksik inanırlar.

Hıristiyanlık’ta Zebur Tevrat’a(eski ahit) ve İncil’e (yeni ahit) inanılır. Fakat Kuran’a inanmazlareksik inanırlar.

İslamiyet’te ise Allah’ın gönderdiği 4 Kitap’a inanılır. Ama ilk 3 Kitap’ın sonradan bozulduğuna; Kuran-ı Kerim’in bozulmadığına ve kıyamete kadar bozulmayacağına  her devirde insanların ihtiyaçlarına cevap vereceğine ve içinde geçen 6666 ayetin hepsinin doğru ve gerçek olduğuna şüphe duymadan TAM VE EKSİKSİZ iman edilir.



4-PEYGAMBERLERE İMAN AÇISINDAN:

Musevilikte Hz.Adem’den(a.s.) Hz.Musa’ya(a.s.) 23 peygambere inanılır. Ama Hz.İsa’ya (a.s.) ve Hz.Muhammet’e(s.a.v.) inanmazlar. Ayrıca Peygamberlerin 5 sıfatından olan günah işlememe özelliğine (İsmet) eksik inanılır.(Hz.Davud’un içki içtiğini zina ettiğini söylerler.)

Hıristiyanlık’ta Hz.Adem’den(a.s.) Hz.İsa’ya(a.s.) 24’üne inanılır. (David-Benjamin-Joseef-AbrahamMaria-)Ama Hz.Muhammed’e (s.a.v.) inanmazlareksik inanılır.

İslam Dini’nde Allah’ın gönderdiği –Kur’an’da adı geçen) 25 Peygamberin hepsine birden inanılır. Ayrıca Peygamberlerin 5 sıfatına(onların günah işlemediğine güvenilir olduklarına) TAM VE EKSİKSİZ iman edilir.



5-DÜNYAYA VE AHİRETE BAKIŞ AÇISINDAN:

Musevilikte dünyaya önem verilir; Ahiret ihmal edilir.

Hıristiyanlık’ta ahirete önem verilir; Dünyayı ihmal edip el etek çekerler.

Müslümanlıkta dünya ve ahiret dengesi vardır. ”Hiç ölmeyecekmiş gibi dünyaya; yarın ölecekmiş gibi ahirete çalış” sözüyle hareket ederler. Dünyayı bir sınav yeri köprü araç fanigeçici bir yer; Ahiret ise sınavın sonucu hedefamaç baki ölümsüzlük yeri olarak görülür.



6-İBADET AÇISINDAN:

Yahudiler ve Hıristiyanlar Allah’a ibadet ederler.(oruç hacc sadaka vardır) Ama yanlış ve eksik ibadet ederler. Şirk inancı içinde ibadet ederler.

Müslümanlıkta Allah’a Tevhit inancı içinde ve tam-doğru bir şekilde ibadet edilir.

Ayrıca ibadette en önemli farkımız Namaz kılmaktır. Başka hiçbir dinde-oruç sadaka vardır-

Namaz kılmak yoktur. Namaz önemli bir ibadettir. ”Namaz dinin direğidir.”



7-GÖNDERİLİŞ ŞEKLİ AÇISINDAN:

Musevilik ve Hıristiyanlık belli milletlere belli mekana belli bir zamana ve çağa gönderilmiştir.

İslamiyet ise bütün insanlığa milletlere ve bütün zaman ve çağlara gönderilmiş olup

Çağlar üstü bir dindir. Son ve mükemmel bir din olarak kıyamete kadar duracaktır.



8-DİN ADAMLARI AÇISINDAN:

Yahudilik ve Hıristiyanlık’ta Din adamları (ruhban) sınıfı vardır. Ruhban sınıfın çok imtiyazları olup kendilerini Tanrının yeryüzündeki temsilcisi görüp Tanrı adına Günah Çıkarttırma-aforoz etme gibi işler yapıp İnsan ile Allah arasına girerler. Din adamlarının söyledikleri Tanrı sözü gibi görülür.

