Masonlar.org - Harici Forumu
Sanat => Resim ve Fotografcilik => Konuyu başlatan: Mandıra Filozofu - Nisan 30, 2020, 01:57:28 ös
-
Leonardo da Vinci’nin gizemli kişiliği ve yaratıcı aklı bu resme ezoterik bir anlam vermiş midir acaba? Yoksa sadece Hz İsa’nın bahsedilen son akşam yemeği mi?
Benim gördüğüm sadece kutsal kitaplarda anlatılmış tarihsel bir olayın da vinci tarzıyla görsel bir simülasyonu. Yani herhangi bir batıni anlam yükleyemedim.
Sevgiler.
-
Ben de aynı durumdayım. Judas'ın hain olduğuna dair bir iki emare görüyorum. Elinde altın kesesi tutması, Hz. İsa'nın içeceğe uzattığı elin yönüne onun da el uzatması, resimdeki diğer havarilerden daha alçakta resmedilmesi gibi...
İçinde gizli batıni anlamlar olduğu iddia edilmiş ama ben de bulamadım.
Saygılar.
-
Ben o zaman bir soru sorayım:
Da Vinci’nin resmettiği Yahuda ve İsa arasındaki bağ nedir?
Araştırılmaya değer bir konu.
-
Yahuda 12 havarinin içinde İsa'ya tam anlamıyla inanmayan tek kişiymiş. İsa'ya hepsi Tanrı olarak hitap ederken Yahuda öğretmen anlamına gelen sıfatla hitap edermiş.
-
Yahuda 12 havarinin içinde İsa'ya tam anlamıyla inanmayan tek kişiymiş. İsa'ya hepsi Tanrı olarak hitap ederken Yahuda öğretmen anlamına gelen sıfatla hitap edermiş.
Bir ipucu vereyim soruda özellikle "resmettiği" tabirini kullandım. Resmedilen İsa ve Yahuda arasındaki bağ nedir?
-
Ben de, Yahuda' nın İsa' ya ihanet ettiğini hatta sadece İsa' ya değil diğer elçilere de ihanet ettiğini okumuştum. Hatırladığım kadarıyla İsa yemek yerken şöyle bir söz söylemişti "Sizden biri, benimle yemek yiyen biri bana ihanet edecek."
Yine hatırladığım kadarıyla, Yahuda İsrail' i yönetebileceğini düşündüğünü okumuştum.
-
Yahuda 12 havarinin içinde İsa'ya tam anlamıyla inanmayan tek kişiymiş. İsa'ya hepsi Tanrı olarak hitap ederken Yahuda öğretmen anlamına gelen sıfatla hitap edermiş.
Bir ipucu vereyim soruda özellikle "resmettiği" tabirini kullandım. Resmedilen İsa ve Yahuda arasındaki bağ nedir?
Aynı şeye el uzatmaları olabilir mi?
-
Denildigi gibi : ara, bulacaksin.
Ressam ayni zamanda bir filozof da... yani resmin icinde hala kesfedilemeyen gizemlerin mevcutlugu bilimadamlarinca bir kabuldur.
Resim hakkinda internette cok veri var.
Isa'nin Johannes 13:21 de belirtilen cumleyi soyledikten sonra gerilen ortam resmedilmis. Yani resim' de bir hareketlilik ve ayni zamande Isa' da bir huzur var. Diyor ki; 'size aranizda beni ele veren bir hain vardir, diyorum' ... ve onundeki kaba yonelen ellere dikkat ediniz.
Isa'nin (kendi)solunda oturan figur, son zamanlarin ressim hakkinda buyuk tartisma konusu... Sanirim Dan Brown da bunu oyle islemisti.
-
pardon, sag. Genc ve uzun sacli olan.
-
pardon, sag. Genc ve uzun sacli olan.
En alçakta resmedilen esmer kısa saçlı olabilir mi sayın midyad?
-
Resimle ilgili bir çok bilgi var artık. Farklı dönemlerde bir çok tarihçi, araştırmacı, sanatçı durumla ilgili makaleler yayımladılar. Leonardo bugün dirilse de sorabilsek "ne düşündünüz?" diye. Ama sanat zaten bu değil midir? Bir şeyleri direkt söylemek yerine serpiştirerek gizlemek... Her birey kendince empati kurar ve farklı sonuçlara ulaşabilir. Olay da zaten budur bence.
Sorduğum sorunun cevabını hemen vermek istemiyorum keza araştırılınca daha güzel sonuçlar ortaya çıkabiliyor. Bir ipucu daha vereyim.
Leonardo Da Vinci, Son Akşam Yemeği'nin daha gerçekçi olabilmesi için gerçek insan modellerle çalışmıştır. Yani çizilen karakterler Leonardo'nun hayalinden türettiği yüzler değil, o dönem Leonardo'nun seçtiği insanlardır. Gerçekçi duyguyu verebilmek için uzunca araştırmalar ve gözlemler sonucu kendine modeller bulmuştur. Bu bilginin üzerinden gidebiliriz bence.
