Masonlar.org - Harici Forumu

Masonluk Bilgidir. Bilimdir. Ilimdir. => Matematik - Riyaziye => Konuyu başlatan: kure - Şubat 22, 2008, 08:58:24 ös

Başlık: Matematiğin Çıkmaza Girdiği An
Gönderen: kure - Şubat 22, 2008, 08:58:24 ös
Üç arkadaş bir radyo almak bir mağazaya girerler.Radyo 30 liradır.Hepsi 10 Lira verir.Radoyoyu alıp ayrılırlar

Satıcı sonradan radyonun kampanyaya girdiğini ve 25 lira olduğunu hatırlar.İşçisine 5 lira vererek adamlara vermesini söyler.

İşçi adamların araların bölüşemeyeceği düşünerek 5 liranın 2 lirasını  cebine koyar ve 3 lirasını adamlara verir.

Adamlardan herbiri 9 lira vermiş olur ve toplamda 27 lira olur,2 lira da işçi cebine koymuştu.Toplamda 29 lira eder geri kalan 1 lira nerededir??

  Sitenin bakımında ötürü soru silinmiş tekrar yazdım umarım beğenirsiniz.
Başlık: Ynt: Matematiğin Çıkmaza Girdiği An
Gönderen: kure - Şubat 22, 2008, 09:00:21 ös
Matematiği seven arkadaşlar için fazla üstünde durmamanızı öneririm.Cevabı olmayan bir sorudur.
Başlık: Ynt: Matematiğin Çıkmaza Girdiği An
Gönderen: Santander - Şubat 22, 2008, 09:06:08 ös
Şık verseydin de işaretleseydik :)
Başlık: Ynt: Matematiğin Çıkmaza Girdiği An
Gönderen: Hyperion - Şubat 22, 2008, 09:09:45 ös
Sonucunda 1 ytl eksik çıkmasının nedeni bir hesap yanlışlığındandır.Çünkü 3 arkadaşlar 30 ytl verip bir radyo alıyorlar.Tamam toplam 30ytl oluyor.Sonra radyonun 25ytl olduğu ortaya çıkıyor.Buraya kadar da tamam.Ama sonra çocuk bu 3 adama para üzerini 1er ytl olarak veriyor ve kalan 2ytl'yi alıyor.böylece adamlar 9ytl ödemiş oluyor.İşte bundan sonra hesaplama hatası var.Çünkü 9'u 3 ile çarpalım.Sonuç 27ytl.Tamam ama 27ytl'nin 2ytl'sini çocuk alıyor.30ytl'den 27ytl'yi çıkartırsak 3ytl kalır.Bu 3ytl'yi çocuk adamlar arasında paylaştırır.Sonuçta 30ytl'den artan para olmaz
Başlık: Ynt: Matematiğin Çıkmaza Girdiği An
Gönderen: bilmeliyimgalilei - Şubat 22, 2008, 09:14:24 ös
Çıkmaz demiyelim de kelime oyunu diyelim :)
25 + 3 =28 çünkü 3 lira adamları geri dönüyor.İşçi de ise 2 lira var.
Defalarca çeşitli şekillere çevrilerek yayınlanmış bir soru :D
Eğer ki işçiiçerisinden 2 lira alıyorsa ve 3 lirayı geri veriyorsa adamların radyoya verdiği para zaten 25 lira eder.Asıl kafar karıştıran ise ki benimde karıştı :) her adamda 9 9 9 lira olması :D
İşçi 2 lira aldığında geriye 28 lira kalıyor ve 28,3 e bölünemiyor.bu nedenle 9 9 9 denilmiş e orada da 1 lira kayıp oluryor :D
aslında 9 9 9 değilde
8,3333 8,3333 8,3333 oluyor :D
Başlık: Ynt: Matematiğin Çıkmaza Girdiği An
Gönderen: kure - Şubat 22, 2008, 09:23:39 ös
Sn.bilmeliyimgalilei tespitinizi daha  önceden bekliyordum.Teşekkür ederim.Soru tamamen kelime oyunu.
Başlık: Ynt: Matematiğin Çıkmaza Girdiği An
Gönderen: Veritas - Şubat 23, 2008, 02:47:34 öö
Tam söyleyecektim, yanlış denklem kurulumu diye fakat geç kalmışım =)
Başlık: Ynt: Matematiğin Çıkmaza Girdiği An
Gönderen: bilmeliyimgalilei - Mart 26, 2008, 03:01:55 ös
Aslinda soruya nasil bakildigi da onemli.Bu tur sorular adgercekten psikoloji cozebilme kabiliyetini etkiliyor. :D
Ankara da bir kolejde Matematik ogretmeni olan bir tanidigimiz anlatiyor.Kolej yatili son derse dogru bir ogrencinin uyudugunu farkediyor.Pek ilgilenmiyor.Dersin bitmesine dakikalar kalmis.Bir kac ogrenci ile sohbet ediyorlar denklemler imkansizlik cozumu olmayan sorular vs 4 tanesini tahtaya yaziyor,Bu sorular kendisinin universitedeyken aklina takilan sorular.Derece bekledigimiz ogrenciler fikir bile yurutemediler diyor.Fakat uyuyan ogrenci daha sonra bunlari cikis da odevdir niyetiyle defterine yaziyor.Ertesi hafta ayni dersin cikisinda getirip 3 tanesinin cozumunu veriyor ogretmenine :D
Yani soruya bakmak da cozebilmek icin etkileyici olabiliyor
Başlık: Ynt: Matematiğin Çıkmaza Girdiği An
Gönderen: blossom - Mart 26, 2008, 06:04:54 ös
Matematik zeka apayrı bir zekadır, problemlere çok boyutlu bakabilmeyi ve güçlü bir analitik zekayı gerektirir. Bu soru içinde tamamen bir aldatmaca var ve sorun işçinin paranın bir miktarını cebine atması :)