İslamiyet’te ise Ruhban sınıfı diye bir din adamları sınıfı yoktur. Tanrı ile kul arasına kimse giremez. Kişi günahının tövbesini Allah’a yapar. İslam’a kabul ve dinden çıkma işi kişilerin yetkisinde değil Allah’ın elindedir. İslamiyet’te İslam Alimleri olup bunlar Allah’ın dinini yorumlar ama Allah’ın esas sözüymüş gibi bakılmaz sadece bir yorumdur kişi ister kabul eder veya kabul etmez. İslam aliminin dine girdirme veya çıkarma yetkisi yoktur.



9-BAZI ÖZELLİKLER AÇISINDAN:

Din adı: İbadethanesi: Kutsal günü: Din adamı:

Yahudilik = SinagogHavra Cumartesi Haham

Hıristiyanlık= Kilise Pazar RahipPapaz

İslamiyet = Cami ve temiz her yer Cuma İmamAlim








*Vaftiz:Hıristiyanlığa göre Yeni doğan çocuklara ve Hıristiyanlığa yeni girenlere Asli suç inanışı sebebiyle kutsal su ile yıkayıp günahlardan arındırma olan kutsal yıkama töreni.

İslam’a göre ise her doğan çocuk saf temiz ve günahsız doğar ve büyüyünce kendi iradesiyle günah işler. Hiç kimse başkasının yaptığı hatayı üstüne alınmaz suçlar şahsidir.



* Asli suç:Hıristiyanlığa göre Hz.Adem’in cennette iken yasak meyveyi yemesi sebebiyle işlediği günahın (İslam’a göre Hz.Adem (a.s.) günah değilhata suç işlemiştir.) her doğan insana kalıtsal olarak geçtiği için her doğan çocuklar günahkar doğar anlayışıdır.

Not : Alıntıdır.
Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: Maledictum - Şubat 08, 2011, 09:16:40 ös
Sn Nomen Est Omen

Öncelikle bir inancın diğer inançlardan farkını gösterdiğiniz zaman bunu doğruluk çereçevesinden çıkmadan ve kendi düşüncelerinizi konuya karıştırmadan paylaşmanızı rica ederim. Eğer İslam dininin diğer dinlere olan görüşünü açıklamak istiyorsanız bunun için İslam Dinine özel bölümde paylaşmanız daha uygun olur. (İmanın 6 şartı için yaptığınız bölümde diğer inançlara batıl diye tanıtmanız gibi)

Yehudlikte şirk yoktur, Tek Yaratıcıya inanç vardır ki Yaratıcının aynı sıfatta tanınmasını kabul görmez. Şirk onunla eşit birkaç Yaratıcının varlığını kabul etmektir ona sıfatlar vermek değildir.

Yehudilikte Tevrat ve Zebura inanılır, Kuran ve İncilde olan mantık dışı çelişkilere inanmaz. Bu eksik inanmak değildir. Eksik inanmak içinde mantık dışı cümleler olmayan gerçekliği tam olarak inanmamaktır.

Musevilikte dünya yaşamına önem verilir doğru ama gereken kıvamda. İnsanlığın dünyaya gelişinin nedeni maddiyat yolunu gerektiği gibi geçerek ruhsal boyuta erişmesini sağlamaktır. Bu yüzden dünya yaşamında gerekli düzeni kurmak (erginlenmek) kendini hazırlamak şarttır. Buda dünya yaşamını ruhsal yaşamdan üstün görmek demek değildir.

Musevilik belirli insanlara verilmemiştir, Musevilik herkes tarafından anlaşılamaz. Gerçekleri anlamak için görme düzeninin üst düzeyde olması lazım(Herkes görebildiği kadar görmektedir). Eğer bu gerçekleri insanların bazı kısmı göremeyecek görme düzenine sahipse bu Musevilikten kaynaklanmıyor. İnsanların hepsi bilgin değildir.