-
Yahuda 12 havarinin içinde İsa'ya tam anlamıyla inanmayan tek kişiymiş. İsa'ya hepsi Tanrı olarak hitap ederken Yahuda öğretmen anlamına gelen sıfatla hitap edermiş.
Bir ipucu vereyim soruda özellikle "resmettiği" tabirini kullandım. Resmedilen İsa ve Yahuda arasındaki bağ nedir?
İkisi de fenotip olarak birbirlerine benziyorlar.
Sanki kendi negatifinin, negatif özelliklerinin temsili Yahuda.
Yani ikisi de aynı kişi.
O zaman resimde 12 kişi kalır ve kutsal rakamdır.
Kötü özellik olarak Yahuda’nın temsil ettikleri ‘kıskançlık ve şehvet’ , özellikle kıskançlık. Tablodan hissettiğim ve analizim şu an bu.
-
Elinde bicak olan Petrus tarafindan kulagina fisildanan figur ( Isa ya nazaran genelin disinda bir sekilde oturmus) sayin Ozgurefe. Golgede kalan tuzluguda dusuren siyah sacli Judas'tir. O'nu tutuklu bir kisiye bakarak resmetmis. Ayni sahis Leonardo'ya 'bir aralar beni Isa olarak ta resmetmistiniz demistiniz resim calisma esnasinda demis.
-
Birisinin üstü kırmızı mavi (birleşimi mor olur, krallık rengidir)
Yahuda’nın üstü ise yeşil (bu rengin seçimi, da vinci zamanındaki tarihsel olaylar ve dinler arası rekabetle alakalı olabilir, ne demek istediğimi anladınız sanırım)
-
Elinde bicak olan Petrus tarafindan kulagina fisildanan figur ( Isa ya nazaran genelin disinda bir sekilde oturmus) sayin Ozgurefe. Golgede kalan tuzluguda dusuren siyah sacli Judas'tir. O'nu tutuklu bir kisiye bakarak resmetmis. Ayni sahis Leonardo'ya 'bir aralar beni Isa olarak ta resmetmistiniz demistiniz resim calisma esnasinda demis.
Ben Wikipedia'da farklı okudum.
Saygılar.
-
Elinde bicak olan Petrus tarafindan kulagina fisildanan figur ( Isa ya nazaran genelin disinda bir sekilde oturmus) sayin Ozgurefe. Golgede kalan tuzluguda dusuren siyah sacli Judas'tir. O'nu tutuklu bir kisiye bakarak resmetmis. Ayni sahis Leonardo'ya 'bir aralar beni Isa olarak ta resmetmistiniz demistiniz resim calisma esnasinda demis.
Ben Wikipedia'da farklı okudum.
Saygılar.
Sizin işaret ettiğinizin Magdalalı Meryem olabileceği iddia edilmiş.
-
Sayın Mandıra Filozofu ve midyad'a bilgiler için teşekkür ederim.
Son Akşam Yemeği resminde Leonardo, iyiyi ve masumluğu İsa'da, kötüyü de Yahuda'da resmetmek ister. Resimdeki duygu bütününü daha güzel verebilmek için modeller aramaya başlar. O dönem bir koronun içinde, genç ve güzel bir erkeği İsa'ya benzetir. Gözüne kestirdiği genci İsa tasviri olarak kullanacağından, gencin eskizlerini ve taslaklarını çizer.
3 yıl aradan sonra resmin tümünü kafasında ve taslaklarında bitiren Leonardo, sadece Yahuda için istediği tasviri bulamamıştır. Yine o dönem sokakta kendinden geçmiş bir sarhoş görür. Bu sarhoş, erken yaşlanmış ve perişan haldedir. Leonardo bu kişinin Yahuda için uygun olacağını düşünür ve yardımcılarına adamı alıp manastıra götürmelerini söyler. Artık taslak çalışmasına zaman kalmamıştır ve bir an önce resmi çizmek ister Leonardo.
Resmi bitirdikten sonra Yahuda için seçtiği adam, alkolün etkisinden kurtulmuştur. Adam resme bakar ve "ben bu resmi daha önce gördüm" der.
Buna şaşıran Leonardo "nerede, nasıl?" diye sorar.
"Bundan 3 yıl önceydi, hayatım mahvolmadan önce bir koroda şarkı söylüyordum. Bir adam beni İsa'nın tasviri için modellik yapmaya davet etmişti." der.
Yani iyinin ve kötünün yüzü aynıdır. Aslında her şey hayatın neyi ne zaman bizim karşımıza çıkardığına bağlıdır.