Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: ABRAKADABRA  (Okunma sayısı 3540 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Şubat 08, 2015, 04:36:40 ös
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 640
  • Cinsiyet: Bayan

Büyü sırasında kullanılan ve kimileri tarafından diğer dillere çevrilmeksizin en fazla kullanılan ifadedir.

Sözcüğün kökeniyle ilgili teorilerden biri Aramice'de "Söylediğim gibi yaratacağım" anlamına gelen Avra Kedabra ibaresinden geldiğidir. Sözcüğün aramiceden geldiğini iddia eden bir başka görüşe göre abhadda kedhabhra anlamı 'bu dünya gibi yok ol' demektir ve hastalıkların iyileştirilmesinde kullanılır.

Diğer bir görüşe göre sözcük, İbranice'de takdis, kutsama anlamına gelen ve lanet olarak da kullanılabilen ha-brachah ve öldürücü hastalık anlamına gelen dever ifadesinden gelmektedir ve körlüğe karşı kullanılan kabalistik bir şifa ifadesidir. Bazı bilginler bu köken konusunda şüpheci olmuşlar ve tüm antik dünyada şeytani güçlerin yok edilmesi fikrinin bulunduğu ve Abrakadabra'nın bu tip şeytanlardan birinin adı olduğunu öne sürmüşlerdir.

Bir başka görüş sözcüğün Tanrı'yı ifade eden Gnostik Abraxas'dan geldiği yönündedir. Yine Suriye'deki bir tanrı ismi Aracalan'dan geldiği de iddia edilmiştir.Hatta ünlü kitap serisi Harry Potter'ın ölümcül büyüsü affedilmez lanetlerin en korkuncu avada kedavra bu isimden gelmiştir.

Günümüzde her ne kadar en fazla sahne illüzyoncuları tarafından kullanılıyor da olsa abrakadabra sözcüğünün kökeni antik döneme kadar gitmektedir. Sözcüğün geçtiği bilinen ilk kaynak M.S. 2. yüzyılda Roma imparatoru Caracalla'nın doktoru olan Serenus Sammonicus tarafından yazılan De Medicina Praecepta adlı şiirdir.

Sözcük, Thelema'da Abrahadabra şeklinde büyü ifadesi olarak kullanılır. Thelema'nın kurucusu Aleister Crowley Gematria adlı denemesinde sözcüğü Kabalistik metotlar kullanarak kendisinin ortaya koyduğunu öne sürmüştür. Crowley'in 1901'de yayınladığı The Equinox'de sözcük geçmektedir.
Sonsuz ışığa kavuşabilmek için...


Şubat 08, 2015, 05:25:27 ös
Yanıtla #1
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7217
  • Cinsiyet: Bay


Sayın Fay Frin, açtığı bu başlıkta, belli ki bir yerlerden bire-bir kopyalama yapmış.

Bu kopyalama yapmış olduğu yeri kaynak olarak açıklamalı ve ayrıca bu yazıya kendi değerlendirmesini de eklemeli.
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Şubat 08, 2015, 07:12:58 ös
Yanıtla #2
  • Mason
  • Aktif Uye
  • *
  • İleti: 512
  • Cinsiyet: Bay

İlgilenen üyelerimize faydalı olması dileğiyle..

Belki bu paylaşımdan sonra değerlendirmeler çoğalır ve konu masonluk ile bağdaştırılır.

Abra Kadabra (Abra Hadabra)

Jawaharlal Nehru : ''Kader size dağıtılan kartlar gibidir.Özgür irade ise onları nasıl oynadığınızdır.Bu iki nokta arasındaki karşılıklı etkileşme ise sizin insan olarak ne olduğunuzu tayin eder.''

''Sözcüğün kökeniyle ilgili teorilerden biri Aramice'de ''Söylediğim gibi yaratacağım''anlamına gelen ''Avra Kedabra'' ibaresinden geldiğidir.''Konuşurken yaratırım.'' Konuşurken ''Ben'' dendiğinde içteki yaratıcı güç ayağa kalkar.'' diyor Şanal Günseli.Bir başka görüşe göre ''abhadda kedhabhra'' anlamı ''Bu dünya gibi yok ol'' (Bu kelime gibi yok ol ya da Benim sözümle yok ol) demektir ve hastalıkların iyileştirilmesinde kullanılır.''

''Diğer bir görüşe göre sözcük,İbranice'de takdis,kutsama anlamına gelen ve lanet olarak da kullanılabilen ''ha-brachah'' ve öldürücü hastalık anlamına gelen ''dever''ifadesinden gelmektedir ve körlüğe karşı kullanılan kabalistik bir şifa ifadesidir.Bir başka görüş sözcüğün Tanrı'yı ifade eden Gnostik Abraxas'dan geldiği yönündedir.''

''Abrahadabra'' G.Davidson tarafından ''Ölüleri Kutsarım'' olarak tercüme edilmiştir.Davidson ayrıca kökeni İbranice ''ha brachah dabarah'' ve ''Kutsamayı söyle''den geldiğini belirtir.(veya konuş ey kutsal kişilik) Kötü  etkilere karşı bir nazar olarak kullanılır.Zikredildiği zaman her tekrarlamada bir harfi kaldırılır.''''Davidson ayrıca bu kelime ile daha eski gnostik ilah ''Abraxas'' veya ''mutlak bilinmeyen''  ve İran teolojisi arasında bir bağlantı olduğunu ima eder.Gnostik teolojide Tanrı veya yaratılış ve Tanrı katı arasında aracı anlamında da kullanılır.''