Yehudilikte günah çıkarttırma yoktur. Sinagog bilginlerinin bir yehudiyi dinleyerek ona bilgi vererek doğru yolda ilerlemesine yardımcı olması vardır.

Saygılarımla
Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: M1TO - Şubat 09, 2011, 01:40:29 öö
sn. Maledıctum,

Belirttiğim gibi alıntıdır. Sizin saygıdeğer görüşlerinizle yanlışlar düzeltilmeli kı doğrular bulunabilsin. Kendi görüşlerimi içermemektedir.Dogmaların aşılması ancak tartışmayla mümkündür. Tüm dinlere kat-i  ölçüde eşit yaklaşmaktayım.

Saygılarımla,
Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: Maledictum - Şubat 09, 2011, 09:21:48 öö


Sn Nomen Est Omen

Yazının sonunda alıntı diye vurgulamanızı dikkatimden kaçırdığım bu yüzden size karşı haksızlık yaptığım için özür dilerim. Konuda olan yalnışlar düzeltilirse çok sevinirim.

Saygılarımla
Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: M1TO - Şubat 10, 2011, 10:14:02 ös
sn. Maledıctum,
Yaptığımız görüşmeler sonucu yazıyı değiştirme taraftarı değilim.Çünkü bu yazıda bariz yanlışlıklar ve dogmalar olduğu açıkca ortada.Sizin gibi, diğer değerli üyelerimizde bu yazı hakkında güzel düşünceler ifşa edeceklerdir bundan hiç kuşkumuz yok.Lakin; açıkca belirtmeliyim ki bu yazıyı paylaşmakta bir kasıt yahut çıkar yoktur.Şahsi kanaatim;
"Benim Gözümde Tüm Dinler Eşittir ve Saygı duyulmalıdır."

Saygı ve Sevgilerimle
Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: sundance - Şubat 10, 2011, 10:25:29 ös
Yazı bir alıntı, açıkçası kaynağını merak ediyorum.

1den 4e kadar olan maddeler sanıyorum ki yazarın öznel görüşleridir. Geri kalan maddelere ise kesinlikle katılmadığımı belirtmek isterim.

Hem Hıristiyan hem de Musevi cemaatinden çok sayı da dostum ve büyüğüm var. Beni ticari hayata hazırlayan da Musevi bir büyüğümdü ( Mekanı cennet olsun ) Bu sebeplerden dolayı bence bu yazı, tek taraflı kaleme alınmış ve sanıyorum yazar pek fazla gözlem yapmadan, bu yazıyı kaleme almış.

Yazıya ilişkin yazılabilecek bolca cevap var ama yazarın öznel görüşüdür diyerek, sadece yazıya katılmadığımı belirtmek isterim. Özellikle 5. madde!!!!!!

Paylaşım için teşekkürler, karşı fikirleri de okumak öğrenmek her daim faydalı olmuştur.

Saygılarımla



Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: Maledictum - Şubat 11, 2011, 04:46:24 ös
sn. Maledıctum,
Yaptığımız görüşmeler sonucu yazıyı değiştirme taraftarı değilim.Çünkü bu yazıda bariz yanlışlıklar ve dogmalar olduğu açıkca ortada.Sizin gibi, diğer değerli üyelerimizde bu yazı hakkında güzel düşünceler ifşa edeceklerdir bundan hiç kuşkumuz yok.Lakin; açıkca belirtmeliyim ki bu yazıyı paylaşmakta bir kasıt yahut çıkar yoktur.Şahsi kanaatim;
"Benim Gözümde Tüm Dinler Eşittir ve Saygı duyulmalıdır."

Saygı ve Sevgilerimle

Sn Nomen Est Omen

İnançları bende eşit olarak görüyorum ki ben bu konuda hiçbir inancı öne çıkarmadım sadece yazılan yalnışları gösterdim.