...''Abra Kadabra'' sözcüğünün geçtiği bilinen ilk kaynak MS 2.yüzyılda Roma imparatoru Caracalla'nın doktoru olan Serenus Sammonicus tarafından yazılan ''De Medicina Praecepta'' adlı şiirdir.Bu yazılış hastadaki rahatsızlık ruhunu yok edecektir.''denilmektedir.''İnsanların sağlığına tekrardan ulaşabilmesi için söylenen bir kelimedir.Burada yok olması gereken içteki hastalığa neden olan şeytandır.''Kabalistik bir şifa sözüdür.

Tanrının evreni yaratırken dile getirdiği bir kelime öbeği olduğunu düşünenler de mevcuttur.Abrahadabra,yolcuda ''Birliği'' hissettiren kelimedir.Gül-Haç ezoterik sisteminde ''Yaratılış içerisinde Yaşam,Işık ve Aşkı anlamak ve aramakla Kozmik Kanunu idrak edebiliriz.'' denir.''Abrahadabra,içsel ve dışsal dünyalarımızın ahenkleşmesini simgeler.Kanatlı Ejderha Kanatsız Ejderhayı öldürür Kanatsız Ejderha Kanatlı Ejderhayı öldürür.Bu şekilde Cevher ve Gücü tezahür eder.Kanatlı ejderha ''İçsel Üstad''ımız ve ''kanatsız'' ejderha da egomuz olarak yorumlanabilir.''''Sonunda iki ejderha yani varlığımızın semavi ve dünyevi yönü birbirlerini öldürürler ve kaynaşmış ''ölümlerinde'' kozmik gücün daha mükemmel bir ifadesinde birleşirler.''''Satranç oyunu da insanın bileşik doğasındaki her parçanın kendi gölgesiyle savaşmasını anlatır.Kozmos düzlemi üzerinde ışık ve karanlık güçleri karşı karşıya gelirler.Şah ruhu,vezir aklı,fil duyguları,at canlılığı ,kaleler fiziksel bedeni temsil eder.Piyonlar insan ruhunun sekiz parçasıdır.''

Evrensel değişim ve dönüşümün sembol sözcüğüdür.Var olanı ''Abra kadabra'' diyerek değiştirebilme tutkusu,konuşurken yaratmak her daim ''insan gibi insan''ın içinde mevcuttur.Önce kendini,sonra çevreyi olumlu yönde değiştirme arzusu ''gerçek insan''da yanar tutuşur.Bu iyiden daha iyi yaratma arzusudur.Mikro anlamda bir yaratıcı olan insanın,egosal güç deliliği ile hareketini değil;kontrollü ve dengeli dönüşüm heyecanının barındırır.Özgüveni,kontrolü,dengeyi ve ne istediğini bilmeyi ifade eder.Değiştirebileceği,yenileyebileceği,unutabileceği,arayacağı her şey için adres bizzat kişinin kendisidir.Ani dönüşümün tarifsiz sancısı,kararlı farklılaşmanın ve farkındalığın yüreklerdeki sevinci,bu yolda yenilenme cesareti gösteren gerçek insanladır.Sihirbazın sopası,kullanmayı bilen yetkin insanın elinde denge ile kullanılır.

Sürü insanı olmayan,''insan gibi insan'' kendi yolunda,kendine en uygun olan yolda yürürken gerektiğinde evrimsel gerektiğinde ise bir ''Abra Kadabra'' ile devrimsel değişim ve dönüşüm geçirir.Yolculuk içe doğru başlar.Kendi cehennemine inip,kendi ejderhasını tanımayan,iyi ve kötü yönleri ile bütünleşmeyen,gölgelerini yani eksik yanlarını fark etmeyen yolcu ya da şövalye yolculuğa çıkamaz,bütünleşemez.En zor şey olarak,bu yolda kendi kendini de affedecektir.

''İnsan gibi insan'' farkında olarak ve bir fark yaratmak için bilinçli yaşamak ister.Gerçek insan bu sebepten ötürü ölmez,olur.Zaman içerisinde dönüşür,gelişir.Yaşarken kendini özgürce değiştirir.Başkaları tarafından yontulmaz,kendi heykelini yine kendi yontar.O,kendi iç dünyasının mimarı ve kendi hikayesinin kahramanıdır.

Aydınlanma yolculuğunda hedef yolun kendisidir.''Abra Kadabra'' iyi,doğru ve güzele giden dönüşüm için kadimlerin önemli bir deyişidir.Bu deyişi özünde hisseden birey,kendinde değiştirmek istediği yönü değiştirme gücüne sahip olarak kendisiyle objektif olarak yüzleşir.Yolcu,kendi yolunda dönüşür ve yaşayışı,eyleme geçişi ile çevresinin de dönüşümüne vesile olur.O,bilmeyi olmaya dönüştürür.Güzel söz söylemenin ve çok bilgi istiflemenin değil;güzel davranmanın ve güzel düşünmenin önemini bilir.Tebliğci değildir,bildirmez ancak özgürce herkesin kendi çıkarımını buldurmaya vesile olur.Hak edenle paylaşılmayan bilginin karanlığa hizmet ettiğini çok ama çok iyi bilir.Değişim içten dışa doğrudur.Bir ''Abra Kadabra'' çok şeyi değiştirebilir yeter ki bireyin içindeki üstadın kulakları duymaya,gözleri görmeye ve özünü idrak etmeye hazır olsun.


''Kendi kendini değiştirmenin ne kadar güç olduğunu düşünürsen,başkalarını değiştirmeğe çalışmakta şansının ne kadar az olduğunu anlarsın'' Voltaire


(Berk Yüksel - ABRA KADABRA - Değişim,Dönüşüm ve Uyanış)
Görmek, varlığın yükselişidir.