Saygılarımla
Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: arte - Şubat 17, 2011, 04:08:20 ös
Sn.Nomen est omen'in alıntısındaki o tam inanır bu eksik inanır gibi cümlelerin Yahudi veya Hıristiyanlığa inanan
kişileri incitici olduğunu ve inananları tarafından da hoş karşılanmayacağını düşünüyorum. Bir Müslüman olarak dinime inandığını düşündüğüm birinin böyle bir ifade de bulunmasından rahatsız oldum. Bu açıdan Yahudilik hakkında bilgi vermesinden dolayı bir Yahudi olduğunu düşündüğüm Sn.Maledictum'a nezaketini bozmadan cevap verdiği içinde teşekkür ederim.  Fakat,


Musevilik belirli insanlara verilmemiştir, Musevilik herkes tarafından anlaşılamaz. Gerçekleri anlamak için görme düzeninin üst düzeyde olması lazım(Herkes görebildiği kadar görmektedir). Eğer bu gerçekleri insanların bazı kısmı göremeyecek görme düzenine sahipse bu Musevilikten kaynaklanmıyor. İnsanların hepsi bilgin değildir.

cümlelerinin kendisi gibi düşünmeyen kişileri küçümseme niteliği taşıdığını düşünüyorum.  Anladığımda bir eksik ve yanlış olup olmadığını merak ettiğimden bu konudaki bir açıklama yapmanızı rica ediyorum.


Sevgi, saygı, selamlar.

arte
Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: Maledictum - Şubat 17, 2011, 10:47:19 ös
Sn.Nomen est omen'in alıntısındaki o tam inanır bu eksik inanır gibi cümlelerin Yahudi veya Hıristiyanlığa inanan
kişileri incitici olduğunu ve inananları tarafından da hoş karşılanmayacağını düşünüyorum. Bir Müslüman olarak dinime inandığını düşündüğüm birinin böyle bir ifade de bulunmasından rahatsız oldum. Bu açıdan Yahudilik hakkında bilgi vermesinden dolayı bir Yahudi olduğunu düşündüğüm Sn.Maledictum'a nezaketini bozmadan cevap verdiği içinde teşekkür ederim.  Fakat,


Musevilik belirli insanlara verilmemiştir, Musevilik herkes tarafından anlaşılamaz. Gerçekleri anlamak için görme düzeninin üst düzeyde olması lazım(Herkes görebildiği kadar görmektedir). Eğer bu gerçekleri insanların bazı kısmı göremeyecek görme düzenine sahipse bu Musevilikten kaynaklanmıyor. İnsanların hepsi bilgin değildir.

cümlelerinin kendisi gibi düşünmeyen kişileri küçümseme niteliği taşıdığını düşünüyorum.  Anladığımda bir eksik ve yanlış olup olmadığını merak ettiğimden bu konudaki bir açıklama yapmanızı rica ediyorum.


Sevgi, saygı, selamlar.

arte

Sayın Arte

Yazdığım kısımda hiçbir küçümseme söz konusu değildir. İnsan kültür,bilgi,ahlak sahibi olmadan sadece Müseviliği değil hatta ne istediğini bile anlayamaz. Yüce Yaratıcıyı tanıyamaz ve ilerlemek için doğru yolu seçemez. Benim söylemek istediğim bu,  insanları inancına göre yargılamak ve küçük düşürmek şahsıma yakışmaz ki bunu asla yapmadım. Ama eğer gördüğüm bir yalnış varsa bir inançta ve isbatlarıyla bu yalnışlar isbat edilmişse ben bu yalnışların varlığını her zaman söylerim insanlara. Bilgi paylaştıkca çoğalır.

Sevgi ve Saygılarımla
Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: arte - Şubat 18, 2011, 12:15:24 öö
Sn.Maledictum,

Kültürel anlamdaki eksikliklerin yaşamın içinde bir çok şeyi doğru anlamayı engellediği doğrudur. Fakat açıklamanızı yaparken kullandığınız cümlelerde bu genelliğe hitab eden bir üslub olmadığı da ortadadır. Önceki yazdıklarınızı incelemek fırsatım henüz olmadı. Fakat nezaketinizden, düşüncelerinizi aktarırken kullandığınız tanımlamalarınızda, birbirimizi incitici nitelikte algılar yaratacak cümlelerden uzak duracağınızı tahmin etmekte zorlanmıyorum.

Cevabınız içinde ayrıca teşekkür ederim.


Sevgi, saygı, selamlar.

arte
Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: Maledictum - Şubat 18, 2011, 12:28:52 öö
Sayın Arte

Dikkariniz ve kibarlığınız için ben teşekkür ederim.

Saygılarımla
Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: Prometheus - Şubat 18, 2011, 04:34:35 öö
Benim gözümde bir dinin diğer bir dinden hiçbir farkı yoktur. Temelde hepsi aynıdır.
Başlık: Ynt: İslam Dininin Diğer Hak Dinlerinden Farklılıkları
Gönderen: Masor1976 - Temmuz 20, 2011, 05:06:45 ös
Eğer yanılmıyorsam Yahudi ve Hristiyanlar için Kuranda  Allah "kafir" veya "müşrik" diye bahsetmiyor. Kitap ehli olarak geçiyor. Alıntıda da "eksik inanıyorlar" diye mesafeli davranılması alışılmadık bir islami yazı olmuş. Çünkü genelde kafir müşrik diye dışlanılmaya çalışılır.

Ayrıca her ne kadar Kurana göre Hz.Muhammed'e iman etmeyen ehli kitabın cennete giremeyeceği dillendirilse de; okuduğum bir Hadisi şerifi anımsadım. Bu hadisi şerife göre Hz.Muhammed sahabi içindeki münafıkları yani çıkarları için müslüman taklidi yapanları biliyor fakat söylemiyormuş. Verdiği tek tepki münafıkların öldükleri zaman cenazelerine katılmazmış. Varlıklı ve cömert bir Yahudi öldükten sonra uzun bir yolculuğu göze alarak o Yahudinin cenazesine katılmış. Sahabi merak etmişler Yahudiyi gizliden müslüman sanmışlar. Meraklarını sorunca Hz. Muhammed kişinin Yahudi olarak öldüğünü cennete gidemeyeceğini fakat cömertliği nedeniyle Allahın o yahudi için cehennemde bir köşk yarattığını ve ızdırap çekmeyeceğini bildirmiş. Tabi ki hadisi anımsıyorum ve kaynak veremiyorum uydurma da olabilir.

Bir de çocukken eve gelen Türkiye Gazetesi'nin orta sayfasında islami köşede okuduğum bir hadis vardı onu da konuyla paralel olduğu için paylaşmak istiyorum. Bu hadisi Muaz Bin Cebel aktarıyor. Rivayet ederken 6 kez bayıldığı görülüyor. Hz.Muhammed ile başbaşa kaldığı bir zaman Hz.Muhammed ona "Ya Muaz sana işine yarayacak bir şey anlatayım mı. 3 sınıf insan vardır ki ilk onlar muhasebe edilecek ve cehenneme gideceklerdir. Bu 3 sınıf insan: Çok zengin olup malını hayır işlerine harcayanlar, islam safında kafirle çarpışırken öldürülenler, hayatını kurana adayıp kuran öğrencileri yetiştirenler. Bu kişilere Allah sorar dünyada benim için ne yaptın diye. Onlar da senin için öldürüldüm, malımı hayır işlerine adadım, kuran için yaşadım ve öğrenciler yetiştirdim tarzı cevaplar verirler. Allah bunlara "Yalan söyledin" der ve melekler de "yalan söyledin sen ne muazzam bir şehit,mücahit; ne cömert kişi; ne alim insan desinler diye yaptın" derler ve cehenneme yollarlar.

Demek istediğim şey imanla alakalı konularda nefsle yapılan her güzel şey bir tabak çorbadaki sinek gibi o çorbanın kabul görmesini engelliyor sanırım.

Saygılarımla.